[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 17:44

Ohhh ik meld me even! Net mijn eerste piercing gezet en meteen een tepelpiercing haha. Het deed echt rete pijn maar hij bloed amper gelukkig. Nog meer mensen ervaring mee? Wanneer gingen jullie weer zwemmen ed?

Oh ik lees op de vorige pagina alleen maar nare berichten haha help :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 17:47

Geen goede ervaring mee helaas, de eerste weken ging t goed en daarna een half jaar lang alleen maar zweren, zeuren, pus, korsten, etc. Was blij dat ie eruit was := Zwemmen niet eens gedaan, was ie niet rustig genoeg voor dus durfde ik niet.

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 18:45

Hier twee gemixte ervaringen. Ik heb er twee, nu een jaar oud. De rechter heeft zich vanaf het begin perfect gedragen. Allen uiteraard wat beurs en gevoelig de eerste weken. Lijkt nu goed 'genezen' (in hoeverre tepelpiercings echt genezen). Wil er binnenkort misschien een ander sierraadje in. Dat durf ik denk ik wel aan.

Maar de linker, oh boy. Is nooit helemaal rustig geworden, maar op een gegeven moment heeft oplazer gehad en toen begon de ellende. Van een klein bultje werd het een groot bultje, pussig, korsten, open wondjes, pijn. Bij de HA geweest, nu een kuur antibiotica. Hij lijkt wat rustiger te worden. Maar nog lang niet genezen, ben benieuwd hoe het gaat als de AB kuur voorbij is.

Zwemmen doe ik sowieso niet, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 19:22

Hier hele goede ervaring juist! Zetten was niet bijzonder pijnlijk, heb toen 24 uur met zere tetten gelopen, dag daarna er nog even goed naar van geweest en daarmee was het ook over. Verder nooit echt gedoe mee gehad qua pijn of zeurende piercings. Maar ik heb af en toe het gevoel dat ik daar (in ieder geval tot nu toe, *klopt af*) heel veel geluk mee heb gehad, het kunnen gewoon ontzettend vervelende klierende piercings zijn als je pech hebt.

Zwemmen doe ik niet, ben er wel na een week of 8 weer mee in bad/jacuzzi geweest. Dat was de minimale periode die ik moest wachten volgens mijn piercer dus daar heb ik me gewoon aan gehouden.

MyChoice

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 19:40

Die van mij was heel snel genezen. Na een jaar wel eruit gehaald omdat ik het niet zo mooi vond toch.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:16

Immiddels snds november mijn daithpiercing en ik wil eens even gaan rondkijken voor een mooi sieraad erin.
Waar kan ik het beste kijken? Is het verstandig om ook nu nog voor titanium te gaan of maakt het nu niet zoveel meer uit?
Ik vind dit soort dingen erg mooi;Afbeelding
Afbeelding
(De grotere afbeeldingen)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:39

Okee klinkt nog niet heel slecht. Mijne doet geen zeer, oook geen bloed. Vind het zelf alleen nog wat eng, durf er niet echt aan te zitten. Deden jullie spoelen met zout of enkel zeep? Ik zwem ook niet echt maar jacuzzi ofzo. Maar dus wel 8 weken aanhouden dus.

Het zetten was ff 5 seconden pijnlijk, daarna prima. Dus dat viel me al flink mee haha

DWensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:47

Hier goede ervaringen met m'n tepelpiercing. Nooit problemen mee gehad! Op de keer dat ik in m'n handdoek ben blijven hangen na.. |o Dat bloedde toen ontzettend hard maar is gelukkig mooi genezen en verder tot op heden niks mee te doen gehad!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:19

sans6 schreef:
Immiddels snds november mijn daithpiercing en ik wil eens even gaan rondkijken voor een mooi sieraad erin.
Waar kan ik het beste kijken? Is het verstandig om ook nu nog voor titanium te gaan of maakt het nu niet zoveel meer uit?
Ik vind dit soort dingen erg mooi;[ [url=m/UDZTco.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gbIRW0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Classic Ink & Mods :D Vorig jaar mn eerste piercing laten zetten daar, superfijn geholpen en ze hebben prachtige sierraden <3

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:31

sans6 schreef:
Ik vind dit soort dingen erg mooi;[ [url=m/UDZTco.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gbIRW0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eerste sieraad zijn eigenlijk 2 piercings, dus twee sieraden. Tweede is van het merk Body Gems en 14k goud.

Het materiaal van je sieraden is altijd belangrijk, omdat het in je lichaam zit. Dat betekent dat het veilig moet zijn om langere tijd te dragen. Sieraden van zilver kunnen bijvoorbeeld oxideren en een permanente verkleuring veroorzaken, en langere tijd blootstelling kan een nikkel allergie veroorzaken als je dat nog niet hebt. En zo zijn er heel veel redenen om wel voor hoge kwaliteit sieraden te kiezen.

