Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 23:59

Supervixen schreef:
Daarbij zou ik mezelf er niet prettig bij voelen als kika mijn startbewijs zou betalen. Dat geld moet ook gewoon naar onderzoek tegen kanker, dus ik zou dan zelf alles betalen.

Klopt, het moet geen 'gratis vakantie' zijn ;) , dus had al bedacht dat ik zelf een bedrag thv de kosten van een citytrip + startbewijs zou sponsoren.
Drie jaar geleden heb ik heel fanatiek sponsors gezocht voor en met mijn zoon die voor een schoolproject naar Peru mocht, oa om de stichting Mama Alice te helpen. Dan heb ik er geen moeite mee, maar voor mezelf... (ook al is het níet voor mezelf) ... stuk lastiger :x

tita

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 13:37

Hier weer ingeschreven voor een trail volgens mijn man ben ik achterlijk dat ik zover ga rijden voor wedstrijdjes

7 maart de 3bergenloop in Driebergen

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 13:47

Ja 750 is wel wat, maar had het inderdaad meer verwacht in Noorwegen. In de Ardennen hebben we vergelijkbare hoogtemeters/afstand.

Hoe ver is het rijden Tita? Wij rijden ook wel regelmatig 1,5-2u naar de Ardennen. Jammer dat je man er niet achter staat.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 14:14

tita schreef:
Hier weer ingeschreven voor een trail volgens mijn man ben ik achterlijk dat ik zover ga rijden voor wedstrijdjes

7 maart de 3bergenloop in Driebergen

Die is leuk! Vorig jaar heb ik daar de 12 (?) gedaan.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 14:19

Klopt SV 12,5km
Moet je daar over mul zand?
Heb aan een been licht spierpijn bij de enkels, heb ik vaker als ik in bos getraind heb. Niet zo erg.

@katharinaa gister was 89km en naar driebergenloop is 81km
Ik kan er niks aan doen maar ben dol op Utrechtse heuvelrug en de Veluwe....
Mijn man is gister wel mee geweest met de kids, maar zijn dan wel halve dag kwijt.

Dochter heeft zonet voor eerst gelopen 800m in 6:20
Best trots op der is net 4 en wil volgende x mee lopen met kidsrun

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 14:49

Ja in het begin zit volgens mij wat mul zand, maar valt mee. En je kunt ook bij veel stukken het fietspad kiezen.
Die spierpijn herken ik, heb ik ook aan de linkerkant regelmatig.

Ik heb gewoon geen spierpijn van mijn 32km! Klein beetje zeurende hamstring links, maar verder niks. Had ik niet verwacht, maar erg blij mee.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 15:02

Ik rijd voor bijna elke run minstens 80-100 km. Krijg je als je in het zuiden woont -O-

Knap hoor SV!

Gaaf katharina, in Noorwegen trailen. Lijkt me echt een enorm gave omgeving om te lopen.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 15:17

Katharina jij gaat genieten in Noorwegen, zoooooo mooi daar!

Aan krachttraining doe ik niet, veels te saai en zie er voor mezelf geen nut in. Ga dan nog liever een paar stallen mesten :))

Gister de eerste kilometers vh jaar gemaakt en ook in onze nieuwe buurt. Blijkbaar zit er op 1.5km van ons huis een mini bosje met een mooi aangegeven rondje, maar ook wat zigzag paadjes er door heen. Super fijn als ik gewoon even een kort rondje bos wil doen, en wat een luxe om vanuit de voordeur uit twee natuurgebieden te kunnen kiezen :D

Ik heb een goal gezet voor 2020 om 750 km te lopen, 15 km per week wat echt makkelijk moet lukken maar dan is het in ieder geval niet te overweldigend, heb namelijk ook veel plannen richting het endurance rijden met de paarden waar natuurlijk ook een hoop tijd in gaat steken en ook mijn prio heeft :)

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 15:42

Wauw meiden wat gaan jullie goed!
Georganiseerde loopjes doe ik niet, nou ja alleen drie keer Enschede gelopen, maar verder niet. Maar wie weet in de toekomst.

Ik had een week of drie niet gelopen, wel drie keer in de week naar de sportschool. Vanochtend 6 km gelopen, eerst had ik niet zo’n zin maar na 2 km ging het beter. Heerlijke gelopen, ik merk dat mijn benen sterk zijn. Alleen mijn adem was het er nog niet zo mee eens :D .

