Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 14:47

Dat ziet er pittig uit SV!

Oh wat balen dat de app het niet doet Karin. Ik heb het even geprobeerd en bij mij heeft hij ook aan dat er nu geen routes zijn. Hopelijk maar tijdelijk?

Ik wist niet dat dit kon MuSli! Dat is handig!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 17:58

Jeetje SV alweer zo'n prachtige en gewaagde omgeving <3

Ik ga straks mee lopen met een hardloopgroepje (ze hadden geen beginnersgroep) maar mocht mee lopen en kijken of ik het red om mee te komen. En als ik het leuk vind ga ik daar vaker bij mee lopen :j

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 18:11

Wat leuk BeFunny! Veel plezier.

Prachtig hoor SV, wat een bijzondere omgeving.

Ik ben een kneus in de weg vinden, echt waar. Ik ben letterlijk lost zonder mijn man :+ Toch ga ik ook alleen op pad :D Dan begin ik gewoon en ga ik met Google maps weer terug naar waar ik vandaan kom, niet ideaal, maar ik ben nog nooit echt verdwaald :=

Mooi schoenen Ieris!

Ik heb net een rondje 13km gelopen. Barstende koppijn en een vervelende spier in mijn bovenbeen, ook weer een goede oefening in luisteren naar je lichaam, niet gefrustreerd raken en rust aan doen :=

Morgen een rustdag en ben ook lekker vrij, donderdag gaan we naar Appelscha voor een klein rondje en dan vrijdag ook nog lekker een vrije dag!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 18:53

Runnermaps is mijn grote vriend voor de routes hier in de buurt. Balen dat Eroutes het niet meer doet, die leek me leuk voor de onbekendere omgeving. Ik wil met de tijd een Garmin Forerunner 265, daar kun je routes in uploaden. Dat lijkt me zo fijn lopen.

Lekker, wat vrije dagen in het vooruitzicht, Ninus.

Veel plezier vanavond, BeFunny. Fijn dat je weer lekker aan het lopen bent.

Mooie omgeving weer, SV!

Ieris heeft mooie nieuwe schoenen!

Heerlijk zo te lopen, Musli, mooie omgeving.

Afgelopen weekend een loop tussen de bloeiende tulpenvelden gehad, prachtig! Het weer was perfect: zonnig en niet al te warm. Lekker gelopen, al had mijn partner het de laatste 2 km zwaar. :=
Afbeelding

Over iets meer dan twee weken staat de volgende loop alweer op het programma: de Kolonieloop, 21 km. Samen met buuf.

Supervixen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 20:12

Hopelijk bevalt het loopgroepje BeFunny.

Ninus dat ben ik ook, maar sinds ik zelf trail in de bossen, word ik er wel wat beter in. Rustig aan en geniet bij Appelscha, daar bij de kale duinen is het mooi!

Prachtig die tulpen Puera.

Vandaag ruim 18km gewandeld in Zuid-Limburg met 460HM. Heerlijke route vlakbij het Geuldal. Daarna lekker aan de Limburgse vlaai.
Morgen maar eens een 'rust'dag. Donderdag staat er 30km trail in de Kroondomeinen op het programma.
Ik heb nieuwe benen nodig na deze vakantie :+

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 20:17

Haha! SV ik denk in ieder geval nieuwe schoenen! Knap hoor, zoveel kilometers en dan ook nog dagen achter elkaar! _/-\o_

Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat.. in principe hebben we een route van 20 km..
ik hou het einddoel in mijn hoofd —> we eindigen bij de sauna! Dat motiveert misschien als het zwaar wordt.. :')

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 20:28

@Befunny, hoe was het loopgroepje?
@Ninus, oei met hoofdpijn hardlopen is niet fijn :(:)
@Puera, oh wauw wat een mooie tulpen!
@Namiro, succes morgen!

Afstandmeten.nl lijkt bij mij ook het niet of niet goed te doen. Ik krijg iig geen route gemeten.
Via mn garmin app een route van 9km kunnen maken maar ik heb een computer nodig om hem op mn horloge te krijgen? Die heb ik niet hier haha.

