[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liesjeex

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:29

ik had ook rode dip dye :)
toen heb ik eerst het rode geverfd met donkerblonde verf (7.0, zorg ervoor dat de kleur op 0 eindigd, anders zit er nog rood in de verf) en toen daarna nog een keer heel me haar die zelfde kleur. toen werd het een beetje donkerbruin met een heel klein rood glansje. die rode gloed heb ik er toen uitgekregen door het een paar keer te wassen met blauwe shampoo, die haalt het rode er heel makkelijk uit. nu is me haar lichtbruin met een koele, groenige ondertoon. deze maand me haar lekker verwennen en dan volgende maand bleken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:47

Ik ga morgen(als ik durf :') ) mijn haar verven, ik ga een paarse dip dye in doen. Ik heb semi-permanente verf, dus als het mislukt hoef ik er niet heel lang mee rond te lopen :Y) Echter wil ik dus wel een mooie overgang, niet dat je een hele strakke lijn hebt van paars naar blond. Ik al dat het haar van onder naar boven geverfd moet worden, en ik heb gelezen dat touperen helpt om een mooie overgang te krijgen. Maar moet je dan dus je alleen het stuk waar je de overgang wil je haar naar boven touperen en dan het deel dat niet getoupeerd is verven? Of gewoon het hele stuk?

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:51

Laat semi-permanent niet ook altijd nog een gloed achter als de verf eruit is? Daar zou ik zeker wel op letten. Over touperen weet ik niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:54

Finliox schreef:
Laat semi-permanent niet ook altijd nog een gloed achter als de verf eruit is? Daar zou ik zeker wel op letten. Over touperen weet ik niks.

Waarschijnlijk als het er wat langer in zit wordt het steeds wat vager, maar het daarna gaat het er als het goed is wel gewoon uit. Ik zit ook te denken dat als het wat vager word, een bruine ombre te doen(zelf heb ik blond haar), dan heb ik ook geen last van een wazige gloed o.i.d. , maar dat weet ik nog niet zeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:56

Nee, het gaat er niet helemaal uit. Als je een lichte pastelkleur doet misschien nog wel, maar een echte paarse dipdye gaat alleen maar valer en valer worden, maar zal er nooit volledig uit wassen. Zou ook niet heel snel na het paars een bruine ombre pakken, want de kans is groot dat de kleur heel raar wordt met het paarse er doorheen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:02

Emmaa_ schreef:
Nee, het gaat er niet helemaal uit. Als je een lichte pastelkleur doet misschien nog wel, maar een echte paarse dipdye gaat alleen maar valer en valer worden, maar zal er nooit volledig uit wassen. Zou ook niet heel snel na het paars een bruine ombre pakken, want de kans is groot dat de kleur heel raar wordt met het paarse er doorheen

Serieus? Ik dacht dat semi-permanent er juist redelijk 'makkelijk' uit gaat, maar je moet hier dus ook wachten tot dat het er helemaal uit gegroeid is o.i.d. ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:04

Nee, het heet niet voor niets semi-permanent. Het vervaagt grotendeels, en als je het mengt met veel conditioner of cremespoeling is de kans vrij groot dat je vrij snel weer terug gaat naar je natuurlijke haarkleur, maar op niet-gebleekt haar (op gebleekt haar gaat het er sneller uit omdat het poreuzer is) met een felle kleur zou ik er geen rekening mee houden dat het iets tijdelijks is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:15

Emmaa_ schreef:
Nee, het heet niet voor niets semi-permanent. Het vervaagt grotendeels, en als je het mengt met veel conditioner of cremespoeling is de kans vrij groot dat je vrij snel weer terug gaat naar je natuurlijke haarkleur, maar op niet-gebleekt haar (op gebleekt haar gaat het er sneller uit omdat het poreuzer is) met een felle kleur zou ik er geen rekening mee houden dat het iets tijdelijks is.

Oh oke, ik heb deze : http://www.attitudeholland.nl/haar/body ... -haarverf/ en daar stond juist dat het er helemaal uit gaat naar een aantal weken, en dat het er ook sneller uit gaat als je je haar niet bleekt.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 15:13

Laatst bedacht ik me dat ik graag mijn ervaring wil delen over met henna verven.
Ik hoorde ook hier mensen roepen dat ze het met henna wilde verven, omdat het niet (zo) slecht is voor je haar en het er weer uit te wassen is.
Ik heb met een vriendin (zij haar hele haar, ik een flinke pluk) met oranje/rode henna gedaan.
Dom natuurlijk x)
Zij had bruin haar, daar is het prachtig op geworden, ze had een mooie rode gloed, echt heel mooi.
Het is er denkik bij haar binnen een half jaar uigegaan. (Ze heeft van zichzelf bruin haar).

Ikzelf heb blond haar en zit nu nogsteeds met die oranje pluk. Het was niet eens rood, gewoon heel oranje :')
Eigen schuld natuurlijk.

