Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 11:14

bigone schreef:
Jildau heeft wel grotendeels gelijk, alhoewel ik voor de maatregelen ben vind ik wel dat alles op één hoop word gesmeten door de instanties. Dat kan en mag maar dan moet Hoekstra er nog maar een paar miljard bijlenen want dan moet je iedereen die nu zijn bedrijf onder ziet gaan meer ondersteuning geven. In ieder geval de bedrijven die niet onder de grote jongens vallen. De in ons land gevestigde buitenlandse ketens kunnen vaak meer verdragen dan de kleine binnenlandse bedrijven.
Regering is imo alleen bezig met pappen en nathouden zonder perspectief terwijl heel veel zaken wel kunnen, zoals de kapper, nagelstyliste, en nog veel meer. Terrassen kunnen ook open en scholen, tja die moeten open wat mij betreft, alles tot uni aan toe. En het buitensporten en sportscholen ook. Dan maar wat meer besmettingen, zorg dat er gevaccineerd word en sta wat toe.

Precies! En inderdaad dat perspectief is ook zo belangrijk. Als je weet dat er buiten veel kan dan weet je in de winter al dat er in het voorjaar weer meer mogelijk is en dat is zo belangrijk. Dan blijven de mensen hoopvol en meer bereid om mee te werken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 11:14

Popstra schreef:
Nouja, we hebben toch best lang helemaal onder aan dat lijstje gestaan. :)

Ja, maar ook dat viel relatief gezien best mee, met 1% lager ofzo. Dat is in de praktijk gewoon nauwelijks een verschil, maar gevoelsmatig wel misschien.
Zoals gezegd, dat verschil zat vooral in dat Nederland een veel behoudender beleid had rondom bewaren met 50% voorraad. Dan kun je minder vaccineren. Daar zijn ze nu vanaf gestapt met (veel) minder voorraad. Daardoor vaccineren we sneller, maar hebben we wel een risico genomen.

Vergelijk het met een marathon lopen. We hebben een paar echte koplopers, namelijk Israel en bijv VK.
Maar de EU loopt allemaal ongeveer in hetzelfde clubje bij elkaar. Nederland loopt achteraan in dat clubje omdat ze een trage start hadden, maar er is geen grote afstand tot de rest ofzo. Ze hebben pas 4% gelopen, dus moeten nog 96% van de route.
Er is echt nog niks te zeggen over of Nederland ver achter de rest zou eindige of niet. De verschillen zinn daarvoor veel te klein en de afstand te kort. Over een maand of 2-3 moeten we nog steeds met de rest meelopen, dan wordt het pas interessant.
Laatst bijgewerkt door secricible op 21-02-21 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 11:23

Dan zeg ik nog weer een keer: wie zegt dat dat onderzoek niet word gedaan? Denk jij dat dat zo gemakkelijk gaat? Dat je even kunt googlen wat de cijfers zijn? Daar gaan weken, maanden, jaren overheen, afhankelijk van wat men onderzoekt.
Contactberoepen zijn zeker wel risico beroepen, het woord zegt het al. Virussen worden overgebracht door contact. En ze zullen vast proberen zo veilig mogelijk te werken, maar je hoeft maar 1 besmettelijke klant te hebben en je bent de klos. Mondkapjes helpen iets, maar zijn echt niet zaligmakend.
De droge horeca had het in sommige gevallen wel goed voor elkaar, de natte horeca zeker niet.
En ik lees wel wat je schrijft en het is duidelijk, jij wil gewoon alles open gooien.

Onderzoeken: https://publicaties.zonmw.nl/projecten- ... -covid-19/
Laatst bijgewerkt door nynke55 op 21-02-21 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 11:24

Maar buiten mag je gewoon inprencipe alles. Alleen zijn er bepaalde dingen dicht waarbij het lastig is om de afstand 100% te garanderen. En genoeg rotte appels die de afstand gewoon negeren. Er worden daarbij ook medewerkers in gevaar gebracht die daar ook geen zin in hebben.

Er is nog geen verbod op buiten wandelen en sporten. Natuurgebied bij mijn paard is elk weekend praktisch vol met grote groepen.

