Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 09:44

nynke55 schreef:
Welke andere uitweg uit deze pandemie zie jij dan? Voorkomen dat mensen elkaar aansteken lijkt me toch het eerste.

Onderzoeken hoe erg het buiten verspreid. Dan kunnen er meer buitenactiviteiten open. Dan kan de horeca zodra 't mooier weer wordt de terrassen openen en hebben ze in ieder geval een soort van uitzicht op betere tijden. Als het besmetten echt een stuk minder is in ruimtes die goed geventileerd zijn kun je daar wat mee doen natuurlijk. Dan had niet alles dicht gehoeven.

Dingen op afspraak die één op één zijn zoals de kappers en andere contact beroepen hadden nooit dicht gehoeven. Bij mijn kapper moest je al een afspraak maken, covid vragenlijst invullen en ze hadden ervoor gezorgd dat je wel op minstens 3 meter afstand zat van andere klanten. Met mondkapje op en met de rug naar de kapster. Dat had toch nooit dicht gehoeven? Had veel ellende, economische problemen en zelfs vele faillissementen gescheeld.

Hoeveel besmettingen kwamen er eigenlijk uit die horeca? Nog geen 3% meende ik.. Waarom moeten zij dan al zolang dicht met alle gevolgen van dien?

Ik vind het echt niet de oplossing om alles dicht te gooien en maar wat zitten wachten op vaccins waarvan ze ook niet weten of dat wel voldoende werkt. Er had veel meer maatwerk moeten komen. Ze gaan nu pas proeven doen met evenementen en theater, 10 maanden later.. Ze hadden naast alleen vaccineren zich ook kunnen richten op leven mét een virus.

Oh en als je dan toch besluit om je alleen te richten op vaccineren, regel dat dan ook. Zorg dan tenmiste in al die maanden dat je de opslag en het transport in orde hebt.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:09

Jildau schreef:
nynke55 schreef:
Welke andere uitweg uit deze pandemie zie jij dan? Voorkomen dat mensen elkaar aansteken lijkt me toch het eerste.

Onderzoeken hoe erg het buiten verspreid. Dan kunnen er meer buitenactiviteiten open. Dan kan de horeca zodra 't mooier weer wordt de terrassen openen en hebben ze in ieder geval een soort van uitzicht op betere tijden. Als het besmetten echt een stuk minder is in ruimtes die goed geventileerd zijn kun je daar wat mee doen natuurlijk. Dan had niet alles dicht gehoeven.

Wie zegt dat dit niet gebeurt? Bij mijn weten zijn er een heleboel onderzoeken bezig hoe het virus zich verspreid, zowel hier als in het buitenland. Het lijkt me ook niet dat elk land hetzelfde onderzoek moet doen

Dingen op afspraak die één op één zijn zoals de kappers en andere contact beroepen hadden nooit dicht gehoeven. Bij mijn kapper moest je al een afspraak maken, covid vragenlijst invullen en ze hadden ervoor gezorgd dat je wel op minstens 3 meter afstand zat van andere klanten. Met mondkapje op en met de rug naar de kapster. Dat had toch nooit dicht gehoeven? Had veel ellende, economische problemen en zelfs vele faillissementen gescheeld.

Hoeveel besmettingen kwamen er eigenlijk uit die horeca? Nog geen 3% meende ik.. Waarom moeten zij dan al zolang dicht met alle gevolgen van dien?

Ik vind het echt niet de oplossing om alles dicht te gooien en maar wat zitten wachten op vaccins waarvan ze ook niet weten of dat wel voldoende werkt. Er had veel meer maatwerk moeten komen. Ze gaan nu pas proeven doen met evenementen en theater, 10 maanden later.. Ze hadden naast alleen vaccineren zich ook kunnen richten op leven mét een virus.

Dit is allemaal achteraf geklaag, de vraag was hoe jij denkt dat het moet.

Oh en als je dan toch besluit om je alleen te richten op vaccineren, regel dat dan ook. Zorg dan tenmiste in al die maanden dat je de opslag en het transport in orde hebt.

