[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 19:03

Danseresje, wat een super leuke verzorgpony heb je! <3

Hahaha Dais, prachtig :')

Welkom Puppetje!

Rockey, gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Afgelopen dagen wel iets te veel gegeten, maar niets aangekomen gelukkig :D. Vanaf nu weer genoeg streng, hopelijk nog de laatste kg's af te vallen. Ik ga ietsje meer brood of wat dan ook eten, in de hoop dat het beter gaat. Ik eet soms erg weinig, en dan ga ik dagen daarna teveel eten of ik voel me ineens heel erg ja.. slecht (slap, misselijk). Ik werk met honden/katten, dus veel schoonmaak werk en veel wandelen, dus heb denk ik ook iets meer nodig dan als je de hele dag stil zit..

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 19:05

Hmmmm zou graag willen touwtje springen. Of hardrennen... Maar heb beide geprobeerd en kom dan van een flinke kouwe kermis thuis. Mijn linkerknie trekt dat niet meer. Jaja... Zilfstar gaat in september de 40 jaar aantikken dus we zijn niet zo lenig meer. Die knie heeft in de loop van mijn leven al aardige klappen gehad en dan gaat ie opspelen bij hard rennen, springen en draaien (lees gewoon de trap niet meer opkunnen van de pijn...). Dansen en Zumba als sport valt dus ook al af.

Wat ik nu dus doe is:

* Mijn keren paardrijden per week opvoeren. Dat is best te doen met een eigen knol haha. Zit nu weer even op 1 keer per week (pijn in mijn rug na verkeerde beweging...) en ga dat weer opbouwen naar 2 en dan 3 keer per week rijden.
* traplopen voorzichtig maar toch.
* dansen maar dan gewoon lekker swingen in huis. Kan ik mijn knie ontzien en toch lekker in beweging zijn onder het strijken, was vouwen, stofzuigen...
* dagelijks (!) onder de douche en daarna rek en strekoefeningen doen die we ook bij toneel doen. Om het lijf soepel te houden en soepeler te krijgen. Man wat ben ik een plank 's ochtends!!!

Tsja. Gisteren een luie middag nadat ik beide kids een simultaan grondwerkles had gegeven met hun paard/pony. Dus lekker filmpje gekeken, helaas is er toen toch weer een zakkie chips naar binnen gegaan.

Heb het vandaag nog best netjes weten te houden. Ontbijt met ontbijtdrank en een ei. Lunch van 1 boterham m hagelslag (FOUT! maar ik vind dus eigenlijk niks echt lekker op brood behalve chocola) op stal samen met dochter. Had er aardig wat metertjes opzitten van ernaast meelopen en longeren toen ze aan het rijden was op d'r pony en kunstjes aan het doen was op onze Fries. En later nog 2 boterhammen thuis. Toen wel met kaas en komkommer. Vanmiddag met werken blij verrast door manlief met een stukkie ouwe kaas en een glas limo. Wat zal ik zeggen: de weekenddagen zijn het lastigst om op je eetpatroon te letten met 2 kids en een man die alledrie wel van een lekker happie houden.

Zo te ruiken is het avondeten bijna klaar. Manlief kookt samen met zoon vandaag. De kinderen bepalen 1 dag per week wat we eten, moet gezond zijn (!) dus per persoon 200 gr groente, 100 gr vlees/vis of iets van vegetarische vervanger (of ei, bonen etc) en rijst/aard/pasta. En dan liefst ook nog voor 4 personen binnen het vastgestelde budget van 10 euro totaal. Ze doen dan ook zelf (met mij) de boodschappen ervoor. We hebben vanavond pasta met paprikasaus en gehaktballetjes...

Hebben jullie nog gezonde lunch tips trouwens? Want dat vind ik echt de moeilijkste maaltijd om niet te vervallen naar 2 boterhammen chocopasta of hagelslag -O- Hoeft niet perse met brood te zijn, sta open voor alle suggesties.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 19:27

Zilfstar schreef:
Hmmmm zou graag willen touwtje springen. Of hardrennen... Maar heb beide geprobeerd en kom dan van een flinke kouwe kermis thuis. Mijn linkerknie trekt dat niet meer. Jaja... Zilfstar gaat in september de 40 jaar aantikken dus we zijn niet zo lenig meer. Die knie heeft in de loop van mijn leven al aardige klappen gehad en dan gaat ie opspelen bij hard rennen, springen en draaien (lees gewoon de trap niet meer opkunnen van de pijn...). Dansen en Zumba als sport valt dus ook al af.