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 15:46

Ik schrijf me juist in voor loopjes anders heb ik geen doel meer.
Afvallen deed ik het eerst voor maar na mijn 2e zwangerschap houdt mijn lijf alles vast

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 16:43

Nou inderdaad, wat is iedereen goed bezig!

Ik heb ook weer gelopen. Ik had opnieuw griep gehad, was wat oververmoeid en uiteindelijk had ik al 2,5 week niet gelopen. Ik stond ingeschreven voor een trail van 18 km, dus ik ben maar gewoon gegaan en mijn loopmaatjes waren, helaas voor mij, behoorlijk fanatiek :') Heuveltje op en heuveltje af, zandvlakte en heel ongelijke paden. Die laatste paar kilometers kreeg ik m'n benen nauwelijks meer opgetild maar ik heb het gered! Voor het eerst sinds maanden weer spierpijn van het lopen haha. Gelukkig ben ik nu wel weer over de hoge drempel geholpen en ik ga maar weer aan de bak.

Ik rijd trouwens ook vaak ruim 100 km voor trails. In mijn regio heb je geen natuurgebied waar je langere trails kunt lopen. Het strand is dan wel wat saai. Ik moet minimaal 45 minuten de auto in om mooi gebied te vinden.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 17:50

Dan heb ik echt geluk, ik heb de trails voor het uitzoeken. En allemaal bijna in minder dan 25 min met de auto.
Ik heb net nog even een rondje van 8km gedaan en mijn benen voelden prima. Zo kom ik op 70km deze week. Echt bizar, doe mij nog maar twee weken vakantie, want mijn lichaam doet het prima zo.
Vanaf morgen zal het weer zwaarder worden als ik er ook weer bij werk.
Dan krijg ik dat niet meer voor elkaar.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 22:53

Ja, jij zit in een trail-walhalla. Ik ben ook altijd wat jaloers op jouw mooie foto's en routes :D
Mijn bijrijdpaard staat vlakbij Meijendel, daar rijd ik dus ook 45 minuten voor. Maar dat kan ik wel leuk combineren, zeker als het straks weer langer licht is. Meijendel is ook echt een aanrader als je graag trails loopt. Ander soort hoogtemeters dan op de Veluwe :D

70 km, wat veel! Knap gedaan hoor, sterk lijf.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 07:24

Ik zie op insta altijd wel mensen die daar lopen. Ziet er mooi uit daar.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 09:37

Ik loop graag trails maar heb een hekel aan de auto :p In de zomer wil ik nog wel eens de fiets pakken naar een mooi stukje, maar dat vind ik in de winter onhandig met regen/kou en kleding.

Vandaag en morgen helaas geen tijd om te lopen, woensdagochtend kan ik weer :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:50

Dus... met pijn in het hart vandaag de Samsung Galaxy terug gebracht. Het is een prachtig horloge en echt super goede smart watch. Maar waarvoor ik hem gekocht heb voldoet hij gewoon niet. We kijken weer verder!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:56

poes schreef:
Dus... met pijn in het hart vandaag de Samsung Galaxy terug gebracht. Het is een prachtig horloge en echt super goede smart watch. Maar waarvoor ik hem gekocht heb voldoet hij gewoon niet. We kijken weer verder!

Ik heb de mijne vandaag gekregen!
Lijkt top, veel opties, heb er net een training ingezet en die ga ik morgenavond testen!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 22:19

Jammer Poes! Ik ben verliefd op de Fenix van Garmin, maar mijn Polar doet het nog perfect en ik heb andere dingen harder nodig, dus ik mag hem niet kopen van mezelf :’)

Net een heerlijk rondje van 5 km erop zitten, voelde goed, behalve dat ik nog steeds enorme stijve kuiten heb.

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 23:05

Ik ben ook helemaal verliefd op mijn Fenix <3 , maar hij is idd behoorlijk prijzig .

Vandaag was er weer hardloop 'training'. Met training tussen haakjes omdat het voor mij niet echt training is. Heb wat kracht oefeningen gedaan en daarna met trainster een beetje loopscholing. Wat triplings/skippings op korte afstand (20m) en voel het vrijwel direct. Wat een tegenvaller weer... -O- Vooral omdat ik zo met dagelijks lopen eigenlijk geen last meer heb en ook het mountainbike gaat goed (3x per week). En doe dan echt behoorlijke singeltracks dus niet te flauw en kost ook wel wat kracht.

