Hahaha Dais, prachtig

Welkom Puppetje!
Rockey, gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Afgelopen dagen wel iets te veel gegeten, maar niets aangekomen gelukkig

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zilfstar schreef:Hmmmm zou graag willen touwtje springen. Of hardrennen... Maar heb beide geprobeerd en kom dan van een flinke kouwe kermis thuis. Mijn linkerknie trekt dat niet meer. Jaja... Zilfstar gaat in september de 40 jaar aantikken dus we zijn niet zo lenig meer. Die knie heeft in de loop van mijn leven al aardige klappen gehad en dan gaat ie opspelen bij hard rennen, springen en draaien (lees gewoon de trap niet meer opkunnen van de pijn...). Dansen en Zumba als sport valt dus ook al af.
Wat ik nu dus doe is:
* Mijn keren paardrijden per week opvoeren. Dat is best te doen met een eigen knol haha. Zit nu weer even op 1 keer per week (pijn in mijn rug na verkeerde beweging...) en ga dat weer opbouwen naar 2 en dan 3 keer per week rijden.
* traplopen voorzichtig maar toch.
* dansen maar dan gewoon lekker swingen in huis. Kan ik mijn knie ontzien en toch lekker in beweging zijn onder het strijken, was vouwen, stofzuigen...
* dagelijks (!) onder de douche en daarna rek en strekoefeningen doen die we ook bij toneel doen. Om het lijf soepel te houden en soepeler te krijgen. Man wat ben ik een plank 's ochtends!!!
Tsja. Gisteren een luie middag nadat ik beide kids een simultaan grondwerkles had gegeven met hun paard/pony. Dus lekker filmpje gekeken, helaas is er toen toch weer een zakkie chips naar binnen gegaan.
Heb het vandaag nog best netjes weten te houden. Ontbijt met ontbijtdrank en een ei. Lunch van 1 boterham m hagelslag (FOUT! maar ik vind dus eigenlijk niks echt lekker op brood behalve chocola) op stal samen met dochter. Had er aardig wat metertjes opzitten van ernaast meelopen en longeren toen ze aan het rijden was op d'r pony en kunstjes aan het doen was op onze Fries. En later nog 2 boterhammen thuis. Toen wel met kaas en komkommer. Vanmiddag met werken blij verrast door manlief met een stukkie ouwe kaas en een glas limo. Wat zal ik zeggen: de weekenddagen zijn het lastigst om op je eetpatroon te letten met 2 kids en een man die alledrie wel van een lekker happie houden.
Zo te ruiken is het avondeten bijna klaar. Manlief kookt samen met zoon vandaag. De kinderen bepalen 1 dag per week wat we eten, moet gezond zijn (!) dus per persoon 200 gr groente, 100 gr vlees/vis of iets van vegetarische vervanger (of ei, bonen etc) en rijst/aard/pasta. En dan liefst ook nog voor 4 personen binnen het vastgestelde budget van 10 euro totaal. Ze doen dan ook zelf (met mij) de boodschappen ervoor. We hebben vanavond pasta met paprikasaus en gehaktballetjes...
Hebben jullie nog gezonde lunch tips trouwens? Want dat vind ik echt de moeilijkste maaltijd om niet te vervallen naar 2 boterhammen chocopasta of hagelslagHoeft niet perse met brood te zijn, sta open voor alle suggesties.
Puppetje schreef:Ik zit hier thuis in een discussie verwikkeld. Vriendlief is boos omdat ik gestopt ben met de shakes na een week. Hij vindt dat ik nu koolhydraatarm moet blijven eten en ik neig weer naar de weight watchers. Ik ben ook vrij inspiratieloos met wat ik bij koolhydraatarm moet eten in de ochtend en middag.
hannahaapje schreef:Naam of foto van de deelneemster?![]()
Ik lees net dat zwemmen helemaal niet helpt om af te vallen! Bwuuaahhh valt dat even tegen!