bigone schreef:Op het moment dat Andrew Wakefield word aangehaald kun je het filmpje bij grof vuil zetten. Ook al zitten er misschien wat redelijke stukken in, Wakefield is absoluut compleet gestoord.
Mee eens.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
secricible schreef:Ik ben een complete twitternoob, maar deze man heeft er 70 tweetal aan gewijd om op dit verhaal te reageren. Zijn account is @danieltuijnman
Hopelijk werkt dit
https://twitter.com/DanielTuijnman/stat ... 14752?s=20
IMANDRA schreef:Ik quote Secricible even uit een ander topic, het twitterdraadje wat ze gevonden heeft is volgens mij een goede analyse van dat filmpje, mocht iemand dat interessant vinden.secricible schreef:Ik ben een complete twitternoob, maar deze man heeft er 70 tweetal aan gewijd om op dit verhaal te reageren. Zijn account is @danieltuijnman
Hopelijk werkt dit
https://twitter.com/DanielTuijnman/stat ... 14752?s=20
Pandora2 schreef:Als we dan toch heen en weer gaan zwaaien... Belgie is al weken zo ongeveer het beste jongetje van de klas met nog geen 2000 besmettingen per dag![]()
En dan lees ik net dat de besmettingen in Brussel met ongeveer 50% gestegen zijn...![]()
Oftewel het is een hele dunne lijn
veerledec schreef:Pandora2 schreef:Als we dan toch heen en weer gaan zwaaien... Belgie is al weken zo ongeveer het beste jongetje van de klas met nog geen 2000 besmettingen per dag![]()
En dan lees ik net dat de besmettingen in Brussel met ongeveer 50% gestegen zijn...![]()
Oftewel het is een hele dunne lijn
Dat eerste is echt super en gaat al een tijd de goede kant op. Maar qua ziekenhuisopnamen (relatief) en mensen in het ziekenhuis (absoluut) zitten ze boven Nederland. Is het beleid qua opname daar misschien nog anders dan hier?
Achterom schreef:Wordt er in Belgie met ouderen gesproken over of zij nog wel of niet naar het ziekenhuis willen?
In Nederland is dat, zeker in de verpleeghuizen, heel normaal. De meeste ouderen blijken dat niet meer te willen, vandaar dat je dus relatief weinig ziekenhuisopnames hebt vanuit die leeftijdscategorie.
Die worden namelijk in de verpleeghuizen verzorgd en komen niet op de IC terecht...
secricible schreef:Naar mijn idee gaat het ook veel verder dan "vragen". De cultuur in NL daaromtrent is gewoon heel anders. Dat is vrij ongrijpbaar, maar maakt dat mensen sneller vrede hebben met niet naar het zkh gaan.
secricible schreef:Naar mijn idee gaat het ook veel verder dan "vragen". De cultuur in NL daaromtrent is gewoon heel anders. Dat is vrij ongrijpbaar, maar maakt dat mensen sneller vrede hebben met niet naar het zkh gaan.
pien_2010 schreef:secricible schreef:Naar mijn idee gaat het ook veel verder dan "vragen". De cultuur in NL daaromtrent is gewoon heel anders. Dat is vrij ongrijpbaar, maar maakt dat mensen sneller vrede hebben met niet naar het zkh gaan.
Soms vraag ik me af of er in NL ook wat sociale druk achter zit.
Misschien een eigen angst want als ik zou voelen dat verzorging voor mijn kinderen te zwaar zou zijn of ze het liever niet zouden willen dan geloof ik dat ik ook me niet meer zou laten op nemen terwijl ik dit anders wellicht wel zou willen.
Ik heb zelf mijn ouders jaren verzorgd en vond dat heel fijn om te doen ook al was het af en toe echt wel pittig naast 3 puberkinderen.
karuna schreef:Maar hoeveel ouderen durven bij zo n vraag die misschien iets minder vrijblijvend wordt gesteld te zeggen ik wil toch naar het ziekenhuis. Want ik wil graag nog blijven leven. Ik vind dat stuk zorg in nederland niet iets waar ik trots op ben. Omdat je in feite daarmee aangeeft als land dat ouderen eigenlijk niet heel erg de moeite zijn om voor te vechten. Zeker vanaf 70. Dan heb je potdorie net je pensioen pas en vinden artsen dat je eigenlijk al niet meer op de ic thuis hoort.
Schemerdier schreef:Mijn ene opa ook, was 84 of zo, had laatste stadium copd, wou euthanasie, tot puntje bij paaltje kwam en hij er nog een klaplong bovenop kreeg. Hij moest en zou naar ziekenhuis en wou alles om te overleven -> ambulance is gekomen, meer dan een week ziekenhuis en ze hebben er hem weer even opgelapt, terwijl hij dan enkele maanden later is gestorven aan zijn copd.
Dus wel echt heel andere mentaliteit dan in Nederland.
Schemerdier schreef:Mijn ene opa ook, was 84 of zo, had laatste stadium copd, wou euthanasie, tot puntje bij paaltje kwam en hij er nog een klaplong bovenop kreeg. Hij moest en zou naar ziekenhuis en wou alles om te overleven -> ambulance is gekomen, meer dan een week ziekenhuis en ze hebben er hem weer even opgelapt, terwijl hij dan enkele maanden later is gestorven aan zijn copd.
Dus wel echt heel andere mentaliteit dan in Nederland.