[info] Tattoo's 14!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 10:31

Needje schreef:
Ik gok dat ze de tekst van de vegan tattoo bedoeld. Ik ben nou ook wel benieuwd. hahahaha

Haha ja die vegan tattoo.

@SennaS, hangt van de grote af.
Ik was na 6 uur echt op en voelde me erna echt bagger en ging naar huis met een griep gevoel.
De dag erna wel wat moe en beurs en had mijn werk geannuleerd aangezien ik met honden werk.

Moet er wel bij zeggen dat ik de tattoo had gezet in de meest slechts voorbereidde manier incl kater.. dus denk zonder dat het stuk beter was.
Mn andere lange stukken kan ik me niet herinneren. Bij mijn rugstuk 1 dat thuisgebleven gewoon omdat het zeer deed.

Sinterklaas met je ouders de volgende dag zal best prima gaan.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 10:34

SennaS schreef:
Misschien een stomme vraag, maar hoe voelen jullie je meestal de dag na het zetten van een tattoo? Ik dacht weleens gelezen te hebben dat mensen zich soms wat ziekig voelen.

Ik heb bericht gekregen dat er een plekje vrij is gekomen volgende week vrijdag (ik sta op de shortlist bij My precious ink) en het is mijn 1e tattoo. Alleen vieren we de volgende dag Sinterklaas bij mijn ouders en zou het erg vervelend vinden voor m'n dochter als ik me niet fit voel. Misschien haal ik me dingen in m'n hoofd, ik ben nogal een twijfelkont dus nu het ineens dichtbij komt ga ik weer van alles bedenken |o

Ligt ook een beetje een de grote van de tattoo, en aan jezelf als persoon.
Ik heb 3 tattoos waarbij ik hele dagen gezeten heb. Dag erna niet apart last gehad, alleen de tattoo zelf die misschien iets gevoelig is. Maar ook dat heeft bij mij altijd meegevallen.
Moet ik wel erbij zeggen, ik heb alleen black and grey, kan niet oordelen of dat voor kleur anders werkt.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 10:42

SennaS schreef:
Misschien een stomme vraag, maar hoe voelen jullie je meestal de dag na het zetten van een tattoo? Ik dacht weleens gelezen te hebben dat mensen zich soms wat ziekig voelen.

Ik heb bericht gekregen dat er een plekje vrij is gekomen volgende week vrijdag (ik sta op de shortlist bij My precious ink) en het is mijn 1e tattoo. Alleen vieren we de volgende dag Sinterklaas bij mijn ouders en zou het erg vervelend vinden voor m'n dochter als ik me niet fit voel. Misschien haal ik me dingen in m'n hoofd, ik ben nogal een twijfelkont dus nu het ineens dichtbij komt ga ik weer van alles bedenken |o

Ik had toen een tattoo op m’n kuit laten zetten en de dag erna m’n eerste werkdag waar we de hele dag op een beurs hebben rondgelopen. Qua energie prima, maar qua lopen minder fijn :Y)
Maar Sinterklaas moet je prima kunnen hoor.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 10:50

deksel schreef:
Fem schreef:

Eens, voor mij in hetzelfde straatje als religie.
Lekker naast elkaar leven en het niet door mijn strot douwen aub.

Er zijn toch ook zat mensen met een religieuze tattoo, vind je dat dan ook door jouw strot douwen? Laat mensen lekker zelf een tattoo uitkiezen, daarmee duwen ze jou toch niets door je strot? Tenzij ze hun tattoo of zo pontificaal in je gezicht douwen en er zelf over beginnen, dat is inderdaad wel irritant. Maar de tattoo zelf vind ik niet door iemands strot douwen.

Oke nou anyways, ik wil graag weer een nieuwe tattoo maar ik weet dus niet precies wat, waar en bij wie. Alleen dat ik een nieuwe wil :').

Ho, dit bedoelde ik niet. Ik denk dat hier sprake is van miscommunicatie.
Ik reageerde op Needjes reactie en ik bedoelde daar niet mee dat iemand die een religieuze of levensovertuiging (vegan of wat dan ook) tattoo heeft, die door mijn strot duwt.

Nog sterker, ik ben enorm religieus opgegroeid en ik wilde eigenlijk alleen maar aangeven dat ik vind dat het helemaal oke is, zolang je het een ander maar niet oplegt of vindt dat die ander het moet aanhoren.

@Supervixen: Dat is een hele mooie plek voor die tattoo!

@Nayan: Dan is het toch alleen maar goed dat je de vraag hier gesteld hebt, nu weet je in ieder geval wat je zou kunnen verwachten :') .
En dan is het aan jou om te besluiten of je daar wel of niet mee kan/wil leven. :')

SennaS schreef:

Ik denk dat het ligt aan het formaat tattoo. Zelf heb ik niet zo'n grote tattoos en ik heb hooguit de dag erna dat ik wat vermoeider ben, maar ziek ben ik er nooit van geweest.

