3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 07:41

Hoe kan je daarop leven haha :=

Hier gaat het mwah mwah... Vind het echt super lastig die knop weer te vinden, terwijl ik wel heel graag wil -O-

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 07:53

Ik had vlak daarvoor een enorme migraine-aanval gehad, en ik was zo eigenwijs dat ik toen prima mijn paard op kon zadelen terwijl ik amper iets zag. Dat hielp wel mee denk ik :o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:13

Ik ben op vakantie, lees wel mee maar ik ga vooral proberen niet aan te komen deze vakantie. En daarna vrolijk verder afvallen.

Probeer wel baantjes te zwemmen, max 4 eetmomenten te hebben en niet overeten (mijn probleem).

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:18

Kimmie, klinkt niet goed, gaat het wel?

Yonker, jezelf zo ver krijgen is echt moeilijk he!

Hier is de ketoflu/kharm griep wat aan het minderen. Gister vooral boos en hongerig, dus heb in de avond pindakaas koekjes gemaakt met nootjes en kaneel. Was een goeie beslissing :D

Lijstje van gister:
O: havermout, blauwe bessen, yoghurt, pompoenpitten, lijnzaad, amandelnoten, kokos schilfers
T: koffie met sojamelk
L: sla met radijs, tomaatjes, kaasjes, feta (te weinig, maar wist niet wat er nog bij te doen)
A: vis met citroen boter saus, spinazie, paprika, aubergine, courgette in olijfolie. Philadelphia met kruiden.
Pindakaas koekjes!

B: vooral wat gewandeld.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:19

Hoi allemaal! Ik ben er ook weer. Het gaat onderhand wat beter met me, behalve met mijn gewicht. Ben weer behoorlijk aangekomen en baal er heel erg van. Ben nu zwaarder dan ik ooit ben geweest. Vooral ook twee weken in Italië zonder te kunnen koken heeft niet veel goeds gedaan (vrijwel elke dag pizza, pasta of allebei). Ik pas nog maar weinig van mijn kleding en mijn rijbroek moest ik gisteravond toen ik in de auto terug naar huis zat los doen, want het knelde als een gek. Ook mijn paardrijlaarzen krijg ik nauwelijks meer dicht, terwijl die ook een tijd veel te ruim hebben gezeten.

Dus ik kom hier ook weer meepraten, omdat ik ook zoveel moeite heb met het vinden van die knop en wel wat inspiratie en een stok achter de deur kan gebruiken.

O: appel, twee passievruchten en een groot glas karnemelk
L: twee pannenkoeken met spek en stroop
T: cracker met ossenworst, 5 spicy falafelballetjes
A: Mexicaanse maaltijdsoep (linzen, paprika, tomaat, bleekselderij en wortel) en een geroosterde broccoli salade met rozijnen en light feta
T: waterijsje

Beweging: 1,5 uur fysio krachttraining en wat cardio

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:59

Ik weet niet waar je bent aangekomen dan want je bent nog steeds zo slank als voorheen hoor :P

Wel een fijne vakantie gehad? Foto's zagen er goed uit :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:59

Ik kom ook weer even onder mijn steen vandaan.

Het oude huis is nu zo goed als leeg. Zondag halen we de laatste spullen op voor in de opslag/berging en dan maandag nog 1x langs voor het grofvuil en vuilnis. Woensdag is de overdracht bij de notaris dus dan is het helemaal afgesloten. :)
We slapen nu 5 weken bij vrienden en dan is onze bruiloft + huwelijksreis. Als we terugkomen is de slaapkamer in het nieuwe huis af dus kunnen we meteen over. <3 Kan echt niet wachten want heb er echt enorme stress van allemaal. :')