Wees creatief je kan ook naar de supermarkt gaan wat lekkere dingetjes meenemen en ergens in een park of wat dan ook gaan zitten. Met dit lekkere weer ook goed te doen.

Karl66

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 11:40

Jildau, dit is een pandemie, waarbij een virus via sociaal contact wordt overgebracht. Al die maatregelen die jij noemt, zijn maatregelen om sociale contacten te verminderen en helpen in samenhang met elkaar om het reproductiegetal voldoende omlaag te brengen. Je kan niet een aantal van die maatregelen er tussenuit halen en verwachten dat het reproductiegetal toch spontaan, uit zichzelf onder de één blijft.

Dat betekent dat jij met jou keuze gewoon zegt: "Boeiuh, laat het virus lekker rondgaan, ga je dood dan is dat jammer, heb je restschade, dan is dat jammer en loopt de zorg vast, dan interesseert me dat niet." Ik ga er vanuit dat dat niet jouw idee is, dus dan moet je voor andere maatregelen kiezen om het reproductiegetal onder de één te houden. Het is natuurlijk heel gemakkelijk om te zeggen welke maatregelen je niet wilt, maar welke maatregelen wil jij daar dan voor in de plaats om het reproductiegetal toch laag genoeg te houden?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 12:05

Karl, ben het heel vaak met je eens maar nu niet. Er is geen enkel bewijs dat een fysio of kapper koplopers bij verspreiding zijn. Mits maatregelen worden gevolgd van hygiëne en afstand kan er veel meer dan nu. Overvolle winkelstraten is een crime maar toch, Max met twee mensen waarbij een kind ook meetelt zal voorkomen dat complete gezinnen gaan funshoppen. Terrassen kan ook. Tandarts, huisarts en supermarkten zijn open en hoor je weinig over clusters of besmettingen. Vooral huisarts en tandarts zijn toch echt fikse contactberoepen. Sportscholen hadden het ook goed voor elkaar. Ik denk ook dat winkeliers en horeca nog strikter met de regels om zullen gaan nadat ze zolang dicht zitten want ze weten nu dat niet navolgen van de regels echt dramatische gevolgen heeft. En het geeft perspectief, nu is er niets nada noppes. En klinkt misschien raar dat ik dat zeg want ik ben voor de maatregelen, heel erg zelfs maar wanneer de maatschappij enige vrijheid krijgt ben ik wel bereid om nog een maand langer achter de geraniums te zitten, die ik al 13 maanden dus die paar weken kunnen er ook nog wel bij.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 12:08

Het kan wel zijn dat iedereen het goed voor elkaar heeft, maar het reproductiegetal was te hoog en dan moeten er maatregelen genomen worden. Het is dan gewoonweg niet genoeg.
Aangezien het van mens tot mens overgaat moet je dus maatregelen nemen die ervoor zorgen dat het mens-tot-mens contact beperkt wordt.

Net nog wat gelezen op Facebook, echt bizar hoe mensen dit kunnen geloven.
Er bestaan dus echt mensen die hierin geloven :?

Afbeelding

Afbeelding

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 12:17

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 12:17

verootjoo schreef:
Het kan wel zijn dat iedereen het goed voor elkaar heeft, maar het reproductiegetal was te hoog en dan moeten er maatregelen genomen worden. Het is dan gewoonweg niet genoeg.
Aangezien het van mens tot mens overgaat moet je dus maatregelen nemen die ervoor zorgen dat het mens-tot-mens contact beperkt wordt.

[ [url=m/u3WdRk.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZAMwcQ.png]Afbeelding[/url] ]

En dan alleen maar omdat mensen het verschil niet snappen tussen DNA en RNA. Ik snap ergens waar hun denkwijze wegkomt vanwege het woord mRNA-vaccin en daar een stukje genetische code inzit. Het werkt niet letterlijk zo , maar als je moeite hebt met het begrijpen van medicatie en vaccins , snap ik dat je dan denkt oh er zit DNA in.

Terwijl DNA in een virus niet eens mogelijk is natuurlijk. Maar zoals een vriendin van mij zei je kan beter een stukje levend virus inspuiten dan een stukje dood virus anders heb je er niks aan.