Was vanmorgen te moe om op tijd uit bed te komen dus ga morgen een poging wagen. Ga wel gewoon op de bonnefooi haha.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 20:31

Mooi Puera! Was het een leuke loop?

Nou, nieuwe schoenen heb je zeker nodig SV :)) Wat een afstanden :wow:

Ik zou een Alpaca meenemen Karin, mijn paard weet ook altijd de snelste route weer naar huis, dat werkt bij alpaca’s vast ook zo :))

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 22:16

Op Hemelvaartsdag wil ik graag een ultra lopen als alles meezit (vooral het weer), dus de benen moeten ook wel flink aan het werk gezet worden deze week.
Ik had liever wat meer dertigers gelopen, maar dat kwam niet helemaal uit. Maar goed, erg veel gewandeld, hoogtemeters gemaakt en op Madeira rond de 4.5 km gezwommen.. dat is ook training denk ik dan maar.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 22:25

Karin_deB schreef:
@Befunny, hoe was

Nou dat was eigenlijk heel gezellig.
Ik kon ze ook goed bijhouden, waar i k zelf van sta te kijken. Ik heb me aangemeld voor 10x, dus de komende dinsdag avonden ga ik Iig hardlopen _/-\o_

Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 22:42

Veel plezier, Namiro!

Lekker bezig, BeFunny!

Dat schiet al mooi op, SV. Waar ga je die ultra lopen?

Ninus, het was een leuke loop. Zeker de moeite waard. Ook zonder evenement kun je er langs lopen.

Vanavond met de loopgroep getraind. Gisteren naar de sportschool geweest, dat had ik nog wel wat in de benen zitten.
Donderdag een duurloopje met een collega, zal wel ergens rond de 10 km uit komen.
Zaterdag ga ik met de buuf zo’n 19 km lopen. Heb een nieuwe route uitgestippeld, nu al zin in!

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 09:48

Voor hoeveel km ga je SV?
Ik vind de temperatuur best ingewikkeld nu, ik vertrok gisteren met handschoenen aan en het laatste kwartier brak de zon door en had ik het veel te warm.

Leuke vooruitzichten Puera! Gezellig samen met de buurvrouw.

Wat leuk BeFunny, goed dat je gegaan bent dus!

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 10:15

Ninus schreef:
Voor hoeveel km ga je SV?
Ik vind de temperatuur best ingewikkeld nu, ik vertrok gisteren met handschoenen aan en het laatste kwartier brak de zon door en had ik het veel te warm.

Leuke vooruitzichten Puera! Gezellig samen met de buurvrouw.

Wat leuk BeFunny, goed dat je gegaan bent dus!

Ja, zonder zon is de lucht nog wat fris maar zodra het zonnetje erbij komt is het meteen best warm idd. Helemaal 's ochtends vroeg

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 11:26

Ik ga vanaf Groenendaal, vlakbij Terlet. Daar kan ik de Loenermark op, het Deelerwoud in en richting het Rozendaalseveld. De auto gebruik ik altijd als vp.

Aantal km ligt eraan hoe ik me voel en hoe het gaat. Minimaal 50.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 12:01

Alsof het niks is. Minimaal 50. Ik vind dat echt heel veel :j

Maargoed vorrig jaar vond ik 10km al veel haha

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 18:55

We did it! 20 km met 434 hoogtemeters *\o/*
Prachtig gebied om te rennen, maar die heuvels waren echt afzien!! Die hebben we dus gewoon op gelopen en waar mogelijk naar beneden gerend..
Daarna lekker naar de sauna en nu ben ik wel echt klaar! :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 18:58

Goed zo Namiro. En die heuvels op wandelen dat is heel begrijpelijk. Goed gedaan :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 19:03

Goed gedaan Namiro!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 19:58

@Befunny, fijn dat het loopgroepje goed ging, mooie auto!

@Namiro, goed gedaan *\o/* geniet van de sauna, welverdiend!

@SV, voorspellen ze slecht weer met Hemelvaart? :=
Ik ga de 10km doen in Rotterdam (Rennen voor Sophia), maar had nog niet naar het weer gekeken..

@Ninus, leuk idee maar alpaca's lopen mega traag _O- behalve als ze opgejaagd worden, dan kunnen ze 50km/uur halen.

