[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:25

maar die kapsels die jij nu laat zien, is gewoon jouw haar in laagjes opgeknipt zo te zien := Je kan er gewoon lagen in laten knippen, en tegen de kapper zeggen dat het nog wel in staart/knot moet kunnen! Vind het altijd wel leuk als er dan een beetje korte plukken om je gezicht heen hangen :j

Misschien zoiets als Lea Michele nu heeft?

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 12:13

Tja, wat je laat zien kan je volgensmij makkelijk al met het haar wat je nu hebt.
Die vissengraat moet je gewoon zelf even mee prutsen, en de andere kapsels waren alleen iets blonder/in watmeer laagjes.

Als dit gaat vervelend, doe dan gewoon meer afwisseling: keer een vlecht, knot, staart, leer een nieuwe vlecht etc.
Wees creatief!

Als je het niet korter wilt, dan is dat denkik de enige afwisseling.

IrisW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 12:46

Celiien schreef:
Ik heb een remmington, vind hem zelf erg fijn!

Straks kapper: extra highlights (bijwerken) in caramelkleur en daarnaast knippen. Besloten om voor een pony Zoals Shailene woodley heeft te gaan :))

Wat voor type heb je?

IrisW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 12:48

De kapsels die je laat zien, zijn inderdaad meer jouw haar al. Vissengraat kan je zelf leren (oefening baart kunst) en die slag kan je zelf maken door met ene heel grove krultang te krullen (38 mm ofzoiets). Ik heb ook altijd lang gehad en kreeg toen ook de kriebels om iets anders te doen. Aangezien mijn haar heilig is, heb ik toen een dip dye gedaan. Nu ben ik een halfjaar verder na de dip dye, en wilde ik weer wat anders. Nu heb ik toch besloten om de schaar erin te zetten en spijt heb ik niet! Het groeit wel weer en soms heb je het gewoon echt nodig om iets totaal anders te doen. Ik heb het nu tot net over me schouders, maar ik wil de volgende keer voor een echte bob gaan denk ik. :j

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 12:50

Nou, ik heb gisteren het heft in eigen handen genomen en er een pakje donker blond van Syoss ingegooid. Vind het zelf niet echt donkerblond, maar goed. :o Ben er wel heel blij mee. :j Met dat sombere weer mag het van mij altijd wel weer wat donkerder en ik was dat hele lichte echt spuug zat.
Nu twijfel ik alleen nog over het wel of niet laten knippen, vind dit eigenlijk ook wel leuk :=

Afbeelding

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 12:53

Ik vind t mooi Frum! Die kleur staat je erg goed!
Ik ga zo ook, zit nu toch weer te twijfelen :') wat erg zeg haha! Maarja sws die highlights erin en dan zien we wel :))

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:16

Thanks Celiien, vind t zelf ook eindelijk een x wel leuk!
Hihi ben benieuwd waar je mee thuis komt :') Wel een foto he straks!

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:20

Mooie kleur Frummels! Past ook goed bij je kapsel. Als het gaat vervelen, knal je er toch gewoon highlights doorheen?

En voor de dame met het lange haar: lekker laagjes er in en de lengte zo laten, prachtig! Highlights doen daarbij ook al een hoop :j misschien een schuine lok laten knippen. Is altijd leuke combi met laagjes!

ponypret123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 14:20

Die kasels kan ik niet met mn haar..ik vind wat plukken aan de voorkant ook wel leuk maar soms wil ik het wel helemaal vast daarom vind ik het zo moeilijk!
@ Celiien dankjewel ik zal haar even opzoeken
bedankt voor de tip! Ik vind het handig om per naam een kapsel optezoeken
@elkee dankje

zijn er nog beroemde mensen die een heel erg leuk kapsel hebben, wat ik ook met mn haar zou kunnen?
hebben jullie nog handige/leuke technieken om een knot te maken? Bij mij zakt ie altijd uit..op youtube ofzo?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 15:02

ponypret123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 15:08

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 17:05

Moooooi Celiien! :j Staat je prachtig !

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 18:24

Weetje Frummels, als je hier even tevreden mee bent gewoon lekker laten zitten!
En als je weer die onweerstaanbare drang krijgt om je haar te knippen kan je altijd het andere kapsel doen, toch?

Weet je trouwens dat ik je echt vind lijken op sommige foto's op Indiana Rose Evans!
Spoiler:
Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:08

Ik wacht inderdaad nog even tot ik dit weer zat ben (ik geef t een maand of anderhalf) :o
Hihi, oh nou dankjewel! Dat mocht ik willen. :D :D

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:41

Ik weet gewoon niet meer wat ik met mijn haar moet...