Ik heb er ook de ballen verstand van , en het ook bewust pas opgezocht nadat ik 2x ben gevaccineerd en het even nagevraagd aan een vriendin die het op de één of andere manier makkelijk kan vertalen voor mij.

Maar pfoe vraag mij wel af , waar blijft dan 5G... Het internet is hier nog steeds zo traag dus zou het wel kunnen gebruiken :') Ik lees de reacties op Facebook ook wel , maar ik wordt er boos en gefrustreerd van dat ik maar ben gestopt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 12:18

Magisch, die vaccins.

En ja, ik denk dat ieder contact, winkel, horeca zijn best doet. Er is geen magische grootste verspreider die je kan uitschakelen and all is good.
Dat is het nare, ze zijn allemaal een druppel in de emmer. En samen laten ze de boel overlopen.
Dus ieder druppeltje opzich lijkt zinloos, maar alles samen voorkomen ze wel dat de boel overloopt.
En dan kun je zeggen "ach die ene druppel" maar het is de optelsom.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 12:19

secricible schreef:
Popstra schreef:
Nouja, we hebben toch best lang helemaal onder aan dat lijstje gestaan. :)

Ja, maar ook dat viel relatief gezien best mee, met 1% lager ofzo. Dat is in de praktijk gewoon nauwelijks een verschil, maar gevoelsmatig wel misschien.
Zoals gezegd, dat verschil zat vooral in dat Nederland een veel behoudender beleid had rondom bewaren met 50% voorraad. Dan kun je minder vaccineren. Daar zijn ze nu vanaf gestapt met (veel) minder voorraad. Daardoor vaccineren we sneller, maar hebben we wel een risico genomen.

Vergelijk het met een marathon lopen. We hebben een paar echte koplopers, namelijk Israel en bijv VK.
Maar de EU loopt allemaal ongeveer in hetzelfde clubje bij elkaar. Nederland loopt achteraan in dat clubje omdat ze een trage start hadden, maar er is geen grote afstand tot de rest ofzo. Ze hebben pas 4% gelopen, dus moeten nog 96% van de route.
Er is echt nog niks te zeggen over of Nederland ver achter de rest zou eindige of niet. De verschillen zinn daarvoor veel te klein en de afstand te kort. Over een maand of 2-3 moeten we nog steeds met de rest meelopen, dan wordt het pas interessant.

Mooi uitgelegd. Dankjewel.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 12:20

bigone schreef:
Karl, ben het heel vaak met je eens maar nu niet. Er is geen enkel bewijs dat een fysio of kapper koplopers bij verspreiding zijn. Mits maatregelen worden gevolgd van hygiëne en afstand kan er veel meer dan nu. Overvolle winkelstraten is een crime maar toch, Max met twee mensen waarbij een kind ook meetelt zal voorkomen dat complete gezinnen gaan funshoppen. Terrassen kan ook. Tandarts, huisarts en supermarkten zijn open en hoor je weinig over clusters of besmettingen. Vooral huisarts en tandarts zijn toch echt fikse contactberoepen. Sportscholen hadden het ook goed voor elkaar. Ik denk ook dat winkeliers en horeca nog strikter met de regels om zullen gaan nadat ze zolang dicht zitten want ze weten nu dat niet navolgen van de regels echt dramatische gevolgen heeft. En het geeft perspectief, nu is er niets nada noppes. En klinkt misschien raar dat ik dat zeg want ik ben voor de maatregelen, heel erg zelfs maar wanneer de maatschappij enige vrijheid krijgt ben ik wel bereid om nog een maand langer achter de geraniums te zitten, die ik al 13 maanden dus die paar weken kunnen er ook nog wel bij.

Er word toch ook niet gezegd dat de kapper en fysio koploper zijn? Alleen dat zij bijdragen, net als alle andere contacten. Huisarts en tandarts vind ik toch wel belangrijker dan kapper en fysio, hoewel de laatste dan nog weer belangrijker is dan kapper. En ik denk ook dat we nu nog even geduld moeten hebben, zodat als het straks mooi weer word, we weer kunnen versoepelen. Volgens mij gaat de regering daar ook van uit. De basisscholen zijn inmiddels weer open, straks de middelbare en dan hopen dat de rest ook weer kan.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 12:21

verootjoo schreef:

[ [url=m/u3WdRk.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZAMwcQ.png]Afbeelding[/url] ]

(Lipid) even vermelden alsof dat zooo veelzeggend is. Kan evengoed een klontje boter zijn.

