Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 21:10

Wat een leuk pakje heeft Nimue! Hier is het ook echt genieten. Meneer is extreem voorspelbaar qua flesjes en slaapt 's nachts bijna 8 uur. *\o/* En hij is zo enorm vrolijk. 's Ochtends als hij wakker wordt dan begroet hij je met een enorme lach op z'n bekkie en hij blijft de hele dag door lachen en brabbelen (ook als z'n luier vol zit, gek kind. :')

Haha Charlotte dat lijkt wel wat chaotisch, maar komt allemaal wel goed dus ik snap wel dat het je niet zoveel scheelt. Hier moest ook nog het e.e.a. gebeuren, maar op een gegeven moment denk je inderdaad ook 'tsja, wat maakt het eigenlijk uit in het grotere geheel'. :D

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 21:43

Dat lijkt me zo fijn wanneer het allemaal wat regelmatiger wordt Hancox :D Met hoeveel weken was dat bij jou het geval? Heerlijk dat lachen en brabbelen <3

Er moest in eerste instantie alleen een zwaardere kabel voor de elektra worden ingegraven, dat is die sleuf. Onze meter staat aan het einde van die sleuf. Tijdens het graven kwamen ze erachter dat de hemelwaterafvoer ondergronds helemaal kapot was. Ze gaan de weg/dijk binnen een paar jaar opknappen dus we moeten wat (mee) omhoog. Dan die afvoer ook gelijk maar meenemen :+ We hebben bij de kas echt een flink waterprobleem gehad, dat willen we niet nog een keer.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 06:11

Mooi meegenomen meteen!!

Fijn dat ze ze er uit hebben kunnen halen Ballard!

Hier gaat met Zoë erg goed. Heel af en toe een dag dat ze meer huilt, maar buiten die dagen om echt minimaal. Als ze De fles wilt alleen.

Ze is zo ontzettend vrolijk. Wordt lachend wakker, ligt te lachen als je haar verschoont (waarbij ze alle kanten op gaat, zichzelf omhoog duwt en opzij….)
Overdag slapen gebeurd niet vaak. Soms 30 min :+ gister voor t eerst weer sinds weken echt 3 slaapjes waarvan 2 x 45 min en 1x 2 uurtjes. Dus alsnog wat kunnen doen.

Heb haar veel in de draagzak ook, en dat vind ze heerlijk. Heb daar nu dus ook een regencover voor gekocht en dat was gister met al die regen erg handig. 3 aug naar CB ben benieuwd hoeveel ze weegt.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Fabled

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 10:47

Hier bijna stipt met 8 weken dat hij besloot dat hij 8 uur kan slapen zonder flesje :P we maken 'm voor de laatste van de dag (rond 23.00) wel even wakker voor flesje en luier en dan slaapt hij daarna door tot rond 07.00. Heerlijk.

Leuk Freekie nog zo'n blij ei! (Met een volle bos haar ook :D ) Wij zijn ook fan van de draagzak!

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 11:51

[***] schreef:
Hier bijna stipt met 8 weken dat hij besloot dat hij 8 uur kan slapen zonder flesje :P we maken 'm voor de laatste van de dag (rond 23.00) wel even wakker voor flesje en luier en dan slaapt hij daarna door tot rond 07.00. Heerlijk.

Leuk Freekie nog zo'n blij ei! (Met een volle bos haar ook :D ) Wij zijn ook fan van de draagzak!

Jaloers :') hier vannacht wel om de 2,5/3 u. Terwijl ze al even op 6 u zat.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 12:42

Oh lekker hoor Hancox! Lijkt me wel fijn als je dan weer zo lang achter elkaar kunt slapen :)

Hier slaapt Esra nu 4-4,5 uur ‘s nachts, dus dat vind ik ook niet zo gek voor 2 weekjes oud :) vandaag wel een beetje een regeldagje met wat krampjes. Ze kreunt dan de hele dag door, heel sneu…
Ze slaapt overdag trouwens het beste als we hard Dire Straits aanzetten :') raar kind

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-23 18:58

Hoe gaat ie Charlotte?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 15:26

Hier hebben we af en toe ewy betere dagen erbij zitten gelukkig. Vandaag wel weer flink aan de spuug en niet willen slapen.

Morgen belafspraak kinderarts

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-23 17:10

Hier gaat het gelukkig echt steeds beter. Inmiddels kan ik er standaard wel vanuit gaan dat ie z'n slaapjes overdag pakt volgens schema dus ik krijg weer wat uren voor mezelf. De avond gaat ook erg goed.. Ligt nu meestal tussen half 7 en 7 op bed en voor half 8 slaapt ie dan ook tot 11 uur. Dan krijgt ie z'n laatste fles voor de nacht.

