[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purple

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:10

Ik heb een vraag:
In verband met opkomende acne heb ik een andere pil voorgeschreven gekregen, maar ik ben met mijn oude net een week begonnen, zou ik dan evengoed een strip moeten afmaken of zou ik gewoon meteen kunnen overstappen? Qua veiligheid maakt het me niet uit, maar ik wil zo snel mogelijk van deze huid af :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:14

Neem je elke maand je stopweek? Dan zou ik het niet doen. Als je dat niet doen zou ik gewoon nu overstappen.

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:51

Nee, ik stel mijn stopweek altijd zo lang mogelijk uit (tot ik nieuwe vergeet te halen of er de tijd voor heb...). Dus dan zou ik nu geen stopweek ertussen te houden?

Debby614

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:05

Hallo, ik heb een vraagje, na meerdere pillen en een mirena spiraaltje mag ik as vrijdag op de tafel bij de gynaecoloog voor uitgebreid onderzoek aangezien er niks is wat mij van mijn hevige menstruaties kan af helpen. Nu ben ik al mn klachten aan het opschrijven en zit ik met het volgende:

Sinds mijn mirena spiraaltje er uit is gehaald voel ik zeg maar... niet meer wanneer ik moet plassen? Soms eind vande middag krijg ik opeens steken in mijn buik en bedenk ik me dat ik nog niet heb geplast die dag. Dan ga ik gauw plassen en dan gaat de kraan echt open. Tegen woordig gaat dit beter omdat ik mezelf er aan herrinder te gaan plassen maar ik heb het idee dat daar niet al het gevoel in zit wat er hoort te zitten. Klinkt dit bij iemand bekent?

Overigens, de menstruatie krampen voel ik anders erg goed in dat gebied, dus gevoel zit er zeker

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 21:02

Niece schreef:
Morgen bij een meertje en overmorgen baantjes zwemmen in een zwembad.
Nee het is zeker niet heftig op de eerste dag. Extra controleren doe ik zeker. Maar ik zie mijn lichaam er wel voor aan om wanneer ik net aan het zwemmen ben het feest te laten beginnen.. En aangezien het al dagen pijn doet, denk ik niet dat ik het dan op merk -O- Dus dan wil ik liever goed voorbereid zijn :)

Ik zou gewoon alvast een tampon in doen. Zwem je een stuk fijner/relaxter :+

Debby614

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 06:23

Debby614 schreef:
Hallo, ik heb een vraagje, na meerdere pillen en een mirena spiraaltje mag ik as vrijdag op de tafel bij de gynaecoloog voor uitgebreid onderzoek aangezien er niks is wat mij van mijn hevige menstruaties kan af helpen. Nu ben ik al mn klachten aan het opschrijven en zit ik met het volgende:

Sinds mijn mirena spiraaltje er uit is gehaald voel ik zeg maar... niet meer wanneer ik moet plassen? Soms eind vande middag krijg ik opeens steken in mijn buik en bedenk ik me dat ik nog niet heb geplast die dag. Dan ga ik gauw plassen en dan gaat de kraan echt open. Tegen woordig gaat dit beter omdat ik mezelf er aan herrinder te gaan plassen maar ik heb het idee dat daar niet al het gevoel in zit wat er hoort te zitten. Klinkt dit bij iemand bekent?

Overigens, de menstruatie krampen voel ik anders erg goed in dat gebied, dus gevoel zit er zeker

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 07:36

Nee. Ik heb er ook nog nooit van gehoord of gelezen in dit topic. Of je blaas vol zit wordt via zenuwen naar je hersenen doorgegeven. Daar komt een spiraal niet in de buurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 08:29

Heeft denk ik vrij weinig met anticonceptie te maken idd...

mayadeby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 09:32

Even een vraagje...

Ik had gisteren mijn pil gestopt ( ik had hem wel al doorgenomen) zonder te denken dat ik dit weekend naar een festival ga :p, zou het nog zij hebben vandaag 2 pillen te nemen of krijg ik toch een bloeding aangezien ik hem al doorgenomen heb? En hoe zit het met bescherming dan?

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 11:26

Sorry dat ik even kom binnenvallen. Heb een vraagje.

Ik zit sinds vrijdag aan de antibiotica. Het is een kuur die de pil niet beïnvloed maar mijn darmen raken elke ochtend van streek bij het nemen van de eerste dosis van de dag. Ik slik mijn pil s avonds rond half 10 en heb al een hele week s ochtends wat diaree. Blijft bij 1 keer de rest van de dag niks en het is niet vlak na het slikken van de pil dus normaal ben ik gewoon veilig lijkt me. Toch twijfel ik.

Iemand enig idee? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 11:30

Ik gok zomaar dat als jij je pil om 21:30 inneemt en je 's ochtends pas diarree hebt, het pilletje wel al verwerkt is door je lijf :D

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 11:52

Ja lijkt mij ook :D. maar heb horen zeggen dat bij meerdere dagen diarree dat soms niet zo is. Vandaar dat ik twijfel.

