Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 07:19

Het was krapjes ...maar gisteren na het werk nog een uurtje gefietst .
Ik had gehoopt een uurtje te kunnen snipperen , maar helaas -O-
Begonnen nog net met een zonnetje , daarna de lampjes aan op de fiets en
in het donker ( over het fietspad ) terug .Had al wel een veiligheidsvest aan .
Blij als de klok weer verzet is . :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Straks even mijn fiets voor een beurtje wegbrengen .
Daarna zwemmen , en vanavond nog hardlooptraining .

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 15:06

Mooi he, dat die dames bij de Omloop het Nieuwsblad zo hard hebben gefietst dat de koers even werd stilgelegd omdat ze dreigden de mannen in te halen! :D Al lijkt het me niet zo fijn als deelnemer.

Fijn dat je nog even kon, T2T!

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 15:25

Haha ja dat is toch prachtig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:27

Hoe gaat het met jullie? Ik heb vandaag halfuurtje stevig doorgetrapt op de racert. Het was me meteen duidelijk dat mijn conditie is gekelderd na ruim 2 maanden niet sporten, op één hardlooprondje na :') Maar wel even fijn! Ik moet de fietsroutes zonder klinkers, boomwortelbulten en/of duizend oversteekplaatsen nog even ontdekken. Ik heb begrepen dat er een fietssnelweg komt vanaf mijn woonplaats naar mijn werk (kleine 15 km); dat zou ideaal voor kantoordagen *\o/*

Lynn2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 18:46

Jup mountainbiken in de loons en drunense duinen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 20:56

Oeh dat klinkt leuk! :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 21:09

*\o/* Na het werk nog 44 km gefietst ( racert ) met een vriendin .
Was wel frisjes op het eind .
Maar geloof ik deze week de enige droge dag om te fietsen .

@ Cullacino : aan de bak dus maar weer .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 21:13

Lekker T2T! En ja, hoog tijd om weer wat spieren en conditie op te bouwen :j

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 21:39

Hoi! Ik heb net een week geleden een tweedehands mountainbike gekocht. Ik ga al een aantal jaar een keer per jaar met mijn vader een dagje mountainbiken in de veluwe, maar nu wilde ik toch graag wat vaker gaan fietsen.
Inmiddels 3 keer gefietst, 1 keer door de duinen 40 km, 1 keer door de polder 53 km en gister 28 km door de vlietlanden. Ik merk wel dat 5 maanden reizen mijn conditie niet ten goede is gekomen :Y)

Nog meer mensen die fietsen in omgeving Leiden?

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:53

Hier heb ik het fietsen na bijna 2 maanden niet trainen ook weer opgepakt. Thesis schrijven was niet echt bevorderlijk voor het trainen :=
Vorige week de racefiets meegenomen naar Wageningen en genoten van het mooie weer. Een rondje door de bossen en de heide na college, een rondje over de dijk (als een echte toerist in eigen land) in de ochtend en piramide intervaltraining op de Wageningse muur. Gisteren voor het eerst meegetraind met de studentenwielervereniging. Tempo op het vlakke kon ik bijhouden in het wiel, maar zodra er hoogtemeters kwamen gingen de heren toch sneller. Puntje ter verbetering zullen we maar zeggen :Y)

@marjo, leuk dat je een MTB hebt gekocht! Flinke rondes al op de MTB gemaakt zo te lezen. Ik krijg spontaan weer zin om ook te mtb'en. Wat voor MTB heb je? En heb je ook Strava?

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 07:35

Goed bezig Culaccino :D

@T2T lekker dat je gisterenavond nog hebt kunnen fietsen!

@ marjo, welkom!

@ Susan, lekker dat je weer hebt kunnen trainen! Bij welke vereniging in Wageningen zit je? En niet gelijk mee kunnen komen met de mannen met hoogtemeters is geen schande hoor :Y)

Wij deden gisterenavond core training met de club. Verder deze week waarschijnlijk bar weinig tijd om te fietsen. Maar zaterdag wel een lange training op het programma.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 07:47

Lauraennala schreef:
Wij deden gisterenavond core training met de club.
Maar zaterdag wel een lange training op het programma.

Niet geheel onbelangrijk ...core training :j
Hoop dat zaterdag het weer meespeelt .

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 21:01

Susan88 schreef:
Hier heb ik het fietsen na bijna 2 maanden niet trainen ook weer opgepakt. Thesis schrijven was niet echt bevorderlijk voor het trainen :=
Vorige week de racefiets meegenomen naar Wageningen en genoten van het mooie weer. Een rondje door de bossen en de heide na college, een rondje over de dijk (als een echte toerist in eigen land) in de ochtend en piramide intervaltraining op de Wageningse muur. Gisteren voor het eerst meegetraind met de studentenwielervereniging. Tempo op het vlakke kon ik bijhouden in het wiel, maar zodra er hoogtemeters kwamen gingen de heren toch sneller. Puntje ter verbetering zullen we maar zeggen :Y)

@marjo, leuk dat je een MTB hebt gekocht! Flinke rondes al op de MTB gemaakt zo te lezen. Ik krijg spontaan weer zin om ook te mtb'en. Wat voor MTB heb je? En heb je ook Strava?