Hij heeft er alleen een handje van om hoe dan ook om 4 uur wakker te worden. Vannacht heb ik eens getest hoe lang we het konden rekken en dat bleek dus tot kwart over 6..half 7 z'n fles.

Dus ik hoop dat we die tijd uit z'n systeem krijgen door 'm gewoon niet meer z'n fles te geven voor 6 uur.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 17:27

Gnome schreef:
Hier gaat het gelukkig echt steeds beter. Inmiddels kan ik er standaard wel vanuit gaan dat ie z'n slaapjes overdag pakt volgens schema dus ik krijg weer wat uren voor mezelf. De avond gaat ook erg goed.. Ligt nu meestal tussen half 7 en 7 op bed en voor half 8 slaapt ie dan ook tot 11 uur. Dan krijgt ie z'n laatste fles voor de nacht.

Hij heeft er alleen een handje van om hoe dan ook om 4 uur wakker te worden. Vannacht heb ik eens getest hoe lang we het konden rekken en dat bleek dus tot kwart over 6..half 7 z'n fles.

Dus ik hoop dat we die tijd uit z'n systeem krijgen door 'm gewoon niet meer z'n fles te geven voor 6 uur.

Uithongeren die jongen :') nee grapje

Maar Boris is goed bezig met z’n slaapjes!!

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 17:57

Marlis schreef:
Hier hebben we af en toe ewy betere dagen erbij zitten gelukkig. Vandaag wel weer flink aan de spuug en niet willen slapen.

Hmm balen…heeft de belafspraak hiermee te maken?

Fijn dat het zo goed gaat met slapen Gnome! Heerlijk om lekker door te kunnen slapen :)

Hier zijn we vandaag naar de tongriemkliniek gegaan. Esra had ook een strak lipbandje, dus die hebben ze behandeld samen met het tongriempje. Heel zielig vond ik het, ze huilde natuurlijk hard, maar kon daarna goed getroost worden. Toen dronk ze haar flesje leeg en viel in slaap, lief meisje :)
Ze gaven wel aan dat we snel (het liefst gisteren nog) een afspraak moeten maken bij de osteopaat. Ze klemt heel erg en begint ook een voorkeurshouding te ontwikkelen en dat heeft te maken met compensatie van de te korte riempjes. Dus morgen rond bellen waar ze het snelste terecht kan.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 18:13

Ballard_L schreef:
Marlis schreef:

Fijn dat het zo goed gaat met slapen Gnome! Heerlijk om lekker door te kunnen slapen :)

Hier zijn we vandaag naar de tongriemkliniek gegaan. Esra had ook een strak lipbandje, dus die hebben ze behandeld samen met het tongriempje. Heel zielig vond ik het, ze huilde natuurlijk hard, maar kon daarna goed getroost worden. Toen dronk ze haar flesje leeg en viel in slaap, lief meisje :)
Ze gaven wel aan dat we snel (het liefst gisteren nog) een afspraak moeten maken bij de osteopaat. Ze klemt heel erg en begint ook een voorkeurshouding te ontwikkelen en dat heeft te maken met compensatie van de te korte riempjes. Dus morgen rond bellen waar ze het snelste terecht kan.

Fijn dat het snel gebeurt was en hopelijk snel bij de osteopaat terecht

Ja de bel afspraak is ivm haar erge reflux waar ze toen voor opgenomen is geweest en waar ze nu maagzuurremmers voor gebruikt.

Maar veel doen ze telefonisch tegenwoordig want mijn controle afspraak zes weken na keizersnede was ook telefonisch. Slaat nergens op maar wat doe je er aan.

Morgen is dus ook telefonisch de afspraak

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 18:23

Ballard vond jij nog leuk om in de app te komen ?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-23 18:53

Ballard_L schreef:
Marlis schreef:

Lijkt me ook echt heel sneu. Hopelijk kunnen jullie snel terecht!

Hier morgen de eerste 2 vaccinaties.. Kijk ik ook niet bepaald naar uit.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 07:45

Gnome schreef:

Knappe Boris :D mooi in schema

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 07:46

Ballard_L schreef:
Marlis schreef:

Wat sneu, had je ook last met borstvoeding dan of krijgt ze alleen fles?

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 10:02

Ik kolf alles en dat geven we in de fles. BV is niet te doen met het klemmen, dat zagen de artsen en lactatiekundige gelukkig ook. Weer een bevestiging dat je niet gek bent :') of het ooit gaat lukken is de vraag

Freekieee: nee hoor, ik ben niet zo van de appgroepen :)

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 13:31

Vandaag voor het eerst weer een stukje gestapt :) heerlijk hoe je je dan weer even jezelf voelt!

