Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:23

Maanlicht schreef:
Leuk dat er weer zoveel enthousiasme is! Samen kunnen we het! :D
Het smoothie idee vind ik ook wel een hele goede, wil ik binnenkort ook gaan doen!

Ik kan je zeggen, je krijgt er in ieder geval geen honger van...

Hoop dat ik er genoeg in heb gestopt om aan mijn energiebehoefte te komen...

En het scheelt in de portemonnee, ik haal anders elke middag wel wat uit de kantine. Heel slecht... Voor de portemonnee, qua eten valt het wel wat mee.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:28

Mijn probleem is vooral dat ik de gezonde dingen vaak niet lekker vind :') (zo ook die smoothies enzo)

Ik ben echt een brood mens, ik zou de hele dag door brood/crackers kunnen eten haha.
Thuis hebben we albertheijn stevig speltbrood dus dat vult goed, op stage helaas van dat brood wat voor geen meter vult. Om dan de dag door te komen moet ik er minstens 3 eten.

Oke toch een klein lijstje van wat ik tot nu toe op heb. Best gezond vind ik zelf, zeker in vergelijking met de afgelopen weken.

O: 2 spelt crackers met ongeveer een halve avocado (370 kcal)
L: 1 sneetje stevig speltbrood en twee gekookte eieren (288 kcal)

Best veel calorieën maar het zijn wel vullende dingen. Ik hoop dat ik het hier op nog even red. Verder alleen een kopje koffie gedronken en verder thee.
Ik beweeg vandaag nauwelijks, ben voor de studie bezig. Hoop straks nog even een blokje om te kunnen gaan.

Ik heb MFP weer opnieuw gedownload en ik mag volgens de app 1550 kcal. Ik ga me proberen hier aan te houden!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:36

Britt_Sisi schreef:
Mijn probleem is vooral dat ik de gezonde dingen vaak niet lekker vind :') (zo ook die smoothies enzo)

Ik ben echt een brood mens, ik zou de hele dag door brood/crackers kunnen eten haha.
Thuis hebben we albertheijn stevig speltbrood dus dat vult goed, op stage helaas van dat brood wat voor geen meter vult. Om dan de dag door te komen moet ik er minstens 3 eten.

Oke toch een klein lijstje van wat ik tot nu toe op heb. Best gezond vind ik zelf, zeker in vergelijking met de afgelopen weken.

O: 2 spelt crackers met ongeveer een halve avocado (370 kcal)
L: 1 sneetje stevig speltbrood en twee gekookte eieren (288 kcal)

Best veel calorieën maar het zijn wel vullende dingen. Ik hoop dat ik het hier op nog even red. Verder alleen een kopje koffie gedronken en verder thee.
Ik beweeg vandaag nauwelijks, ben voor de studie bezig. Hoop straks nog even een blokje om te kunnen gaan.

Ik heb MFP weer opnieuw gedownload en ik mag volgens de app 1550 kcal. Ik ga me proberen hier aan te houden!

Voor smoothies valt ook wel wat te zeggen hoor, fruitsuikers zijn ook niet per se goed. Mijn groene smoothie is vandaag ook jammerlijk mislukt. Hij is een beetje roze met hier en daar een groene vlok. :+

Een gevuld omelet ook niets voor je?

Avocado is zo ook hartstikke lekker... Probeer dan te denken in andere tussendoortjes. Komkommer, wortel etc.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:57

Ik heb altijd het idee dat ik met door het eten van wortels en komkommer alleen maar meer een hongergevoel krijg. Ik dacht vroeger altijd dat dit gewoon een soort van allergie was _O-

Ik ben een tijd geleden een keer flauw gevallen door te weinig eten (was gewoon ongelukkig, mn avond eten was mislukt dus moest nieuwe halen en toen stond er iemand voor de deur en ik moet regelmatig blijven eten) Sindsdien durfte ik niet meer goed op mn eten te letten en vanaf toen is het mis gegaan. maar met komkommer heb ik dus het idee dat het niet vult en dan hou ik dat hongergevoel en dan denk ik al snel dat ik iets moet eten om niet flauw te vallen haha.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:04

Komkommer als tussendoortje vult bij mij ook niet, ik eet dat vooral tijdens de lunch om die iets meer vulling/aankleding te geven, en soms tijdens het koken omdat de kinderen dan een bakje komkommer krijgen :+

Worteltjes vind ik alweer meer vullen, maar kan er niet veel rauw eten zonder buikpijn te krijgen.

