Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 17:53

Dat bedoel ik. Normaal bij een griep of zware verkoudheid doe je ook even een jasje uit en kun je nog weken wat kwakkelen. Helemaal als je iets ouder bent of kwetsbaar bent. Alleen leggen we dan tijdens het ziek zijn niet zo’n aandacht of ieder kwaaltje van keelpijn tot hoesten tot spierpijn.
Ik denk dat het er zo mee bezig zijn mentaal gewoon niet helemaal goed voor je is. Bij een griep of zware verkoudheid ben je er niet zo mee bezig en ziek je het gewoon normaal uit. Mijn inziens moeten we daar direct terug naar toe.

Die isolatie regels binnen eigen huis vind ik ook onnodig. Wij hebben het niet gedaan en gaan dit ook nooit doen. Net als overdreven schoonmaken en bestek en glazen strikt gescheiden. Daar hebben we allemaal niet naar gekeken. Dat doen we bij griep of andere virussen ook niet.

Nu komt griep eraan en daar kun je ook gewoon flink ziek van zijn. Daar gaan we ook niet op testen of voor in isolatie. Gewoon gezond verstand en weer lekker gaan leven en genieten. En nadat je ziek bent geweest even wat rustig aan en jezelf de kans geven weer fit te worden. Ook na griep is dit niet nieuws.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 17:55

Ik heb in november griep gehad, daar was ik wel sneller van hersteld.

Extra schoonmaken en alles gescheiden houden hebben wij ook niet aan gedaan.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 18:12

bigone schreef:
Sorry maar hij kan vast wel iets verzinnen om eerder te beginnen. En neem anders zelf ook contact op met je zorgverzekering met hoe het er voor staat,, wie weet.

Even hier op reageren..
Helaas moet de neuroloog een heel lijstje afwerken om een patiënt crpg remmers voor te schrijven. Het is een relatief nieuw medicijn en wordt nog niet vergoed door de verzekering. Een neuroloog moet kunnen aantonen dat de patiënt eerst alles heeft geprobeerd.
Daarbij heeft botox vaak tijd nodig om zijn werk te doen. Dus dat moet je een poosje volhouden.

Wel echt een rot situatie. En triptanen mag je ook niet te vaak gebruiken helaas.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 18:48

Hoe kun je weten of je de omnikron of alfa/delta hebt gehad?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 19:01

Fearn schreef:

Niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 19:04

Voor mij is het herstel hiervan sneller dan van de griep die ik eind oktober/begin november heb gehad. Maar ik heb toen ook een dag of 2,5 koorts gehad en dat vreet je lichaam op heb ik altijd het idee.

Ik ben vanmorgen op tijd naar stal gegaan, niet heel veel gedaan hoor. Beide paarden gepoetst en de ene was zo idioot enthousiast dat ik er was dat ik die nog even aan de lijn heb laten gek doen :')
Vanmiddag m'n vader nog even geholpen met straten, bloemetjes gehaald en twee potten vol gezet en bij de voordeur gezet. Snel het huishouden gedaan.
En nu lekker relaxen... Morgen ga ik weer rijden, zeer benieuwd hoe dat loopt. Maar ik heb volgens mij totaal niet te klagen. Het enige wat ik nu merk is dat ik weer wat meer aan het hoesten ben.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 21:34

Goof schreef:
Fearn schreef:

Niet.

Ohh, omdat iemand op de vorige pagina zei dat ze eerst de delta variant had en nu omnikron.

Natuurlijk is het wel waarschijnlijker dat je nu de omnikron krijgt ipv die andere varianten, maar toch weet je t niet 100% zeker lijkt mij.

Fijn dat je weer lekker naar de paarden kon Janine! :)

Ik voelde mij vandaag (nu meer dan een week na de eerste klachten) ook een stuk beter, heb dus een stukje gefietst en gewandeld. Het voelt echt weer een beetje 'speciaal' om weer onder de mensen te zijn en lekker in de zon te zitten. Heb dan ook maar meteen een lekker waterijsje gekocht :D doet ook goed voor de keel

Heb trouwens geen echte klachten meer hoor, gewoon nog wat vermoeidheid en een heel klein beetje keelpijn hier en daar.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 21:37

Heerlijk Fearn!

