Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:38

Hartverscheurend. Zeker het stel waarbij het op de natuurlijke manier gewoon niet kan (hij heeft taaislijmziekte). De meest lieve mensen, gek op hun neefjes en nichtjes. 3x ivf en niet gelukt.

Jeetje wat heftig die miskramen bij jou en je familie :(:) Dat gaat je niet in je koude kleren zitten.

Gelukkig zijn onze vrienden enorm blij voor ons en hebben we het hier ook over gehad.

Dat laatste is heel herkenbaar. Je gunt het een ander van harte, maar jezelf ook…

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 03:07

Charlotte446 schreef:
Gelukkig is alles goed gekomen Nicje :) Hoe gaat het nu met jullie?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben met mijn geplande keizersnede als ik lees hoe de bevallingen bij sommigen hier zijn verlopen.

Vervelend dat Boris daar (nog) niet doorheen slaapt Gnome. Is zo'n slaaptrainer/White noise ding misschien iets voor hem? Hopelijk helpt het vochtapparaat met zijn dichte neusje. Hier ook continue een dichte neus en dat maakt slapen niet prettiger.

Ik ben helemaal klaar met die zwangerschap :+ Maar dat ben ik al sinds week 8 eerlijk gezegd, het is gewoon niks voor mij. Te zwaar voor mijn lichaam met al die ongemakken. Van de week is hij volgens mij ingedaald, met lekker pijnlijke indalingsweeën en nu is hij aan de onderkant alles lekker beurs aan het maken. Alles is zo goed als klaar voor hem, ik moet alleen nog mijn vluchttas inpakken. Paar dingen kopen en dan is die ook compleet. Ik hou me er maar aan vast dat het nog maximaal 3,5 week duurt voordat Sjakie er is <3

Gisteren hadden we een uitje met mijn schoonfamilie, met e-choppers gereden en daarna uit eten. Hobbels en straten met stenen waren echt geen pretje maar het was heel gezellig :) Mijn schoonzus is verloskundige en je krijgt dan het een en ander mee van de problemen bij haar op de praktijk. Dat gaat ook niet echt fantastisch := Weinig nieuwe aanwas en veel 'moeten' stoppen omdat de baan zeker met kinderen eigenlijk niet te combineren is...

Mijn kraamzorg gaf ook al aan dat zij een flink tekort hebben. Nu heeft zij daar als ZZP'er geen last van want nee is gewoon nee. Maar dat maakt je werk ook niet leuker om continue nee te moeten zeggen, dat zei zij ook al.

Nog even!! En dan zijn straks alle baby's er :D

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 03:08

Charlotte446 schreef:
Een aliën in je buik _O-
Als hij zachtjes beweegt vind ik dat wel fijn, vooral dat ik weet dat hij nog leeft. Maar dat geram/geschop kan me echt gestolen worden :j

Hopen dat ze dan maar niet teveel feestjes geven Gnome voor jullie nachtrust. Hier is het ieder weekend feest met 2 jonge twintigers met eigen keet aan de overkant. Hopelijk kan Sjakie daar straks gewoon doorheen slapen. Een vriendin van mijn moeder zei een beetje aan het begin van mijn zwangerschap dat ze het 2x 9 maanden de hel vond. Dat deed me wel goed want het wordt toch vaak geromantiseerd vind ik. Zeker als je moeder en oudste zus het 3x fantastisch vonden zonder kwaaltjes.

Ik vond er zelfs met weinig kwaaltjes ook niks aan :P :o

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 03:12

[***] schreef:
Ja alsof je 9 maanden op een roze wolk moet zitten. :')

Ik heb voor mijn gevoel elk kwaaltje onder de zon gehad, maar het belangrijkste is dat het nageslacht gezond is en dat mijn eigen herstel ook super verloopt.

Inmiddels alweer naar een concert geweest en deze week gaan we naar de bios. Zo blij dat ik naast moeder ook gewoon nog mezelf en partner kan zijn. :D

Ja leuk! Wij willen straks ook echt 1x per maand iig even samen wat doen.. Vind het soms wel lastig om mezelf nog te zijn, bent nu in het begin vooral moeder, maar dat zal ook wel wat makkelijker gaan worden denk ik, zaterdag gaat mijn man 'oppassen' en ik overdag even weg (organiseer een groot concours dressuur/keuring/tuigen) spannend maar ook fijn om even geen moeder te moeten zijn

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 03:17

[***] schreef:
Sneu is dat hè... Een hele goede vriendin is het zelfs met IVF niet gelukt... Echt zo heftig. Binnen mijn familie komen miskramen ook best vaak voor. Ik ben zelf kindjes verloren in het eerste trimester, maar mijn zusje en moeder een paar keer vaker. Dan kan je je inderdaad wel een soort van bezwaard voelen dat zwanger zijn niet alleen maar bestaat uit regenbogen en glitters, maar het is ook echt wel best pittig. Het gaat natuurlijk om het resultaat en niet de weg er naartoe.

