GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Deertje

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 20:32

Nog nooit gebruikt hier

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 20:54

Ik wil er wel een opzetje in gooien, maar dat wordt niet meer vandaag. Welke gegevens willen jullie erin? Gebruikersnaam, gewichtsverlies en over hoeveel tijd, percentage? Ozempic/Mounjaro ?

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 21:13

F_Orumster schreef:
Ik wil er wel een opzetje in gooien, maar dat wordt niet meer vandaag. Welke gegevens willen jullie erin? Gebruikersnaam, gewichtsverlies en over hoeveel tijd, percentage? Ozempic/Mounjaro ?

Tof!
Ja dat lijkt mij prima, zou niet weten wat er meer bij moet :D

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-26 21:36

Leuk idee!

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 21:46

F_Orumster schreef:

Leuk idee! Vergeet saxenda niet :D
Is de minderheid, maar zijn er volgensmij wel een paar meer die saxenda gebruiken.

Ik zit op mn laagste gewicht sinds +/- 6 jaar! *\o/*
Merkte vandaag bij paalsport ook echt bizar veel verschil in hoe makkelijk sommige oefeningen opeens gaan!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 22:12

Leuk idee! Ik ben natuurlijk pas net van start dus ik weet niet wat dat met het gemiddelde doet :))

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 23:39

Vanaf a.s. zondag Belastingaangifte doen. Wie gaat de kosten van de spuiten ook opgeven als zorgkosten?

Tati2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 00:02

Ik lees nog steeds fanatiek mee. Vindt jullie verhalen interessant. Heb me ingeschreven voor een gli traject met als doel uiteindelijk in aanmerking te komen voor vergoeding van afslankmedicatie.

Zijn er mensen die meer weten over de eisen die ze stellen? Wanneer kom je in aanmerking? Is eenmaal vergoedt voor altijd vergoed? Of als je onder een bepaald BMI bent dat je dan niet meer in aanmerking komt?

Ik kan er te weinig over vinden op internet.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 00:06

Setteli schreef:
Vanaf a.s. zondag Belastingaangifte doen. Wie gaat de kosten van de spuiten ook opgeven als zorgkosten?

Absoluut :j

Hier keurig aan het afbouwen. Zit nu op 2,5mg per 5 dagen (kwam van 3,5 per 4 dagen). Viel al een hele tijd niet meer af, maar kom gelukkig ook niet aan. Nog niet? Enniehoe, ik zet door. Bouw heel rustig af. Over 3 weken probeer ik 2,5mg per 6 dagen, enzovoort.

Moet bekennen... ik ben nog steeds niet helemaal gewend aan mijn nieuwe lichaamsomvang. Van altijd veel te zwaar geweest te zijn, noemen sommige mensen me nu zelfs slank... kan dat nog steeds niet geloven. De gemiddelde Nederlandse vrouw heeft maatje 42. Ik had dat nooit en nu pas ik zowaar in maat 40. Dus in feite ben ik nu dus iets smaller dan de gemiddelde Nederlandse vrouw. Zo gek. Mooi. Maar wel gek.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 00:22

Dees schreef:
Setteli schreef:

Absoluut :j

Hier keurig aan het afbouwen. Zit nu op 2,5mg per 5 dagen (kwam van 3,5 per 4 dagen). Viel al een hele tijd niet meer af, maar kom gelukkig ook niet aan. Nog niet? Enniehoe, ik zet door. Bouw heel rustig af. Over 3 weken probeer ik 2,5mg per 6 dagen, enzovoort.

Moet bekennen... ik ben nog steeds niet helemaal gewend aan mijn nieuwe lichaamsomvang. Van altijd veel te zwaar geweest te zijn, noemen sommige mensen me nu zelfs slank... kan dat nog steeds niet geloven. De gemiddelde Nederlandse vrouw heeft maatje 42. Ik had dat nooit en nu pas ik zowaar in maat 40. Dus in feite ben ik nu dus iets smaller dan de gemiddelde Nederlandse vrouw. Zo gek. Mooi. Maar wel gek.

Ja appart is dat he. Als ik oude fotos bekijk is dat ook raar om te zien hoe veel mn lichaam veranderd is.
En niet alleen kleding en fotos. Maar ook hoever ik kan aanschuiven aan mn bureau of de eettafel zonder dat mn buik in de weg zit. Of dat ik mn adem niet in hoef te houden met veters strikken :')
Ook is het nu super comfortabel om met mn knieen naar de borst op de bank te zitten, en dan mn tshirt eroverheen trekken.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 06:53

Setteli schreef:

Ik, ik gebruik nog meer onvergoede medicatie, dus ik kom wel aan de grens denk ik.

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 07:27

Tati2 schreef:
Ik lees nog steeds fanatiek mee. Vindt jullie verhalen interessant. Heb me ingeschreven voor een gli traject met als doel uiteindelijk in aanmerking te komen voor vergoeding van afslankmedicatie.

Zijn er mensen die meer weten over de eisen die ze stellen? Wanneer kom je in aanmerking? Is eenmaal vergoedt voor altijd vergoed? Of als je onder een bepaald BMI bent dat je dan niet meer in aanmerking komt?