Hier ook geen klachten meer, behalve nog een beetje met een vreemde keel wakker worden. En nu heb ik hoofdpijn, maar dat komt denk ik meer doordat ik vanmorgen een klein glaasje water heb gehad en pas na 12en weer... Waar ik normaal voor 10 uur al anderhalve liter water op heb... Handig... :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 23:38

Keelklachten zijn helemaal over ben echt blij *\o/*

Alleen neusverkouden geworden...

Heb maandag een concert maar denk echt dat ik dat op mijn buik kan schrijven zit dan op dag 8..... maar goed duurt nog eventjes.

Gelukkig een annuleringsverzekering anders had ik het wel sneu gevonden voor de persoon die een kaartje voor mij had gekocht.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 23:52

Ik ben echt al een volle week verkouden.. heel irritant.

Vanmiddag wekelijks onderhoud aan het aquarium gedaan. Wat betekent bodem afhevelen, wat oud water eruit halen en nieuw erin. Niet heel zwaar werk.
Ik was kapot. Ik begon te hoesten, kreeg het warm, begon te trillen en was helemaal buitenadem. En morgen is het twee weken geleden dat ik een positieve zelftest had...

Het gaat allemaal maar net zo'n inieminie stapjes vooruit...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 10:10

Terzijde: ik vind de taalfout omikron --> omnikron als docent Latijn wel heel grappig. Want omnis = geheel/alle dus je maakt het eigenlijk een woord waar een pandemie in zit :))

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 12:10

Oh jemig ik vindt dit best een vervelend verkoudheid gebruik wel neusspray maar neus zit goed vol en daarbij kriebelt het ook wat weer een volle neus geeft.

Voel me ook klein beetje zieker weer zo'n typisch verkoudheidsgevoel

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 12:15

Donderdag was vechtgenoot positief. Ik zaterdag. Dag bed gepakt met pijn in de kop. Vandaag nog iets lamlendig. Toch ziek gemeld voor maandag. Die 22% ziekteverzuim nog iets hoger gemaakt.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 12:18

Ik heb het ook, nu op dag 9 en verkoudheid zit mij meer in de weg. Had gedacht morgen wel weer te kunnen werken maar met klachten zou dat nog niet mogen. Als ik morgen weer zou gaan werken wordt het een hele week ad bak (eerlijk is eerlijk ook een leuke afspraak donderdag met vriendin) een hele week op pad voelt wel heel heftig. Morgen maar thuis werken en ad regels houden.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 12:22

Ik moest gisteren (dag 6 ) gewoon komen werken van mijn werkgever want hun vinden dat ze wel eigen regels mogen maken en zich niet hoeven te houden aan de landelijke regels :') gebeurd met meer dingen hoor ga er over een week weg.

Maar nu spijt van moet ook weer hoesten en het voelt op mijn borst ook gewoon vol. Vandaag lekker vrij dus maar rustig aan doen en uitrusten.

Denk dat ik het testen voor toegang niet eens ga proberen voor dat concert geeft geen enkele zin met zoveel snot en ben ook niet klachtenvrij is natuurlijk ook niet echt netjes...

Ach dag 10 komt in de buurt gelukkig

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 12:27

Is waar ik werk ook hoor Zebrastreep. Bij milde klachten moet je gewoon komen werken, anders krijgen ze de roosters niet meer rond. Ik vind het goed dat het gebeurd. Mensen die willen zijn gevaccineerd. We moeten terug naar normaal.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 13:28

Zertab schreef:
Is waar ik werk ook hoor Zebrastreep. Bij milde klachten moet je gewoon komen werken, anders krijgen ze de roosters niet meer rond. Ik vind het goed dat het gebeurd. Mensen die willen zijn gevaccineerd. We moeten terug naar normaal.