Ook geniaal dat er staat dat het chemicaliën kan afgeven op afstand. Dus zo'n ienimini nanochip heeft ook nog eens een hele rayon aan dodelijke chemicaliën in opslag zitten in je brein zodat het op vraag van microsoft een stofje kan afgeven?

Ik heb ook weer mijn entertainment voor deze zondag gehad :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 12:36

nynke55 schreef:
bigone schreef:

Er word toch ook niet gezegd dat de kapper en fysio koploper zijn? Alleen dat zij bijdragen, net als alle andere contacten. Huisarts en tandarts vind ik toch wel belangrijker dan kapper en fysio, hoewel de laatste dan nog weer belangrijker is dan kapper. En ik denk ook dat we nu nog even geduld moeten hebben, zodat als het straks mooi weer word, we weer kunnen versoepelen. Volgens mij gaat de regering daar ook van uit. De basisscholen zijn inmiddels weer open, straks de middelbare en dan hopen dat de rest ook weer kan.

Ik zeg ook niet van gooi open die boel, zeker niet. Maar er kan denk ik meer dan alleen scholen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 12:39

@sinneJ Nee die chip geeft je lijf uiteraard opdracht dat stofje te maken, duh...

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 12:40

Het is tot op heden nog steeds niet goed duidelijk waar die cijfers vandaan komen. Van de zomer was de horeca één grote besmettingshaard. Nu schijnt het dat bij elkaar op bezoek gaan het meeste kwaad veroorzaakt. De overheid gooit niet voor niets zaken dicht, Rutte is zelf iemand die economie altijd op de eerste plaats heeft staan. Dus hij zal niet voor niets hiermee instemmen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 12:46

bigone schreef:

Ik zeg ook niet dat het koplopers zijn, ik zeg dat het vormen van sociaal contact zijn. Het virus wordt via sociale contacten overgedragen en dus moet je er via beperkingen van sociale contacten voor zorgen dat die verspreiding verminderd wordt. Stel dat kappersbezoek 0.1 bijdraagt aan het reproductiegetal. Dat lijkt niet veel, maar we zitten de hele tijd op het randje tegen de 1 aan. Dus als je niet wilt dat het reproductiegetal stijgt en je wilt kappersbezoek toestaan, dan moet je met een andere maatregel komen die minimaal 0.1 bijdraagt aan het verminderen van het reproductiegetal. Anders gaat die namelijk stijgen.

En Jildau wil niet één maatregel skippen, die wil er een hele serie skippen, die allemaal hun bijdrage hebben aan het verminderen van de sociale contacten. Als je die allemaal skipt en het reproductiegetal is nu al bijna één, dan kan iedereen verzinnen dat we zonder die maatregelen er weer boven komen en dat de besmettingen weer de pan uit rijzen. Dus als je dat geen acceptabel gevolg vindt, dan zal je dus met andere maatregelen moeten komen om het reproductiegetal omlaag te brengen. Veel meer smaken zijn er gewoon niet totdat we voldoende gevaccineerd zijn of we ver genoeg in de lente zijn dat de epidemie sowieso weer wat uitdooft.

Denken dat je maatregelen kan schrappen en dat dit geen gevolgen voor het reproductiegetal heeft is magisch wensdenken. En magisch wensdenken is geen zinnige strategie om een pandemie te bestrijden.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 13:12

Jildau schreef:
nynke55 schreef:
Welke andere uitweg uit deze pandemie zie jij dan? Voorkomen dat mensen elkaar aansteken lijkt me toch het eerste.

