[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 21:29

Ik ben persoonlijk echt heel erg fan van de Syoss verf, ze hebben heel veel fijne kleuren en ze dekken echt gigantisch goed. Vind de Olia verf ook heel fijn, weet niet echt uit m'n hoofd van welk merk die is. Volgens mij Schwartskopff (ofzo) :j

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 21:42

Dat de 3% niet op jou haar pakte vond ik ook al zo vreemd, want 3% is speciaal voor donkerder verven of dezelfde kleur. Als het met een hoger percentage ook vervaagd, zou ik gewoon weer met 3% verven en gewoon vaker. Om de 2 maanden is vrij normaal, moet ik met mijn fel oranje kleur ook altijd :) ik gebruik nu HairLight verf, of hoe dat merk ook heet. Best goedkoop, maar niet super vervagend.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 21:45

Emmaa, pakjes verf van de drogisterij is altijd met 12% waterstof peroxide. Dat is net zoveel als je voor ontkleuren gebruikt. Wat dus super schadelijk is en onodig als je je haar donker verft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 21:47

Ik heb het ook zelf geprobeerd, maar op mijn haar wou het dus juist niet goed/fijn pakken als ik het zelf met een lager percentage deed. Schadelijk voor mijn haar is het absoluut maar ik verf het eens in de twee maanden en vind het dan nog best een houdbare situatie. Niet ideaal, maar beter voor mijn haar en mijn gemoedstoestand dan het twee keer per maand moeten verven met een lager percentage. Ook wou mijn eigen mengseltje niet pakken op het onderste deel van mijn haar, wat erg poreus is en dus elke keer lichter van kleur bleef dan ik wou...

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 21:51

De kapster had trouwens gezegd dat mijn haar waarschijnlijk een platte structuur heeft in plaats van een ronde waardoor de verf minder goed pakt.

Nou ja, ik ga er nog even over nadenken. Bedankt weer voor jullie hulp!

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 22:11

Een moeilijke verslaving is het haha

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 22:17

Haha dat zeker ;).

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 13:35

Ik wilde hier net een wanhopig berichtje plaatsen over verf die niet pakt en wat ik kan doen, zie ik de berichtjes van Ssmarty :')

Goed, mijn verhaal:
Ik ben iets van anderhalf jaar geleden begonnen met mijn haar te bleken dmv guhl oplichtend (volgens mij een soort blondspray, iig niet echt verf). Van mezelf heb ik bruin haar (middenbruin ongeveer denk ik) en het eindresultaat van zelf bleken was een donker tot middenblonde kleur met een beetje een rode ondertoon, strawberry blonde een beetje. Ik vond die warme kleur alleen niet mooi, dus heb bij de kapper een spoeling in mijn haar laat zetten die het asblond maakte. Binnen 2 weken was dit er helemaal uit en was mijn haar terug naar strawberry blonde. Goed, ik wist dat het niet permanent was, dus ik dacht misschien hoort het er zo snel uit te gaan. Toen zelf wekelijks met een toner(?)/spoeling en zilvershampoo geprobeerd om het niet al te oranje te laten worden, maar ik was nog steeds niet tevreden. Ik heb het idee dat mijn haar ook net te donker is voor zilvershampoo, maar dat even terzijde.

Dus weer naar de kapper en die heeft er een verf ingezet die qua tint even donker is als hoe mijn haar was, maar dan een assige kleur zonder rood. Het was daarna weer assig donker/middenblond, maar dit is nu anderhalve week geleden en mijn haar is weer gelig :/

Ik wil sowieso terug gaan naar de kapper om te vragen of ze er nog iets mee kunnen, maar ik wil graag voorbereid naar de kapper (ik ga vrijdag want dan heb ik pas tijd).
Dus mijn vraag is nu eigenlijk of dit echt mogelijk is dat verf niet pakt op je haar, of in ieder geval zo snel vervaagd? Of is het dan gewoon niet goed geverfd? En wat raden jullie mij aan om nu te doen? Als ik het bijvoorbeeld bruin zou verven in mijn eigen kleur dan bestaat weer de kans dat de verf niet pakt ben ik bang.
Hoop dat er hier iemand zit die hier ervaring mee heeft. Eventueel kan ik nog foto's plaatsen als mijn verhaal niet duidelijk genoeg is!

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:10

Ook ik kwam hier met een vraag over dat voor mijn gevoel mijn haar de verf niet goed pakt maar ik zie dat er mensen mij voor zijn haha.

Ik heb 2 jaar geleden zelf highlights in mijn haar gezet. Dit zou 24 wasbeurten blijven zitten. Maar na een half jaar zaten ze er nog steeds in (inmiddels met een flinke uitgroei) ik heb het maar laten uitgroeien want ik wilde niet weer highlights.

Gisteren besloot ik om voor het eerst mijn hele haar te verven (mijn moeder heeft mij geholpen, zij heeft veel ervaring met zelf haar haar verven) helaas zie ik weinig resultaat. Ik heb van mezelf midden bruin haar en het was de bedoeling dat het donkerblond/lichtbruin zou worden. Helaas is het dus nog precies dezelfde kleur.

Wat kan ik nu doen? Dezelfde haarverf was er nog een kleur lichter, zou ik die er in gooien? (Vanaf wanneer kan dat weer?) Of raden jullie dit af?