Opslag en transport is nu niet het probleem, het is de levering.

Jildau

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:11

We zijn inmiddels dan ook haast eind februari. Zou ook schandalig zijn als het nog steeds niet op orde was.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:14

Opslag en transport is nauwelijks een probleem geweest, alleen de eerste 2 weken doordat ze een strategieswitch moesten doen door pfizer.

De traagheid v NL kwam vooral doordat we een veel voorzichtiger opslagbeleid hadden (50% van levering bewaren) dan veel andere landen.
Persoonlijk vind ik het huidige beleid dan weer te roekeloos, dus daarin zullen ze het ook wel nooit goed kunnen doen voor iedereen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:17

Dus niet alleen maar met oogkleppen op richten op dat vaccineren.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:17

Jildau schreef:
We zijn inmiddels dan ook haast eind februari. Zou ook schandalig zijn als het nog steeds niet op orde was.

Vergeet niet dat het vaccin pas op 21 december was goedgekeurd. Voor die tijd was het nog een beetje koffiedikkijken of het vaccin er uberhaupt kwam.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:19

Quote: Onderzoeken hoe erg het buiten verspreid. Dan kunnen er meer buitenactiviteiten open. Dan kan de horeca zodra 't mooier weer wordt de terrassen openen en hebben ze in ieder geval een soort van uitzicht op betere tijden. Als het besmetten echt een stuk minder is in ruimtes die goed geventileerd zijn kun je daar wat mee doen natuurlijk. Dan had niet alles dicht gehoeven.

Wie zegt dat dit niet gebeurt? Bij mijn weten zijn er een heleboel onderzoeken bezig hoe het virus zich verspreid, zowel hier als in het buitenland. Het lijkt me ook niet dat elk land hetzelfde onderzoek moet doen

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:22

nynke55 schreef:
Jildau schreef:

Vergeet niet dat het vaccin pas op 21 december was goedgekeurd. Voor die tijd was het nog een beetje koffiedikkijken of het vaccin er uberhaupt kwam.

Dus ze roepen heel 2020 dat er vaccins komen en dat dat onze grote redding is terwijl ze volgens jou nog niet wisten of er überhaupt een vaccin kwam? Nog meer redenen om zich niet alleen op vaccineren te richten.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:33

Nee, ze wisten dat er sowieso vaccins werden ontwikkeld, ze wisten alleen niet of ze allemaal goedgekeurd zouden worden en wanneer precies en wat de productiesnelheid zou zijn.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:33

Ze wisten dat er vaccins zouden komen, maar niet wanneer, dat had net zo goed nog een half jaar later kunnen zijn. Dan kun je niet vast transport regelen. Waarom denk jij dat je het beter kan, terwijl je gewoon vragen en antwoorden overslaat?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:47

nynke55 schreef:
Ze wisten dat er vaccins zouden komen, maar niet wanneer, dat had net zo goed nog een half jaar later kunnen zijn. Dan kun je niet vast transport regelen. Waarom denk jij dat je het beter kan, terwijl je gewoon vragen en antwoorden overslaat?

Wat sla ik over? En hoezo denk ik dat ik het beter kan? Omdat ik er niet in geloof dat alles dicht gooien de beste manier is?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:49

nynke55 schreef:
Quote: Onderzoeken hoe erg het buiten verspreid. Dan kunnen er meer buitenactiviteiten open. Dan kan de horeca zodra 't mooier weer wordt de terrassen openen en hebben ze in ieder geval een soort van uitzicht op betere tijden. Als het besmetten echt een stuk minder is in ruimtes die goed geventileerd zijn kun je daar wat mee doen natuurlijk. Dan had niet alles dicht gehoeven.

3e keer.
Als jij niet gelooft dat alles dichtgooien de beste manier is (alles is trouwens niet dicht) wat vind jij dan wel de beste manier.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:51

Jildau schreef:
nynke55 schreef:

Wat sla ik over? En hoezo denk ik dat ik het beter kan? Omdat ik er niet in geloof dat alles dicht gooien de beste manier is?