SennaS

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 10:58

Het gaat om tattoo op de binnenkant van m'n enkel van ongeveer 7 a 8 cm, dus niet heel groot. Dit is geloof ik wel alleen het plaatje dus met watercolor zal hij iets groter zijn. Ik heb echt geen idee hoelang ik hiervoor moet zitten.

Als ik jullie reacties lees dan moet het wel goedkomen, er zit inderdaad nog een nacht tussen.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 11:13

Ik zou me daar niet al te druk om maken.

Al weet je natuurlijk nooit hoe je er op reageert omdat het je eerste is.

Denk dat het wel goed zal komen.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 11:17

Nayan schreef:
Mand schreef:
Mensen kijken toch wel naar je tattoos. Of het een tekst is of een plaatje. Ik vind het vooral heel irritant als mensen zomaar mijn arm pakken en gaan trekken en kijken.

Oh god die optie had ik niet eens overwogen, laat maar dan :')

Nou heb ik ook wel een arm waar veel te zien is hoor :D. Ik denk dat dat wel minder is als je er 1/2 hebt. Mijn arm zit helemaal vol met patchwork

Ik heb de dag erna nooit last. Alleen de dag zelf na het zetten ben ik altijd bek af

En ik ben ook benieuwd naar de vegan tattoo :D

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 14:16

Nav het portretteren van dieren; ik heb laatst mijn eigen veulen getatoeëerd op oefenhuid.

Afbeelding

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 17:42

SennaS schreef:
Het gaat om tattoo op de binnenkant van m'n enkel van ongeveer 7 a 8 cm, dus niet heel groot. Dit is geloof ik wel alleen het plaatje dus met watercolor zal hij iets groter zijn. Ik heb echt geen idee hoelang ik hiervoor moet zitten.

Als ik jullie reacties lees dan moet het wel goedkomen, er zit inderdaad nog een nacht tussen.

Ik zou gewoon gaan.
Zelf heb ik deze op mijn kuit en geen last gehad dezelfde dag of de dag erna.
Afbeelding

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 21:16

Summerdreams schreef:
Nav het portretteren van dieren; ik heb laatst mijn eigen veulen getatoeëerd op oefenhuid.

[ [url=m/zopMFj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wat mooi gedaan <3

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 13:37

Hier een kleintje op mijn onderarm. Krijg er nooit reactie op. Hooguit tijdens het stappen "wat betekend het?"

Verder ook niet ziekig van geweest of zo.

Ik mag 18 januari weer. Bliksem op mijn andere arm en een tekst op de achterkant van mijn been.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 13:40

Afbeelding
Ik heb deze op mijn onderarm staan. Krijg soms wel eens een compliment erover maar meestal geen reactie erop

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 13:41

Die vind ik echt super cute!!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 13:53

Ja erg leuk die!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 14:04

Hoi allemaal! Het is alweer jaaaaaren geleden dat ik me hier gemeld heb. Staan nu twee tattoos op mijn beide enkels, en het kriebelt weer. Mag best, na… vier jaar, toch?

Ik wil graag een uil op de binnenkant van mijn onderarm. Veel kleur sowieso, grootte weet ik nog niet precies. Mijn vriend heeft al een voorbeeld voor me gefotoshopt :))

Afbeelding

Zoiets dus. Wie zouden jullie hier voor aanraden? Mijn twee andere (ook veel kleur) zijn naar tevredenheid gezet door Josephine van Clair Obscura in Groningen, maar heb geen recent werk van haar meer gezien helaas. Er voor reizen is op zich geen probleem, maar twee uur vanaf Groningen is toch wel de max denk ik. Of iemand moet echt heeeeeeeeel goed matchen met wat ik wil.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 19:18

Ik heb ook een tekst op mijn onderarm: 'there is a crack in everything. That's how the light gets in'. Quote uit Anthem van Leonard Cohen. Heb eigenlijk nog nooit opmerkingen gehad over mijn tattoos, behalve nu bij de laatste. Heb dit laten zetten op mijn kuit:
Afbeelding
Het is een Haida First Nations tekening die een heel verhaal vertelt: how the raven stole the light.
Heb het verhaal ondertussen al -tig keer moeten vertellen :')

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 19:35

Die (voorbeeld) uil is echt heel gaaf!

Maar die van jou vind ik ook leuk Sevke, uiteraard nieuwsgierig naar het verhaal maar vind hem echt leuk!

Ik heb dit op een onderarm, nu is hij overigens helemaal rondom. Dit was na de eerste sessie. valt natuurlijk best op dus her en der wel opmerkingen. Vooral als mensen het mooi vinden, meer hoor ik er niet over. Dit is gelukkig ook een stijl waarbij mensen niet vragen waar het voor staat. Het staat ook nergens voor, vind het gewoon gaaf :D
Afbeelding

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 20:12

Ik heb dit, vraagt ook niemand naar. Behalve complimenten dat ze het mooi vinden haha, of strak gezet. De hond staat wel voor mijn eigen hond, maar die valt nieteeens zo op

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Miekie74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 20:45

sevke schreef:
Ik heb ook een tekst op mijn onderarm: 'there is a crack in everything. That's how the light gets in'. Quote uit Anthem van Leonard Cohen.

