Nou ik zal 't even voor je verduidelijken.
Jildau schreef:Onderzoeken hoe erg het buiten verspreid. Dan kunnen er meer buitenactiviteiten open. Dan kan de horeca zodra 't mooier weer wordt de terrassen openen en hebben ze in ieder geval een soort van uitzicht op betere tijden. Als het besmetten echt een stuk minder is in ruimtes die goed geventileerd zijn kun je daar wat mee doen natuurlijk. Dan had niet alles dicht gehoeven.
Dingen op afspraak die één op één zijn zoals de kappers en andere contact beroepen hadden nooit dicht gehoeven. Bij mijn kapper moest je al een afspraak maken, covid vragenlijst invullen en ze hadden ervoor gezorgd dat je wel op minstens 3 meter afstand zat van andere klanten. Met mondkapje op en met de rug naar de kapster. Dat had toch nooit dicht gehoeven? Had veel ellende, economische problemen en zelfs vele faillissementen gescheeld.
Hoeveel besmettingen kwamen er eigenlijk uit die horeca? Nog geen 3% meende ik.. Waarom moeten zij dan al zolang dicht met alle gevolgen van dien?
Ik vind het echt niet de oplossing om alles dicht te gooien en maar wat zitten wachten op vaccins waarvan ze ook niet weten of dat wel voldoende werkt. Er had veel meer maatwerk moeten komen. Ze gaan nu pas proeven doen met evenementen en theater, 10 maanden later.. Ze hadden naast alleen vaccineren zich ook kunnen richten op leven mét een virus.
Oh en als je dan toch besluit om je alleen te richten op vaccineren, regel dat dan ook. Zorg dan tenmiste in al die maanden dat je de opslag en het transport in orde hebt.
1. Veel meer onderzoek doen en dus niet nu beginnen met proef voetbalwedstrijden, proeftheater en proeffestivals. Maar goed fijn dat ze het alsnog doen maar al die complot wappies hadden dat idee in de eerste lockdown al maar goed dat was toen onzin ofzo.
2. Onderzoeken wat wel kan. Ik weet nog steeds niet hoe erg het zich buiten verspreid met afstand. Als de verspreiding buiten minimaal is met 1,5 meter afstand of meer dan hadden er allerlei dingen buiten plaats kunnen vinden. Dan was er zoveel mogelijk geweest. En dat kunnen ze alsnog doen.
3. Contactberoepen zoals kappers hadden niet dicht gehoeven. Heb hierboven uitgelegd waarom niet. Die hadden zich al enorm aangepast om zo veilig mogelijk te kunnen werken. Die kunnen dus wat mij betreft gewoon nu weer open om verdere schade te voorkomen.
4. Er kwamen nauwelijks besmettingen uit de horeca. Die hadden het ook goed voor elkaar met afstand, schermen, op afspraak, maximaal zoveel gasten binnen. Had ook niet allemaal volledig dicht gehoeven. Die kunnen dus ook gewoon weer open om nog meer schade te voorkomen.
5. Nou ik kan gewoon letterlijk kopiëren wat ik hierboven gezegd heb want schijnbaar is lezen lastig:
"Ik vind het echt niet de oplossing om alles dicht te gooien en maar wat zitten wachten op vaccins waarvan ze ook niet weten of dat wel voldoende werkt. Er had veel meer maatwerk moeten komen. Ze gaan nu pas proeven doen met evenementen en theater, 10 maanden later.. Ze hadden naast alleen vaccineren zich ook kunnen richten op leven mét een virus."
Dat is wat volgens mij anders had gemoeten. Maar ook vanaf nu anders kan want we zitten er nog middenin. Niet een persconferentie houden met de mededeling 'alles dicht en we hebben geen idee wanneer het ooit weer open gaat'. De rek is eruit, mensen zijn het zat. De financiële gevolgen zijn enorm, de mentale gevolgen zijn enorm, de economie is naar de mallemoer. Maatwerk en onderzoeken.
Duidelijk?
En nu ben ik benieuwd naar de onderzoeken die de overheid volgens jou heeft gedaan om te kijken wat er nog wel mogelijk is.