[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Winner91

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 12:40

@Puppetje, ik ontbijt persoonlijk wel met veel koolhydraten. En bouw dit af tegen de avond en eet ze
savonds zo min mogelijk. Dit ook om mijn stoelgang op gang te houden.

Ik varrieer tussen:

-Brinta
-Yoghurt met musli/kellogs/fruit
- brood met een stuk fruit

Op deze manier leg je een goede basis en voorkomt het honger gevoel wat snacken veroorzaakt.
Ben je ook van plan om te gaan sporten?

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 12:44

Sporten vind ik dus erg moeilijk, omdat ik 40 uur werk en 2 paarden heb. Ik ben dan 's avonds om half negen klaar met alles wat ik moet doen en zou dan nog moeten gaan sporten.
Ik wil proberen om 1 avond in de week naar de sportschool te gaan en Spartan te gaan doen met zo'n kettelbal.
Wat eet je dan als lunch?

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 12:47

Ik ontbijt s morgens altijd met 2 krackers met appelstroop

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 13:08

Ben nu pas wakker... Verdorie

Zo maar en boterham met een mandarijntje en dan een stuk fietsen met de hond.

Gister allemaal dingen gesnoept op me werk. Maar vandaag ga ik dat niet doen...

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 13:13

Winner91 schreef:
@Puppetje, ik ontbijt persoonlijk wel met veel koolhydraten. En bouw dit af tegen de avond en eet ze
savonds zo min mogelijk. Dit ook om mijn stoelgang op gang te houden.

Ik varrieer tussen:

-Brinta
-Yoghurt met musli/kellogs/fruit
- brood met een stuk fruit

Op deze manier leg je een goede basis en voorkomt het honger gevoel wat snacken veroorzaakt.
Ben je ook van plan om te gaan sporten?

Ik eet 's ochtends ook veel koolhydraten :j Ik haal ze uit Brinta of Havermout. Kan naar mijn weten ook helemaal niet kwaad 's ochtends. Je lichaam verbruikt aardig wat om je motor op te starten. In de loop van de dag bouw ik ook mijn koolhydraten af.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 13:20

Zo, ik dacht, laten we maar veel calorietjes verbranden vannacht.. ik heb de 12 uur aangetikt. :')

En ik heb me toch weer een partij spierpijn van dat touwtjespringen.. :')
Ben benieuwd, ga morgen voor het eerst sinds mijn rugbehandeling weer aan de Zumba, hopen dat het nu goed blijft gaan.

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:00

Ik ontbijt inderdaad ook met veel koolhydraten.. Havermout of brinta. Brinta met was kaneel en havermout met wat gehakte gedroogde pruimen. Maar ik eet tussen de middag 3 sneeën brood maar ook s'avond pak ik wat met koolhydraten want anders houd ik mijn lichaam echt niet draaiende :o

Heb sinds afgelopen week een andere weegschaal want de oude was stuk, maar deze geeft 4 kilo minder aan.
Dus ik weet dus niet hoeveel ik af ben gevallen, 4 kilo in een week lijkt me alles behalve waarschijnlijk :')

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:03

Nou ja, dat scheelt iig weer een hoop afvallen, als je ineens zoveel kilo lichter bent volgens deze weegschaal :')

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:05

Beter zo dan andersom! :D

Hebben jullie misschien nog wat tips om mijn havermout op te fleuren zonder al te veel extra calorieën toe te voegen? Ik eet zo min mogelijk toegevoegde suiker, dat maakt het wel lastig. Ik gebruik nu kaneel, maar dat heb ik ook al wel gezien. Speculaaskruiden ook geprobeerd, dat was het ook niet helemaal. Cacaopoeder gebruik ik heel af en toe, is te doen maar niet heel erg lekker. Dus tips zijn welkom! :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:16

Beetje Stevia ( natuurlijke zoetstof) erbij? Of anders krenten/rozijnen, ander gedroogd fruit of gewoon fruit erbij?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:34

Het probleem met Stevia is dat de meeste Stevia die je in de winkel koopt maltodextrine bevatten (en dan maar 3% stevia!). Dit spul is nog erger voor je bloedsuikerspiegel dan gewone suiker. Dus ik ben gestopt dat te gebruiken. Rozijnen kan, maar ook met mate. Ik kan eens kijken wat ik met gedroogd fruit kan doen :) Gewoon fruit bevat wel al snel weer veel calorieën. Mandarijn zou kunnen, of een kiwi (zou dat lekker zijn?), maar je komt algauw aan meer dan 60/70 calorieën extra en dat probeer ik een beetje te vermijden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 15:46

Dan kan je toch ook wat minder havermout erin doen en dat vervangen met een stuk fruit?
Een lepel pindakaas erdoorheen is ook lekker of iets van jam.

