Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:28

Ja het is prachtig weer Chanelle :) Hoeveel km ga je?

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:03

Ik ga les 9 van Evy lopen, zal net over de 3 km zijn denk ik. Ligt eraan hoe hard ik loop, haha.
Heb trouwens mijn hartslagmeter omgedaan, eens kijken hoe dat ding werkt.

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:24

geniet ervan :) heerlijk weer nu. Hopelijk rond half5 ook nog. Wil even kijken of ik vandaag nog rondje kan doen. Van weekend beetje ziek geweest en heb nog veel slijm in de longen. Gisteren 1,2km op loopband en dat deed wel wat pijn nog. Dus even kijken hoe het gaat vanmiddag. Als maar droog blijft :D
Heb zaterdag 5,5km hardloopwedstrijd, dus moet wel ff conditie weer op pijl hebben :)

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:41

Well, that was not what I expected. :')
Ik liep net de dijk op, en weg was de zon, dus weer terug gelopen en een jasje meegenomen aangezien er dan best wat koude wind op de dijk staat.
Toen begonnen aan de les en na een halve km kwam ik er achter dat die hartslagmeter toch niet echt werkte voor mij,
ik kreeg het super benauwd van die band onder mijn borst, terwijl hij helemaal niet strak zat. Ding dus maar afgedaan, maar helaas bleef ik het de hele tijd maar benauwd hebben.
Kon de 3 minuten niet eens meer volhouden, dus ben maar rustig naar huis gaan wandelen.
Voel me vandaag ook niet helemaal fit en heb al een paar dagen last van de klieren in mijn hals, als ik er op
druk voelen ze als een soort spierpijn zeg maar. Als de pijn morgen nog niet over is, ga ik maar even langs de dokter.
Achja, volgende keer beter. -O-

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:09

Firefly, ik zou dan lekker rust houden deze week. Als het gisteren nog niet goed genoeg ging, gaat het vandaag echt niet veel beter. Denk aan je super compesatie, rust is de beste manier om beter te worden :D zeker nadat je ziek bent geweest!

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:45

ik ben donderdagavond na de 2/3e pizza wat ziekjes gaan voelen, maar zaterdag toen ik wakker werd was ik weer fit, en heb ik die 1 km gelopen, nu 2 dagen stilgezeten (nouja.. school en naar action, dus gerust wel gefietst hoor (gisteren zo'n 45 minuten in totaal, vandaag een ruim halfuur) maar ik wil vandaag wel weer gaan lopen, even zo'n fijne joggingsbroek opzoeken, kan ik mn mobiel in kwijt :D lekker voor het eerst een wat langere loop (voor mijn doen) met muziek, kijken of ik dan niet ga lopen naar het tempo van mn muziek... wil nog wel eens gebeuren heb ik gemerkt toen we op school 0,8 km moesten over het veld (zo'n 1,5 rondje..) en het mocht met muziek, na 300 meter was ik KAPOT :') noujaah.. mn conditie is nu wel beter ten opzichte van de brugklas, hoewel ik ben aangekomen.. blijkbaar toch onbewust wat gedaan aan mn conditie, ik zit nog te denken of ik met mn logge lijf 10 t/m 14 juni in het buitenzwembad zal gaan liggen om baantjes te trekken (4-daagse) met een dag rust. rust zal ik dan wel op donderdag houden, lijkt me prettig om niet na 2 dagen een rustdag te hebben en dan nog 2 dagen te moeten (ik moet 10 of 15 baantjes), dan liever 1 dagje en lekker rustig aan natuurlijk :D even uitzwemmen zeg maar, t water daar is best wel frissies zegmaar :P

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:04

Romyv schreef:
Firefly, ik zou dan lekker rust houden deze week. Als het gisteren nog niet goed genoeg ging, gaat het vandaag echt niet veel beter. Denk aan je super compesatie, rust is de beste manier om beter te worden :D zeker nadat je ziek bent geweest!

zo eigenwijs als ik ben, toch even rondje gedaan buiten :)
Maar gelukkig kan in mijn rondje ik alle kanten op... na ongeveer 1,5km voelde ik wel dat het in de spieren lekker ging maar mijn longen niet helemaal oke. Dus ipv rondje van 5,5km heb ik rondje van 4km gedaan. Tussendoor even de stal van het paard gemest (ja, andere route gaat langs stal, dus meteen maar ff gedaan, kon ik rustig aan doen).
Maar het ging best lekker. Morgen weer een rustdag en dan donderdag weer een keer en dan zal het zaterdag wel goed komen met de wedstrijd, want was vandaag niets langzamer dan vorige keer :D

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:09

Supercompensatie is zeker 3 dagen, dus donderdag trainen zou ik heel erg afraden.. maar goed, eigenwijsheid is ook een wijsheid :D

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:12

ach, ben ook de hele dag aan het werk en dat vraagt ook wat. Dus echt rust heb ik toch niet. Mijn werk is ook behoorlijk intensief :) veel traplopen en heen en terug naar de auto :)
Voel gewoon dat het wel gaat, dus tja... hou lekker die eigenwijsheid aan :D
Wel bedankt voor je tip hoor... als ik donderdag me iets minder voel, dan neem ik wel rust... maar ik ken mezelf. En meestal is 1 of 2 dagen rust bij mij wel goed

