Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
OsMo schreef:Wat ik mij wel afvraag is waarom je het niet durft te bespreken? want het klinkt alsof je wel goed nadenkt over hoe je het beste nu kunt handelen, geen rede voor zorgen lijkt mij?
Welke gevolgen zitten daar aan vast? en bedoel je met anderen je studie genoten, vrienden of familie?
Phoebert schreef:Met gevolgen bedoel ik psychologen enzo. Ik ben een aantal keer bij een psycholoog geweest en voelde me eigenlijk totaal niet beter.
Phoebert schreef:Integendeel, ik voelde me verschrikkelijk, alsof ik geen mens was. Het enige wat op dat moment door m'n hoofd ging was dat ik geen normaal mens was want normale mensen hoeven niet met psychologen te praten. Tuurlijk, ik weet dat dat de verkeerde gedachte is, psychologen zijn er om je te helpen, maar ik klap waarschijnlijk helemaal dicht.
Psychologen helpen niet echt bij mij, dat is ook de rede dat ik ermee ben gestopt. En ja, dat is slecht, ook dat weet ik. Na een aantal keer voel je je waarschijnlijk wel beter. Maar meestal als ik er was geweest kon ik niet meer slapen omdat ik aan het denken was over wat ik anders had kunnen zeggen etc.
Mutsie93 schreef:@famoza: Ik las jouw verhaal en het is net of ik mijn eigen verhaal lees, het is gewoon (bijna) precies hetzelfde. Ook ik woon bij mijn vriend en schoonmoeder nu, en het is ongelooflijk hoeveel steun ik van ze krijg.
En ik moet zeggen dat ik het heel fijn vind om jouw verhaal te lezen, en dat het nu een stuk beter met je gaat. Geeft mij ook weer zelfvertrouwen en hoop dat ik er ook wel kom.
Mag ik je vragen hoe het contact met je ouders nu is ? Mag ook in pb als je dat liever wilt.
Joolien schreef:Pfff het ging al een paar weken slecht, maar vandaag heb ik wil het dieptepunt bereikt. Ben even goed ingestort net, al was dat ook wel fijn, want ik voel me nu ietsjes beter. Ietsjes dan...
Ik heb vanavond eigenlijk tentamens, maar ik heb niet goed kunnen leren en voel me alles behalve in staat om een tentamen te maken, laat staan te reizen naar school (40 min).
Gelukkig komt er zo een vriendin langs.
claudiadvx schreef:Ik meld mij helaas hier opnieuw
Kom weer heel erg in de winterdip. Heb nergens zin in en wil alleenmaar huilend op de bank liggen
claudiadvx schreef:Nadeel is dat ik geen verplichtingen heb daags dus ik smel geneigd ben om lekker lang in bed te blijven
Uv lamp heb ik vorig jaar gebruikt en merkte echt minimaal verschil
Edit: zou mijn huisarts wat kunnen betekenen?