Wat ik nu dus doe is:

* Mijn keren paardrijden per week opvoeren. Dat is best te doen met een eigen knol haha. Zit nu weer even op 1 keer per week (pijn in mijn rug na verkeerde beweging...) en ga dat weer opbouwen naar 2 en dan 3 keer per week rijden.
* traplopen voorzichtig maar toch.
* dansen maar dan gewoon lekker swingen in huis. Kan ik mijn knie ontzien en toch lekker in beweging zijn onder het strijken, was vouwen, stofzuigen...
* dagelijks (!) onder de douche en daarna rek en strekoefeningen doen die we ook bij toneel doen. Om het lijf soepel te houden en soepeler te krijgen. Man wat ben ik een plank 's ochtends!!!

Tsja. Gisteren een luie middag nadat ik beide kids een simultaan grondwerkles had gegeven met hun paard/pony. Dus lekker filmpje gekeken, helaas is er toen toch weer een zakkie chips naar binnen gegaan.

Heb het vandaag nog best netjes weten te houden. Ontbijt met ontbijtdrank en een ei. Lunch van 1 boterham m hagelslag (FOUT! maar ik vind dus eigenlijk niks echt lekker op brood behalve chocola) op stal samen met dochter. Had er aardig wat metertjes opzitten van ernaast meelopen en longeren toen ze aan het rijden was op d'r pony en kunstjes aan het doen was op onze Fries. En later nog 2 boterhammen thuis. Toen wel met kaas en komkommer. Vanmiddag met werken blij verrast door manlief met een stukkie ouwe kaas en een glas limo. Wat zal ik zeggen: de weekenddagen zijn het lastigst om op je eetpatroon te letten met 2 kids en een man die alledrie wel van een lekker happie houden.

Zo te ruiken is het avondeten bijna klaar. Manlief kookt samen met zoon vandaag. De kinderen bepalen 1 dag per week wat we eten, moet gezond zijn (!) dus per persoon 200 gr groente, 100 gr vlees/vis of iets van vegetarische vervanger (of ei, bonen etc) en rijst/aard/pasta. En dan liefst ook nog voor 4 personen binnen het vastgestelde budget van 10 euro totaal. Ze doen dan ook zelf (met mij) de boodschappen ervoor. We hebben vanavond pasta met paprikasaus en gehaktballetjes...

Hebben jullie nog gezonde lunch tips trouwens? Want dat vind ik echt de moeilijkste maaltijd om niet te vervallen naar 2 boterhammen chocopasta of hagelslag -O- Hoeft niet perse met brood te zijn, sta open voor alle suggesties.

Yoghurt/melk/optimel/vla etc met lijnzaad of (suikervrije) muesli en stukjes appel erdoor. Of suikervrije hagelslag op brood (is prima te doen hoor! Proef bijna geen verschil), brood met 20+ kaas en komkommer met aromat etc.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:02

Wel heel sportief dat je met je bijna veertig jaar het sporten gaat ophogen. Kaas en komkommer is wel een heel lekkere combinatie. Ik lunch weleens met kwark, joghurt, of iets warms. Verder gewoon veel het web afzoeken, kom je wel op ideeen. :)
Ik heb dus net weer gezwommen, moet nu gaan avondeten maar heb totaal geen honger. Zit volgens mij tussen me oren dus moet mezelf maar verplichten. Vanmiddag voelde ik me niet zo goed, nu gaat het alweer veel beter doordat ik er even uit en in beweging ben geweest.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:29

Ik ga zo de gezonde vorm van chippies maken en Obese kijken, beetje tegenstrijdig maar vind dat ik het verdiend heb. :')

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:31

Gezonde vorm van chippies???? Vertel!!!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:35

Aardappelen zo dun mogelijk snijden met een dunschiller en op de bakplaat, kruiden naar smaak; zelfgemaakte chippies en zonder alle slechte toegevoegde stoffen. :Y)
Welkom hier trouwens!

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:43

Ik zit hier thuis in een discussie verwikkeld. Vriendlief is boos omdat ik gestopt ben met de shakes na een week. Hij vindt dat ik nu koolhydraatarm moet blijven eten en ik neig weer naar de weight watchers. Ik ben ook vrij inspiratieloos met wat ik bij koolhydraatarm moet eten in de ochtend en middag.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:44

Je moet doen waar je je zelf goed bij voelt, Puppetje, anders werkt het niet.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:56

Puppetje schreef:
Ik zit hier thuis in een discussie verwikkeld. Vriendlief is boos omdat ik gestopt ben met de shakes na een week. Hij vindt dat ik nu koolhydraatarm moet blijven eten en ik neig weer naar de weight watchers. Ik ben ook vrij inspiratieloos met wat ik bij koolhydraatarm moet eten in de ochtend en middag.