SWP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:04

@Deeenhoorn Misschien kan je op de maat lopen van Captain Jack? Als je een lekker ritme hebt wat precies goed is voor jou voor een tijdje kan het heel lekker lopen. Of Bongo song, een nummer waar je meerdere ritmes op kunt lopen je eigen ritme kan je daar door heen lopen vind ik.
Zelf loop ik nu zonder muziek de laatste tijd.
En ben ik Romy haar advies aan het opvolgen om bij mijn 5 km. te blijven en proberen de 5 km iets sneller te kunnen lopen. Bedankt Romy.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:19

Ik ben sinds vorige week niet meer wezen lopen. Bleef last van m'n schenen en knieen houden en liep het er niet uit, dus ben na 1 km gestopt.
Vanmorgen bij de podo geweest voor sportzooltjes, bij m'n hak worden ze aan de binnenkant iets omhoog gezet, zodat mijn knie recht komt te staan. Samen met oefeningen voor m'n kuiten en knieën zou dat moeten helpen om de klachten te verminderen. Heb er al sinds kerst last van en ben er wel een beetje klaar mee!

Romy, jij hebt wel eens aangegeven dat een looples vaak erschil kan maken in techniek en dus bllessures he? Maar waar doe je dat? Als ik Google kom ik alleen bij 'looples met Evy' uit ^)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:35

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:20

Ik heb nu voor de tweede keer gelopen, ging lekker!
Had vanmorgen al paardgereden dus voel m'n spieren nu al aardig trekken.. Haha.
Heb 3km in 20 minuten gelopen, voor de 2e keer netjes vind ik. :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:29

Zeker netjes Loki :)

Ik heb net weer met de AV meegelopen, merkte gelijk dat ik dit weekend teveel had gedaan. Dus even mak aan.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:12

Heb vandaag mn interval gedaan en kwam op 4km in 19,42minuten. Super blij want heb nu dus 9 weken om dit tempo van 4km uittebreiden naar 5km en krijg er steeds meer vertrouwen in dat het man, merk helaas wel dat een paar goede schoenen snel moet komen, mn knieen beginnen na zo'n 10 minuten te zeuren. Ik ga donderdagmiddag mn schoenen ruilen of terug brengen en hopelijk heb ik dan wel een paar goede loopschoenen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:02

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:38

dit is de reden waarom poselopen en barefoodrunning helemaal in is.... Vanuit de basis gewoon GOED lopen ipv oneffenheden proberen weg te poetsen met dure schoenen :=

Ik blijf het ene lastige discussie vinden. Heb zelf ervaren hoeveel last ik van oude blessures kreeg door verkeerde schoenen; iets waar ik met mn huidige schoenen nul last van heb!

top welshfan! Je zit nu al verder onder 30min per 5km!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:25

Ik vind het jammer dat er nergens wordt aangegeven dat er in principe gewoon uitgegaan wordt van gezonde voeten.. Je gaat mij echt niet vertellen dat ik járen heb rondgelopen met knieklachten en nu met knie- en scheenklachten door overbelasting. Dat komt toch echt door een behoorlijke overpronatie.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:31

Dat zal zeker in het onderzoek zijn meegenomen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:33

Hier het hele proefschrift.... staat idd ook in over pronatie.

http://www.sportgeneeskundegroningen.nl ... 202014.pdf

edit: heb het maar even geprint (sorry baas := ). Ga ik van het weekend eens een poging doen om het te lezen.
Het is natuurlijk maar een onderzoek van 1 iemand, dus betekent niet dat DAT de waarheid is, maar vind het wel interessant. Heb nu neutrale hardloopschoenen (ooit gekocht in de sportzaak) en zat te denken om andere te laten aanmeten. Niet dat ik ergens last van heb (althans, niet door de schoenen), maar dat is puur door de berichten dat je dat toch eigenlijk moet doen als je blessures wil voorkomen, bladiebladiebla.
Nooit verkeerd om er over na te denken of het echt nodig is.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 13:37

Jammer dat het in het Engels is...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 13:52

Zit aan het einde wel een korte nederlandse samenvatting eventueel. Maar dat is wel heel kort.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:56

Karin is juist goed, kunnen we allemaal ons engels oefenen ;)

Romy, ik loop nu de 5km in 26,40 en doel is 25minuten.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:46

Ga het volledige artikel van het weekend eens lezen. Wel interessant. Ik denk sowieso dat we ons veel laten aanpraten door media, niet alleen op hardloopgebied :=

Ik heb vandaag weer gelopen. Na het weekend met koorts toch nog 3 dagen rust gehouden. Was blijkbaar een goede keuze want heb net heel fijn gelopen.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:58

Yes, ik heb mezelf net een trap onder m'n kont gegeven en heb heerlijk gelopen na de afgelopen keer!
Les 10 van Evy here I come :D