[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:40

Ababe schreef:
Grappig, mijn Forward Helix is echt de liefste ooooooit. Zelfs mijn normale gaatjes waren vervelender haha. Mijn conch en gewone helix daarentegen, man wat een etters _-:( := . Zo zie je maar weer hoe erg het verschilt haha.

Ja verschilt onwijs!

Mijn FH had gewoon ook echt teveel last van mijn haar. Dat ging er omheen zitten en soms als ik gedachteloos mijn haar achter mijn oor wilde vegen gaf ik er een ruk aan. Outer Conch, zelfde verhaal.
Vandaar dat t bij mij niet zo’n succes was.

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 16:17

Vandaag eindelijk bij de piercer langs kunnen gaan. Mijn conch is gewisseld voor een leuker sierraad met een korter staafje. Hopen dat ie mooi rustig blijft, dan kan er over een paar maanden misschien een ring in.

Ze heeft ook naar mijn tepelpiercing gekeken. Daar zitten nu andere sierraden met kleinere balletjes in. De balletjes waren zo groot dat ze best veel druk op de piercing en de huid eromheen zetten. Hopelijk word hij nu rustiger, zo niet, dan gaat hij eruit en zetten we hem opnieuw maar dan iets dieper. Ik ben er wel heel blij mee, het ziet er ook wel een stuk mooier uit :')

Afbeelding
Oor met het nieuwe sierraad en nieuwe oorbellen :o

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 19:33

ik kom even om wat advies vragen als dat oke is. Ik heb begin december m'n neus laten piercen met een staafje, en er gisteren door de piercer een ringetje in laten zetten. Piercer zei dat m'n neus er erg goed geheeld uitzag. Het wisselen deed wel flink pijn, ook een boze neus daarna. Vandaag was het nog best wel rood, en deed het alleen net met schoonmaken pijn. Gisteravond en vanochtend ook schoon gemaakt en toen was er niks aan de hand, maar ik heb net ook wat "aggresiever" schoongemaakt omdat ik toch bang was dat het vuil is. Als ik het gewoon met rust laat doet het ook geen zeer. Is dit iets waar ik me zorgen om moet maken? Ik ben best wel bang voor infectie of bultjes :o dus ik wilde het toch hier even vragen.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:33

Ik zou het misschien gewoon met rust laten dan :D

Als het geheeld is zoals je piercer zegt dan hoef je het dus ook niet meer zo vaak schoon te maken. Dat doet meer kwaad dan goed. Laat je neus lekker met rust en kijk even aan hoe het voorlopig gaat.

Hoe meer je eraan zit, hoe meer kans op irritatie en bultjes.

_Dracarys

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 15:56

Zou het inderdaad met rust laten en het in de gaten houden :j

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 06:23

Ik heb gisteren een conch laten zetten. Twijfel nog even of ik m'n forward helix moet wisselen voor een andere kleur, maar laat m'n oor eerst even met rust.

Afbeelding

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 07:43

Tof! En wat een mooi sieraad!

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 13:27

Kan het zijn de een helix van bijna 3 jaar oud gewoon nooit helemaal genezen is? Of kan een oude piercing ook ineens gaan ontsteken? In december na ruim 2 jaar de helix voor het eerst laten wisselen door een ringetje. Bloedde behoorlijk met het wisselen toen. Vervolgens trok mijn kapster gisteren perongeluk met het kammen het ringetje eruit. Vanmorgen wilde ik hem erin doen, moest hem toch iets doorprikken en vervolgens weer een hoop bloed. Zelf is het niet gelukt met het ringetje dus nu weer het eerste sieraad erin. Ik twijfel nu wat ik het beste kan doen. Wil wel het ringetje er weer in laten doen door de piercer maar heb dus het idee dat hij eigenlijk nooit echt genezen is.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 15:14

Mars schreef:
Tof! En wat een mooi sieraad!

Thanks! Was love at first sight haha. Had zoiets vooraf niet in gedachten, maar het is perfect zo.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 22:34

Dankjewel voor het advies Drunksheep en Dracarys. Het is nu een paar dagen later en gewoon weer rustig, dus zorgen gemaakt om niets. :o

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 19:26

Hoi mensen! Ik kom even binnen vallen. Ik heb al een medusa en navelpiercing maar zou graag tepelpierings willen. Heb de vorige allemaal in Nijmegen laten zetten bij Rising Bastards en daar heel tevreden over, alleen ben ik verhuisd naar Amersfoort en vroeg me af of iemand in die regio (Utrecht) een goede piercer voor tepelpiercings weet?
Wil niet zomaar ergens binnen lopen hiervoor, maar iemand met echt ervaring.