Ik speel al ruim een jaar met de gedachte om precies deze quote te laten zetten. Zou mijn tweede worden, de eerste staat al zo'n 9 jaar. En tot vorig jaar niet de behoefte gehad nog iets te laten zetten.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 21:51

Ik heb dit op mijn onderarm. Krijg er alleen maar positieve reacties op en soms de vraag waarom er just breathe staat en dan leg ik dat uit.Afbeelding
Hier wel net gezet.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 08:55

Geen reacties behalve dat het zo mooi is, de kleuren zo helder en af en toe waarom een vos. Die op mijn vinger heeft nog nooit iemand naar gevraagd.

Ik was de dag na de tattoo op mijn kuit wel een beetje lamlendig, alsof ik griep ging krijgen, maar niet echt ziek ziek.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 11:22

Yltje schreef:
Maar die van jou vind ik ook leuk Sevke, uiteraard nieuwsgierig naar het verhaal maar vind hem echt leuk!

In het begin was er enkel duisternis. Raaf was het donker beu, want hij vloog overal tegenaan en kon moeilijk eten vinden. Op een dag was hij aan het eten naast het huis van een oude sjamaan, die er met zijn dochter woonde. Toevallig hoorde hij de oude man zeggen dat hij al het licht van de wereld bezat. Het zat in een doos, die in een andere doos zat, die in een andere doos zat. Raaf besloot het licht te stelen.
De volgende dag volgde hij de dochter die naar de rivier ging om water. Hij ging in het water en veranderde zichzelf in een kleine dennennaald. De dochter schepte het water op met de dennennaald erin en dronk het op. In het lichaam van het meisje veranderde Raaf zichzelf in een mensenbaby. Hij groeide en groeide en na 9 maanden werd er een bijzondere baby geboren met zwarte ogen en een grote neus. De sjamaan was dol op zijn kleinkind en gaf hem alles wat hij wou. Raaf werd verveeld en verwend en zeurde om de doos met het licht. Uiteindelijk gaf de sjamaan hem de doos. Van zodra Raaf het licht had, veranderde hij weer in zijn raaf-gedaante, nam het licht in zijn bek en vloog weg door de schoorsteen. De sjamaan vloog achter hem aan, en het licht woog zwaar in Raafs bek.
Raaf schudde er wat stukjes af, en deze werden de sterren. Het licht was nog steeds erg zwaar en de sjamaan naderde snel. Raaf schudde er een groter stuk af, en dit werd de maan.
Nog steeds woog het licht erg zwaar in Raafs bek, en hij kon niet anders dan het loslaten. Het licht schoot de lucht in en werd de zon.
En zo kwam het licht in de wereld.

Als je goed kijkt en de tekening van alle kanten bekijkt zie je elk stuk van het verhaal erin.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 16:49

sevke schreef:
Yltje schreef:

In het begin was er enkel duisternis. Raaf was het donker beu, want hij vloog overal tegenaan en kon moeilijk eten vinden. Op een dag was hij aan het eten naast het huis van een oude sjamaan, die er met zijn dochter woonde. Toevallig hoorde hij de oude man zeggen dat hij al het licht van de wereld bezat. Het zat in een doos, die in een andere doos zat, die in een andere doos zat. Raaf besloot het licht te stelen.
De volgende dag volgde hij de dochter die naar de rivier ging om water. Hij ging in het water en veranderde zichzelf in een kleine dennennaald. De dochter schepte het water op met de dennennaald erin en dronk het op. In het lichaam van het meisje veranderde Raaf zichzelf in een mensenbaby. Hij groeide en groeide en na 9 maanden werd er een bijzondere baby geboren met zwarte ogen en een grote neus. De sjamaan was dol op zijn kleinkind en gaf hem alles wat hij wou. Raaf werd verveeld en verwend en zeurde om de doos met het licht. Uiteindelijk gaf de sjamaan hem de doos. Van zodra Raaf het licht had, veranderde hij weer in zijn raaf-gedaante, nam het licht in zijn bek en vloog weg door de schoorsteen. De sjamaan vloog achter hem aan, en het licht woog zwaar in Raafs bek.
Raaf schudde er wat stukjes af, en deze werden de sterren. Het licht was nog steeds erg zwaar en de sjamaan naderde snel. Raaf schudde er een groter stuk af, en dit werd de maan.
Nog steeds woog het licht erg zwaar in Raafs bek, en hij kon niet anders dan het loslaten. Het licht schoot de lucht in en werd de zon.
En zo kwam het licht in de wereld.

Als je goed kijkt en de tekening van alle kanten bekijkt zie je elk stuk van het verhaal erin.

Súpertof!

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 18:52

Heel gaaf inderdaad!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 21:06

Ik krijg ook wel eens vragen over de tattoo's op mijn Onder armen.
Wat ze betekenen.
Ik leg het altijd wel even uit, tenzij dat ik écht geen tijd heb.Afbeelding