Het is jouw lichaam en je hebt zelf de keuze hoe en wat je (niet) eet, dus het is wel onterecht van je vriend dat die boos is.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:59

Mayflower_ schreef:
Ik zit nu aan een heerlijk tussendoortje, namelijk: warme appel met een 'saus' van kaneel, honing en citroensap. :9

Haha die heb ik vandaag ook al 3 op, heeeerlijk met dit weer. Een warm en vooral, lekker, tussendoortje _/-\o_

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 21:34

Kijken jullie nu Obese? Hier is de tv bezet dus kan ik niet kijken.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 21:45

Ik wel. :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 21:55

hallo allemaal, ik kom even hier binnenvallen: heeft iemand hier ervaring met het afvallen met groene thee tabletten?

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 22:04

hannahaapje schreef:
Kijken jullie nu Obese? Hier is de tv bezet dus kan ik niet kijken.

Jup ik ook, terwijl ik ondertussen buikspieren train haha

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 22:28

Pfoe, ondanks alles vind ik het echt knap van haar.. fijne instelling!

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 22:30

Roosch schreef:
Pfoe, ondanks alles vind ik het echt knap van haar.. fijne instelling!

Ze is ook echt mooi geworden zeg, haren, make up, afgevallen. Woooow! _/-\o_

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 22:31

Ik vind het ook echt een mooie vrouw, qua instelling en hoe zij met alles omgaat.. Heilig respect voor.. _/-\o_

En ook al is ze nu nog niet echt smal, dit is een voorbeeld van hoe stevige vrouwen ook mooi kunnen zijn.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 00:21

Naam of foto van de deelneemster? :Y)

Ik lees net dat zwemmen helemaal niet helpt om af te vallen! Bwuuaahhh valt dat even tegen!

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:09

hannahaapje schreef:
Naam of foto van de deelneemster? :Y)

Ik lees net dat zwemmen helemaal niet helpt om af te vallen! Bwuuaahhh valt dat even tegen!

Wil je me de bron hiervan geven? Het lijkt mij: zwemmen = bewegen. Van extra bewegen heeft je lichaam meer energie nodig en gaat het dus energie verbranden, dus val je af.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:21

Hanaapje, daar ben ik ook wel benieuwd naar, ik dacht dat zwemmen juist heel goed was omdat je al tijdens het zwemmen heel veel spieren gebruikt (ik heb ook vaak zat spierpijn na het zwemmen) dus ik kan me niet voorstellen dat je er niet van zou kunnen afvallen?

Wat Lous zegt op de vorige blz is ook echt heel erg waar, er wordt af en toe echt blind gestaard op callorien maar dat is toch ook niet logisch? Het gaat erom wat je in de mond stopt en uit welke voedingsstoffen dit bestaat en wat je lichaam ermee kunt.... Als je 2 stukken appeltaart op een dag eet ipv volkoren brood, groente, fruit en eiwitten gebalanceerd eet je met de 2 stukken appeltaart minder callorien maar ik zou toch altijd voor optie 2 gaan... Hoe denken jullie hierover dan?

Welkom nieuwe luitjes!

Op naar weer een gezonde week!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:26

Zwemmen maakt het afvallen wel lastiger omdat je van zwemmen meer hongergevoel krijgt (i.t.t. bijv. hardlopen, dat het hongergevoel remt). Maar op zich val je er wel van af.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:33

Hoe kan dat dan?

Ik weet wel dat je van hardlopen een blij gevoel kan krijgen omdat tijdens het hardlopen een stofje aangemaakt wordt in je hersenen dat het zelfde effect heeft als dat in antidepressiva zit...

Zou zwemmen dan ook iets triggeren in je hersenen? Het hongercentrum ofzo?
Best interessant!

Edit: typo

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:44

Dit is omdat je, naar mijn weten, met zwemmen bijna altijd koolhydraten aan het verbranden bent. Tenzij je heel regelmatig en duurzaam traint. En met hardlopen weer sneller overgaat op vet verbranding

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:48

Goedemorgen!

Vorige week een vreugdedansje gedaan. Voor het eerst sinds heel lang woog ik eindelijk weer onder de 70 kilo!

Van zwemmen krijg je inderdaad altijd best honger, maar hoe dat precies werkt.......
Gisteravond ook Obese gekeken. Helaas nu alweer afgelopen!