Jeetje wat heftig die miskramen bij jou en je familie

Gelukkig zijn onze vrienden enorm blij voor ons en hebben we het hier ook over gehad.
Dat laatste is heel herkenbaar. Je gunt het een ander van harte, maar jezelf ook…
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Charlotte446 schreef:Gelukkig is alles goed gekomen NicjeHoe gaat het nu met jullie?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben met mijn geplande keizersnede als ik lees hoe de bevallingen bij sommigen hier zijn verlopen.
Vervelend dat Boris daar (nog) niet doorheen slaapt Gnome. Is zo'n slaaptrainer/White noise ding misschien iets voor hem? Hopelijk helpt het vochtapparaat met zijn dichte neusje. Hier ook continue een dichte neus en dat maakt slapen niet prettiger.
Ik ben helemaal klaar met die zwangerschapMaar dat ben ik al sinds week 8 eerlijk gezegd, het is gewoon niks voor mij. Te zwaar voor mijn lichaam met al die ongemakken. Van de week is hij volgens mij ingedaald, met lekker pijnlijke indalingsweeën en nu is hij aan de onderkant alles lekker beurs aan het maken. Alles is zo goed als klaar voor hem, ik moet alleen nog mijn vluchttas inpakken. Paar dingen kopen en dan is die ook compleet. Ik hou me er maar aan vast dat het nog maximaal 3,5 week duurt voordat Sjakie er is
![]()
Gisteren hadden we een uitje met mijn schoonfamilie, met e-choppers gereden en daarna uit eten. Hobbels en straten met stenen waren echt geen pretje maar het was heel gezelligMijn schoonzus is verloskundige en je krijgt dan het een en ander mee van de problemen bij haar op de praktijk. Dat gaat ook niet echt fantastisch
Weinig nieuwe aanwas en veel 'moeten' stoppen omdat de baan zeker met kinderen eigenlijk niet te combineren is...
Mijn kraamzorg gaf ook al aan dat zij een flink tekort hebben. Nu heeft zij daar als ZZP'er geen last van want nee is gewoon nee. Maar dat maakt je werk ook niet leuker om continue nee te moeten zeggen, dat zei zij ook al.
Charlotte446 schreef:Een aliën in je buik![]()
Als hij zachtjes beweegt vind ik dat wel fijn, vooral dat ik weet dat hij nog leeft. Maar dat geram/geschop kan me echt gestolen worden
Hopen dat ze dan maar niet teveel feestjes geven Gnome voor jullie nachtrust. Hier is het ieder weekend feest met 2 jonge twintigers met eigen keet aan de overkant. Hopelijk kan Sjakie daar straks gewoon doorheen slapen. Een vriendin van mijn moeder zei een beetje aan het begin van mijn zwangerschap dat ze het 2x 9 maanden de hel vond. Dat deed me wel goed want het wordt toch vaak geromantiseerd vind ik. Zeker als je moeder en oudste zus het 3x fantastisch vonden zonder kwaaltjes.
[***] schreef:Ja alsof je 9 maanden op een roze wolk moet zitten.![]()
Ik heb voor mijn gevoel elk kwaaltje onder de zon gehad, maar het belangrijkste is dat het nageslacht gezond is en dat mijn eigen herstel ook super verloopt.
Inmiddels alweer naar een concert geweest en deze week gaan we naar de bios. Zo blij dat ik naast moeder ook gewoon nog mezelf en partner kan zijn.
[***] schreef:Sneu is dat hè... Een hele goede vriendin is het zelfs met IVF niet gelukt... Echt zo heftig. Binnen mijn familie komen miskramen ook best vaak voor. Ik ben zelf kindjes verloren in het eerste trimester, maar mijn zusje en moeder een paar keer vaker. Dan kan je je inderdaad wel een soort van bezwaard voelen dat zwanger zijn niet alleen maar bestaat uit regenbogen en glitters, maar het is ook echt wel best pittig. Het gaat natuurlijk om het resultaat en niet de weg er naartoe.
Maarja als je zwanger probeert te worden en het lukt niet, denk je misschien inderdaad wel 'zeik niet, mensch'. Het blijft lastig.
Ik geef ook wel echt toe dat ik onder invloed van hormonen en rouwen om het verlies soms geen zwangere dames kon luchten of zien.
Ballard_L schreef:Grappig QueenE, misschien hebben we wel dezelfde lactatiekundige over de vloer gehad. Hier gaat het heel goed, Esra is een rustig en tevreden meisje. Alleen ging het aanleggen echt niet lekker en ervoer ik extreem veel pijn. Ik ben echt niet kleinzerig (vond de weeën tot 8cm niet eens echt pijn doen), dus toen hebben we de lactatiekundige laten komen. Esra heeft ook haar tongriempje te strak en klemt haar kaken heel erg. Daarnaast heb ik vasospasme, waardoor de bloedvaten van mijn tepels verkrampen en de tepels erg pijn doen. Dus we versterken elkaar heel erg. Ik kolf dus nu haar voedingen en we geven haar dit met een flesje. Of ik ooit weer zal gaan aanleggen weet ik niet, ik vond het voor nu in ieder geval erg fijn dat ik mijn eigen melk kan geven.
En ik vind dat ook lastig, als mensen in je omgeving moeilijk zwanger kunnen worden en je zelf op je ‘roze wolk’ zit. Overigens zit ik dat totaal niet. Ik hou van mijn kindje, maar ben nog steeds geen baby persoon zeg maar. Ik zie er nu al naar uit dat ze wat ouder is
Charlotte446 schreef:Goed om te horen dat ik niet alleen ben QueenE
Wat fijn dat jullie daar met behulp van de lactatiedeskundige achter gekomen zijn! Hopelijk gaat ze zich daar een stuk beter door voelen
Mooi dat het zo goed gaat met jullie Ballard, afgezien van de borstvoeding. Gaat het kolven wel goed?