Ik kan er te weinig over vinden op internet.

Ik ben er niet mega in thuis, maar ik krijg het wel vergoed. Wel een kleine uitzondering en huisarts stond een volle 1000% achter mij. Heeft meer als een uur met de verzekering aan de telefoon gezeten om te proberen er een vergoeding uit te halen.
Ik had een jaar GLI gedaan zonder resultaat. Mijn BMI was boven de 35, maar ik heb geen hart- of vaatziekte, slaapapneu of artrose. Hoewel slaapapneu erg discutabel is, ik had 4,7 stops per uur gemiddeld, de diagnose apneu krijg je bij 5 stops per uur..
Maar ik heb wel andere comorbiditeiten die door het overgewicht ernstiger zijn, zoals astma, gewrichtspijnen en ernstige psychosociale problematiek.
Ik heb uiteindelijk een brief gehad dat de verzekering voor een jaar een machtiging heeft afgegeven voor vergoeding. Die loopt nu nog tot augustus met de voorwaarde om binnen 3 maanden minimaal 5% gewichtsverlies te hebben zodra je op de hoogste dosering zit. Huisarts heeft alleen moeten aangeven dat dat inderdaad zo was, verder geen gewichten oid. Maar hoe het augustus zal zijn geen idee..

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 07:28

Das wel een goeie ja, maar ik kom denk ik niet aan het drempelbedrag

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 08:03

Hoe zit dat met het aftrekken van de zorgkosten dan? Kan dat ook als het voorgeschreven is door een Yazen of Wellis?

Ik zie dat mijn drempelbedrag €838 is en met €250 per maand kom je daar best aan toch?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 08:28

Ik geef ze spuiten wel op en heb meteen mijn tandarts erbij gedaan dat heb ik ook niet extra verzekerd.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 09:12

Spuiten, kosten van het consult, kilometers/reiskosten naar de kliniek (HA) toe.
Tip: Alles indienen bij je ziektekosten verzekeraar. Ook als je zeker weet dat je het niet vergoed krijgt. Aan het einde van het jaar druk je dan op het overzicht "niet vergoede kosten" en voila, een mooi overzicht voor je IB.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 09:18

Maar dat is alleen wanneer het is voorgeschreven neem ik aan, niet als je zelf wat koopt?

Ik kan mijn lactose supplement ook niet opgeven onder dieet, omdat het niet is getest (huisarts bleef het gewoon op pds gooien).

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 09:20

Nee, ik doe alles. Ik vind het verdedigbaar. Als ik het niet doe, kost ik de samenleving meer dan deze aftrekpost.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 09:40

Jester_ schreef:
Das wel een goeie ja, maar ik kom denk ik niet aan het drempelbedrag

Ik heb ook een hoog drempelbedrag (1700 euro ongeveer), maar ik ben vorig jaar al in maart begonnen, dus kan redelijk wat spuiten opvoeren). En nog wat andere medicatie.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 09:42

rien10 schreef:
Spuiten, kosten van het consult, kilometers/reiskosten naar de kliniek (HA) toe.
Tip: Alles indienen bij je ziektekosten verzekeraar. Ook als je zeker weet dat je het niet vergoed krijgt. Aan het einde van het jaar druk je dan op het overzicht "niet vergoede kosten" en voila, een mooi overzicht voor je IB.

Oh dat is wel een goede.
Ik kreeg ook een aantal behandelingen van de BSR therapeut niet vergoed. Zij zat net aangesloten bij een andere branchevereniging en die werd niet vergoed.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 09:43

Ook die opvoeren dan.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 09:44

Oh ik zie nu hoe dat drempel inkomen werkt. Daar kom ik dan niet aan, helaas.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 10:04

Mensen bij yazen hebben het geprobeerd in te dienen bij de verzekering maar geen enkele vergoede ook maar iets. Dus ik ga het via m'n belastingaangifte kijken of ik het terug kan vragen
Al krijg ik maar een deel terug zou al mooi zijn

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 11:48

Net een gedeelte van de golden dose gezet. Had de ingang van de spuit even afgenomen met een alcoholdoekje. Maar jee, ik werd me toch een portie misselijk van die alcohollucht, niet te zuinig. Trok gelukkig wel snel weg, maar kreeg er de rillingen van.

Vandaag krijg ik een nieuwe spuit, ik ben bang dat dit er eentje is zonder de GD.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 11:56

Maar valt dit wel onder zorgkosten? Want ik heb op een administratiekantoor gewerkt en degene die de ib aangiftes deed zei dat je niet zomaar alles kunt opgeven alszijne zorgkosten. Enkel noodzakelijke kosten die voorgeschreven zijn als noodzaak door een arts maar niet vergoed worden door een verzekering. Er is uit mn hoofd ergens een pagina met uitleg, want de dyson voor de luchtzuivering mocht ik bijv wel opgeven vanwege mijn astma omdat deze aan bepaalde voorwaarden voldeed.

Ik zou toch misschien de belastingdienst vragen, het is zo ruk als ze toch ineens met iets komen waardoor het niet kan en je moet terug betalen....en het zijn al zulke boefjes die je uitwringen