Verder nog lekker 3 a 4 keer per week naar crossfit en dat vind ik echt zó leuk om te doen! Ik zie mijn lichaam ook onwijs snel veranderen nu, dus dat is een mooie bijkomstigheid. De weegschaal zegt dat ik niet afval (Zelfs weer 0.5 kg erbij), maar mijn kleding zit allemaal echt een stuk losser en een groot deel pas ik eigenlijk niet eens meer. :)
Vanaf volgende week wil ik weer even koolhydraatarm eten tot aan de bruiloft, voor de laatste lootjes en zodat ik helemaal tevreden ben met hoe mijn trouwjurk zit :) Merk namelijk dat ik bij khd arm vrijwel geen last heb van een opgeblazen gevoel etc. terwijl ik dat normaal bijna dagelijks heb. Na de bruiloft wil ik weer verder met hoe ik nu eet, dus wel khd maar rustig weer opbouwen.

Lijstje vandaag:

O: Alpro soja yoghurt vanille met aarbei matcha crusli
T: cappuccino
L: couscous salade met falafel en humus
T: 3 rijstwafels met vegetarische filet american
A: gegrilde zalm met avocado, tomaat, linzen, hüttenkäse, bleekselderij en komkommer
T: schaaltje zoute popcorn en een blikje frisdrank

B: fietsen (retour werk) 20 min. Grondwerk met pony 30 min.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 10:07

Maanlicht, dat is best een naar gevoel.
Maar je kunt het! Niets is verloren, gewoon oppakken en dag per dag aan de slag gaan. Lukt je zeker! En je bent duidelijk al goed begonnen!

Frummels, klinkt alvast echt wel stresserend. Gelukkig heb je zoveel om naar uit te kijken! Al die trouwers hier <3
Ik voel me inderdaad ook minder opgeblazen, is wel erg fijn. Denk dat ik er later ook wat meer khd in doe, maar nu even lichaam laten omstellen.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 14:23

Kimmie25501: ow dat is niet handig met een migraine aanval, voortaan even wat voorzichtiger mee zijn hoor!

MarlindeRooz: geniet van je vakantie!

Aria_zz: voelde je de na de overstap op het dieet minder dan?

Maanlicht: he bah wat vervelend, maar komt wel weer goed :(:) Ben het even kwijt maar heb je ook psychologische begeleiding icm je burn out?

Frummels: wanneer is jouw trouwdatum ook alweer? Fijn zeg lekker sporten en die veranderingen merken aan je lijf, dat is zoveel belangrijker dan die stomme weegschaal! Lekker dat het dan na de huwelijksreis klaar is, snap ik, je hebt je ook wel wat op de hals gehaald deze periode haha.

Ik heb zelf net een tiramisutaart gemaakt, niet een gezond recept, maar vind het wel heel leuk om te bakken als hobby, hou zelf niet zo van tiramisu maar de taart zag er zo leuk uit haha

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 14:50

Maanlicht schreef:
Hoi allemaal! Ik ben er ook weer. Het gaat onderhand wat beter met me, behalve met mijn gewicht. Ben weer behoorlijk aangekomen en baal er heel erg van. Ben nu zwaarder dan ik ooit ben geweest. Vooral ook twee weken in Italië zonder te kunnen koken heeft niet veel goeds gedaan (vrijwel elke dag pizza, pasta of allebei). Ik pas nog maar weinig van mijn kleding en mijn rijbroek moest ik gisteravond toen ik in de auto terug naar huis zat los doen, want het knelde als een gek. Ook mijn paardrijlaarzen krijg ik nauwelijks meer dicht, terwijl die ook een tijd veel te ruim hebben gezeten.

Zwaarder dan je ooit geweest bent? Meid als er iemand een prachtig figuur heeft dan ben jij het... afgaande op je foto's op insta. Nou op vakantie zal je max 5kg aangekomen zijn? Ik geloof echt niet dat je veel te zwaar bent en ik ben ervan overtuigd dat je gewoon een heel net gezond gewicht hebt :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 17:38

Dank jullie wel. Ik heb nog steeds een gezond gewicht hoor, dat is het niet. Alleen voel ik me er niet fijn bij dat ik zwaarder ben nu. Foto’s vertekenen best veel ook.

