paardrijden en overgewicht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 16:24

Olikea schreef:
Het zal in de lucht hangen. Allemaal een dip.

Ik ga er morgen weer in vliegen.. Ik wil Die laatste kilo's er ook af.

Heb ter motivatie een nieuwe broek gekocht.. Die nu nog niet past.. nou ja.. wel met muffintop..

Die moet passen. Daarna mag ik weer even normaal eten.

Ik kom even zo binnen vallen haha.
Maar dit vind ik dus totaal niet slim! Ga je nu extra lijnen en jezelf uithongeren om een broek?

Wat is bij jou gewoon eten?

Uithongeren en lijnen is nergens goed voor. Het is ten eerste slecht voor je lichaam en gezondheid. Hoe moet je lichaam en geest functioneren als je het ondervoed? Daarnaast als je weer "gewoon" gaat eten zul je zien dat je na een maand die broek niet meer past.

Absolem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 16:35

Nou ik ga er weer voor. Ooit 84 kilo gewogen. En heel lang 74 gewogen. Nu ben ik weer begonnen met sporten om toch naar die 65 te gaan.

Omdat ik heel graag wedstrijden wil gaan rijden en het totaalplaatje er dan gewoon veel mooier uitziet. En het is natuurlijk ook een stuk prettiger voor het paard als die 10 kilo minder hoeft mee te zeulen.

Momenteel weeg ik 73,4.

Plan de campagne is 3x in de week hardlopen 5 km.
3 x in de week paardrijden waarvan 1 bosrit met flinke stukken draf (lekker voor de buikspieren).

In plaats van zoete dranken alleen nog Light of gewoon kraanwater drinken. Met uitzondering van sochtends vroeg een kopje cappuccino en savonds een kopje thee.

En meer gevarieerd eten savonds. Met de focus op groen.

Hopelijk komt mijn bmi dan spoedig onder de overgewicht grens en kan ik weer fijn paardrijden zonder me te schamen voor die vetrol buik.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 17:06

AmoorM schreef:
Olikea schreef:

Heb ter motivatie een nieuwe broek gekocht.. Die nu nog niet past.. nou ja.. wel met muffintop..

Maar dit vind ik dus totaal niet slim! Ga je nu extra lijnen en jezelf uithongeren om een broek?

Uithongeren en lijnen is nergens goed voor. Het is ten eerste slecht voor je lichaam en gezondheid. Hoe moet je lichaam en geest functioneren als je het ondervoed? Daarnaast als je weer "gewoon" gaat eten zul je zien dat je na een maand die broek niet meer past.

Ik eet redelijk gewoon hoor. Maar bij snacks en lekkernijen ben ik super streng voor mezelf. Alleen als ik het een 9 of hoger waard vind dan mag ik het eten. Verder eet ik yoghurt met granola bij het ontbijt. Brood of ei tussen de middag en normaal met het gezin mee in de avond. En 2 of 3 stukken fruit. Dat is bij mij nooit het probleem geweest.
Ik ben alleen een verschrikkelijke snaaier. Chocolade koekjes chips dat soort dingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 17:27

AmoorM schreef:
Olikea schreef:

Ik eet redelijk gewoon hoor. Maar bij snacks en lekkernijen ben ik super streng voor mezelf. Alleen als ik het een 9 of hoger waard vind dan mag ik het eten. Verder eet ik yoghurt met granola bij het ontbijt. Brood of ei tussen de middag en normaal met het gezin mee in de avond. En 2 of 3 stukken fruit. Dat is bij mij nooit het probleem geweest.
Ik ben alleen een verschrikkelijke snaaier. Chocolade koekjes chips dat soort dingen[/quote]

Dan vind ik dat je vrij weinig eet. Daardoor ga je juist snaaien. Je lichaam heeft nu eennmaal voeding nodig om goed te kunnen functioneren.

Bij een goed eetpatroon hoort best wel eens wat lekkers. Als je het maar niet overmatig doet. Ik wil ook afvallen en heb minsten 1 of 2x per week een dag waarbij ik snoep/snack. Chocolade, frisdrank etc(vaak meer dan ik in gedachten had. ) Maar toch val ik af! Doordat ik de rest van de week een gezond eetpatroon heb. Ik zorg dat ik geen honger gevoel heb. Soms lukt dat niet, doordat ik druk ben op het werk. Maar als ik honger heb dan eet ik. Maar wel gezond en het moet echt buikhonger zijn, geen hoofd honger.