Kiwi wordt trouwens heel erg bitter van zuivel, dus als je het aanmaakt met gewone melk dan zou ik dat niet doen.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 15:51

Negerzoen schreef:
Beter zo dan andersom! :D

Hebben jullie misschien nog wat tips om mijn havermout op te fleuren zonder al te veel extra calorieën toe te voegen? Ik eet zo min mogelijk toegevoegde suiker, dat maakt het wel lastig. Ik gebruik nu kaneel, maar dat heb ik ook al wel gezien. Speculaaskruiden ook geprobeerd, dat was het ook niet helemaal. Cacaopoeder gebruik ik heel af en toe, is te doen maar niet heel erg lekker. Dus tips zijn welkom! :D

En halve appel met een beetje kaneel erdoor? Of beetje honing?

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 15:57

even weggehaald
Laatst bijgewerkt door hannahaapje op 10-03-13 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 15:58

Ik heb het topic een beetje laten versloeren. :+
Het waren teveel pagina's om overal op te reageren maar ik doe mijn best. :)

Ten eerste; allemaal nieuwkomers, leuk & welkom. :D

Roosch schreef:
Zo, ik dacht, laten we maar veel calorietjes verbranden vannacht.. ik heb de 12 uur aangetikt. :')

En ik heb me toch weer een partij spierpijn van dat touwtjespringen.. :')
Ben benieuwd, ga morgen voor het eerst sinds mijn rugbehandeling weer aan de Zumba, hopen dat het nu goed blijft gaan.

Met zumba val je erg veel af! Heb ik ook 2.5 jaar gedaan, wel pittig maar súperleuk! :D

rockey schreef:
Pfff Sorry heb jullie even niet meer bij kunnen houden!

Heb sinds deze week een nieuwe baan, dus even best druk en daarnaast ook nog de paarden.

Iets "Slechte "eet week gehad ook nog eens, dus ook ik begin maandag weer van voor af aan. Vanavond voor mezelf besloten dat we dan lekker uit eten kunnen om het te vieren ;) we gaan sushi eten in Amsterdam. Niet heeel slecht maar wel lekker!

Zag een gave foto voor bij komen van een broek wauw!!!! Hoeveel kilo is daar van af!??

Vraagje, deze week dus de hele week op kantoor gezeten en zelf eten mee genomen. Van 8 tot 5 ongeveer 6 boterhammen gegeten met rookvlees en kipfilet en komkommer erop. En daarnaast nog fruit en veel water. Voor mijn doen dus echt meer gegeten als ontbijt en lunch dan normaal, maar toch het idee dat er wat af gaat, hoe kan dat dan???

Vanavond lees ik even goed bij dames excuses! Fijne zondag nog dames!

Gefeliciteerd met je nieuwe baan! :) Komkommer bestaat voor 80% uit water, dus dat wordt sowieso opgenomen (en heb je er sneller af :D ). kipfilet is mager.
Ik heb er geen logische verklaring voor waarom je dan toch afvalt; maar ik neem aan dat je het vast niet erg vind. :D

Dais_ schreef:
[ Afbeelding ]
:D

Fijne zondag iedereen!

Deze onthoud ik, *Vind ik leuk :D *

Danseresje schreef:
Hier weer 6 ons afgevallen *\o/*! Nog 2kg voor ik een nieuw tiental in beeld heb! Wordt krap voor mijn verjaardag (over een ruime 1,5 week). Maar we gaan stug door op de weg die ik bezig ben! Gelukkig niet met al te grote snoepers in de nachtdienst, dus dat scheelt!

Wat fijn, gefeliciteerd. :D

Hier gaat het even wat minder, gister een dagje gehad waarin ik heb gezondigd (Vriendlief was jarig en ik heb een stuk appeltaart gehad :D ) dus vandaag te sporten geweest. :)
Blijf nu een beetje steken op het gewicht, kan wel merken dat ik 'over de top' heen ben en als je geen ''overgewicht'' meer hebt het afvallen minder snel gaat. Maar we gaan vrolijk verder. :D Er moet nog 4.5 kg af.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:28

Na wat langer meelezen, kom ik toch maar actief meepraten voor wat motivatie. Ik ben afgelopen halfjaar al 6 kilo afgevallen, maar wil er nog 3 af. Momenteel schiet dat echt niet op, val geen gram af.
Ik beweeg vrij veel, dus daar kan het niet aan liggen, per dag beweeg ik minimaal 1.5 uur actief (fietsen, hardlopen (11 km/p u), skeeleren (20 km/p u) of jillian micheals workout).
Maar misschien zijn er hier en daar wat slechte eetgewoontes ingeslopen dus vanaf morgen ga ik weer heel actief en streng bijhouden wat er qua kcal binnenkomt. Ik wil minimaal 500 kcal onder mn energiebehoefte (dus met sporten erbij) gaan zitten en minimaal 1600 kcal per dag binnen krijgen.