Smoothies heb ik ook een tijd gedaan, maar ik houd honger, ik moet echt ergens op kauwen. Ook vinden mn darmen t niet geweldig. Maak nu soms nog wel een smoothie, maar dan gewoon 1 of 2x.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:05

Britt_Sisi schreef:
Ik heb altijd het idee dat ik met door het eten van wortels en komkommer alleen maar meer een hongergevoel krijg. Ik dacht vroeger altijd dat dit gewoon een soort van allergie was _O-

Ik ben een tijd geleden een keer flauw gevallen door te weinig eten (was gewoon ongelukkig, mn avond eten was mislukt dus moest nieuwe halen en toen stond er iemand voor de deur en ik moet regelmatig blijven eten) Sindsdien durfte ik niet meer goed op mn eten te letten en vanaf toen is het mis gegaan. maar met komkommer heb ik dus het idee dat het niet vult en dan hou ik dat hongergevoel en dan denk ik al snel dat ik iets moet eten om niet flauw te vallen haha.

Je moet het ook niet als hoofdmaaltijd gebruiken. Maar wanneer je trek hebt in brood buiten je gewone maaltijden om. Ik snij wel eens een paar plakjes die ik dan een beetje kruid met een aroma iets. Hele goede vervanger voor een cracker.

Oh en drinken.

Blijf gewoon goed nadenken wat je hebt gegeten en of je echt honger hebt, of gewoon zin in lekkers, of dat je misschien gewoon dorst hebt... En dan zorg je ook meteen dat je niet te weinig eet :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:06

Komkommer vind ik ook niks, worteltjes wel en puntpaprika met hummus :D en je kan ook eiermuffins maken als tussendoortje. Kan je allerlei groenten in gooien.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:11

Leuk dat iedereen zo actief is! :D

Kerst en oud en nieuw is bij mij behoorlijk uit de hand gelopen dus weer eventjes wat zwaarder dan ervoor :(.
Maar genoeg motivatie om het eraf te krijgen!

O: smoothie van spinazie, sinaasappel, havermout en een halve appel
T: 2 roggebroodjes met belegen kaas
L: boterham met omelet met spinazie en geitenkaas
T: 2 eierkoeken, 3 rijstwafels met kipfilet en 1 plak 30+ komijn kaas
A: 2 wraps met italiaanse roerbakmix en kip
T: 150 gram optimel griekse stijl

1615 caloriëen
Laatst bijgewerkt door Bente_11 op 02-01-17 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:15

Laura82 schreef:
Komkommer als tussendoortje vult bij mij ook niet, ik eet dat vooral tijdens de lunch om die iets meer vulling/aankleding te geven, en soms tijdens het koken omdat de kinderen dan een bakje komkommer krijgen :+

Worteltjes vind ik alweer meer vullen, maar kan er niet veel rauw eten zonder buikpijn te krijgen.

Smoothies heb ik ook een tijd gedaan, maar ik houd honger, ik moet echt ergens op kauwen. Ook vinden mn darmen t niet geweldig. Maak nu soms nog wel een smoothie, maar dan gewoon 1 of 2x.

'Lege' smoothies zou ik ook niet kunnen doen hoor. Ik doe er havermout door. Anders zou ik het ook niet redelijk vinden om op smoothies te leven overdag hoor. Je moet je lichaam wel voeden!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:16

Ik ben gek op alle rauwkost! Het vult alleen inderdaad niet zo en ik moet me er echt toe zetten om niet iets anders te snaaien te pakken. Meestal werkt het heel krom in mijn hoofd: Als ik rauwkost eet heb ik het in ieder geval geprobeerd en als ik dan nog honger heb mag ik chips of een koek :+.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:18

MarjanB schreef:
Komkommer vind ik ook niks, worteltjes wel en puntpaprika met hummus :D en je kan ook eiermuffins maken als tussendoortje. Kan je allerlei groenten in gooien.

Goed idee die eiermuffins!

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:20

Van komkommer raak ik ook nooit 'vol', het helpt mij wel bij het denken van; kijk mij, ik doe gezond en ik pak lekker geen andere snacks. :o
Enne jammie, smoothies!

Hier ook weer begonnen :) gisteren stond de weegschaal op 97.5 kilo.. de 100 komt veel te dichtbij. Dit jaar moet het gaan gebeuren. Ik hoop toch wel op de 80 kilo terecht te komen en het liefst zelf daaronder. Maar voor nu; op naar de 90 kilo, waar ik in Oktober ook bijna was (maar het helaas weer verslonsde.)