Ik heb zeker psychologische hulp bij mijn burn-out. Vandaar dat ik nu ook in wat rustiger vaarwater ben, waar ik heel blij mee ben. Maar die muffin top moet er echt af en dat kan ik prima behalen door gewoon gezond te eten, in plaats van steeds naar junkfood te grijpen.

Goed bezig frummels!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 09:50

Maanlicht, foto’s heb ik niet gezien, maar dat je nog op een gezond gewicht zit is wel super. Ik snap je gevoel qua kledij, want ondanks dat ik ook op een gezond gewicht zit voel ik me niet prettig in mijn lijf.
Psychologische hulp is super, en minderen op junk Food is altijd positief. Zolang je wel gewoon lekker blijft eten. Alternatieven vinden wanneer je hongerig bent en naar junk Food wil grijpen bijvoorbeeld. En vertrouwen hebben in jezelf ;)

Urosa, ben minder opgeblazen idd. Merk wel echt dat het niet diëten is, maar andere voeding eten.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 09:20

Fijn dat je in rustiger vaarwater bent Maanlicht! En wat afvallen door gezonder te eten en minder junkfood zodat kleding lekkerder zit is helemaal niet raar.

Aria_zz: positief verschil dan!

Kan hier niet goed eten door maag/darm klachten (misselijk,pijn), maandag naar het ziekenhuis dus kan ik het even aangeven, denk dat het door de MS medicatie komt. Maarja daardoor deze week ook gewoon een kilo afgevallen terwijl dat niet de bedoeling was, het is ook nooit goed :')

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 09:29

Gelukkig ging het daarna weer een stuk beter. Normaal probeer ik wel te gaan liggen als ik er last van krijg, maar nu was ik op stal en moest ik mijn paard opzadelen omdat er iemand anders op ging rijden. Dus heb ik het toch maar gedaan. Ik krijg vaak last van hele erge hoofdpijn óf als ik vastzit in mijn nek óf als ik het superdruk heb. Ik gok dat dat laatste het nog best wel eens kan zijn, ik had mijn vakantie geloof ik iets te vol gepland :')
Je kan het Yonker!
Ah Maanlicht, ik denk echt dat het wel meevalt. Volgens mij ben jij echt superslank. Wat vervelend dat je je zo naar voelt! Het komt vast wel weer goed :(:) Ik begrijp je gevoel wel. Als mensen mij zien noemen ze me standaard slank, terwijl ik dat echt niet ben. Veel succes weer! Komt zeker goed, volgens mij ben je heel goed in gezond bezig zijn :j
Klinkt heftig Frummels! Maar wel allemaal superleuk! Ik ben ook wel benieuwd wanneer je gaat trouwen :))
MarlindeRooz, je vakantie klinkt heerlijk! Veel plezier!
Mooi lijstje Aria! Ik ben benieuwd naar hoe het verloopt met je koolhydraat arm eten! Blijf je me updaten?
Ah veel beterschap Urosa!

Gisteren lekker rustig aan gedaan. Ongeveer 50 minuten paardgereden en even op stal bezig geweest. Verder niet zo veel gedaan. We hadden een bbq met vrienden bij ons, maar toch netjes om 23 uur naar bed gegaan. Mijn lichaam heeft even rust nodig haha.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 09:32

Wat vervelend zeg urosa, hopelijk kunnen ze je helpen!
Maanlicht, komt wel goed met jou. Je hebt gezond eten zo weer te pakken thuis!
Frummels, spannende maar leuke tijden zeg!!! :D

Ik vind het zo lastig. Ik stoor me enorm aan die extra kilo’s... maar op vakantie wil je toch lekker eten. Neem geen nagerecht en eet sowieso vega. Maar toch voel ik me schuldig. Hoop alleen maar dat ik niet aangekomen ben na deze vakantie. Paste ook niet meer in bepaalde kleding die ik eigenlijk alleen op vakantie droeg.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 09:37

Niet schuldig voelen! Vakantie is ervoor om te genieten!
Daarna weer aan de bak :j

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 16:08

Vakantie moet ook fijn en ontspannen zijn Marlinde, probeer ook wat te genieten en maak het jezelf niet te zwaar!

