cursebreaker schreef:germie schreef:Nee, maar er zijn ook beroepen of bedrijven waar het wel kan. Ik kan in principe mijn werk vanuit elk deel in de wereld doen mits er een internetverbinding is (die dan wel beveiligd moet zijn).
Bij ons is er nog niet gezegd dat we mogen thuiswerken behalve die ene dag in de week die je vaak al had. Echter, er begint wat te veranderen in de zin van als je denkt dat het beter is om thuis te werken, dan mag dat. Dus ga je die groep al laten thuiswerken, dan heb je minder reisbewegingen op piekmomenten in het openbaar vervoer bijvoorbeeld. Diezelfde mensen gaan dan nog wel sporten in een sportschool, of laten gewoon de hond uit en gaan hardlopen (laatste 2 geen enkel risico), maar in die sportschool is het een lokaler risico. Ook zullen de thuiswerkers af en toe toch moeten vergaderen. Dat kan soms wel met skype o.i.d. maar bij ons heb je ook wel de 'meekijkklusjes'. En dat gaat dan eigenlijk niet meer. Dus 95% van het werk zal wel gewoon doorgaan, maar er zullen toch uiteindelijk dingen blijven liggen als iedereen op afdelingen waar thuisgewerkt kan worden die ineens voor 2 weken gaat doen.
Is er geen mogelijkheid tot het delen van schermen bv? Zo doet mijn man dat namelijk, die zeer regelmatig dingen moet uitleggen aan anderen op afstand - wereldwijd.
Jawel, maar minder efficient. Maar die mogelijkheid hebben we natuurlijk wel.
Overigens, nu is iedereen anti OV, terwijl dat tot 2 weken geleden een must was, een goede visie op de toekomst wegens CO2, blabla enz.