Nynke had schuin gedrukt in jou quote gereageerd hier boven. Vlak boven mijn vorige post. Volgens mij heb je dat niet gezien ;)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:55

nynke55 schreef:
nynke55 schreef:

3e keer.
Als jij niet gelooft dat alles dichtgooien de beste manier is (alles is trouwens niet dicht) wat vind jij dan wel de beste manier.

Nou volgens mij heb ik net getypt wat er volgens mij anders kon. Kun je mij wel gaan beschuldigen van niet lezen maar doe je zelf dus ook niet.

Maar je bedoelt dat ik nog moet reageren op die onderzoeken? Nou naar mijn weten is gisteren voor 't eerst een proef theater gedaan met Guido Weijers. Daar heeft hij in 't allereerste begin van corona in Nederland al om gevraagd maar daar kreeg hij geen antwoorden op. Proef festivals worden nu pas georganiseerd, 10 maanden later. Ik merk geen maatwerk maar zie alleen dat alles dicht gegooid wordt. Maar als jij goede voorbeelden hebt van uitgevoerde onderzoeken op of er iets wél mogelijk is, graag!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:56

secricible schreef:
Nynke had schuin gedrukt in jou quote gereageerd hier boven. Vlak boven mijn vorige post. Volgens mij heb je dat niet gezien ;)

Dat zie ik inderdaad nu pas. Lekker duidelijk ook in een quote gaan typen. Ik zag 't gewoon als dat ze mijn bericht gequote had. Niet dat ze erin had getypt. Ga het nu lezen.

Edit: oké niks meer dus dan wat ik hierboven beantwoord heb. :D

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:59

Ik ben niet degene die klaagt dat de regering alles zo slecht doet. Volgens mij zijn zij heel druk met kijken of er dingen kunnen, terwijl ze proberen het virus onder controle te houden. Ik ben blij dat ik niet in de regering zit, achter een beeldschermpje kun je blijkbaar alles veel beter overzien.

Je hebt trouwens niet gezegd hoe jij het ziet dat het beter kan, je zegt alleen dat je sommige dingen niet zo zou doen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 11:02

mysa schreef:
Nee, ze wisten dat er sowieso vaccins werden ontwikkeld, ze wisten alleen niet of ze allemaal goedgekeurd zouden worden en wanneer precies en wat de productiesnelheid zou zijn.

Daar waren ze gewoon veels te laat mee waar andere landen al veel eerder waren begonnen. Dat is algemeen bekend.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 11:04

Een jaar geleden kwamen we er net achter dat er een pandemie gaande was, nu zijn we al druk aan het vaccineren en het ziet er naar uit dat we tegen de herfst op een vaccinatieniveau zitten dat de grootste problemen voorbij zijn. Toch zijn er mensen die vinden dat het te langzaam gaat...

Volgens mij zijn er maar twee oplossingen voor een snelle oplossing van deze pandemie, alles loslaten, accepteren dat de zorg volledig vastloopt en binnen een redelijke termijn groepsimmuniteit krijgen of vaccineren en binnen een redelijke termijn groepsimmuniteit krijgen.

Maar ondertussen zijn we als mensheid zo verwend en er zo aan gewend dat onze behoeften binnen een oogwenk vervuld worden, dat een jaar voor het oplossen van een pandemie al als te lang gezien wordt. Wellicht moeten sommige mensen gewoon hun verwachtingspatroon wat bijstellen en iets realistischer worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 11:06

Jildau heeft wel grotendeels gelijk, alhoewel ik voor de maatregelen ben vind ik wel dat alles op één hoop word gesmeten door de instanties. Dat kan en mag maar dan moet Hoekstra er nog maar een paar miljard bijlenen want dan moet je iedereen die nu zijn bedrijf onder ziet gaan meer ondersteuning geven. In ieder geval de bedrijven die niet onder de grote jongens vallen. De in ons land gevestigde buitenlandse ketens kunnen vaak meer verdragen dan de kleine binnenlandse bedrijven.
Regering is imo alleen bezig met pappen en nathouden zonder perspectief terwijl heel veel zaken wel kunnen, zoals de kapper, nagelstyliste, en nog veel meer. Terrassen kunnen ook open en scholen, tja die moeten open wat mij betreft, alles tot uni aan toe. En het buitensporten en sportscholen ook. Dan maar wat meer besmettingen, zorg dat er gevaccineerd word en sta wat toe.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 11:07

Popstra schreef:
mysa schreef:

Daar waren ze gewoon veels te laat mee waar andere landen al veel eerder waren begonnen. Dat is algemeen bekend.