Debby614

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 19:16

HOihoi, hier ben ik weer met nog een vraag. Ik heb vorige maand gestart met een franse pil. De hele maand ging heel goed gezien stemmingen etc, alleen twee dagen voor het eind van mijn strip kreeg ik al een bloeding en ik was er echt ziek van zo beroerd als ik mij voelde. Ik heb gewoon de hele week niet gewerkt, ik had er geen energie voor en ik leek wel een spook ;) afgelopen week meerdere keren bij de huisarts geweest en een gynaecoloog gezien. De gynaecoloog gaf mij een andere pil, een hele sterke met alleen progesteron, die ik elke dag moet slikken en dan word ik helemaal niet meer ongesteld. Nou durf ik dit eigenlijk niet te proberen. De meeste pillen en mirenaspiraal werken op mij niet goed in op mijn humeur, en ik kan in de maanden juli en augustus echt niet ziek , chagarijnig of moe zijn ivm mijn werk. Deze maanden moet ik knallen met 200 % inzet.... De huisarts had een eventuele 2e optie.... verder gaan met de pil waarmee ik deze maand was begonnen, 5 dagen voor het eind van mijn strip beginnen met vitamini kuren, extra magnesium en ijzer. Laatste dag van de strip beginnen met een sterke maar niet schadelijke variant van ibuprofen en deze standaard 2x per dag de eerste 5 menstruatie dagen slikken . Verder ook nog speciale pillen gehad voor buikkrampen zelf...

Eigenlijk zie ik dit medicijnen concept meer zitten ipv het proberen van een progesteron pil,,, ik ben zo bang dat ik hier slecht gehumeurd van raak, of stel dat ik wel bloedingen krijg,,, mijn lichaam is erg lastig icm hormonen..... Maar aangezien ik in Frankrijk woon zijn ze hier heeel makkelijk zijn met pillen en medicijnen voel ik me er toch ook niet zo heeel goed bij om zoveel te slikken. maar aan de andere kant, als ik dezse twee maanden door kom zoui dat super zijn..........

iemand ervaring met alleen progesteron pillen? Anders ga ik voor de medicatievariant....

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 22:59

Hier ervaring met een progesteron spuit ipv pil. Ik vindt het een verademing, gewoon mezelf zijn en geen maandelijkse bloedingen meer.

Debby614

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 08:45

Heb je dan geen last van stemmingswisselingen enzo? Ik begrijp dat ze door een dosis progesteron je hormonen uit balans brengen waardoor je niet meer ongesteld word. Zorgt dat dan juist niet voor stemmingen?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:35

Elke pil brengt je hormoonhuishouding in de war.. :+

Maar ik ga waarschijnlijk ook vragen naar de pil met alleen progesteron, de Cerazette..
http://www.msd.nl/cerazette/

Debby614

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:39

daar ben ik het niet helemaal mee eens Casarell. Bij mij is mijn hoormoonhuishouding in de war en moet de pil het juist regulieren..... alleen dan nog een goede pil zien te vinden.....

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:44

Ik slik de pil al 25 jaar om de boel te reguleren.. maar dat betekend niet dat het goed is voor je eigen hormoon huishouding ;)
En aangezien je een hormoon-dip krijgt in je stopweek, is je lichaam toch van slag.. :+

Vandaar dat ik ga kijken naar de Cerazette.. kijken of ik dan minder last heb.. ;)

Debby614

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 11:21

ohww... dat is waar..... Ik heb nuinderdaad de Cerazette voorgeschreven gekregen maar ik durf hem komende twee maanden niet uit te proberen... t risico dat het niet goed gaat is sterk aan wezig en ik kan komende twee maanden niet ziek zijn/slecht in mijn vel zitten of niet lekker zijn.... Ik vind het maar wat spannend om weer iets nieuws uit te proberen!

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 11:50

Ik heb de Sayana, dat is een lichte variant ervan. Juist omdat ik vrij heftig op hormonen kan reageren... Na een ingreep/ behandeling waarbij de hormonen volop los gingen, was het echt een verademing dat ik de Sayana spuit weer kon laten zetten. Binnen een dag merkte ik al positief verschil. Met een ruime week was ik thankfully mezelf weer. Ik heb helemaal geen last van stemmingswisselingen of gewichtstoename ed. Het is constant, geen gedoe, en zowel gyn als ik zijn er zeer tevreden over.

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 17:02

Sinds vorige week de implanon laten zetten. Twee vriendinnen van mij hebben hem ook en zij hebben goede verhalen. Als iemand benieuwd is naar mijn ervaringen wil ik dat gerust delen! :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 21:36

Ik heb een vraagje...

Wanneer ik ongesteld ben, heb ik vaak verschrikkelijke buikpijn waarbij ik dan naar de wc moet en het met soort van "puffen" weggaat zeg maar... 9 vd 10 keer is het na de eerste keer 10 minuten later weer, en dan is het goed zeg maar...

Nu vroeg ik me af is dit nu gewoon gewone buikpijn, of toch menstruatiepijn? :oo

Met ongesteld worden eigenlijk geen klachten zover ik terug nadenk.

Debby614

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 23:02

Lyzet, ja hoor dat is normaal, dat is het samen trekken van je baarmoeder wat kramp geeft

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 12:17

Ik ga over 2 weken voor een mirena.
ben ontzettend nerveus ervoor

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 15:55

Weet iemand als je stopt met de pil na hoelang het ongeveer uit je lichaam is?
Dus wanneer de klachten van de pil ook verdwijnen zoals stemmings wisselingen, aankomen etc...