paardrijden en overgewicht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 19:15

Patt schreef:
Ladybird: Je eet wel gewoon met regelmaat suiker toch? Of in je koffie?
Ijzergehalte al eens na laten meten?

Ik drink zelden koffie en in Mn thee lust ik geen suiker

Bloed was goed. Heb 2 week geleden bloed laten prikken

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 19:35

Patt het baalmoment zit hem er ook vooral in dat ik nu op de bank zit en niks kan. Niet leuk. Ben zo gewend actief te zijn. En wat ik van de huisarts begreep kan het ook nog best een tijdje duren. Ik eet nu rond de 1700 maar dat vind ik lastig. Scheelt wel heel veel met de 2100 die ik eerst mocht eten.

Olikea

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 19:57

Het zal in de lucht hangen. Allemaal een dip.

Ik ga er morgen weer in vliegen.. Ik wil Die laatste kilo's er ook af.

Heb ter motivatie een nieuwe broek gekocht.. Die nu nog niet past.. nou ja.. wel met muffintop..

Die moet passen. Daarna mag ik weer even normaal eten.

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 20:57

Balen van de dip!

Hier gaat het "opzich" wel goed.
Kermis weekend achter de rug en ook gewoon besloten lekker te drinken en mee te eten!
Ben maar '0.3' aangekomen dus dat valt me echt alles mee!
Deze week weer normaal oppakken en moet zeggen in mn hoofd voelt het goed.
Zo van oke, af en toe even lekker laten gaan. En dan weer goed oppakken. Werkt opzich best!

Hoop toch nog wel een kilo af te vallen voor ik weer naar de diëtist moet. Vorige keer was ik iets aangekomen, dus hoop dat er nu wel weer af te hebben! :)

Tegenwoordig een yoghurt gevonden voor mezelf wat werkt! hou er helemaal niet van maar deze is lekker! Eet daardoor een keer per dag brood of crackers minder, best te doen! :D

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 23:20

Ladybird schreef:
Patt schreef:
Ladybird: Je eet wel gewoon met regelmaat suiker toch? Of in je koffie?
Ijzergehalte al eens na laten meten?

Ik drink zelden koffie en in Mn thee lust ik geen suiker

Bloed was goed. Heb 2 week geleden bloed laten prikken

Ik vraag dat omdat ik er begin dit jaar ook een tijdje last van heb gehad, zwart voor ogen worden bij het omhoogkomen of na het bukken in de winkel en daarbij duizelig. Toen ben ik wat suiker gaan gebruiken verdeeld over de dag en heb bij de Kruidvat een fles Floradix vloeibare ijzertoevoeging gekocht.
Daarna bijna geen last meer van gehad. Wellicht een idee om te proberen.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 23:32

SusanH schreef:
Patt het baalmoment zit hem er ook vooral in dat ik nu op de bank zit en niks kan. Niet leuk. Ben zo gewend actief te zijn. En wat ik van de huisarts begreep kan het ook nog best een tijdje duren. Ik eet nu rond de 1700 maar dat vind ik lastig. Scheelt wel heel veel met de 2100 die ik eerst mocht eten.

Ik snap je helemaal!

Juist het lekker actief zijn maakt dat het makkelijker is om je mindset positief te houden waardoor je het onder controle houden van je eetpatroon makkelijker volhoud.

Ik eet gemiddeld ook maximaal 1700 kcal per dag met uitschieters bij feestjes of uit eten gaan. Daarnaast probeer ik de dagelijkse dingen zo actief mogelijk te doen op de fiets en wandelen met de hond.
Wat je voor nu kunt doen is tijdelijk wat gezonde / weinig kcal tussendoortjes bijdehand houden in geval van nood.

Denk aan fruit of yoghurt. De verse magere biologische yoghurt van de jumbo bijvoorbeeld is maar 32 kcal per 100 ml, daar pak ik op hongermomenten (vaak in de avond) dan gerust nog lekker een schaal van 250 ml van en zit ik toch lekker vol gegeten. Kun je nog paar aardbeien of stuk appel doorheen gooien.
Of als je gewoon even lekker iets wilt knabbelen een schaaltje (15-20 gram) popcorn, ik heb vaak de popcorn sweet&salty van de Hema (15 gram voor 71 kcal).
Ik denk maar even mee hoor :D
Volhouden. x

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 23:35

Olikea die broek moet gaan lukken hoor, kom op.