@Roosch, krijg je geen last van je schenen door dat touwtje springen? Ik ging dat ook proberen maandje geleden, had het zwaar onderschat. 30 seconden actief springen is echt loodzwaar! Succes met Zumba morgen!
@Dide, leuke weegschaal heb jij :D Die wil ik ook haha!
@Negerzoen, ik heb nooit havermout gehad dus geen idee of deze combinatie eetbaar is: kersen erbij? Bij de appie (en vast ook wel bij andere supermarkten) heb je in het vriesvak doosjes met kersen/aardbeien/mango/zomerfruit. 40 kcal per 100 gram en heel lekker! Doe dat smorgens altijd door mn yoghurt :) Oh en Stevia is dus ook niet geweldig? Zit me laatste week beetje te verdiepen in aspartaam omdat ik wel zoetjes in mn thee doe maar niet dol ben op de (mogelijke?)effecten van aspartaam. Dacht dat stevia de ultieme vervanging was maar dat valt dus ook tegen?
@Mayflower, keertje appeltaart mag wel toch? Morgen gaan we er gewoon weer tegenaan, op naar een goede week!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:34

De schenen niet, de kuiten daarentegen.. :')
Ik strompel rond als een oud vrouwtje. Zakte vannacht door m'n hoeven toen ik naar de wc ging, was ineens klaarwakker. :')

Ik gebruik helemaal geen suiker meer, ben helemaal overgestapt op de zoetjes. Ben nogal een zoet meiske dus het was of het een (dik blijven) of het ander (risico's van de zoetjes).
Heb verder niet echt een actief leven (ik verdien mijn geld door op m'n kont te zitten), dus ik moet op de een of andere manier wat meer beweging gaan toevoegen in het leven. Alleen zie ik het nu niet zitten om te gaan springen, de weg naar de wc is me momenteel al te zwaar. :')

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:47

Calorien zegt ook niet alles he. Om maar een voorbeekd te geven je kunt toch beter een banaan pakken dan een lollie ( Chuppachup).
Terwijl die eerste toch meer calorien bevat.

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:28

Wat eten jullie bij de havermout? Melk, karnemelk, yoghurt???
Ik doe het met yoghurt en een gedroogde pruim.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:32

Ik maak het met sojamelk :j

Bedankt voor jullie tips! Ik zal eens kijken wat ik er mee kan doen!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:34

Ik zit nu aan een heerlijk tussendoortje, namelijk: warme appel met een 'saus' van kaneel, honing en citroensap. :9

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:44

Ik had van de week een suikervrije tarte tartin gemaakt met appel. Was ook erg lekker! :D Hoe heb je de warme appel gemaakt Mayflower?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:46

Negerzoen schreef:
Ik had van de week een suikervrije tarte tartin gemaakt met appel. Was ook erg lekker! :D Hoe heb je de warme appel gemaakt Mayflower?

Klinkt ook lekker! Hoe maak je dat? :D
Ik heb de appel 3 minuten in de magnetron gedaan. :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:56

Winner91 schreef:
...
@Danseresje wat een leuke foto. Ik doe het ook ongeveer op dezelfde manier maar dan met sporten.
Vind hardlopen gewoon zo rot. Ren jij alleen maar of loop je ook stukjes tussendoor? Een vriendin van mij rent
gewoon 10 km nonstop, en ik ben na 1 km al moe. Moet dit denk opbouwen, maar vind het zo stom haha!

Winner, ik ben van de zomer begonnen met start to run 0-5km. Dat was wandelen en lopen. Deze afstand heb ik uitgebreid en heb pas voor het eerst 10km aan een stuk gelopen. Opbouwen is wel het toverwoord!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 18:21

Mayflower_ schreef:
Negerzoen schreef:

Klinkt ook lekker! Hoe maak je dat? :D
Ik heb de appel 3 minuten in de magnetron gedaan. :)

Het recept komt hier vandaan! :)