Alvast bedankt!

Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:25

Voorzover ik weet kan je je haar niet lichter verven, alleen als je ontkleurt.. Dus dan heeft lichte haarverf in je haar gooien waarschijnlijk niet zoveel zin :P

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:46

Net als dat highlights niet er uit wassen omdat het gewoon gebleekt is en bleek is permanent :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 13:20

:') Idd. Je kunt enkel donkerder verven en lichter maken doe je door te "bleken". Ik zou gewoon even naar de kapper gaan.
Ik heb 6 weken geleden de 5.32 (rood) van Garnier erin gedaan en dat bleef aardig zitten! +:)+ Heb gisteren opnieuw geverfd omdat ik terug thuis was en je wel wat lichtere plekken zag door de combinatie van chloor en zon (6 weken lang bijna iedere dag wel even in het zwembad geweest met 35 graden) en het ziet er weer prima uit. Zeker een aanrader dus als je dat snel-uitwassende-rood beu bent.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 13:26

Ik als stille meelezer heb nu zelf ook een 'probleem'. Heb mijn haren zonet ombre geverfd maar ik vind het lichte stuk wat te oranje. Kan ik dit oplossen met zilvershampoo? Of iets anders? Of heb ik pech.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 13:44

Om rood/oranje eruit te wassen helpt anti-roos van Head & Shoulders erg goed :)) Zilvershampoo heb ik geen ervaring mee.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 15:38

Heb je gekeken of die verf wel pakt op donkerder haar? Want anders zou je het eerst moet bleken dat het lichter wordt voor je het kan gaan verven.

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 17:39

Bedankt voor de reacties!
Dit is haarverf die speciaal gemaakt is voor middenbruin haar dat naar donkerblond moet dus ik neem aan dat het dan wel moet werken? Ik heb overigens de Garnier Olia nummer 7. Ik zit er nu aan te denken om nummer 8 er overheen te doen. Wanneer kan ik mijn haar weer verven?

esli14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 17:57

Hoi :D
sorry dat ik even kom binnenvallen, maar ik heb een vraagje :)
elkee hoe heet de haarverf die je hebt gebruikt paar pagina's geleden? :)
groetjes Ilse

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 19:10

chaanttaall schreef:
Bedankt voor de reacties!
Dit is haarverf die speciaal gemaakt is voor middenbruin haar dat naar donkerblond moet dus ik neem aan dat het dan wel moet werken? Ik heb overigens de Garnier Olia nummer 7. Ik zit er nu aan te denken om nummer 8 er overheen te doen. Wanneer kan ik mijn haar weer verven?

Nou ja blijkbaar niet want het is nog steeds bruin :)) Ik zou echt even wachten met verven en gewoon naar de kapper gaan als je het lichter wilt. Dan weet je zeker dat het goed gebeurt.

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:25

Echt, je kan je haar alleen lichter 'verven' als er nog nooit iets mee gedaan is. Dan kan je hooguit 1 of 2 tinten lichter. Er is al eens wat met jouw haar gedaan, dus dan werkt dit niet meer.
Volgesmij is hier op de vorige pagina ook al een discussie over geweest,
ga naar de kapper of koop blondspray voor een paar tinten lichter.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 22:29

Die garnier olia waar je het over hebt, daar zit ook geen ammoniak in, das wel beter voor je haar, maar het is ook gewoon minder sterk en pakt minder goed. Je haar lichter verven zonder ammoniak gaat al helemaal biet lukken. Dus wordt het helaas echt ontkleuren en daarna verf of spoeling erover.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 08:05

De kleur die ik heb is een kappersverf die ik bij een kapperswinkeltje koop. Deze meng ik met 3% waterstofperoxide (ontwikkelingscreme). Het merk is Hair light natural crema colorante kleur 8.45 :j

Heb je die ombre gedaan op geverfd haar? Dan is het normaal dat het oranje wordt. Geverfd haar is heel anders dan natuurlijk haar, dus ontkleuring reageerd daar ook anders op uiteraard.

En je haar kleuren met lichte pakjes verf op donkder haar zal niks uithalen helaas, dus beschadig je haar niet onnodig met verf :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 18:07

Nee meer oplichten ga ik zeker niet doen! Maar zou ik het wel juist weer een tint donkerder kunnen maken zodat het wat minder oranje wordt? Ik dacht misschien kan ik donkerblond/lichtbruin en dan een beetje assige kleur er overheen doen zodat het kleurverschil wat minder groot wordt en het oranje eruit gaat? Of is dat echt onmogelijk..

Zo ziet het er trouwens uit:

Afbeelding

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 20:08

Ziet er al een beetje beschadigd uit volgens mij? Ik zou het even laten rusten, goed masker erin laten trekken snachts. Ik had ook zwart met oranje ombre 2 jaar terug, maar ik vond dat juist gaaf :P ik zou de kapper even vragen, wat zij adviseren. Want met pakjes verf aan de slag (misschien voor niks?) zou ik niet zo snel doem

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:08

jildau de kleuren die je opnoemt heeft daar geen enkel effect op enige wat je kan doen is of donker maken of allea verder op proberen te lichten

esli14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:27

Elkee dankje :)