_MelisS je maakt ons nieuwsgierig dus kom op zeg het...……….. welke yoghurt? :P

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 23:03

Hallo, ik meld me ook even :) Ik ben 82 kilo momenteel (ben wel ongesteld dus zit over een week waarschijnlijk weer terug op 81) en dat is natuurlijk te zwaar voor iemand van 1,69 :) Mijn vetpercentagen durf ik hier niet eens te vermelden. Maar het is triest :') Ik wil heel erg graag af vallen zodat ik niet te zwaar wordt voor het rijden. Momenteel rij ik op groot stevig paard dat mijn gewicht makkelijk aan kan. Maar ik wil toch heel erg graag 60 kilo wegen. Dat is dus 22 kilo eraf. Ik wil dit doen in 11 maanden. Dus ongeveer 1 augustus 2019 zou ik op mijn streefgewicht moeten zitten.

Even stukje de diepte in: ik schaam me diep dat ik het zover heb laten komen en voel me er in en in rot over. Helemaal als ik eens een keer in een passpiegel heb gekeken en mijn forse buik en benen heb gezien. Ik moet er wel bij zeggen dat ik medicatie slik (o.a. een antidepressivum) met gewichtstoename als bijwerking dus dat speelt ook een rol. Ondanks deze bijwerking is in het verleden wel gebleken dat het mogelijk is om af te vallen.

Vanaf a.s. maandag ga ik er helemaal voor. Strak eetschema, fitness, fietsen en paardrijden. Wie support mij? :o *\o/*

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 23:26

Hey individu, welkom! Is wel pittig hoor in die tijd 22 kg afvallen... Ik ben nu in ongeveer een jaar 12 KG kwijt en vond het moeilijk zat. Maar hoop dat het je lukt!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 07:19

Ik heb ook langer gedaan over iets minder dan 20 kg. Maar wij willen je graag supporten hoor :j

Hier gaat het nog steeds niet goed, ga vanmiddag naar de orthopeed met mijn knie. Ik zit vooral op de bank en dat is saai :+ gewicht gaat wel weer wat beter nu ik gok dat een deel van het gewicht wat er bij zat vocht van het trauma was. Maar goed mag wel minder eten nu natuurlijk omdat ik weinig doe.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 07:22

Welkom individu! Het is voor elk persoon ook anders denk ik hoe ‘makkelijk’ je die 20 kilo kwijt bent! Ik ben in een jaar tijd 40 kilo afgevallen! Maar ik moet ook echt veel. Ik verwacht over de komende 15/20 kilo ook een jaar ge doen.

Susan sterkte! Hoe komt dat van je knie?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 07:24

Ben van ons nieuwe paard gevallen, en mijn knie heeft de klap opgevangen. Daar kon mijn knie niet tegen en nu issie stuk -O-

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 07:26

He das niet best -O- knuffel en veel sterkte :*

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 07:43

Dank je.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:03

Gatsie Susan, sterkte! :(:)

Welkom individu! Succes met het behalen van je doel.

Ik ben wat grieperig, daardoor de hele week al vrij weinig gedaan. Ik moet veel werken, dus probeer daar mijn energie een beetje voor te bewaren. Gisteren echt helemaal niks gedaan (was vrij) en voel me nu wel echt beter gelukkig.
De weegschaal houd me voor de gek, ben ook ongesteld. Dus volgende week maar weer wegen :)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 09:09

Welkom. Succes met je doel. An sich.. 20 kilo in n jaar.... als je heel strikt blijft moet t wel kunnen.

Hier een tijdje niet goed bezig geweest. Ook weken niet op de weegschaal gestaan. Nu weer aan het oppakken. Gaat goed gelukkig. Was voorbij mn begingewicht gegaan, niet zo handig.

Zo weer een rondje hardlopen met de hond

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:46

Ik ben ook weer op gang. Er is weer een kilo af

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 23:34

Hoi individu leuk dat je hier mee komt kletsen en natuurlijk krijg je support.
Probeer je doel niet te hoog te maken maar begin met kleine doelen te stellen, de eerste 10 kilo eraf is ook al heel erg goed.