Maarja als je zwanger probeert te worden en het lukt niet, denk je misschien inderdaad wel 'zeik niet, mensch'. Het blijft lastig. :knuffel:

Ik geef ook wel echt toe dat ik onder invloed van hormonen en rouwen om het verlies soms geen zwangere dames kon luchten of zien. :o

Ja lastig is dat soms! Kan me goed voorstellen dat je zo kan voelen zeker na miskramen :knuffel:

QueenE

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 03:22

Hier vorige week dankzij de lactatiekundige er achter gekomen dat ze een te strak tongriempje heeft, daarom onrustig drinken en veel lucht bij het drinken en dus spugen en buikpijn. Ze wordt er vrijdag aan geholpen dus hoop dat ze dan weer beter gaat drinken en zich ook wat beter voelt. En zelf begonnen met kolven dus ook wat meer vrijheid voor mezelf straks :P

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 11:37

Grappig QueenE, misschien hebben we wel dezelfde lactatiekundige over de vloer gehad. Hier gaat het heel goed, Esra is een rustig en tevreden meisje. Alleen ging het aanleggen echt niet lekker en ervoer ik extreem veel pijn. Ik ben echt niet kleinzerig (vond de weeën tot 8cm niet eens echt pijn doen :') ), dus toen hebben we de lactatiekundige laten komen. Esra heeft ook haar tongriempje te strak en klemt haar kaken heel erg. Daarnaast heb ik vasospasme, waardoor de bloedvaten van mijn tepels verkrampen en de tepels erg pijn doen. Dus we versterken elkaar heel erg. Ik kolf dus nu haar voedingen en we geven haar dit met een flesje. Of ik ooit weer zal gaan aanleggen weet ik niet, ik vond het voor nu in ieder geval erg fijn dat ik mijn eigen melk kan geven.

En ik vind dat ook lastig, als mensen in je omgeving moeilijk zwanger kunnen worden en je zelf op je ‘roze wolk’ zit. Overigens zit ik dat totaal niet. Ik hou van mijn kindje, maar ben nog steeds geen baby persoon zeg maar. Ik zie er nu al naar uit dat ze wat ouder is :)

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 20:31

Goed om te horen dat ik niet alleen ben QueenE :D

Wat fijn dat jullie daar met behulp van de lactatiedeskundige achter gekomen zijn! Hopelijk gaat ze zich daar een stuk beter door voelen :)

Mooi dat het zo goed gaat met jullie Ballard, afgezien van de borstvoeding. Gaat het kolven wel goed?
Leuk hoe je zo eerlijk bent :D Ik heb nu ook nog amper wat met baby's en kinderen. En volgens mij zal ik echt een voorkeur hebben voor bepaalde leeftijden. Al krijg je toch elke leeftijd mee :+

Ze zijn hier vandaag bezig geweest met de airco's *\o/* De binnenunits hangen en morgen gaan ze buitenunits aansluiten. Dan komen die prachtige witte buizen op de gevel :') Ik vond het wel zwaar vandaag, ze waren overal in huis bezig dus ik kon niet op bed en niet op de bank liggen. Daarnaast nog mijn best doen om een goede gastvrouw te spelen dus continue trap op en trap af, dat was ook pittig. Hopelijk kan ik beetje slapen vannacht, ik weet me geen houding te geven meer met die pijnlijke buik.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 03:42

Ballard_L schreef:
Grappig QueenE, misschien hebben we wel dezelfde lactatiekundige over de vloer gehad. Hier gaat het heel goed, Esra is een rustig en tevreden meisje. Alleen ging het aanleggen echt niet lekker en ervoer ik extreem veel pijn. Ik ben echt niet kleinzerig (vond de weeën tot 8cm niet eens echt pijn doen :') ), dus toen hebben we de lactatiekundige laten komen. Esra heeft ook haar tongriempje te strak en klemt haar kaken heel erg. Daarnaast heb ik vasospasme, waardoor de bloedvaten van mijn tepels verkrampen en de tepels erg pijn doen. Dus we versterken elkaar heel erg. Ik kolf dus nu haar voedingen en we geven haar dit met een flesje. Of ik ooit weer zal gaan aanleggen weet ik niet, ik vond het voor nu in ieder geval erg fijn dat ik mijn eigen melk kan geven.