Weten jullie nog een beetje wat voor kleur ik heb (gehad)? Even in het kort:
Ik heb van mezelf koperkleurig haar en ik heb het bruin geverfd met highlights. Dat vond ik erg mooi en wilde ik graag zo houden, maar de kleur vervaagde na twee weken.
Ook nadat ik de uitgroei bewerkt heb, is dat weer vervaagd en vind ik het weer veel te rood en licht.

Net zat ik foto's te kijken van hoe mijn haar eerst was en ik vind dat donkere echt veel mooier en dat wil ik ook heel graag weer.. Maar hoe?
Zal ik dan de volgende keer maar alles verven? Met het risico dat het er weer zo snel uit is en dat ik het dus iedere twee maanden helemaal moet verven?
Of toch maar zo laten terwijl ik me er eigenlijk niet prettig bij voel?

Ik weet het niet meer... |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:44

Ssmarty vind jij eens in de twee maanden bijwerken al veel? Ik moet het sinds ik het donker heb eens per maand bijwerken, mijn uitgroei dan. Eens per twee maanden is misschien een beetje balen, maar tegen die tijd is je kleur gewoon al een stuk vervaagd. Het is niet je natuurlijke haarkleur he, je moet het gewoon bij blijven werken..

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:47

Na twee maanden heb ik pas een beetje uitgroei.. Vandaar dat ik het ook niet eerder verf, want dan beschadig ik het alleen maar onnodig.

Heb jij dan ook dat alles zoveel lichter wordt?
Laatst bijgewerkt door Ssmarty op 26-08-14 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:48

Klopt, maar twee maanden is een hele nette tijd om het bij te moeten werken hoor :) Dus als jij donker mooier vindt zou ik het gewoon weer donker verven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:50

-valt over de drempel- Pardon :o

Ik heb echt mega ruzie met mijn haar , originele plan was aangroeien en voor goed doel afknippen. Alleen het is een bob , lang voor achter korter. Voor ben ik een beatle en achter tsja is zo dik zit steeds vol knopen , het is ook dik over het algemeen.

Afbeelding

Dit is het voor

Afbeelding

Voornamelijk achter

https://fbcdn-photos-f-a.akamaihd.net/h ... 15eaabb9dd

En de enige recentere foto , mwah zo zit het normaal maar het past niet meer achter mijn oor -O-

Zo afknippen of toch doorgaan met groeien? , het zit in de weg en wil niet wat ik wil en het is niet te borstelen ben al een 15 bezig alles klit vrij en netjes te borstelen :7

Oh en ik verf nooit mijn haar , het is natuurlijk en wordt ik grijs tsja dan pas verf ik :')

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:52

@Emmaa_, maar zal het dan niet weer na twee weken vervagen? Dat had ik de vorige keer dus ook..

Sorry trouwens dat ik altijd zo moeilijk doe, maar ik wordt soms ook zo moe van mijn haar |o.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:52

Ik zou voor doorgroeien gaan! Voor het klitterige kan je een anti-klit spray kopen. Ik gebruik nu de Palmers kokosolie voor in mijn haar, een beetje in de puntjes en het glanst als een gek. Krijg dan ook helemaal geen last meer van pluis en kan het zo doorborstelen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:53

Ssmarty schreef:
@Emmaa_, maar zal het dan niet weer na twee weken vervagen? Dat had ik de vorige keer dus ook..

Sorry trouwens dat ik altijd zo moeilijk doe, maar ik wordt soms ook zo moe van mijn haar |o.

In je post stond dat je het elke twee maanden zou moeten bijwerken, niet elke twee weken. Eens in de twee weken is wel erg veel, maar kan je dan niet een keer een andere verf proberen dan je normaal doet? Want eens in de twee weken bijkleuren omdat het vaal wordt duidt imo op een slechte verf die niet goed pakt op jouw haar

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:57

Ik werk het elke twee maanden bij, maar na twee weken is het al vervaagd.. Dus mijn uitgroei is, als ik het net geverfd heb, donkerder dan de rest en na twee weken is het net zoals de rest van mijn haar.

Ik heb al meerdere merken geprobeerd.. Ik heb er nu eentje waar veel goede recensies over waren. Ook van mensen waarbij het normaal heel snel vervaagd en met die verf niet. Maar bij mij helaas wel.. Al heb ik het idee dat het al wel iets beter blijft zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:58

Welke soorten verf heb je allemaal geprobeerd? Ik heb zo'n beetje alle verven uit de drogisterij wel gehad ondertussen dus heb best wel een goed beeld van welke je moet pakken en welke niet.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 21:26

Ik heb tot nu toe elke keer kappersverf gebruikt. Eerst van l'Oréal, daarna heb ik het bij de kapper laten doen waarvan ik niet weet welke verf ze gebruikt hebben (sowieso geen l'Oréal) en nu gebruik ik Coverline.

Nou scheelt het wel dat we de herfst/ winter weer in gaan waardoor het niet meer zo snel door de zon wordt opgelicht.