Een soort 75/25 regel. Een dagje snacken hoort erbij, als je het daarna maar weer oppakt en niet de dag erna, maar gelijk!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 21:58

@AmoorM, Knap dat jij kan weten dat het te weinig is :') :') Ik lees nergens hoeveelheden, enkel 2-3 stuks fruit wat ruim voldoende is.
Zoals in haar reactie geschreven eet Olikea ook zo nu en dan wat lekkers, echter schuift ze niet zomaar alles naar binnen. Een top idee aangezien dat naar binnen schuiven nou juist de oorzaak is van overgewicht.

Jammer dat hier weer iemand die bewust bezig met een methode die voor die persoon werkt afgebrand moet worden. Misschien dat je gewoon graag de wijsneus uit wil hangen, maar dan verwijs ik je graag door naar andere subfora waar mensen ook daadwerkelijk graag advies willen.

P.s. Het is de 80/20 regel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 22:02

Het mag ook wel wat aardiger hoor.. Jeetje. -O-

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 22:08

Iemand die goed bezig is “niet slim bezig” noemen aan de hand van aannames vind ik ook niet zo vriendelijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 22:10

Ik vind ineens veel lijnen voor een spijkerbroek ook niet zo slim bezig. :D

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 22:13

Waar lees jij ineens veel?

Ze zegt enkel dat die broek motivatie is voor die laatste kilo’s niet dat ze volledig stopt met eten tot die broek mooi past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 22:15

Wel dat ze - als de kilo's eraf zijn- weer normaal gaat eten. Ben ik nou echt de enige die dat een klein beetje eigenaardig vind? Zal wel aan mij liggen dan! :D

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 22:19

Nee. Ik honger mezelf totaal niet uit. Maar ik ben wel veel kritischer geworden naar wat ik eet. Als ik trek heb vind ik dat ik beter een appel kan eten dan naar een stuk chocolade te grijpen. Net zo bij het avond eten. Waar ik eerst veel aardappelen en vlees at eet ik nu veel meer groentes en minder van de rest.

En die broek.. nou ja. Dat is dan mijn methode. Dit is al mijn derde broek. Het werkt voor mij. Zo zal iedereen zijn ding hebben. Een ander heeft een streefgewicht.. Ik een streefbroek

Ja dat normaal eten.. dat is niet zo handig geformuleerd van me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 22:21

Ik hoop dat de broek gaat en blijft passen! :D :D

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 09:15

Ik snap het principe van de broek wel, ken meer mensen die dat doen. En ik lees ook nergens dat olikea zichzelf gaat uithongeren :?

Ik lees het als een middel om tot het bereiken van haar doel te komen. Dus goed bezig!! Voor iedereen werkt het anders :)

Ik heb een slecht weekend gehad, verjaardagen (waaronder m'n eigen) dus even de touwtjes wat losser gelaten en er van genoten. Gisteren avond met buikpijn in bed :') terwijl ik echt niet overdreven veel gegeten heb, lijf is het niet meer gewend.
Nu een nieuwe week en een nieuw begin *\o/*

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-18 09:27

Hier komt ook een slechte week aan. Ben jarig morgen en dat betekend taart bakken. Vanaf aankomend weekend even alles anders aan gaan pakken.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-18 07:30

Zo... verjaardag voorbij. Weegschaal.gaf aan wat ik verwachtte. Nu is het klaar. Nu moet ik stoppen met snoepen. Nu wil.ik weer eten waar ik energie van krijg. Ik.wil weer beginnen met bewegen en sporten. Stukjes hardlopen en opbouwen.
21 oktober is de 4parkencity trail in arnhem. Die wil ik weer voorlopen met de hond. Tijd om weer te gaan opbouwen dus. Dar is over 4 weken dus een kiloe of 3 zou er ook wel af kunnen. Meeste nu is natuurlijk ook vocht.

Het ontbijt bevat nog veel suiker. Ik eet altijd magere kwark met hagelslag. De kwark maakt dat ik lang vol zit en de hagelslag maakt dat ik t ook nog wil eten.
Maar wat kan ik daar aan veranderen? Ik zoek iets wat goed vult en beter is dan die hagelslag.

