Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 07:02

Ik moet zeggen dat ik het soms ook nog lastig vind om realistisch naar mezelf te kijken. Soms ben ik hardstikke blij en trots op wat ik in de spiegel zie, het andere moment voel ik me 'dik' en irriteer ik me aan het feit dat ik een kilo meer weg dan 2 maanden geleden, terwijl dat nog steeds een kilo onder mijn streefgewicht is...

Wou dus eigenlijk vanochtend ook maar gaan hardlopen, maar weinig tijd omdat ik zo naar kantoor moet en best moe na gisteren 17 kilometer gewandeld te hebben op de heuvelrug. Gaan we dus maar even niet doen. Rustig ontbeten, zo nog ff wat dingetjes in huis, planten water en dan richting kantoor. Daar zijn er vast heel veel collega's die me gaan vertellen hoe goed ik er uit zie, dus dan gaat het weer even beter met dat zelfbeeld.

purny

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 07:45

Ik heb zelf een prikkelbare darm... dus ene moment denk ik bij mezelf mijn buik is minder en dat is ook echt zichtbaar en het andere moment is ie weer dikker dan anders...
Ik heb sowieso veel maagproblemen. En helaas is dat chronisch

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 08:35

Dat mentale is wel een dingetje inderdaad..

Ik vind mezelf dus niet zo knap, maar vooral dik en lelijk.
Hier ook wel moeite om gezond te eten merk ik.. super stom

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:16

Mijn zelfbeeld is wel iets verbeterd. Maar ik ben gewoon bang dat deze leefstijl ook niets gaat helpen om af te vallen. En dan is het ook echt wel klaar met afvallen

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:34

Hé balen purny :(:).

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:46

Es_ther schreef:
Hé balen purny :(:).

Ik wil in ieder geval wel dit traject afmaken.
Ik hoorde laatst iets over een virtuele maagband.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:34

"Fijn" om te horen dat er meer mensen zijn met dit probleem, maar toch ook weer niet!
Misschien wel een onderbelicht deel van afvallen dit, want ik hoor er eigenlijk weinig over. Nu kunnen mensen die geen gewicht zijn kwijt geraakt er ook last van hebben, maar denk wel veel mensen die zijn afgevallen.

Nu weet ik alleen niet of de truc is om 'zelfbeeld' helemaal links te laten liggen, of dat een realistische middenweg wel een optie is :+

@Purny: Wat is een virtuele maagband?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:59

Nirvana_ schreef:
"Fijn" om te horen dat er meer mensen zijn met dit probleem, maar toch ook weer niet!
Misschien wel een onderbelicht deel van afvallen dit, want ik hoor er eigenlijk weinig over. Nu kunnen mensen die geen gewicht zijn kwijt geraakt er ook last van hebben, maar denk wel veel mensen die zijn afgevallen.

Nu weet ik alleen niet of de truc is om 'zelfbeeld' helemaal links te laten liggen, of dat een realistische middenweg wel een optie is :+

@Purny: Wat is een virtuele maagband?

Iets met hypnose... ik heb er zelf nog niet veel over opgezocht.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 20:09

Een kennis was daar heel enthousiast over. Ach, uiteindelijk zit een heel groot deel qua afvallen toch ook tussen de oren, dus misschien helemaal niet zo'n gek idee.

Gisteren geen goede dag hier, brainstorm sessie op kantoor met schalen vol chocolade cake en macarons en kon mezelf echt niet beheersen -O- Was er gewoon misselijk van. Goede nieuws is wel dat ik in het verleden dan echt door was blijven eten, daar had ik nu echt geen zin in, 's avonds alleen nog wat vis en groente gegeten.

Vandaag wel weer een prima dag, net nog even uurtje hard gelopen, heerlijk met dit weer.
Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 20:56

Houden jullie ook vocht vast nu? Ik kom alleen maar aan....

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 21:14

Met dit warme weer en spierpijn altijd :( Kom niet aan, maar het was eigenlijk de bedoeling dat er wat af gaat :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 23:23

purny schreef:
Houden jullie ook vocht vast nu? Ik kom alleen maar aan....

Ja beetje wel!

Lekker hardgelopen zeg! Was het te doen qua warmte?