En ik vind dat ook lastig, als mensen in je omgeving moeilijk zwanger kunnen worden en je zelf op je ‘roze wolk’ zit. Overigens zit ik dat totaal niet. Ik hou van mijn kindje, maar ben nog steeds geen baby persoon zeg maar. Ik zie er nu al naar uit dat ze wat ouder is :)

Wie had je? Gaan jullie er bij haar ook wat aan laten doen? Mooi dat het nu met kolven en flesje goed gaat. Lieke klemt dus niet, wat best raar is maar daardoor heb ik dus geen pijn met drinken en ze krijgt het zo voorelkaar dat ze wel genoeg binnen krijgt alleen met te veel lucht.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 03:44

Charlotte446 schreef:
Goed om te horen dat ik niet alleen ben QueenE :D

Wat fijn dat jullie daar met behulp van de lactatiedeskundige achter gekomen zijn! Hopelijk gaat ze zich daar een stuk beter door voelen :)

Mooi dat het zo goed gaat met jullie Ballard, afgezien van de borstvoeding. Gaat het kolven wel goed?
Leuk hoe je zo eerlijk bent :D Ik heb nu ook nog amper wat met baby's en kinderen. En volgens mij zal ik echt een voorkeur hebben voor bepaalde leeftijden. Al krijg je toch elke leeftijd mee :+

Ze zijn hier vandaag bezig geweest met de airco's *\o/* De binnenunits hangen en morgen gaan ze buitenunits aansluiten. Dan komen die prachtige witte buizen op de gevel :') Ik vond het wel zwaar vandaag, ze waren overal in huis bezig dus ik kon niet op bed en niet op de bank liggen. Daarnaast nog mijn best doen om een goede gastvrouw te spelen dus continue trap op en trap af, dat was ook pittig. Hopelijk kan ik beetje slapen vannacht, ik weet me geen houding te geven meer met die pijnlijke buik.

Airco's zijn wel heerlijk! Wij hebben alleen 1 op de slaapkamer maar zo blij mee!

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 10:08

Ik hoop/denk ook dat we van de airco's op de slaapkamer het meeste plezier gaan hebben QueenE :D

Ik vind het bijna jammer dat het nu een normale temperatuur is, ik had ze graag willen testen met het warme weer :+ Mijn lichaam is wel blij met deze temperaturen!

Net wat jurken (tenten) binnen gekregen van Bonprix voor in het ziekenhuis. Het begint nu wel heel echt te worden :j Maandag weer controle met 37 weken, op de terugweg even langs de thuiszorgwinkel voor de bedverhogers. Grappig hoe ik met de kamer en babyspullen al heel vroeg klaar was, en met de algemene zaken en voor mezelf toch wel aan de late kant :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 11:57

Charlotte446 schreef:
Ik hoop/denk ook dat we van de airco's op de slaapkamer het meeste plezier gaan hebben QueenE :D

Ik vind het bijna jammer dat het nu een normale temperatuur is, ik had ze graag willen testen met het warme weer :+ Mijn lichaam is wel blij met deze temperaturen!

Net wat jurken (tenten) binnen gekregen van Bonprix voor in het ziekenhuis. Het begint nu wel heel echt te worden :j Maandag weer controle met 37 weken, op de terugweg even langs de thuiszorgwinkel voor de bedverhogers. Grappig hoe ik met de kamer en babyspullen al heel vroeg klaar was, en met de algemene zaken en voor mezelf toch wel aan de late kant :')

Hahaha mooi 37 weken al in zicht. Er zijn er een hoop met 38 geboren van dit topic dus wie weet.

Je kunt ook een pakket gratis bestellen bij medicura. Zitten ook verhogers in en nog meer fijn spul.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 12:15

QueenE schreef:
Ballard_L schreef:

Wie had je? Gaan jullie er bij haar ook wat aan laten doen? Mooi dat het nu met kolven en flesje goed gaat. Lieke klemt dus niet, wat best raar is maar daardoor heb ik dus geen pijn met drinken en ze krijgt het zo voorelkaar dat ze wel genoeg binnen krijgt alleen met te veel lucht.

