Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:25

Ik loop bij de neuroloog voor de migraine.
Heb chronische migraine en de neuroloog weet hoe slecht het nu gaat.

Nee mijn vriend is niet bang dat hij besmet is met migraine, wel met corona.
Maar ik kan dat nergens opgelopen hebben.

Helaas kan zo lang/vaak migraine wel.
Ik rol van de ene aanval in de andere met niet eens een uur ertussen meestal.
Ik ben nu bezig met behandeling met botox maar daar is het dus veel erger van geworden.
En ik moet nog een keer 3 maanden botox en dan kom je pas in aanmerking voor relatief nieuwe medicijnen, cgrp remmers.
Maar goed, dat is off topic hier.

prulletje

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:41

Wat naar Jasmijn, sterkte! Als je nu verkoudheidsklachten hebt is het wel waarschijnlijk dat daar een virus aan ten grondslag ligt, zij het covid of iets anders. Ik kan me voorstellen dat zo lang binnen zijn je immuunsysteem om zeep helpt.
Ik zou echt even met je huisarts bellen.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:48

Jasmijn schreef:
Ik loop bij de neuroloog voor de migraine.
Heb chronische migraine en de neuroloog weet hoe slecht het nu gaat.

Nee mijn vriend is niet bang dat hij besmet is met migraine, wel met corona.
Maar ik kan dat nergens opgelopen hebben.

Helaas kan zo lang/vaak migraine wel.
Ik rol van de ene aanval in de andere met niet eens een uur ertussen meestal.
Ik ben nu bezig met behandeling met botox maar daar is het dus veel erger van geworden.
En ik moet nog een keer 3 maanden botox en dan kom je pas in aanmerking voor relatief nieuwe medicijnen, cgrp remmers.
Maar goed, dat is off topic hier.

O vreselijk
Sterkte!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:49

Jezus wat heftig! Heel veel sterkte!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:51

Jasmijn, zou je daar de neuroloog dan niet asap van op de hoogte stellen ?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 13:09

bigone schreef:

Zoals ik het lees heeft ze dat al gedaan.

Ik zou toch echt nog eens aan de bel trekken. Dit kan toch niet?!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 13:20

De keelpijn is zeer hardnekkig soms is het weg om vervolgens weer net zo hard terug te komen.

Het hoesten valt mij nog reuze mee.

Ik voel mij verder goed alleen beetje gek op mijn benen weet ook niet helemaal hoe ik dat uit moet leggen.

Morgen is het de bedoeling dat ik weer ga werken dus zal wel even wat dingetjes gaan doen vandaag om te proberen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 13:33

Manlief inmiddels positief , lichte keelpijn en wat hoesten. Gekregen van zijn broer, die testte vier dagen negatief dus toch maar helpen met pc. Ook zoon en schoondochter gingen even langs. Smiddags telefoon , toch positief. Resultaat man, zoon en schoondochter positief met gelukkig milde klachten. Ben blij met ons grote huis.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 15:05

Gister had ik ook ineens keelpijn en voor de tweede dag ineens hoofdpijn terwijl het nu 2 weken geleden is.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 15:33

bigone schreef:

Heb ik gedaan hoor.
Hij weet hoe het met me gaat.
Maar als ik de 2e keer botox niet doe kom ik dus niet in aanmerking voor de best wel veel belovende nieuwe medicijnen.
Lang leve de verzekeringen die zoveel invloed hebben. -O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 16:15

Jasmijn schreef:
bigone schreef:

Heb ik gedaan hoor.
Hij weet hoe het met me gaat.
Maar als ik de 2e keer botox niet doe kom ik dus niet in aanmerking voor de best wel veel belovende nieuwe medicijnen.
Lang leve de verzekeringen die zoveel invloed hebben. -O-

Sorry maar hij kan vast wel iets verzinnen om eerder te beginnen. En neem anders zelf ook contact op met je zorgverzekering met hoe het er voor staat,, wie weet.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 16:29

Ik heb nu ook pijn in mijn rug gelukkig niet heel erg maar een klein beetje.

Daarnaast een snotneus of het is van de hooikoorts want het jeukt allemaal weer verschrikkelijk.

Mijn moeder heeft toch de fysio maar gevraagd hoe ze verder moet met haar klachten met name steken op de borst bij inspanning. Zodra ze die voelt met bijvoorbeeld lopen moet ze nog langzamer lopen of stil staan en even wachten totdat het wegtrekt. Niks voor mijn moeder dat rustig aan doen maar ze zal nu echt wel moeten.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 21:08

Mijn vriend heeft een positieve zelftest, ik ben benieuwd wanneer ik aan de beurt ben, dat zou dan de 3x Corona zijn in 1,5 jaar

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 21:21

Fenneeee schreef:
Mijn vriend heeft een positieve zelftest, ik ben benieuwd wanneer ik aan de beurt ben, dat zou dan de 3x Corona zijn in 1,5 jaar

Pffff hoe kom jij er dan steeds aan?

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 21:30

Zonnetje81 schreef:
Fenneeee schreef:

Pffff hoe kom jij er dan steeds aan?