Nee er was wel een plan, ze hadden zich alleen verslikt want ze gingen er vanuit dat AZ eerst kwam dus daar was alles op ingericht.
En toen kwam Pfizer eerst met -70 en moest alles op de schop.
Je kan ze dus hoogstens verwijten dat ze op het verkeerde paard gewed hebben.

En echt, die 2 weken doen helemaal niks. Onze versoepelingen straks zullen rond dezelfde tijd vallen als de rest van de EU. Dit is echt nog maar het opwarmertje maar nog nauwelijks relevant.
Laatst bijgewerkt door secricible op 21-02-21 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 11:07

Maar waarom kan het elders dan wel sneller?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 11:09

Popstra schreef:
Maar waarom kan het elders dan wel sneller?

Elders in de EU? Of elders op de wereld?
Want in de EU scheelt het elkaar echt nauwelijks.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 11:09

Sommige landen zijn sneller en sommige langzamer, dat hou je toch altijd?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 11:10

Nou ik zal 't even voor je verduidelijken.

Jildau schreef:

1. Veel meer onderzoek doen en dus niet nu beginnen met proef voetbalwedstrijden, proeftheater en proeffestivals. Maar goed fijn dat ze het alsnog doen maar al die complot wappies hadden dat idee in de eerste lockdown al maar goed dat was toen onzin ofzo.

2. Onderzoeken wat wel kan. Ik weet nog steeds niet hoe erg het zich buiten verspreid met afstand. Als de verspreiding buiten minimaal is met 1,5 meter afstand of meer dan hadden er allerlei dingen buiten plaats kunnen vinden. Dan was er zoveel mogelijk geweest. En dat kunnen ze alsnog doen.

3. Contactberoepen zoals kappers hadden niet dicht gehoeven. Heb hierboven uitgelegd waarom niet. Die hadden zich al enorm aangepast om zo veilig mogelijk te kunnen werken. Die kunnen dus wat mij betreft gewoon nu weer open om verdere schade te voorkomen.

4. Er kwamen nauwelijks besmettingen uit de horeca. Die hadden het ook goed voor elkaar met afstand, schermen, op afspraak, maximaal zoveel gasten binnen. Had ook niet allemaal volledig dicht gehoeven. Die kunnen dus ook gewoon weer open om nog meer schade te voorkomen.

5. Nou ik kan gewoon letterlijk kopiëren wat ik hierboven gezegd heb want schijnbaar is lezen lastig:

"Ik vind het echt niet de oplossing om alles dicht te gooien en maar wat zitten wachten op vaccins waarvan ze ook niet weten of dat wel voldoende werkt. Er had veel meer maatwerk moeten komen. Ze gaan nu pas proeven doen met evenementen en theater, 10 maanden later.. Ze hadden naast alleen vaccineren zich ook kunnen richten op leven mét een virus."

Dat is wat volgens mij anders had gemoeten. Maar ook vanaf nu anders kan want we zitten er nog middenin. Niet een persconferentie houden met de mededeling 'alles dicht en we hebben geen idee wanneer het ooit weer open gaat'. De rek is eruit, mensen zijn het zat. De financiële gevolgen zijn enorm, de mentale gevolgen zijn enorm, de economie is naar de mallemoer. Maatwerk en onderzoeken.

Duidelijk?

En nu ben ik benieuwd naar de onderzoeken die de overheid volgens jou heeft gedaan om te kijken wat er nog wel mogelijk is.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 11:12

Nouja, we hebben toch best lang helemaal onder aan dat lijstje gestaan. :)