Wat vervelend Kim.. Klinkt niet prettig. Lekker rustig aan doen :)

Beterschap Urosa!

Hier een kater, dus ik doe ook rustig aan. Mijn lichaam kan het toch nog niet echt hebben om de hele nacht te dansen (logisch ook eigenlijk). Dus niet heel veel gegeten vandaag, even een gezonde smoothie gedronken voor de vitamientjes, en mag een pizza bestellen van mezelf zo.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 22:42

Urosa, wat naar :(:) pas maar op, straks past je trouwjurk niet ~~}>

Marlinderooz, op je vakantie daar zeker niet mee bezig zijn, kun je nog genoeg doen als je terug bent! Even genieten hoor.

Kimmie, wel goed dat je weet hoe het komt dat je er zo een last van hebt. Dan kun je toch wat beter voor jezelf zorgen door die dingen uit de weg te gaan/op te letten.
En doe ik zeker! Vanaf morgen terug beginnen sporten dus ben erg benieuwd hoe dat invloed zal hebben.

Maanlicht, katers en pizza, de eeuwige tweeling :))

Mijn lijstje van vandaag:
O: noten en blauwe bessen (best wat) en bulletproof koffie (met boter, cocosolie en kaneel).
L: wasa vezelrijk crackers met pompoemhummus en sla, en ricotta met pesto en wat blokjes kaas
A: hetzelfde

Mager, ik weet het, maar moest mijn bachelorproef indienen vandaag dus ben daar de hele dag/avond mee bezig geweest. En daarnaast heb ik ook bijna geen poot verzet (1114 stappen := ) dus geeft even niet, morgen weer meer eten!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 07:51

Gisteren was mijn rustig aan doen dag :')
Nee grapje, vandaag ga ik alleen even paardrijden en sollicitatiegesprek voorbereiden. Morgen heb ik dan sollicitatiegesprek, hopelijk krijg ik de baan, zou wel leuk zijn haha. En verder ga ik ook nog kijken voor vrijwilligerswerk en allerlei andere dingen :') Ik denk dat ik in mijn tussenjaar wel bezig blijf hahaha.

Hopelijk gaat het vandaag weer beter Maanlicht!

Mijn lijstje van gisteren ga ik maar niet delen, beetje slecht. Vandaag maar weer netter doen. Ik ga sowieso informeren voor vrijwilligerswerk, ik weet niet of ik daar vandaag nog heen moet. Maar ik gok wel op genoeg beweging.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 08:05

Gister was redelijk oké... :))

O: 3 geroosterde toast met boter en jus
L: frietjes met salade
T: paar handjes chips
A: vega moussaka en salade

Best vervelend, eten in Griekenland. :))

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 11:07

Hey guys, ik kom ook weer meepraten als dat mag. :)

Weet niet of jullie mijn verhaal nog kennen, maar ik ben sinds januari terug uit Australië na een break up met mijn vriend. Toen bij mijn ouders gaan wonen en begonnen met werken bij mijn huidige baan.

Nu +- 6 maanden verder; het afvallen ging ontzettend goed. Begin april zat ik eindelijk onder de 80kg. "Helaas" was begin april ook het moment waarop ik op mezelf ging wonen en mijn huidige vriend ontmoette, helaas ben ik nu weer behoorlijk terug bij af :')

Maaar ik weet waar het aan ligt, en hoe ik het aan moet pakken. De knop moet echt weer om en gelukkig heb ik alle steun van mijn vriend, die er zelf ook graag nog 10kg af wil. Dus flink aan de bak! Het zal nog even zoeken zijn naar een goed ritme, dit is mijn laatste werkweek, daarna een weekje vakantie en vanaf september een nieuwe studie oppakken. Maar ik heb er zin in! Merk dat hier mee posten echt een extra stok achter de deur is, dus kom ik weer gezellig mee kletsen :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 11:10

Hey wat leuk dat je terug komt mee kletsen Sanne! Wat goed dat je zoveel kwijt bent.
En je hebt duidelijk je leven goed opgepakt, wat een leuke plannen!
Wat ga je studeren als ik vragen mag?

