[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:25

Maakt het ook lastiger om onbewust de spieren aan te spannen down under :) en angstgevoelens nemen ook af :) dus je gaat dan meer relaxt het onder. Je hebt verschillende soorten; ene is kortwerkend, andere langer werkend. Maakt wat suf, maar vooral ook ontspannend :) je mag iig niet autorijden daarmee haha

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:26

Maar waarom zou ik dat moeten hebben? Snap het nog steeds niet :=
Heb toch geen klachten nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:29

Voor als die eruit gaat zal ze bedoelen...

Ik begreep altijd dat hem langer dan 5 jaar laten zitten slecht voor je baarmoeder is.. Omdat het materiaal op raakt. Niet alleen de hormonen maar ook het materiaal zelf.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:30

Romyv schreef:
Maar waarom zou ik dat moeten hebben? Snap het nog steeds niet :=
Heb toch geen klachten nu?

Nee, maar je ziet toch zo op tegen het eruit halen, helemaal na de ervaring van de vorige keer? ;) is puur voor dat moment...

Meer als idee, je kan altijd een balletje opgooien bij je huisarts of er iets mogelijk is zodat het voor jou aangenamer kan zijn.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:33

Geloof dat er nu zoveel angst mee gemoeid gaat dat geen spierontspanner gaat helpen...

Heb ooit mn schouder uit de kom gehad, bij het zetten heb ik iets gehad waardoor ik niets zou voelen en niets meer zou herinneren daarna. Was nogal sceptisch maar eng genoeg weet ik echt niets meer :') doe mij dat spul maar, voor minder gaat ti er niet uit :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:34

Flink aan de wodka dan maar? :')

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:40

Type comazuipen :9

Ook een goede optie!!! Hahaha

Naar goed, het materiaal vergaat dus? Hmmz dat klinkt niet goed... Misschien eens kijken voor een koper spiraaltje (die kan max 10 jaar blijven zitten volgens internet )

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:45

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... anger.html

Hier staat dat ti tot 5 jaar garantie geeft tegen zwangerschap maar hij ook 7 jaar kan blijven zitten (ik zie nog 2 jaar uitstelmogelijkheden :D)

Ben sinds november wel weer regelmatig zeer licht ongesteld.. Terwijl ik dat niet was, de hormonen zijn dus wel uitgewerkt maar dat is niet erg als je hem niet hebt tegen zwangerschap toch?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:59

Even verder gekeken naar koperspiraal, die verergeren de menstruatie klachten.. Optie uitgesloten dus

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 23:15

Gewoon wisselen romy, das echt de beste optie! Ik ga wel met je mee!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 23:22

Ahhh wat is echt lief! Thnx babe

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 09:38

Oeh dat is inderdaad een hele nare ervaring. Dan zou ik het eigenlijk niet weten... Is er een gyneacoloog die je vertrouwd en aan wie je dit probleem voor kunt leggen? Of eventueel aan de HA? Want ook al laat je hem nog even zitten, hij zal er toch ooit uit moeten en dan is het niet minder eng en pijnlijk dan nu.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 11:01

@romy: mist de vind ik leuk knop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 11:09

Even een vraagje; ik ben nu bijna een half jaar geleden gestopt met de pil. Heb er ongeveer 6 jaar aangezeten maar door het andere topic over de pil, wat dat allemaal voor invloed heeft, ben ik er mee gestopt.
Toen ik de pil wel slikte was ik heel vlak qua emoties. Ik had niet echt buien, werd alleen boos als ik echt boos was, huilde alleen als er echt wat was om te janken, maar nu, ik ben constant boos en chagrijnig en heb vaak dat ik opeens begin te huilen.
Vreselijk, vind mezelf echt een heks zo. Er hoeft maar iets te gebeuren of ik schiet uit mn slof. Het valt anderen ook heel erg op en dat vind ik vervelend.
Hoe kan dit? Ik heb eigenlijk alleen gelezen dat het andersom is, hoe kan het dat het bij mij zonder pil dan erger is, die buien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 11:40

Misschien ben je gewoon een draak van jezelf en hield de pil je onder controle? :Y) Hormonen doen rare dingen met een mens.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:41

t klinkt eerder alsof je hormoonhuishouding in de war is ...

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 19:34

Vrijdagnacht en de ochtend daarop was er dus onbeschermd gedoe. Ik zie vandaag voortekenen van menstruatie, dan zal k morgenavond waarschijnlijk helemaal in m'n menstruatie zitten.

Is dit het teken dat de MAP heeft gewerkt, of is dat te onbetrouwbaar, aangezien het korte tijdsverschil ??