Ik had Marije Bosma gebeld en uiteindelijk kwam haar collega Mirjam langs. Die nam echt heel uitgebreid de tijd, heel fijn!
Wat fijn dat Lieke niet klemt, dan is het gelukkig wel te doen qua borstvoeding. Jij vertelde ook dat ze na twee weken wat meer ging huilen toch, denk je dat dat kwam door het tongriempje?

Charlotte: ooh echt de laatste loodjes voor jou ook! Wat vervelend dat je gisteren niet lekker even uit kon rusten, je kunt je na een tijdje ook geen houding meer geven…ik vond het zo bizar met 37 weken dat het ieder moment kon komen. Bij mij duurde het alleen nog wel 4 weken :')

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 15:13

Dat zou ik helemaal niet erg vinden Gnome :D Kom maar op!
Bedankt voor de tip :) Bij de thuiszorgwinkel waar ik langs ga zijn ze ook gratis. Ik wil er even heen om nog een keer naar de te huren borstkolf te vragen. Vorige week had ik een mevrouw aan de telefoon die niet heel aardig was :') Deze thuiszorgwinkel zit vlakbij het ziekenhuis maar online is de kolf niet meer te reserveren.

Hoe gaat het met Boris? Heeft hij zijn ritme weer een beetje terug?

Zeker als je dan moe bent Ballard :') Pfoeee, moet er niet aan denken om over de 40 weken heen te gaan. Gelukkig is het hier echt uiterlijk in week 39 :D

De gedrochten staan/hangen ook! Ik ben wel blij dat we (dat wilde ik) voor aparte buitenunits zijn gegaan. Een airco werkt niet en dat komt waarschijnlijk bij de buitenunit vandaan. Moet je voorstellen dat je 3,4,5 airco's op een multisplit buitenunit hebt en de buitenunit werkt niet...

Afbeelding

Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 15:47

Heerlijk!!

Met boris gaat het weer heel goed. Slaapt weer veel en ook op de juiste tijden. Vannacht zelfs bijna 6 uur aan een stuk. En vandaag voor het eerst weer ruim 2 uur in z'n eigen kamer.

Heeft het wel snel warm nog steeds dus had zo'n koelmat gekocht voor dieren. Hij ligt er gelijk lekker op te slapen.. Grapjas.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 01:54

Ballard_L schreef:
Ik had Marije Bosma gebeld en uiteindelijk kwam haar collega Mirjam langs. Die nam echt heel uitgebreid de tijd, heel fijn!
Wat fijn dat Lieke niet klemt, dan is het gelukkig wel te doen qua borstvoeding. Jij vertelde ook dat ze na twee weken wat meer ging huilen toch, denk je dat dat kwam door het tongriempje?

Charlotte: ooh echt de laatste loodjes voor jou ook! Wat vervelend dat je gisteren niet lekker even uit kon rusten, je kunt je na een tijdje ook geen houding meer geven…ik vond het zo bizar met 37 weken dat het ieder moment kon komen. Bij mij duurde het alleen nog wel 4 weken :')

Grappig, ik heb Marije zelf :P ook heel tevreden over. Nouja omdat ze nu veel lucht binnen krijgt zal dat wel meer last geven en dus meer huilen. Ze heeft soms ook juist meer last na de voeding dus ik denk wel dat het wel wat veroorzaakt maar we gaan het zien na vrijdag.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 01:58

Charlotte446 schreef:
Dat zou ik helemaal niet erg vinden Gnome :D Kom maar op!
Bedankt voor de tip :) Bij de thuiszorgwinkel waar ik langs ga zijn ze ook gratis. Ik wil er even heen om nog een keer naar de te huren borstkolf te vragen. Vorige week had ik een mevrouw aan de telefoon die niet heel aardig was :') Deze thuiszorgwinkel zit vlakbij het ziekenhuis maar online is de kolf niet meer te reserveren.

Hoe gaat het met Boris? Heeft hij zijn ritme weer een beetje terug?

Zeker als je dan moe bent Ballard :') Pfoeee, moet er niet aan denken om over de 40 weken heen te gaan. Gelukkig is het hier echt uiterlijk in week 39 :D

De gedrochten staan/hangen ook! Ik ben wel blij dat we (dat wilde ik) voor aparte buitenunits zijn gegaan. Een airco werkt niet en dat komt waarschijnlijk bij de buitenunit vandaan. Moet je voorstellen dat je 3,4,5 airco's op een multisplit buitenunit hebt en de buitenunit werkt niet...