En samen gezond leven is wel een stuk gemakkelijker ja :j

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 11:21

Ik wil me ook graag weer (nog steeds, weet het inmiddels niet meer :') ) melden!

Roep al zolang dat er minstens 8 kg af moet.. Inmiddels zijn dat er bijna 9 :')
September ga ik nog op vakantie en zou ik in bikini moeten, dus dan mag het wel zover zijn _O-

Eten in de gaten houden is voor mij echt een ding en vrij lastig omdat ik onregelmatig werk op een drukke afdeling. Soms hebben we tijd om uren te eten en soms gaat er in 5 min een boterham naar binnen en that's it.

Vandaar dat ik het vooral moet hebben van dingen laten liggen, maar voornamelijk mijn cola zal moeten laten staan.
Drink nu ongeveer 1 liter (soms meer :x ) cola op een dag (wel zero :+ ) en ik denk dat als ik dat kan laten ik al een heel eind kom :j

Sporten is ook een dingetje.. Heb in oktober 2016 mijn knie verknald, hierdoor vorig jaar een half jaar in de ziektewet gezeten, opnieuw moeten leren lopen ed en toen ook veel aangekomen.
Paard vervolgens met zwangerschapsverlof dus weinig gereden, weinig gesport en tadaaaaaa daar ben je dan bijna 9 kg te zwaar :')
Weet dat dit echt voor sommige mensen een nr is waarvan ze zeggen, dat is echt niks, maar voor mijn lijf is het echt te veel.
Wil graag weer hardlopen, maar dat gaat nu dus niet omdat al mn gewrichten zeer gaan doen.

Paard is terug van zwangerschapsverlof, dus die gaan we weer oppakken.
Wil naast mn paard gaan proberen te zwemmen (jups 7u opstaan dan, ook een dingetje :') )

Dus hoop dat hier wat mensen zijn die me af en toe een schop onder mn kont kunnen geven :')

edit: sorry voor het wat warrige verhaal _O-

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 11:26

zal ik dan ook maar bekennen al een tijdje mee te lezen :D.ik heb me volgens mij al een keer aangemeld hier, een tijdje geleden. wilde graag wat kilo's kwijt, wat wel nodig is. vooral vóór een eventuele zwangerschap... en tsjah, dat is nog steeds zo :Y)

na een goed gesprek gister met vriendlief weer meer gemotiveerd, en t zal me ook zeker helpen hier lijstjes te plaatsen! :)

plan voor vandaag:
O: soya yoghurt blauwe bes met spelt muesli en koffie
T: banaan en een koffie
L: 2 bruine boterhammen, 1 met kaas en 1 met smeerkaas en een kop thee
(moet nog even wat andere lunch ideeën opdoen die gezonder zijn :') )
D: weet ik nog niet

B: in de tuin bezig, zand scheppen, stal uitmesten en misschien nog even rijden :)
Laatst bijgewerkt door Miesemuisje op 20-08-18 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 11:57

Aria_zz schreef:
Hey wat leuk dat je terug komt mee kletsen Sanne! Wat goed dat je zoveel kwijt bent.
En je hebt duidelijk je leven goed opgepakt, wat een leuke plannen!
Wat ga je studeren als ik vragen mag?

En samen gezond leven is wel een stuk gemakkelijker ja :j

Ik was inderdaad behoorlijk wat kwijt, maar helaas zit het er ook weer aan. Oeps :+

Ik ga International Business studeren, HBO. Echt super veel zin in! Afgelopen week de KEI-Week gelopen, en damn dat is niet goed voor je zelf vertrouwen :') al die knappe studentes met mooie slanke lichamen, voelde me net een zak aardappelen :)) goede motivatie wel weer!