Onderzoeken hoe erg het buiten verspreid. Dan kunnen er meer buitenactiviteiten open. Dan kan de horeca zodra 't mooier weer wordt de terrassen openen en hebben ze in ieder geval een soort van uitzicht op betere tijden. Als het besmetten echt een stuk minder is in ruimtes die goed geventileerd zijn kun je daar wat mee doen natuurlijk. Dan had niet alles dicht gehoeven.

Dingen op afspraak die één op één zijn zoals de kappers en andere contact beroepen hadden nooit dicht gehoeven. Bij mijn kapper moest je al een afspraak maken, covid vragenlijst invullen en ze hadden ervoor gezorgd dat je wel op minstens 3 meter afstand zat van andere klanten. Met mondkapje op en met de rug naar de kapster. Dat had toch nooit dicht gehoeven? Had veel ellende, economische problemen en zelfs vele faillissementen gescheeld.

Hoeveel besmettingen kwamen er eigenlijk uit die horeca? Nog geen 3% meende ik.. Waarom moeten zij dan al zolang dicht met alle gevolgen van dien?

Ik vind het echt niet de oplossing om alles dicht te gooien en maar wat zitten wachten op vaccins waarvan ze ook niet weten of dat wel voldoende werkt. Er had veel meer maatwerk moeten komen. Ze gaan nu pas proeven doen met evenementen en theater, 10 maanden later.. Ze hadden naast alleen vaccineren zich ook kunnen richten op leven mét een virus.

Oh en als je dan toch besluit om je alleen te richten op vaccineren, regel dat dan ook. Zorg dan tenmiste in al die maanden dat je de opslag en het transport in orde hebt.

Ik wilde hier nog even op reageren. Het is een leuk idee, maar ook dit onderzoeken kost tijd he. Tijd die ze nu besteden aan de vaccins, omdat daar misschien de meeste kennis van voor handen is? On ondetussen worden er evenementen gehouden om te onderzoeken hoe de verspreiding in grote groepen werkt. Niet specifiek op kroegen, maar wel op theaters, voetbal en evenementen. Dat lijkt me toch al een hele goed stap toch?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 13:14

Ik denk dat er gedoseerd versoepeld moet worden. Er is een grote groep die echt zwaar te lijden heeft van de maatregelen, economisch en/of psychologisch. En het draagvlak in de samenleving vermindert per week, dus als de huidige maatregelen niet versoepeld worden heb je kans op massale burgerlijke ongehoorzaamheid, en daar schiet je als samenleving qua besmettingsrisico's ook niks mee op.

Dus: middelbare scholen beperkt open, bijv. 1-2 dagen per klas per week (zodat er geen grote groepen scholieren tegelijkertijd in 1 gebouw zijn). Horeca beperkt open, voorzover mogelijk met 1,5 m en extra maatregelen (Kon afgelopen zomer ook). Kappers etc. idem. Festivals en concerten voorzichtig aan weer toestaan, met beperkt publiek. Avondklok opheffen. Toestaan dat men elkaar in eigen bubbel in klein gezelschap bezoekt. Veel meer inzetten op (snel)testen, ook al is dat niet 100% waterdicht. En dan voor lief nemen dat het aantal besmettingen stijgt. Blijkt dat te hard te gaan, heb je in ieder geval meer draagvlak voor terugkeer naar lockdown. Toegegeven, het is een risico, maar ik denk dat dat risico inmiddels opweet tegen het risico van groeiende maatschappelijke onrust en ontwrichting bij het uitblijven van versoepeling. Voordeel is dat inmiddels al een deel van de kwetsbare groepen gevaccineerd is.
Het aantal besmettingen kan binnen de perken blijven als er nog strenger wordt gehandhaafd op 1,5 m en andere voorzorgsmaatregelen, en als er bijv. meer ingezet wordt op thuiswerken, want dat is t.o.v. de eerste lockdown echt een heel stuk minder gangbaar. Pak werkgevers die het hun werknemers lastig of onmogelijk maken om thuis te werken ('want dan werken ze niet hard genoeg') dus maar harder aan.
En last but not least, gas op die lolly qua vaccineren.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-21 13:22

Zebrastreep schreef:
Maar buiten mag je gewoon inprencipe alles. Alleen zijn er bepaalde dingen dicht waarbij het lastig is om de afstand 100% te garanderen. En genoeg rotte appels die de afstand gewoon negeren. Er worden daarbij ook medewerkers in gevaar gebracht die daar ook geen zin in hebben.