Uiteindelijk vanmorgen 4.71km gedaan. Minder dan ik wilde maar ik moest ongelooflijk nodig naar de wc dus dat hielp niet mee :=
Morgenochtend ga ik weer!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 20:05

Toppie Namiro! Lekker genieten in de sauna.

Toch nog een mooi stukje gelopen, Karindb. Morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 21:41

Karin geen idee, maar als het slecht weer wordt, als in de hele dag regen, of 25+ graden, dan sla ik over. Het moet wel leuk blijven.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 08:21

Wow SV, jij gebruikt je vakantie echt optimaal! Prachtige foto's uit Duitsland, ziet er echt gaaf uit daar.
Wat leuk dat je een ultra gaat lopen op hemelvaartsdag! Je hebt er super voor getraind!

Be funny, leuk zeg dat het loopgroepje goed is bevallen! Heb je toch ook een stok achter de deur.

Ninus, hopelijk gaat het weer wat beter met je! Veel plezier vandaag in Appelscha!

Puera, leuk jij bent ook lekker fanatiek bezig!

Karin de b ja lastig is dat he als je hoge nood hebt! Toch nog bijna 5km gemaakt mooi gedaan!

Namiro, wow dat ziet er gaaf uit daar!
Waar is dat? Topper knap gedaan hoor 20km met zo veel hoogte meters!
En wat een gaaf meer, ik zou eerder zin hebben daar in te springen dan naar de sauna te gaan ;)

Hier gaat het eindelijk de goede kant op!
Ben zo blij dat ik weer normaal kan lopen! :D
Dinsdag een rondje van 10km gedaan, en jeemig wat viel dat tegen zeg, geen last van mijn voet gelukkig, maar mijn conditie is toch wel behoorlijk achteruit gegaan, ondanks het fietsen en zwemmen.
Ik was ook wel behoorlijk moe, had de dag er voor een workout meegedaan op de sportschool bij Suusje!
En had chronisch slaapgebrek, doordat ik de hele week super slecht geslapen heb.
Ik besef wel dat ik nu helaas niet mee kan doen met de 6 daagse Groesbeekse looptour, waar ik vrij voor had gevraagd volgende week.
Maar ik wil wel mee gaan doen met de 4 daagse mini looptour.
Het zal wel langzaam gaan, maar ik vind het zo leuk om mee te kunnen doen.
Ik kwam dit plaatje laatst tegen, erg herkenbaar :D
Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 08:27

Haha, dat plaatje :))
Fijn dat het de goede kant op gaat Ieris! Te weinig slapen is funest, logisch dat je daardoor minder fit bent.

Wauw Namiro, wat goed zeg! Ziet er ook uit als een prachtige route.

Hier vandaag change of plans :+ Ga hier in de buurt lopen, er kwamen wat andere afspraken tussendoor. Het is niet anders en ik ga langs het water lopen, blijft ook een prachtige route.
Mijn bovenbeen is nog wel wat stijf, had er gisteren tijdens de krachttraining geen last van, dus het zal wel wat meevallen, maar mocht ik het voelen dan neem ik nog een extra dag rust. Denk ik := :D

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 08:40

Haha dat plaatje. Wel heel herkenbaar _O- Fijn dat het de goede kant op gaat Ieris.

Succes vandaag met lopen Minus.

Ik ga zo ook een rondje doen zal ergens tussen de 5 en 10 km worden rondje is 7 maar misschien kan ik er wat bij doen.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 08:47

Fijn dat je weer aan de slag kunt Ieris!
Wij hebben in nationaal park hoge Kempen in Maasmechelen gelopen. Ik woon dichtbij de Belgische grens dus dit was voor mij half uurtje rijden. Zeker voor herhaling vatbaar.

De sauna was echt heerlijk! Merkte wel dat mijn lijf wat meer moeite had met de warmte.. ik kan normaal bij wijze van uuuuren in een sauna zitten zonder een druppeltje zweet, maar dat was nu niet zo. Ben zelfs onder de koude douche gaan staan en dat doe ik normaal nooit! :brr:
Geen idee of dat met de inspanning van het hardlopen te maken had of gewoon toeval..

Geniet van de loopjes vandaag! Het wordt prachtig weer!