Fruit lust ik niet. Muesli en cruesli en die fratsen ook niet.
Brinta, overnight oats enzo ook niet. Brood is lekker, maar vult niet genoeg. Dus wat blijft er over?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 07:55

EW dan blijft er weinig over. Is er echt geen soort ontbijtgranen die je wel lust? Ik vind ook niet alles lekker. Er is bij AH een variant met chocosmaak waar volgens mij weinig/geen toegevoegde suiker in zit. Misschien die eens proberen? Als ik weer eens in de AH ben zal ik eens kijken hoe het heet.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 08:15

Ik gebruik nu wel regelmatig special K flakes met chocola. Die vind ik erg lekker!
Bij de aldi hebben ze een lekkere granola! Met appel smaak, een biologische variant is het

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 08:20

EW, ik hoop niet dat ik onaardig klink want zo bedoel ik het niet. Maar wat mij heeft geholpen en nog steeds heel erg helpt is door gewoon niet zo moeilijk te doen. Tenzij je er echt van moet overgeven of iets dergelijks, want dan kan het gewoon niet, zeg ik altijd tegen mijzelf dat ik me niet zo moet aanstellen.
Je lust geen fruit? Misschien kan je het leren eten door het gewoon te doen zonder te denken ja maar dit lust ik niet. Ik snap ook wel dat hagelslag lekkerder is, maar als je dat blijft eten raak je daar zo aan gewend dat fruit en dergelijke dan natuurlijk niet meer lekker is.
Ik hou niet zo van paddenstoelen, maar ik vind dat wel een goede toevoeging aan veel maaltijden (ook omdat ik vega eet) en het is variatie en gezond dus ik eet ze gewoon. Ik zie eten niet per se als iets dat geweldig leuk moet zijn, maar voedzaam en ik wil mij er zoals jij ook zegt goed van voelen en vol energie. En dan eet ik maar dingen die niet zo lekker zijn, boeiend.
Onthoudt: het is eetbaar, gezond en voedt mij en andere mensen eten het ook dus het kan gewoon. Jammer maar helaas als de smaak structuur whatever niet lekker is, maar eten hoeft niet altijd geweldig lekker te zijn denk ik: eten is om ie te voeden en gezond te houden en hagelslag voegt niks positiefs toe.

Misschien heb je er iets aan, misschien niet. Als je echt zo een erge afkeer hebt van sommig eten zoals fruit en het niet KAN eten dan werkt het natuurlijk niet wat ik zeg, dat snap ik ook wel, maar wie weet heb je er toch wat aan.

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 08:51

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 11:44

Kwark met banaan <3 .
Sorry, ik help niet echt haha.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-18 11:51

Es_ther schreef:
Kwark met banaan <3 .
Sorry, ik help niet echt haha.

Nee. Gewoon helemaal niet

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 11:57

Havermout met geprakte banaan er door, doe er een moord voor momenteel :')

Ik ben het wel eens met lilchar. Al ben ik persoonlijk wel van mening dat ik lekker wil eten. Want voor mij is eten wel iets wat ik leuk vind en voldoening uit haal.
Ik luste nooit groente, ja sperziebonen en broccoli. En nu eet ik bijna alles, of na zoveel tijd probeer ik het wel weer. En kom ik er vaak ook achter dat ik het toch wel lekker vind, het is ook maar net hoe je het klaar maakt.

Vind je smoothies ook niet lekker? Je zou ook nog een groente/fruit smoothie kunnen nemen in de ochtend!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-18 12:07

Mijn vriend schotelt me genoeg voor wat ik anders nooit zou eten. Ben zelf ook wel van het experimenteren en proberen. Maar ik ga niet kokhalzend mijn eten eten. Fruit en havermout etc krijg ik gewoon niet weg. Heeft niets met smaak te maken trouwens, maar met de structuur.

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 12:10

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 12:30

Hoeveel kwark eet je eigenlijk?
Misschien kan je iets meer daarvan eten? En als die lepel hagelslag maakt dat je de rest van de dag niet snoept. Lekker die lepel hagelslag nemen, wel puur zou ik doen. Zo puur mogelijk ivm toegevoegde suikers