Afbeelding

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 14:36

Nog geen baby hier maar eind volgende week is hij er sowieso :D Datum blijft nog even onbekend.

Gelukkig is het geen grunt muziek Ballard :P Heerlijk dat ritje! Dat lijkt me zo genieten om je eigen hobby weer op te pakken. En mooi dat het goed ging bij de tongriemkliniek. Op naar de osteopaat :)

Ik ben het helemaal zat, ben nu echt een soort van aan het wachten. Gisteren hebben ze ook een ctg gemaakt en daarop veel harde buiken gezien. Ik voelde een paar keer flinke krampen onderin. Ik vind die krampen/weeën echt vreselijk vermoeiend, hadden jullie dat ook? Ze zijn niet vaak (3x per dag), niet heftig, kort en veel tijd (10-30 min) ertussen. Maar ik kan na iedere kramp/wee zo slapen :+

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 15:00

Want Charlotte, jij wilde een keizersnede toch? Is dat uiteindelijk gelukt dus?

Vervelend! Snap je dat er klaar mee bent! Ja heel vermoeiend vond ik t. Alleen had ik continue pijn.

Hopelijk komt het gauw opgang!

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 15:10

Ik snap dat je er klaar mee bent hoor, Charlotte! Ik vond die laatste weken ‘wachten’ ook superstom. Vervelend van je weeën ook, hopelijk komt het snel! In ieder geval volgende week dus, spannend! Ik ben een gekke, want ik kon prima functioneren met weeën tot 8cm, maar ik kan heel goed begrijpen dat dat niet lukt en dat je er knettergek van wordt…

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 15:35

Ballard_L schreef:
Ik snap dat je er klaar mee bent hoor, Charlotte! Ik vond die laatste weken ‘wachten’ ook superstom. Vervelend van je weeën ook, hopelijk komt het snel! In ieder geval volgende week dus, spannend! Ik ben een gekke, want ik kon prima functioneren met weeën tot 8cm, maar ik kan heel goed begrijpen dat dat niet lukt en dat je er knettergek van wordt…

Hier ook tot 8cm ging t prima. Daarna bleef ik lang hangen.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 16:23

Freekieee schreef:

Vervelend! Snap je dat er klaar mee bent! Ja heel vermoeiend vond ik t. Alleen had ik continue pijn.

Uiteindelijk is het gelukt idd :) Niet op de fijnste manier door het ziekenhuis, maar dat kan ik gelukkig achter me laten.

Dan ben ik maar blij met mijn vermoeidheid, pijn is echt niks.

Ik kan me daar echt weinig bij voorstellen dat je met weeën en dan tot 8cm nog kan functioneren. Moet wel zeggen dat ik me nog prima kan bewegen met 38 weken. Alle verloskundigen en verpleegkundigen kunnen niet geloven dat ik 38 weken ben met mijn buik :D Een verpleegkundige die gisteren binnen kwam tijdens de ctg dacht dat ik ergens in het 2e trimester was en vanwege een groeiachterstand daar lag. We hebben daar met zijn 3en hard om moeten lachen :D

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 18:28

Hee lieve meiden. ♡
Veeeeeeel te lang niet gereageerd hier, sorry, sorry! Ik ga weer wat meer reageren hier, heb wel iedere keer meegelezen.

Voor iedereen die bevallen is de afgelopen tijd, van harte gefeliciteerd met de kleine spruit. :+:

Ballard wat heerlijk dat je weer een stapritje hebt gedaan. Genieten is dat dan he?

Charlotte logisch dat je er klaar mee bent. Wat spannend dat de kleine sowieso komt einde van de week. <3 Gelukkig ben je nog wel mobiel zo te lezen.

Hier gaat het gelukkig hartstikke goed. Hidde groeit als kool, is inmiddels ruim 4 maanden en al over de 7 kilo. :=

Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-23 18:29

Charlotte446 schreef:
Freekieee schreef:

Uiteindelijk is het gelukt idd :) Niet op de fijnste manier door het ziekenhuis, maar dat kan ik gelukkig achter me laten.

Dan ben ik maar blij met mijn vermoeidheid, pijn is echt niks.

Ik kan me daar echt weinig bij voorstellen dat je met weeën en dan tot 8cm nog kan functioneren. Moet wel zeggen dat ik me nog prima kan bewegen met 38 weken. Alle verloskundigen en verpleegkundigen kunnen niet geloven dat ik 38 weken ben met mijn buik :D Een verpleegkundige die gisteren binnen kwam tijdens de ctg dacht dat ik ergens in het 2e trimester was en vanwege een groeiachterstand daar lag. We hebben daar met zijn 3en hard om moeten lachen :D

Wordt je kleintje wel op gemiddelde grootte geschat op de echo's?