Nu doet het gelukkig geen pijn. Hopelijk morgen ook niet. Maar pfff... wat baal ik weer! Heb nu 3 weken echt helemaal niet gelopen, alleen gefietst. Ik wil weer beginnen :D !

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 23:16

Balen idd Aagje! Mijn knie speelt ook weer een beetje op. Even pas op de plaats en met meer regelmaat trainen.

Ben heel benieuwd lies! Ik ga wrs de Garmin Venu nemen. Visa functionaliteit op de display na helemaal idem aan de jouwe dus ben zeer geïnteresseerd in jouw ervaringen. Die roze is mooi e! Ik ga de rosé gouden last nemen met beige bandje denk ik. Had je hem snel binnen via Garmin en kun je retourneren?

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 09:06

Balen zeg aagje... toen ik op retour van mijn blessure was en het trainen weer aan het op pakkem sloeg ik de 1e paar maanden ook de loopscholing over op advies van mijm fysio en trainer. Loopscholing is gewoon best wel belastend.

Ik heb de polar m600 maar inderdaad niet zo tevreden over. Met duurlopen prima maar met intervallen en wedstrijden niet snel genoeg en onhandig met dat touchscreen. Maar goed ik heb hem voor mijn verjaardag gehad dus moet het er maar gewoon even mee doen.

Gisteren baantraining, 8x 600m op 10km wedstrijdtempo ging lekker. Morgen duurloopje met tempoblokken. Tot nu toe kan ik me prima aan mijm schema houden. Trainen op gevoel is niks voor mij, ik hou ervan om dingen af te spreken :+

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 21:26

Katharinaa ik heb de Hivernal trail al eens gelopen. Dan de 33(?) km. Was wel pittig, zeker in het begin eerst die trappen op, weer naar beneden en vervolgens via een trailpaadje weer naar boven.

Vanuit huis kan ik prima hele onverharde routes lopen door het bos en over akkers/grasland. Maar ik rij ook regelmatig een paar honderd km voor een mooie trail in de Ardennen of de Eifel. A.s zondag een trailwedstrijd van 42km in de Ardennen en half februari ga ik 3 dagen in de Eifel trailen met eigen routes.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 23:30

Greetje63 schreef:
en half februari ga ik 3 dagen in de Eifel trailen met eigen routes.

En hoe gaat dat met die eigen routes? Hoe kom je daaraan in onbekend gebied? En heb je dan een gps programma op de telefoon?
Nu heb ik ook een gps programma op mijn telefoon rn wel 1 route, die ik had gedownload. En dan sta ik nog steeds bij iedere kruispunt stil om te kijken of ik naar rechts of links moet. Bestaat er geen tomtom achtige app die gewoon "bij de volgende bocht links aanhouden" zegt? En hoe zou ik daar dan routes op krijgen?

Ik ben zo'n nitwit op dit gebied....
En met een flapperende kaart gaan rennen (ik kan wél zeer goed kaartlezen) is gewoon niet handig :+

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 23:49

Op internet zijn veel trailroutes te vinden (gewoon via afstandmeten.nl staan er al heel veel) en een hardloopvriend die vaak meegaat maakt ze zelf vaak. Ik zet ze dan in mijn handheld. Want mijn horloge heeft enkel een kruimelspoor en daar red ik het ook niet mee. Maar ik ben dus echt slecht in navigeren. Nu lopen we nooit alleen maar delen ons op in groepjes na gelang de afstand die we willen gaan lopen. En het navigeren laat ik dan grotendeels aan een ander over. Nu gaan we naar een locatie waar we al vaak geweest zijn en de berghut is in een Burcht bovenop een heuvel (en boven een grote klimwand) dus van heel ver weg is die vaak zichtbaar en weet je in ieder geval welke kant je op moet als je terug wil.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 23:55

Ik vind het knap als je kunt navigeren in vreemd gebied. Ik stond gister ineens weer aan de overkant van het kruispunt aan het eind van mijn straat :') ik wilde door de wijk tegenover de mijne lopen, maar ik liep dus een rondje terug. Regelmatig lach ik mezelf onderweg uit omdat ik dus ergens anders uit kom dan ik had gedacht/gewild/gehoopt.

Wel gaaf lijkt me dat Greetje, zo’n weekend in de Eifel lopen. Dingen die ik toch ook echt eens wil gaan doen.