[ [url=m/eP80VJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hpSdud.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja mooi is het niet he :o Lieke krijgt ook nog een maar die komt bovenop een plat dak en zie je bijna niet, die wij nu hebben hangt aan de voorkant van het huis, echt lelijk maar ik heb het er wel voor over :P moeten nog eens even kijken voor zo'n kap er omheen.

Ik heb nooit een borstkolf hoeven gebruiken maar soms kan het volgens mij ook via de kraamzorg, maar is ook maar net welke je hebt natuurlijk

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 08:16

Wat fijn dat Boris zo goed gaat! En heerlijk die koelmat voor honden voor hem, als het maar werkt toch :D Ik sluit niet uit dat de baby hier af en toe hondenspeelgoed krijgt :') Dat piept en kraakt ook en is soms veel goedkoper dan babyspeelgoed. Uiteraard enkel onder toezicht ;)

Dat is ideaal QueenE een plat dak. Hier in de baby- en logeerkamer hebben ze een stuk van de buizen binnendoor gedaan, dat vonden de mannen (vriend en installateurs) mooier en makkelijker. Scheelde buiten weer een stuk buizen. Hopelijk gaat Lieke ervan genieten :D

Mijn kraamzorg heeft een externe lactatiedeskundige die kolven verhuurd, het ziekenhuis een machine waar je dat ding uit kan halen maar die deel je dus wel. Het kan zijn dat je daarop moet wachten. Ik zie met de dag meer op tegen het geven van borstvoeding, dus we gaan zien hoe het loopt.

Eerste nachtje de airco even 10-15 minuten voor het slapen aangezet en ik heb 2 lange stukken geslapen :D. De laatste tijd gaat slapen niet zo fantastisch, Sjakie ramt en schopt erop los als ik lig.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 11:10

Ik spring later weer in..
Yairo is ziek en ik kan het even niet bijhouden maar ik lees nog trouw mee :j

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 11:14

linda2008 schreef:

Beterschap hopelijk niks ergs

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 13:27

Charlotte: oh heerlijk weer even lange stukken slapen :) hier een medische borstkolf gehaald afgelopen zaterdag, die huren we totdat we een kolf consult kunnen doen bij de lactatiekundige. Mijn eigen kolf is voor mij veel te hard, dat kunnen mijn tepels niet aan. Kolf huren ging wel echt makkelijk, dezelfde middag konden we hem ophalen

Hier heeft Esra vandaag kennis gemaakt met Roadie <3 zo bijzonder hoe een dier aanvoelt dat hij voorzichtig moet zijn!
Afbeelding

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 19:05

Oeh betersxhap Linda, hopelijk niks ernstigs

Charlotte, nog even volhouden!

Ballard, went het een beetje met Esra? Geweldige foto!

Hier gaat alles wel goed. Zoë groeit goed. Soms te snel Hahah, echt het kleine baby is er al vanaf.
9 van de 10 keer is het een heel vrolijk meisje. En zo soms een dag dat ze niks wilt niks goed is en totaal niet slaapt :+ dat werd mij gister even te veel, zat er echt doorheen. Man kon gelukkig eerder naar huis. Dus toen hele avond geslapen. En Zoë kwam pas om 3 u , dus dat was wel even lekker.

Vandaag heerlijk dagje gehad, en ze slaapt nu alweer sinds 16:15. Proveerde al paar keer wakker te worden, maar slaap won tot nu toe _O-

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 05:52

linda2008 schreef:

Beterschap!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 05:53

Ballard_L schreef:
Charlotte: oh heerlijk weer even lange stukken slapen :) hier een medische borstkolf gehaald afgelopen zaterdag, die huren we totdat we een kolf consult kunnen doen bij de lactatiekundige. Mijn eigen kolf is voor mij veel te hard, dat kunnen mijn tepels niet aan. Kolf huren ging wel echt makkelijk, dezelfde middag konden we hem ophalen

Hier heeft Esra vandaag kennis gemaakt met Roadie <3 zo bijzonder hoe een dier aanvoelt dat hij voorzichtig moet zijn!
[ [url=m/F7UXMa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-23 07:20

Hoe gaat het nu Linda?