Leuk hoe je zo eerlijk bentIk heb nu ook nog amper wat met baby's en kinderen. En volgens mij zal ik echt een voorkeur hebben voor bepaalde leeftijden. Al krijg je toch elke leeftijd mee
![]()
Ze zijn hier vandaag bezig geweest met de airco'sDe binnenunits hangen en morgen gaan ze buitenunits aansluiten. Dan komen die prachtige witte buizen op de gevel
Ik vond het wel zwaar vandaag, ze waren overal in huis bezig dus ik kon niet op bed en niet op de bank liggen. Daarnaast nog mijn best doen om een goede gastvrouw te spelen dus continue trap op en trap af, dat was ook pittig. Hopelijk kan ik beetje slapen vannacht, ik weet me geen houding te geven meer met die pijnlijke buik.
Charlotte446 schreef:Ik hoop/denk ook dat we van de airco's op de slaapkamer het meeste plezier gaan hebben QueenE
Ik vind het bijna jammer dat het nu een normale temperatuur is, ik had ze graag willen testen met het warme weerMijn lichaam is wel blij met deze temperaturen!
Net wat jurken (tenten) binnen gekregen van Bonprix voor in het ziekenhuis. Het begint nu wel heel echt te wordenMaandag weer controle met 37 weken, op de terugweg even langs de thuiszorgwinkel voor de bedverhogers. Grappig hoe ik met de kamer en babyspullen al heel vroeg klaar was, en met de algemene zaken en voor mezelf toch wel aan de late kant
QueenE schreef:Ballard_L schreef:Grappig QueenE, misschien hebben we wel dezelfde lactatiekundige over de vloer gehad. Hier gaat het heel goed, Esra is een rustig en tevreden meisje. Alleen ging het aanleggen echt niet lekker en ervoer ik extreem veel pijn. Ik ben echt niet kleinzerig (vond de weeën tot 8cm niet eens echt pijn doen), dus toen hebben we de lactatiekundige laten komen. Esra heeft ook haar tongriempje te strak en klemt haar kaken heel erg. Daarnaast heb ik vasospasme, waardoor de bloedvaten van mijn tepels verkrampen en de tepels erg pijn doen. Dus we versterken elkaar heel erg. Ik kolf dus nu haar voedingen en we geven haar dit met een flesje. Of ik ooit weer zal gaan aanleggen weet ik niet, ik vond het voor nu in ieder geval erg fijn dat ik mijn eigen melk kan geven.
En ik vind dat ook lastig, als mensen in je omgeving moeilijk zwanger kunnen worden en je zelf op je ‘roze wolk’ zit. Overigens zit ik dat totaal niet. Ik hou van mijn kindje, maar ben nog steeds geen baby persoon zeg maar. Ik zie er nu al naar uit dat ze wat ouder is
Wie had je? Gaan jullie er bij haar ook wat aan laten doen? Mooi dat het nu met kolven en flesje goed gaat. Lieke klemt dus niet, wat best raar is maar daardoor heb ik dus geen pijn met drinken en ze krijgt het zo voorelkaar dat ze wel genoeg binnen krijgt alleen met te veel lucht.
Ballard_L schreef:Ik had Marije Bosma gebeld en uiteindelijk kwam haar collega Mirjam langs. Die nam echt heel uitgebreid de tijd, heel fijn!
Wat fijn dat Lieke niet klemt, dan is het gelukkig wel te doen qua borstvoeding. Jij vertelde ook dat ze na twee weken wat meer ging huilen toch, denk je dat dat kwam door het tongriempje?
Charlotte: ooh echt de laatste loodjes voor jou ook! Wat vervelend dat je gisteren niet lekker even uit kon rusten, je kunt je na een tijdje ook geen houding meer geven…ik vond het zo bizar met 37 weken dat het ieder moment kon komen. Bij mij duurde het alleen nog wel 4 weken
Charlotte446 schreef:Dat zou ik helemaal niet erg vinden GnomeKom maar op!
Bedankt voor de tipBij de thuiszorgwinkel waar ik langs ga zijn ze ook gratis. Ik wil er even heen om nog een keer naar de te huren borstkolf te vragen. Vorige week had ik een mevrouw aan de telefoon die niet heel aardig was
Deze thuiszorgwinkel zit vlakbij het ziekenhuis maar online is de kolf niet meer te reserveren.
Hoe gaat het met Boris? Heeft hij zijn ritme weer een beetje terug?
Zeker als je dan moe bent BallardPfoeee, moet er niet aan denken om over de 40 weken heen te gaan. Gelukkig is het hier echt uiterlijk in week 39
De gedrochten staan/hangen ook! Ik ben wel blij dat we (dat wilde ik) voor aparte buitenunits zijn gegaan. Een airco werkt niet en dat komt waarschijnlijk bij de buitenunit vandaan. Moet je voorstellen dat je 3,4,5 airco's op een multisplit buitenunit hebt en de buitenunit werkt niet...
[ [url=m/eP80VJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hpSdud.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ballard_L schreef:Charlotte: oh heerlijk weer even lange stukken slapenhier een medische borstkolf gehaald afgelopen zaterdag, die huren we totdat we een kolf consult kunnen doen bij de lactatiekundige. Mijn eigen kolf is voor mij veel te hard, dat kunnen mijn tepels niet aan. Kolf huren ging wel echt makkelijk, dezelfde middag konden we hem ophalen
Hier heeft Esra vandaag kennis gemaakt met Roadiezo bijzonder hoe een dier aanvoelt dat hij voorzichtig moet zijn!
[ [url=m/F7UXMa.jpg]Afbeelding[/url] ]