Allebei de keren via het werk, ik werk in de ouderenzorg . Eerste keer was december 2020 en 2e keer was november 2021. Eerste keer heel ziek geweest en lang herstel gehad. 2e keer nergens last van gehad. Vriend heeft het nu opgelopen op zijn werk. Hoop eigenlijk dat ik het oversla

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 21:32

Balen man. En ben je nu erg ziek?

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 22:00

Zonnetje81 schreef:
Balen man. En ben je nu erg ziek?

Ik heb nog nergens last van, en ben ook nog negatief. Vriend is heel moe,spierpijn en flinke koorts

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 22:50

Toch is het wel gek dat de een sneller vatbaarder lijkt dan de ander?
Ik werk ook in de ouderenzorg, maar dit is mijn eerste keer corona

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 09:36

Zertab schreef:

Mijn man heeft geen corona gehad toen ik de eerste keer corona had, ik had toen de alpha variant. We konden niet aan isolatie doen en hij heeft toen meerdere keren getest bij de GGD en bleef negatief.

Nu heb ik voor de tweede keer corona, en nu is hij wel positief. Dit is dan de omikron variant. Terwijl mijn oudste dochter nog steeds corona vrij is.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 09:46

Levita schreef:
Zertab schreef:

Mijn man heeft geen corona gehad toen ik de eerste keer corona had, ik had toen de alpha variant. We konden niet aan isolatie doen en hij heeft toen meerdere keren getest bij de GGD en bleef negatief.

Nu heb ik voor de tweede keer corona, en nu is hij wel positief. Dit is dan de omikron variant. Terwijl mijn oudste dochter nog steeds corona vrij is.

Dit is voor mijn vriend ook de 1e keer, vorige 2 keren bleef hij ook negatief

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 11:10

Ik heb dat ook gehad. Mijn beide dochters waren positief. Ik heb geen afstand van hem gehouden en ze zijn niet in isolatie op hun kamer gegaan. Ik heb ze gewoon gekust en geknuffeld en normaal intensief contact. Ik heb het niet gekregen.
En 5-6 weken later met carnaval wel.

Voor mij was dit ook de eerste keer. Ik ben wel 3 x gevaccineerd, maar ik heb me enkel in het hele begin gehouden aan bezoek beperken en afstand houden. Daar werd ik al snel zo ongelukkig van dat wij eigenlijk al snel met familie en vrienden gewoon normaal zijn gaan doen. Gewoon normaal bezoek en geen afstand. Ondanks dat pas nu met carnaval een keertje opgepikt.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 19-03-22 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 11:10

Ik dacht eerst ook imuum te zijn en twijfelde of ik het niet van mijn zusje heb gehad maar dat denk ik nu achteraf gezien toch niet

Daarna uitbraak op mijn werk en het als enige niet gekregen.

Daarna mijn ouders maar heeft wel 1,5 week geduurd voordat ik besmet werd.

Moet wel zeggen dat ik mij gisteravond plots weer helemaal goed voelde. Nu toch licht verkouden maar de hardnekkige keelpijn is eindelijk weg.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 11:18

Zo ging het bij mij ook. Ik hoest nog wel wat, maar daar ben ik sowieso wel gevoelig voor. Ik ben maar 2 dagen echt niet lekker geweest met koorts.

Ik denk dat het heel gezond gaat worden om te gaan stoppen met massaal testen en isolatie volgens strenge regels. Vooral voor tussen de oren. Gewoon terug naar normaal. Ziek is ziek en niet meer dan dat.
Sommige mensen maken zichzelf best gek met continu maar “voelen” wat voor klachten ze hebben. Normaal met griep of een flinke verkoudheid hoor je daar niemand over en nu is het ineens “spannend”.

De opa van mijn kinderen van half in de 80 en hartpatiënt was slechts verkouden. Mijn oom die slechts 1 vaccinatie had (medische redenen) en flink verzwakt is door behandelingen tegen kanker heeft nu corona. Hij is echt wel ziek, maar kan het wel gewoon thuis uitzieken.
Als we gewoon individueel wat voorzichtig zijn met kwetsbare mensen (niet langs gaan als je ziek bent of flink verkouden, beetje afstand houden bij twijfel) dan komen we denk ik al een heel eind.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 11:25

Ik zit ook niet in isolatie maar dat is ook niet nodig aangezien mijn ouders nog steeds wel wat klachten hebben dus dan maakt het niet zoveel uit.

Het valt mij reuze mee hoe ziek ik ervan ben al ik eerlijk mag zijn had altijd verwacht mij veel beroerder te voelen. Alleen 1 dag was ik wel echt heel misselijk en mijn mond had een branderig gevoel dat ik dacht dat ik maagzuur had in plaats van corona.

Ik had trouwens wel dat was van maandag op dinsdag nacht het idee dat mijn mond in de fik stond was echt geen pretje kon dat ook niet zo koppelen aan keelpijn.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 12:38

Helemaal mee eens. Terug naar normaal is het beste. Ik zit ook niet in isolatie. Hoeft ook niet meer, maar iedereen heeft hier toch al corona.

Mijn vader doet nog steeds te veel waardoor hij in de avond hoofdpijn en koorts krijgt. En maar niet haar mij luisteren...