Maar denk er dus even goed overna voordat je je haar verft, want het kan altijd permanenter zijn dat je hoopte... Vooral op blond haar :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 15:26

Ik vind Hennaplus verf al verschrikkelijk.. Normaal wordt mijn haar van verven echt heel lekker zacht en glanzend, maar van die hennaplus verf werd het echt een gigantische klittenbos die ik gewoon niet los kon krijgen...

Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:28

Het is even wennen _O- maar wel gaaf geworden vind ik, ondanks dat het niet duidelijk is op de foto's: roze (pink fetish van splat), paars ( lusty lavender van splat) en dark tulip (van directions), het loopt over in alle 3 ondanks dat de roze het opvallends is geworden :+ lekker gek haha.

Afbeelding

Achterkant

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:29

Weer eens wat anders hea :+
Maar ik vind het wel erg gaaff zeg! Staat je goed! :P

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:44

[***] schreef:
Emmaa_ schreef:

Oh oke, ik heb deze : http://www.attitudeholland.nl/haar/body ... -haarverf/ en daar stond juist dat het er helemaal uit gaat naar een aantal weken, en dat het er ook sneller uit gaat als je je haar niet bleekt.

Ik heb die ook!
heb 't denk ik een maande geleden geverfd, ik had verwacht dat het er nu wel uit zou zijn,
maar uhm. Ik heb nu stroken paars, roze, 3 verschillende blauw kleuren, grijsblauw en groen in mijn haar. Had wel de kleur plum van directions, maar hij verschilt voor mijn idee maar weinig met violet.
Voor mij word het er uit bleken, waarschijnlijk deze week.. (had het op gebleekt haar gedaan, foto in profiel hoe het precies was)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:45

Ik heb Violet gehad en ik heb hem echt heel pastel gehad (twee theelepeltjes verf en de rest conditioner) en zelfs dat ging er amper uit :n Roze ging er wel weer heel snel uit, maar daar bleef wel een gloed van achter

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:46

Hoe ziet het er nu dan uit, Applepie?

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:50

Meisje bij mij op school loopt nu ook al een paar maanden met een vaag groene kleur (ze wilde mintgroen, maar dat werkt natuurlijk niet op geel haar _O- ) wat er maar niet uit wilt..
Ik zou Directions afraden als je het voor korter dan een half jaar wilt houden :=
Volgende keer gebruik ik weer lekker Manic Panic, veel fijnere substantie (meer crème achtig) en vind het toch wel fijn als ik het er uit kan krijgen wanneer ik dat wil :')

Thasja, zal kijken of ik een foto kan maken, anders word t morgen pas een foto!

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 23:01

Ben benieuwd haha :D

Maaqann ik wil zo graag mijn haar verven, is niet goed voor me hier in dit tipic rond te neuzen :') Tja.. Tis te leuk :')
Hoe kan je eigenlijk zien of een kleur je gaat staan? Van te voren, zeg maar. Of is het gewoon pure gambling? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 23:05

Ik weet welke verven ik het liefst gebruik en die zijn meestal ook best wel true to colour. Natuurlijk ligt het eraan hoe je haar is, maar ik vind Syoss altijd best wel een goede representatie van kleuren geven.

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 23:07

Ik bedoelde eigenlijk meer van of jou die kleur gaat stáán zeg maar, maar dit is ook handig om te weten, bedankt Emma haha! :P :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 23:09

Haha dat doe ik altijd op de gok :D Ik weet wel ongeveer welke kleuren mij gaan staan, en omdat ik best wel een rode ondertoon in mijn haar heb worden alle verven op mij wel redelijk rood. Heb het nu heeeeel donkerbruin, eigenlijk iets donkerder dan ik wou :') Maar een paar keer wassen en dan is het weer wat neutraler _O-

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 23:09

Ik heb heel veel geluk met een huidskleur die elke kleur kan hebben, warme of koude tint, oranje, zwart, blond, bruin, koper.. Echt alles, dus ik ga er altijd maar van uit dat ik het wel kan hebben :')

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 23:23

Haha, das wel handig dan ja :') _O-
Ik wil zooooww graag van dat fel oranje/natuurlijk rode haar, echt van BEEMM, zo mooi vibd ik dat <3
Alleen geen idee of mij dat zou gaan staan.. :\

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 16:43

gewoon doen als je het mooi vind :D

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 16:46

Warme kleuren staan mij beter dan koele tonen en eigenlijk donker warm bruin beter dan goudblond maar ben van nature blond en als ik t donker verf zie je heel snel uitgroei die grijs lijkt :(

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 16:53

Liesjeex schreef:
gewoon doen als je het mooi vind :D

Okeeej :D Moet toch nog een jaartje wachtehn (kuch, paps, kuch..) dus jah, heb nog wel even de tijd haha