Ik heb zo geen zin in komende dagen qua warmte… hier 30+, dus m’n huis wordt ook lekker warm. Wel mobiele airco gelukkig, maar die kan niet op 5 plekken tegelijk koelen :')

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 06:26

Gisteravond stond er nog een lekker windje. Nu ook maar even snel naar de pony voor het warm wordt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 08:14

Het afvallen wil hier even niet zo. Andere prioriteiten. Maar het gaat wel goed met me. :j

Straks even kijken of de sportschool me nog kent. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 08:20

Mag ik mij hier opnieuw ‘melden’? Ik heb hier kort wat gepost. Na nog enkele diëten de knoop doorgehakt en gisteren gestart bij een diëtiste. Hopelijk werkt dit wel. Ik wil er graag 40 van af, maar ons eerste echte doel is 20.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 06:11

Welkom terug Moestuin. Goed gevoel bij deze diëtiste?

Ik wou buiten gaan hardlopen maar het wordt de loopband bij de sportschool :D Lekker aan het regenen hier.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 08:32

Welkom moestuin!

Hier heeft het ook goed geregend, nu heerlijk buiten.

Hier niks eraf tov vorige week, maar er is ook niks bij. En redelijk ongezond gegeten ook afgelopen week, dus had het wel verwacht

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 13:39

Hoi dames, ik had de tandarts en m’n eerste inenting op 1 dag afgelopen woensdag. Ben keurig op de fiets gegaan, maar jeetje wat was het warm! Het is ook nog de tijd van de maand dus voel me lichtelijk opgeblazen... :+ het is hier vandaag ook nog loeiwarm en benauwd; ik heb net paardgereden en raakte een paar keer echt buiten adem.... -O- Paard was ook enorm bezweet...ik zal blij zijn als het wat koeler is.
Voordeel is wel dat ik minder trek heb met die hitte.
Welkom Moestuin, wat goed dat je hulp hebt gezocht. Hopelijk kan de diëtiste je op weg helpen. En 20 kg is een superdoel maar elke kilo eraf is het vieren waard, dus stel jezelf bij 2,5/ 5 kg of wat je prettig vindt een beloning in het vooruitzicht, dan is het misschien beter behapbaar?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 18:55

Iedereen het weekend overleefd? Beetje stil hier. Gisteren eigenlijk net iets te veel gegeten in het pannenkoeken restaurant :o Vandaag weer goed back on track. Niet gesnoept op kantoor :) gezonde maaltijd
Afbeelding
En zo nog ff naar de sportschool voor een lesje bodypump.

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 20:54

Morgen weer meten bij de sportschool. En een sportschema dr bij en moeten weer. Houd t behoorlijk netjes vol. As zaterdag ochtend nog even weer voor dat ik mn 2e prikkie mag halen. Beetje afleiding

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 21:23

Ziet er weer lekker uit Gaucho! Ik ben gister met de fiets naar stal gegaan, dus kleine 30 km gefietst. Wel keurig gegeten al heb ik ontzettend trek ik chocolade muffins of cake…maar ja, maar niet aan toegeven…
Spannend Miekje; zo’n meetmoment

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 21:39

Ik kon vandaag niet op de fiets naar het werk vanwege de regen.
Wel lekker een hele komkommer op gegeten en toen gingen de sluizen open.
Voor morgen weer een paprika tussendoor en maaltijd salade.
Ik begin wel een beetje te zien dat mijn buik minder is geworden.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 21:41

Ik kan weer wat soepeler wandelen! Op het werk wandelen we elke pauze even, en morgen proberen of ik ook met de pony’s kan wandelen met m’n moeder :D .
Qua eten gaat het prima, gisteren cheatdag gehad, maar probeer het op de rails te krijgen. Op kantoor drink ik onwijs veel thee, wat ook goed voor me is (en voor m’n wandelingen, loop me vaak naar de wc _O- ).

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 21:44

Es_ther schreef:
Ik kan weer wat soepeler wandelen! Op het werk wandelen we elke pauze even, en morgen proberen of ik ook met de pony’s kan wandelen met m’n moeder :D .
Qua eten gaat het prima, gisteren cheatdag gehad, maar probeer het op de rails te krijgen. Op kantoor drink ik onwijs veel thee, wat ook goed voor me is (en voor m’n wandelingen, loop me vaak naar de wc _O- ).

Ik zit nu nog alleen achter de balie, kan daarom ook niet veel drinken. Moet de tent op slot gooien dan. Als ik weer met mijn collega zit kan ik ook meer gaan drinken

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 08:07

Lastig is dat Purny. Wanneer komt je collega terug? Fijn als je iets meer bewegingsruimte hebt daarin.

Hier gaat alles z'n gangetje... Blijf mooi stabiel de afgelopen weken. Sport nog steeds 4x per week en qua eten gaat het over het algemeen ook prima. Soms een beetje meer, soms een beetje minder. Veel buiten geweest met het weer van de afgelopen weken. Genieten :)