Download een app die je kcal inname berekend en ga je eetpatroon invoeren en je ziet al snel waar het mis gaat. Heeft mij enorm geholpen en het extra bewegen scheelt ook een hele hoop.
Boodschapjes te voet of met de fiets doen scheelt ook al.

Wat eten betreft zoek uit waar weinig kcal inzitten en je toch tussendoor wat kunt eten als het even nodig is. Denk aan een appel, mariakoekje, stukje peperkoek, ligakoek of beter nog komkommer f snoeptomaatjes bijvoorbeeld tussendoor.

SusanH pffffff snap helemaal hoe jij je moet voelen, het is vreselijk om stil te moeten zitten terwijl je hoofd zoveel wil doen. Zeker nu je zoveel afgevallen bent is het in beweging blijven een ding geworden om mooi op gewicht te blijven. Dan is het nu weer minder kcal eten terwijl je je al verveeld en de tijd niet opschiet. Maar wel fijn dat je gewicht weer wat stabiel is nu. Kom op nog even volhouden.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 08:02

SusanH schreef:
Ben van ons nieuwe paard gevallen, en mijn knie heeft de klap opgevangen. Daar kon mijn knie niet tegen en nu issie stuk -O-

Mooi klote. En dan ook nog eens eten niet als troost gebruiken

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 08:34

EmptyWords schreef:
SusanH schreef:

Mooi klote. En dan ook nog eens eten niet als troost gebruiken

Die neiging heb ik nooit gehad gelukkig dat scheelt. Was vanmorgen weer onder de 72 dus denk dat het vocht van mijn knie ook een deel van het extra gewicht was. Ik krijg een MRI 17 sept als het goed is weet ik dan 2 dagen later wat er aan scheelt.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 08:39

Hoe gaat het bij jullie? Poosje terug was bij een heleboel mensen de motivatie ver te zoeken. Inclusief bij mij.

Ik heb me wel weer weten te herpakken en langzaam gaat er weer wat af. Voor het eerst weer op het gewicht van voor mijn zwangerschap. *\o/*

Zoonlief is dik 5 jaar. Dus dat heeft even geduurd. :oo

@susanh. Hoe gaat het met je knie?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 08:40

Netjes hoor! Ik deed er 7 jaar over om dat te halen :=

Hier met knie nog niet goed, maar weet gelukkig wel dat er niks kapot is. Het heeft alleen wel heel veel tijd nodig. Maandag mag ik beginnen met fysio. Gewicht gaat goed, het lukt om ondanks bijna niks doen prima om op gewicht te blijven.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 08:42

Super zeg!

Hier gaat het prima, 2x per week sporten en nog wat paardrijden. Vorig weekend verjaardag van vriend gevierd, en afgezien van een stukje taart niet gesnoept!

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 16:24

Hier inmiddels weer stabiel maar vorige week ineens bijna 2 kg erbij :?

Was donderdag gestart met Bootcamp training en dit ging erg goed, vrijdagochtend wel met flinke spierpijn uit bed gestapt. Vrijdagavond uit eten en zaterdagochtend nog een keer halve (30min) bootcamp training in combinatie met nog 30 min hardlooptraining. Er zat zomaar bijna 2 kilo bij ik schrok me rot en dacht dat kan toch niet van 1x uit eten zijn...… wel moest ik ook ongesteld worden maar dan nog.

Blijkt nu achteraf toch echt ook vocht te zijn geweest dat je lichaam vast houdt voor de spieren om te herstellen (spierpijn). Had niet gedacht dat het zoveel kon zijn maar afgelopen dinsdag waren de kleine 2 kilo er gelukkig weer af.

Toch vindt ik het schrikken als de weegschaal ineens weer zoveel meer aangeeft.

Ik zit inmiddels onder mijn gewicht van voor mijn zwangerschap maar mijn dochtertje is ook alweer 11 jaar hahaha.

Echt super knap Susan dat je toch op gewicht kunt blijven ondanks dat je zo weinig kunt bewegen. Ik weet niet of dat bij mij zo makkelijk zou gaan. Goed van je!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 16:27

Haha wilde al zeggen, spierpijn betekent ook vaak iets meer vocht!