En ik zou idd zeggen, maak een afspraak bij Classic Ink & Mods of Dare2Wear. Genoeg mooie sieraden en ze kunnen ook beoordelen of je piercing voldoende genezen is om te wisselen.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 22:12

Dank jullie voor de antwoorden!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 08:33

Mijn tepelpiercing heeft al zoveel doorstaan. :')

Heb m er ook al 2x jaren uit gehad en beide keren weer opnieuw erin kunnen doen. (Oké, de laatste keer deed t de piercer met wat meer moeite.)

Genezing ging ook helemaal vanzelf.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 11:25

Heeft er iemand tips voor fijn materiaal voor in opgerekte oorlellen? Mijn linkeroor is ineens flink aan het ontsteken door de chirurgisch staal tunnel die erin zat, en waar hij de laatste keer dat hij ging ontsteken beter werd van acryl blijft het nu gewoon net zo erg -O-
Ik zat te denken om een plug van steen te bestellen (zo’n amethyst oid) in de hoop dat dat misschien werkt maar ik vraag het eerst even hier. Ik ben nu bijna zo ver dat ik hem er gewoon uithaal want het doet echt behoorlijk pijn en op deze manier vind ik het niet meer zo leuk :n

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 12:20

Ik vind siliconen ook fijn, dat voel je bijna niet maar moet je wel goed blijven reinigen
Hout schijnt ook fijn te zijn, maar nog nooit gehad tijdens een ontsteking
Glas of steen kun je inderdaad ook proberen

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 12:23

Al die tepelpiercing ellende van jullie blijft voor mij de reden dat ik ze niet durf te laten zetten :+

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 13:38

Ik hoop dat de ellende me bespaard blijft haha. Tot nu toe gaat prima, vind hem wel heel mooi!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 17:09

E_J schreef:
Heeft er iemand tips voor fijn materiaal voor in opgerekte oorlellen? Mijn linkeroor is ineens flink aan het ontsteken door de chirurgisch staal tunnel die erin zat, en waar hij de laatste keer dat hij ging ontsteken beter werd van acryl blijft het nu gewoon net zo erg -O-
Ik zat te denken om een plug van steen te bestellen (zo’n amethyst oid) in de hoop dat dat misschien werkt maar ik vraag het eerst even hier. Ik ben nu bijna zo ver dat ik hem er gewoon uithaal want het doet echt behoorlijk pijn en op deze manier vind ik het niet meer zo leuk :n

Acryl en chirurgisch staal (en siliconen) zijn ook niet zo top om te dragen.

Materialen als glas, natuurlijke steen en hout kan ik echt aanraden.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 17:21

Aah dat verklaart! Dankjewel voor de tip! Ik heb nu bij alloverpiercings een amethyst plug besteld dus ik hoop maar dat die snel binnenkomt en dat dat helpt :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 17:24

Lous schreef:
Al die tepelpiercing ellende van jullie blijft voor mij de reden dat ik ze niet durf te laten zetten :+

Volgens mij zijn er nog net zoveel mensen bij wie t wel goed ging. In tegenstelling tot de triple forward helix. Dat heb ik alleen nog maar slecht zien gaan hier op Bokt. :')

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 18:20

Mijn zus heeft een TFH, alleen de laatste gaat ze binnenkort zetten. Daar heeft ze ook wel gekloot mee gehad, maar alleen vochtbultjes.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 18:34

Ik heb een enkele FH gehad, mén wat een ellende Bijna even erg als mn outer conch.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 21:50

Ik heb een enkele. Totaal geen problemen mee gehad

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 21:55

Grappig, mijn Forward Helix is echt de liefste ooooooit. Zelfs mijn normale gaatjes waren vervelender haha. Mijn conch en gewone helix daarentegen, man wat een etters _-:( := . Zo zie je maar weer hoe erg het verschilt haha.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 22:34

Ik heb een enkele en links binnekort een dubbele, t is een bitch, mijn daith ook, nu een jaar verder met beide en we gaan de goede kant op :')

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 23:29

Heel veel mensen hebben ook gewoon geen geschikte anatomie voor een forward helix, laat staan meerdere. Piercers die niet zo kundig zijn zetten ze dan toch en dan krijg je problemen.

Mijn tepelpiercings vind ik niet zo heel dramatisch. Mensen hebben er vaak een heel rooskleurig beeld van, maar ze kunnen wel 12 maanden (of langer) duren om te genezen dus het is gewoon veel geduld hebben.