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 19:31

Desty schreef:
Hoi mensen! Ik kom even binnen vallen. Ik heb al een medusa en navelpiercing maar zou graag tepelpierings willen. Heb de vorige allemaal in Nijmegen laten zetten bij Rising Bastards en daar heel tevreden over, alleen ben ik verhuisd naar Amersfoort en vroeg me af of iemand in die regio (Utrecht) een goede piercer voor tepelpiercings weet?

Ik zou sowieso voor (tepel)piercings niet naar Rising Bastards gaan. Hele slechte ervaringen hier. Over mijn tepelpiercings staat het ook ergens in dit topic.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 19:33

Kan je niet facebook recensies afspeuren?

Mijn tepelpiercing gaat wonderbaarlijk goed! Nu een week geleden en hij jeukt al, vriendlief mag er ook al aanzitten :')

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 20:19

Mastillo in Ede. Gaan regelmatig naar conferences om bij te scholen en werken met goede merken om te piercen.

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 22:45

Jester_ schreef:

Mijn tepelpiercing gaat wonderbaarlijk goed! Nu een week geleden en hij jeukt al, vriendlief mag er ook al aanzitten :')

Zou daar toch mee uitkijken :') het is nog een best verse wond en je wilt er geen gedoe mee krijgen met ontsteking of eraan blijven hangen ofzo :o

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 08:12

MyChoice schreef:
Mastillo in Ede. Gaan regelmatig naar conferences om bij te scholen en werken met goede merken om te piercen.

Dankjewel! Ga ik opzoeken.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 11:29

mirtedl schreef:
Jester_ schreef:

Zou daar toch mee uitkijken :') het is nog een best verse wond en je wilt er geen gedoe mee krijgen met ontsteking of eraan blijven hangen ofzo :o

Hahah nee zeker niet. Het idee maakt me al panisch :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 22:28

Hoihoi ik kom even binnenvallen,

Dinsdag is het zover ik ga mijn aller eerste piercing laten zetten, een helix.
Nu heb ik wel een naaldenangst maar ik vind het zo gaaf en zit er al 2 jaar over te twijfelen..Ik denk zelf dat ik hey spannend vind doordat ik het gevoel tijdens het zetten niet ken :')

Hebben jullie nog tips bij het zetten?

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 22:44

Als het goed is laat je piercer je een ademhalingstechniek doen waardoor je goed ontspannen bent tijdens de prik. Ik heb inmiddels een rook, een conch, 4 lobes, een daith, een helix en een scapha. Als het echt heel erg pijn zou doen dan was ik na de eerste gestopt :'). Ik denk ook altijd: ach, het duurt hooguit 2 seconde.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 23:12

Het valt heeeeeel erg mee hoor, voor ervaren piercers is een helix zo gepiept. Mijn nr 1 tip: door blijven ademen en niet je adem inhouden, kun je een beetje eng van worden.
Ik heb inmiddels aardig wat piercings maar vond gewoon oorbelgaatjes schieten stukken vervelender dan de meeste piercings. :)

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 23:34

Rhinocornn schreef:
Desty schreef:

Ik zou sowieso voor (tepel)piercings niet naar Rising Bastards gaan. Hele slechte ervaringen hier. Over mijn tepelpiercings staat het ook ergens in dit topic.

Zelfde ervaring!

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 00:10

Ik vind gaatjes prikken ook pijnlijker dan m'n piercings! Bij mij hielp vooral heel veel praten. Het was totaal niet pijnlijk, vooral m'n helix niet, maar praten werkte als een goede afleiding. Maar gewoon laten zetten dus :). Ik hou ook totaal niet van bloedprikken, maar met piercings geen problemen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:10

Dit stelt me een beetje gerust haha, bedankt voor jullie antwoorden!!

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 14:39

Hoi allemaal,

Ik zoek me rot en ik kan het niet vinden. Hier iemand die me kan helpen?
Ik heb een septum en ik vind het mega vervelend als het balletje niet fijn netjes in het midden blijft zitten. Ronde ringetjes schuiven nu eenmaal een beetje...
Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een soort D-ring met balletje eraan (zie onderstaande paint creatie!)...

Ik vind veel D-ringen vaak best wel aanwezig, ik zoek een subtiele... Ik hoef niet allemaal tierelantijntjes haha :')

Wie o wie?

Afbeelding

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 14:52