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 00:53

xEmily schreef:
Vrijdagnacht en de ochtend daarop was er dus onbeschermd gedoe. Ik zie vandaag voortekenen van menstruatie, dan zal k morgenavond waarschijnlijk helemaal in m'n menstruatie zitten.

Is dit het teken dat de MAP heeft gewerkt, of is dat te onbetrouwbaar, aangezien het korte tijdsverschil ??

xEmily schreef:
Hoi, eventjes een vraagje.

Gisteren deed mijn bedpartner zn condoom pas aan toen hij moest komen. Nu heb ik geen voorlichting gehad over condooms, maar volgens mij kon het voorvocht toch ook vruchtbaar zijn, of is dit gebruikelijk om te doen?

Gr.

Bel een dokter als je zekerheid wil. Daarnaast vind ik het ook heel dom van je dat je onbeschermde sex had/heb. Hopelijk heb je hiervan geleerd! En je zou moeten weten dat je ook van voorvocht dus zwanger kan worden. Dit krijg je normaal toch op zn minst bij biologie -O- ?

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 01:05

Hallo mensen , een vraag over de pil.

Ik heb jaren de pil geslikt en een aantal maanden geleden ging het niet helemaal goed. Vergeten van de pil. Dus besloten het eerst niet te slikken en gewacht tot ik ongesteld werd. Toen weer begonnen. Vanaf dat moment kreeg ik last van slechte humeuren. Ook tegenover familie niet leuk geweest. Daarnaast ben ik in zeer korte tijd 10 kilo aangekomen. Ben daarom weer gestopt met de pil. Mijn humeur is veel beter, maar de kilo's gaan er niet af. Iemand ervaring hiermee? Is nu alweer 3 maand geleden, tevens was ik al overgewicht, maar dit slaat alles.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 03:03

Romyv schreef:
Even verder gekeken naar koperspiraal, die verergeren de menstruatie klachten.. Optie uitgesloten dus

Nee dit klopt niet. Ik heb hier absoluut geen last van al dacht ik dat het wel zou gebeuren. Je moet gewoon een spiraal hebben met zo min mogelijk koper en dan is het oke.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 07:39

Aria_zz schreef:
Romyv schreef:

Nee dit klopt niet. Ik heb hier absoluut geen last van al dacht ik dat het wel zou gebeuren. Je moet gewoon een spiraal hebben met zo min mogelijk koper en dan is het oke.

Oke!!!! Thnx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 09:25

Bokkiej schreef:
Hallo mensen , een vraag over de pil.

Ik heb jaren de pil geslikt en een aantal maanden geleden ging het niet helemaal goed. Vergeten van de pil. Dus besloten het eerst niet te slikken en gewacht tot ik ongesteld werd. Toen weer begonnen. Vanaf dat moment kreeg ik last van slechte humeuren. Ook tegenover familie niet leuk geweest. Daarnaast ben ik in zeer korte tijd 10 kilo aangekomen. Ben daarom weer gestopt met de pil. Mijn humeur is veel beter, maar de kilo's gaan er niet af. Iemand ervaring hiermee? Is nu alweer 3 maand geleden, tevens was ik al overgewicht, maar dit slaat alles.

Mijn huisarts vertelde mij toen doodleuk dat elk pondje door het mondje gaat (ik was 12 en had de zwaarst mogelijke pil voorgeschreven gekregen vanwege heftige menstruaties waardoor ik altijd honger had en dus ook flink at. Heb nooit overgewicht gehad maar kwam wel behoorlijk aan). Kijk nog eens heel kritisch naar je voedingspatroon op langere termijn? Als dat nog steeds niet uitmaakt (en je absoluut 100% eerlijk naar jezelf hebt durven kijken), schakel dan een professional in.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 09:28

briitje schreef:
Hel een dokter als je zekerheid wil. Daarnaast vind ik het ook heel dom van je dat je onbeschermde sex had/heb. Hopelijk heb je hiervan geleerd! En je zou moeten weten dat je ook van voorvocht dus zwanger kan worden. Dit krijg je normaal toch op zn minst bij biologie -O- ?

Ik heb sowieso slechte voorlichting gehad. Ik had geen biologie/verzorging en daar werd dus voorlichting gegeven. Ik heb alleen dingetjes in groep 8 gehad.

Ik had net gegoogeld op anticonceptie zonder hormonen (dat is een pré, bang voor aankomen in gewicht en de psychische effecten) en kwam bij koperspiraaltje uit. Condoom is wat lastig aangezien hij problemen heeft met zijn erectie ... Maar enfin, ik ga de huisarts dus daarover bellen.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 11:07

Romyv: ik heb antwoord op je vraag over de mirena; als je hem langer dan 5 jaar laat zitten beschermd hij niet meer als anticonceptie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 11:08

Romy heeft hem niet vanwege anticonceptie, schreef ze al.