Ja lekker wat km's maken! Normaal rijd ik eens per jaar met mijn vader zo'n 80 km door de veluwe, dus dacht 50 km red ik makkelijk. Haha, niet dus.
En daar vraag je me wat... Volgens mij een Gary Fisher Genesis. Zocht een niet al te dure fiets, vandaar tweedehands. Weet niet hoevaak ik ga fietsen, gezien ik per april ook ga beginnen met mijn nieuwe fulltime baan. Maar ik ga zeker proberen 2 keer per week te gaan, zeker als het langer licht blijft.
Wat is Strava?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 22:42

Een tweedehands fiets is niets mis mee ..
Heb mijn racert ook gebruikt gekocht en rijd er ondertussen drie jaar op .
Ik wil t.z.t ook een nieuwe fiets , maar dan moet ik nog eerst flink sparen .

Strava is een social network voor fietsers /sporters .
Er is ook een Bokt clubje .

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 16:59

Nou het weer zat dus niet mee, training was eigenlijk afgelast vanwege code geel. Maar.. ze hebben vanuit de vereniging een GranFondo groep die 1x per maand traint, wat eigenlijk vandaag zou zijn. We zijn dus met 5 man alsnog een alternatief rondje gaan doen, gewoon via de Utrechtse Heuvelrug naar station Ede-Wageningen gefietst, super leuk haha

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 19:14

+:)+ Laura ..
Het is echt maart roert zijn staart weer ..
Ik was een uurtje hardlopen , heb alles gehad ..zon ..regen ..hagel en vooral
veel woei ...

Hoop dat ik morgen ergens een droog momentje vind om op de racefiets
te stappen . >;)

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 19:22

Wat leuk om jullie verhalen te lezen! Ik heb vandaag een nieuwe fiets gekocht en kan niet wachten om te beginnen. Heb een jaar niet gefietst, dus ga weer opbouwen. Helaas is dat met dit weer nog niet echt een succes. Hoop dat het snel mooi weer wordt. Ik ga hier iig zeker meelezen!

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 19:27

@T2T, ja de woei was vandaag echt bizar. Hopelijk morgen een droog moment, al betwijfel ik het.

@ Char_elle, jezelf melden zonder een foto van je (notabene nieuwe) fiets kan echt niet hoor >;) :P

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 19:29

Jaaaaaa .....foto CHar_elle ~~}>

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 19:39

Afbeelding

Hierbij een foto! Is een tweedehandse fiets, maar eigenlijk is alles vervangen, zelfs het frame is nieuw. Het is een Koga Solacio met elektrisch schakelen. Heel toevallig tegen deze fiets aangelopen, want was eigenlijk op zoek naar een nieuwe. Maar kon deze niet laten staan! Ik heb tot nu toe altijd op een MTB gefietst, dus zal wel even moeten wennen.

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:15

@Char_elle. Ziet erg gaaf uit hoor die fiets! Zelfs elektrisch schakelen, ik ben benieuwd hoe je dat bevalt.

@Laura, flinke 'alternatieve' ronde heb je gemaakt zelf. Leuke foto's op Strava erbij :). Hadden jullie wind mee? 32 km/u is best een aardig tempo voor zo'n afstand.

@T2T, hopelijk kun je vandaag nog een droog momentje vinden om te fietsen. Wel lekker afwisselend bezig qua training. Misschien had het weer zin om ook wat afwisseling erin te brengen ;)

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:27

Bedankt voor de tip over strava. Ik zal er eens naar kijken :)
Balen van het weer... Hopelijk morgen een momentje om samen met mijn vader op de fiets te stappen.

@char_elle gave fiets zeg! Veel plezier ermee

@Lauraennala Goed bezig *D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 18:31

Susan88 schreef:
@T2T, hopelijk kun je vandaag nog een droog momentje vinden om te fietsen. Wel lekker afwisselend bezig qua training. Misschien had het weer zin om ook wat afwisseling erin te brengen ;)

:n Heb het er maar niet op gewaagd -O-
Lekker tot 8:45 geslapen , ontbijtje , huisje schoon gemaakt . En ben net terug uit de sportschool .
Zelf maar een “ indoor “ fiets programmaatje in elkaar geflanst , daarna wat kracht gedaan , stretchen en afsluitend in de sauna .

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 18:56

Hier wel naar buiten geweest :=

Het was de keuze tussen heel nat en weinig wind of droog met extreem veel wind -O- Is het laatste geworden, ronde wel wat verkort. Bij sommige windvlagen was ik echt bang dat ik in de sloot zou belanden. Ik had gewoon kramp van het vasthouden van mijn stuur en bij zijwind er tegenin hangen.

Bleh vies weer ;(

Strava is wel leuk hoor! Ik wil minimaal elke maand de 100 km aantikken, of het nu winter is of niet. Is fijn bij te houden met dat gratis account. Betaald hier iemand voor Strava? Ik ben wel benieuwd of je echt iets hebt aan de extra’s.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 20:10

Sakura789 schreef:
Hier wel naar buiten geweest :=

Betaald hier iemand voor Strava? Ik ben wel benieuwd of je echt iets hebt aan de extra’s.

Bikkel +:)+

Nee , hier ook een gratis Strava account .