Dat laatste klopt niet hoor
Ik wil wel gevaccineerd maar mn artsen zijn tegen

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 13:33

tokedri schreef:
Zertab schreef:

Dat laatste klopt niet hoor
Ik wil wel gevaccineerd maar mn artsen zijn tegen

Uitzonderingen daar gelaten. Merendeel van de bevolking kan gewoon gevaccineerd worden, indien men dat wil. Maar dan moeten we de uitzonderingen beschermen, en niet de hele maatschappij....

Maar goed, dat is een discussie voor in een ander topic. Ik snap dus wel waarom werkgevers zoiets hebben van; positief of niet, gewoon komen werken.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 13:41

Toen ik nog positief testte was ik niet in staat om te werken, hoe hoog mijn werkgever ook gesprongen had. Ziek is ziek. Ben je klachtenvrij dan wordt het een ander verhaal, maar dat is Zebrastreep niet, haar klachten zijn zelfs verergerd door het werken.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 14:03

zonnebloem18 schreef:
Toen ik nog positief testte was ik niet in staat om te werken, hoe hoog mijn werkgever ook gesprongen had. Ziek is ziek. Ben je klachtenvrij dan wordt het een ander verhaal, maar dat is Zebrastreep niet, haar klachten zijn zelfs verergerd door het werken.

Het gaat niet over Zebrastreep persoonlijk. Klopt, ziek = ziek. Of het nu corona is of een griep. Maar mensen die positief zijn en geen klachten hebben, kunnen best gaan werken.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 14:37

Nou ja had nog wel klachten en we hebben mensen genoeg om elkaar op te vangen iedereen klaagt over weinig uren dus dat is ook geen probleem.

Heb wel gezegd dat ik geen boodschappen ga doen waar mijn collega ook wel voorstander van was. Ook wandelen niet gedaan daar wordt ik echt wel benauwd van.

Maar heb er nu wel spijt van voel mij weer flink beroerd had nu wel afgebeld als ik moest werken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 20:02

Knap vervelend Zebrastreep! Blijft vooral goed op je (haha!) strepen staan en zorg goed voor jezelf! Je moet geen ellende overhouden aan een zeurende baas!

Ik heb zojuist een wilde kat gevangen (die onze stalkatten liep te terroriseren), twee stallen uitgemest en gereden en geen centje pijn. Wel een natte neus en wat hoesten natuurlijk.
Maar ik wil er ook vooral mee zeggen, ga niet over je grenzen heen als je wel benauwd bent!!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 20:05

Janine1990 schreef:
Knap vervelend Zebrastreep! Blijft vooral goed op je (haha!) strepen staan en zorg goed voor jezelf! Je moet geen ellende overhouden aan een zeurende baas!

Ik heb zojuist een wilde kat gevangen (die onze stalkatten liep te terroriseren), twee stallen uitgemest en gereden en geen centje pijn. Wel een natte neus en wat hoesten natuurlijk.
Maar ik wil er ook vooral mee zeggen, ga niet over je grenzen heen als je wel benauwd bent!!

Heb vandaag ook lekker op de bank gezeten heb toch weer wat koorts. Het verloopt gelukkig niet heel anders dan andere virussen die ik heb gehad dat is dan weer goed nieuws. Moet morgen wel weer werken maar gelukkig een niet te lange dienst en heb nog een stagiaire tot beschikking dat scheelt weet iets.

Concert gaan we niet meer heen hou ik toch ook niet vol en een negatieve test gaat er nog niet komen. Zelftest was nog heel licht positief dus een test voor toegang pakt dan ook wel een positieve test.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 20:11

Hier mentaal te veel gedaan... moe, hoesten, hoofdpijn en uiteindelijk zelfs steken op de borst.

D_akota

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 20:38

Hier nu dag 11. Sinds gisteren weer meer aan het hoesten. Lijkt nu ook dat het wat los komt omdat ik geregeld een loopneus heb. Vanmiddag even buiten geweest maar ik had het daarna zo koud dat ik een kruik gemaakt heb. En nog steeds totaal geen energie. Besloten om morgen toch maar niet te gaan werken. Wordt er een beetje moedeloos van :?