Er is nog geen verbod op buiten wandelen en sporten. Natuurgebied bij mijn paard is elk weekend praktisch vol met grote groepen.

Wees creatief je kan ook naar de supermarkt gaan wat lekkere dingetjes meenemen en ergens in een park of wat dan ook gaan zitten. Met dit lekkere weer ook goed te doen.

Toch wel blijkbaar. Bij de hoge Veluwe hangt dit bord en moet je het dus laten controleren door een medewerker, anders mag je niet wandelen in de openlucht waar je dus prima afstand kan houden
Afbeelding

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-21 13:24

Shaggy09 schreef:
Het is tot op heden nog steeds niet goed duidelijk waar die cijfers vandaan komen. Van de zomer was de horeca één grote besmettingshaard. Nu schijnt het dat bij elkaar op bezoek gaan het meeste kwaad veroorzaakt. De overheid gooit niet voor niets zaken dicht, Rutte is zelf iemand die economie altijd op de eerste plaats heeft staan. Dus hij zal niet voor niets hiermee instemmen.

Voor de zomer? Toen was horeca dicht.. ze mochten weer open op 1 juni (met alles op orde), en uiteindelijk bleek die besmettingshaard wel mee te vallen, alle horeca bij elkaar was goed voor max. 20%(pin me daar niet op vast, heb de cijfers niet bij de hand) besmettingen(besmettingen he, dus geen zieken of doden)
Laatst bijgewerkt door Dimphyl op 21-02-21 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 13:25

Het blijft moeilijk, onderscheid maken tussen maatregelen van de regering en particuliere maatregelen, dat blijkt wel weer.

@askja, ik snap wat je bedoelt en soms denk ik ook dat het de enige optie is. Maar tegenover de zorgbieders en de mensen die zorg nodig hebben is “laat het maar oplopen” natuurlijk ontzettend asociaal.
Daarnaast, dan gaat de boel nu open en over 3 weken weer dicht en krijg je daar weer geheibel over want “jojo-effect” “rutte weet niet wat hij wilt” “geen visie” enz. Enz. Enz.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 13:25

Dimphyl schreef:
Shaggy09 schreef:

Voor de zomer? Toen was horeca dicht.. ze mochten weer open op 1 juni (met alles op orde), en uiteindelijk bleek die besmettingshaard wel mee te vallen, alle horeca bij elkaar was goed voor max. 20% besmettingen oid (besmettingen he, dus geen zieken of doden)

Ik zei van de zomer, niet vòòr de zomer.
Toen der tijd is de horeca dichtgegooid omdat het een te grote bron van besmettingen zou zijn, nu blijkt weer wat anders.. en zo gaat het dus door.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 13:27

Dimphyl schreef:
Zebrastreep schreef:

Toch wel blijkbaar. Bij de hoge Veluwe hangt dit bord en moet je het dus laten controleren door een medewerker, anders mag je niet wandelen in de openlucht waar je dus prima afstand kan houden
[ [url=m/x8140m.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tja ik snap het ergens wel het is te druk in de natuur. En ook voor de natuur zelf ik irriteer mij mateloos aan hoe mensen met de natuur omgaan... Je kan ook nog naar genoeg andere plekken met minder drukte waar niet van dat soort borden staan. Ik heb ze hier nog niet gezien.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-21 13:27

Shaggy09 schreef:
Dimphyl schreef:
[quote="Shaggy09"

Voor de zomer? Toen was horeca dicht.. ze mochten weer open op 1 juni (met alles op orde), en uiteindelijk bleek die besmettingshaard wel mee te vallen, alle horeca bij elkaar was goed voor max. 20% besmettingen oid (besmettingen he, dus geen zieken of doden)[/quote

Ik zei van de zomer, niet vòòr de zomer.
Toen der tijd is de horeca dichtgegooid omdat het een te grote bron van besmettingen zou zijn, nu blijkt weer wat anders.. en zo gaat het dus door.

Ah sorry, ik zie het, niet goed gelezen!