joelledsr schreef:Ikkke, ik sta op de wachtlijst voor een Beauceron pup, heb het nestje zelf uitgekozen en sta 2e. Er worden 21 november 9 pups verwacht, nu alleen maar hopen dat er in ieder geval 2 teefjes zijn, want ik wil absoluut een teefje. Wel leuk om mee te beleven hoe de teef drachtig is. Vorige week een echofoto gehad, dus nu nog 4 weken vol geduld proberen af te wachten. Als de pup bij ons is, start ik ook meteen bij BultersMekke en gaat ze langzaam leren om voor mij te zorgen.
Spannend! Maar ook heel leuk om het zo van dichtbij te kunnen volgen hé, je toekomstige maatje... Fijn ook dat je toch al op relatief korte termijn kan starten met het opleidingstraject. Met een beauceron zal je wel wat bekijks hebben, verwacht je dus maar aan opmerkingen ala 'een hulphond? Dat zijn normaal toch golden retrievers of labradors'
Al enig idee wie jou coach gaat zijn? (Moet je niet op antwoorden als je dat niet wil hoor!)
joelledsr schreef:Volgende week ga ik voor het eerst met mijn nieuwe psycholoog echt een trauma ophalen, ze is de eerste die dat met mij aandurft, na 4 jaar stabilisatie traject vind ik het wel heel spannend!
Inderdaad spannend, maar het zal wel goedkomen. Het is zwaar, maar kan soms ook erg fijn zijn dat je er (eindelijk) niet meer alleen mee rondloopt.
Janneke2 schreef:Een psycholoog weet next to no thing van het lichaam. (Een psychiater is arts en heeft wel kennis van zaken.)
Psychologen hebben doorgaans inderdaad niet dezelfde kennis van het lichaam als een arts (psychiater), maar er worden wel inspanningen geleverd om de kennis over het lichaam bij psychologen te verbeteren (al zal kennis beperkter blijven dan bij artsen, kan ook niet anders!). Maar ik geef je wel gelijk dat psychologen soms te weinig kennis hebben van het menselijk lichaam.
Janneke2 schreef:En het ontgaat me dat ze dan beweren 'niets meer te kunnen betekenen'. Ik kan me dïngen voorstellen zoals 'ga het resultaat van deze therapie een tijdje beleven', al dan niet in combinatie met 'wellicht kan een collega van mij met een andereinvalshoek daarna een volgende stap met jou zetten'.
Ook mij ontgaat het wel een beetje. Ik hoor het wel vaker dat zulke dingen worden gezegd, maar is het dan ook niet net aan de psycholoog / psychotherapeut / psychiater om jou te helpen in je zoektocht naar hulp die jou wel nog kan verderhelpen? Ik vind althans van wel. Er zijn op vlak van therapie zoveel mogelijkheden tegenwoordig en zoveel psychologen, therapeuten en psychiaters. Kan me moeilijk voorstellen dat daar niemand tussenzit die jou kan helpen (tenzij je natuurlijk met zo'n specifieke problematiek kampt dat je overal "uit de boot valt", wat helaas ook wel eens wil gebeuren)