Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pandora2 schreef:Denemarken zou nu ook in lockdown zijn.
Gelezen in een ander topic.
En reisadvies naar Spanje is aangepast. Vooral regio Madrid en Baskenland zijn hard getroffen.
Berdien schreef:Maar met dat thuisblijven he. Wie moet er dan thuisblijven? Want er zijn heel wat mensen met banen waarbij het helemaal niet zo handig is dat ze thuis blijven. Moet winkelpersoneel dan ook thuis blijven? De politie? Vrachtwagenchauffeurs die de winkels bevoorraden? Je kunt echt niet zomaar zeggen 'Ho. Stop. Vanaf nu blijft iedereen thuis'. Dán krijg je pas paniek en enorme toestanden.
lovee schreef:Reizen naar Amerika gestopt. Trump weet zelf niet eens hoeveel mensen er daar Corona hebben vanwege geen testen. Verspreid zich daar ook wel zonder Europianen..
Pandora2 schreef:Oh echt ? Gaan die inburgeringen in Denemarken nog via zulke strikte regels ?
Zo leert een mens toch weer wat bij
germie schreef:Berdien schreef:Maar met dat thuisblijven he. Wie moet er dan thuisblijven? Want er zijn heel wat mensen met banen waarbij het helemaal niet zo handig is dat ze thuis blijven. Moet winkelpersoneel dan ook thuis blijven? De politie? Vrachtwagenchauffeurs die de winkels bevoorraden? Je kunt echt niet zomaar zeggen 'Ho. Stop. Vanaf nu blijft iedereen thuis'. Dán krijg je pas paniek en enorme toestanden.
Nee, maar er zijn ook beroepen of bedrijven waar het wel kan. Ik kan in principe mijn werk vanuit elk deel in de wereld doen mits er een internetverbinding is (die dan wel beveiligd moet zijn).
Bij ons is er nog niet gezegd dat we mogen thuiswerken behalve die ene dag in de week die je vaak al had. Echter, er begint wat te veranderen in de zin van als je denkt dat het beter is om thuis te werken, dan mag dat. Dus ga je die groep al laten thuiswerken, dan heb je minder reisbewegingen op piekmomenten in het openbaar vervoer bijvoorbeeld. Diezelfde mensen gaan dan nog wel sporten in een sportschool, of laten gewoon de hond uit en gaan hardlopen (laatste 2 geen enkel risico), maar in die sportschool is het een lokaler risico. Ook zullen de thuiswerkers af en toe toch moeten vergaderen. Dat kan soms wel met skype o.i.d. maar bij ons heb je ook wel de 'meekijkklusjes'. En dat gaat dan eigenlijk niet meer. Dus 95% van het werk zal wel gewoon doorgaan, maar er zullen toch uiteindelijk dingen blijven liggen als iedereen op afdelingen waar thuisgewerkt kan worden die ineens voor 2 weken gaat doen.
BeFunny schreef:Ik weet niet of deze al gedeeld is hier. Niet zo belangrijk als een lockdown van Denemarken. Maar ze konden hier op wachten.
https://www.omroepwest.nl/nieuws/401063 ... met-corona
Destination schreef:Pandora2 schreef:Oh echt ? Gaan die inburgeringen in Denemarken nog via zulke strikte regels ?
Zo leert een mens toch weer wat bij
Kennelijk wel ja, ik had ook geen idee. Het is een vrij nieuwe wet en het is een laatste stap om te laten zien dat je Deens bent. Er is echter ook al kritiek op gekomen, want sommige moslims en Joden willen geen handen schudden met mensen van het andere geslacht wanneer er geen familiaire relatie is, aldus Reuters.
Zie de linkjes hieronder voor meer info:
https://www.nytimes.com/2020/03/07/worl ... nship.html
https://www.reuters.com/article/us-denm ... SKCN1PB29Q
cursebreaker schreef:Is er geen mogelijkheid tot het delen van schermen bv? Zo doet mijn man dat namelijk, die zeer regelmatig dingen moet uitleggen aan anderen op afstand - wereldwijd.
Berdien schreef:Eh nee. De grenzen gaan niet dichtDe grenzen gaan dicht voor reizigers vanuit Europa, maar vanuit de UK mogen mensen gewoon van en naar de VS vliegen.
Destination schreef:BeFunny schreef:Ik weet niet of deze al gedeeld is hier. Niet zo belangrijk als een lockdown van Denemarken. Maar ze konden hier op wachten.
https://www.omroepwest.nl/nieuws/401063 ... met-corona
In Berlijn laten ze nu de voorste deur gesloten waardoor mensen alleen achter in kunnen stappen. Op die manier hoeven ze niet te dicht bij de buschauffeur in de buurt te komen, aldus de NTV live ticker.
In de live ticker staat ook dat Tsjechië grenscontroles gaat invoeren aan de grenzen met Duitsland en Oostenrijk.
https://www.n-tv.de/panorama/09-35-Tsch ... 26512.html
DubbelDun schreef:Dat was idd te verwachten en er zullen er ook vast wel meer volgen (helaas).
Destination schreef:cursebreaker schreef:Is er geen mogelijkheid tot het delen van schermen bv? Zo doet mijn man dat namelijk, die zeer regelmatig dingen moet uitleggen aan anderen op afstand - wereldwijd.
Dat is zeker mogelijk, dit kan zelfs al via Skype. Een andere optie is teamviewer, waarbij je de andere persoon ook toestemming kan geven om dingen te doen op jouw laptop/pc.
LadyMadonna schreef:Berdien schreef:Eh nee. De grenzen gaan niet dichtDe grenzen gaan dicht voor reizigers vanuit Europa, maar vanuit de UK mogen mensen gewoon van en naar de VS vliegen.
Bron? Er is een verschil tussen Europa en EU he...
karuna schreef:Wij zijn een nuchter volk, dus wij raken niet in paniek toch?maar ja steeds meer mensen komen thuis wereldwijd. Frankrijk 60000 plus mensen zit thuis. Meer dan 2000 bedrijven staan stil nu. Australie overweegt ook inreisverbod voor europeanen nu.
Ik ga zo honden grondig uitlaten in het bos maar. En daarna weer wat boodschappen doen. Nou ja laten doen dan. Gister wat vergeten dat ik nu misgrijp.Benieuwd hoe de supermarkt erbij ligt kwa zeep en zo.
Koorts hier nu 1,5 dag volledig weghoesten aardig minder, hoofdpijn gezakt. Alleen een enorme loopneus opeens