Mijn lijstje voor vandaag (vrij laat opgestaan):
O: 2 bruine bolletjes met 2 gebakken eieren (gebakken met een soort olijfolie spray met haast geen calorieën)
L: 2 bruine bolletjes met casselrib en leverworst, peer
A: gewoon maar weer eens aardappels, vlees, groente denk ik :D (dat is lang geleden..)

B: ik ben druk aan het leren dus misschien vanavond nog even een rondje fietsen om toch nog wat te bewegen

Ik heb vanochtend het boek van Bodieboost besteld en ook het boek van chickslovefood (allemaal recepten met 5 ingrediënten) als steuntje in de rug ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:21

Maanlicht schreef:
Ik ben gek op alle rauwkost! Het vult alleen inderdaad niet zo en ik moet me er echt toe zetten om niet iets anders te snaaien te pakken. Meestal werkt het heel krom in mijn hoofd: Als ik rauwkost eet heb ik het in ieder geval geprobeerd en als ik dan nog honger heb mag ik chips of een koek :+.

In plaats van rauwkost, iets als avocado? Vult een stuk meer...
Of een gekookt eitje/gevuld eitje (met een wat gezondere vulling natuurlijk)

Oh en voor de netflixers/serieverslaafden onder ons... Het werkt ook om je doelen te stellen: Ik mag na deze aflevering.... :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:22

Eleadoras schreef:
Ik heb vanochtend het boek van Bodieboost besteld en ook het boek van chickslovefood (allemaal recepten met 5 ingrediënten) als steuntje in de rug ;)

Chickslovefood heeft m'n moeder... Staan hele lekkere recepten in! Vooral ook niet allemaal even gezond :') Iets van chocoladerijstkoekjes... :~

Eleadoras

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:25

@Janine, dat zal wel ja haha, ik vind ze op het internet altijd erg leuk, maar betwijfel of ik ook alles ga maken ;)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:30

Janine1990 schreef:
Maanlicht schreef:

In plaats van rauwkost, iets als avocado? Vult een stuk meer...
Of een gekookt eitje/gevuld eitje (met een wat gezondere vulling natuurlijk)

Oh en voor de netflixers/serieverslaafden onder ons... Het werkt ook om je doelen te stellen: Ik mag na deze aflevering.... :')

Avocado is wel weer meteen een heleboel calorieën voor een tussendoortje haha!

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:32

1 avocado is dacht ik iets van 260, dat vind ik ook vrij veel.
Mijn motivatie komt na deze week (tentamens) heb ik bedacht :Y)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:32

Britt_Sisi schreef:
Avocado is wel weer meteen een heleboel calorieën voor een tussendoortje haha!

Doe je een halve ;) Toch een stuk gezonder dan een cracker of chips :P

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:42

Chips eet ik alleen op verjaardagen dus dat scheelt haha!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:42

Ik houd niet van avocado. Alleen door de guacamole. Dat maak ik nog wel eens voor op een cracker. Gekookte eieren ben ik ook gek op, alleen vult ook niet echt. Evenals rijstwafels.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:43

Britt_Sisi schreef:

Maar wat is dan je 'probleem'?

Ik ben een vreselijke snaaier, dat is mijn probleem. Ik hou te veel van lekker eten. Geen emoties, want dan eet ik gewoon niet :') Komt gelukkig bijna nooit voor :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:45

Maanlicht schreef:
Ik houd niet van avocado. Alleen door de guacamole. Dat maak ik nog wel eens voor op een cracker. Gekookte eieren ben ik ook gek op, alleen vult ook niet echt. Evenals rijstwafels.

Vult niet??? :oo
Ik eet het wel eens als lunch, kook ik 3 eieren en die maak ik gevuld. Heerlijk, hoor je mij eerst niet weer.

Wat helpt bij jou dan wel? Ik breid mijn repertoire graag uit :Y)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:48

Ik weet niet zo goed wat bij mij helpt :+
Gewoon zo lui zijn dat je geen zin hebt om naar de keuken te lopen en daardoor over je honger heen raakt B-)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:52

Janine1990 schreef:
Britt_Sisi schreef:

Maar wat is dan je 'probleem'?

Ik ben een vreselijke snaaier, dat is mijn probleem. Ik hou te veel van lekker eten. Geen emoties, want dan eet ik gewoon niet :') Komt gelukkig bijna nooit voor :)

Ik heb sowieso niets over tussendoortjes gezegd _O-
Ik vind gezonde dingen vaak niet lekker, dat is mijn probleem! haha

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:13

Britt_Sisi schreef:
Ik heb sowieso niets over tussendoortjes gezegd _O-
Ik vind gezonde dingen vaak niet lekker, dat is mijn probleem! haha

Oeps :') Mijn geheugen is niet zo best op het moment :')