Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 10:41

Puera, goed bezig! Knap gelopen hoor, nette tijd ondanks de warmte!
Die RFR hondsrug klinkt ook leuk, gaat jou vast lukken!

Sherivey, fijn dat je knie beter lijkt te gaan, succes vandaag met je loopje!

Ninus, mooi rondje heb je gemaakt!
Heeft je man geen last meer?

Karin de b, wat schattig! Super leuk dat je kids zo enthousiast zijn!
Ga je ze ook een keer met een kids run mee laten lopen?

Gister heb ik voor het eerst weer een heel klein stukje hardgelopen! In slakkentempo, denk 1km, het voelde echt heerlijk!
Ik was mee wezen fietsen met Suusje door het bos.
Op de fiets gaat prima, met lopen voelt mijn enkel nog wel stijf/slap, maar niet meer die stekende pijn gelukkig.
Nog even mijn voet gekoeld bij een bron, dit vind ik zo gaaf van het bos, gratis wellness!

Puera

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 11:27

Fijn dat het de goede kant op gaat, Ieris. Lekker, die bron!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 12:27

Fijn dat je weer kort hebt kunnen lopen @ieris en wat leuk dat je op de fiets met @Suusje bent meegegaan :D

Hier mocht ik vandaag weer niet alleen. Ik kom beneden in mijn hardloopkleding, zoon: mama, ik wil mee hardlopen. Mag ik mee? :Y) daar ging mijn rustmomentje :') maar tuurlijk vriendje, jij mag weer mee!

Afbeelding

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 12:33

Kijkt er iemand de London Marathon? Sifan Hassan loopt haar eerste officiële marathon en ik ben echt impressed.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 12:48

Goed gedaan Puera! Het was inderdaad heel erg omschakelen, dit weer. Vond je het een leuk evenement?

Ieris wat goed! Kleine stapjes, maar zo kom je er wel. Ik zag al dat jullie samen op pad waren, gezellig.

Gezellig MuSLi! Al kan ik me voorstellen dat je ook wel eens alleen op pad wil gaan.

Fijn dat het goed lijkt te gaan Sherivey! Heb je al getest?

Ik volg een paar collega’s en vrienden van mijn zusje IMAY.

Hier een rustdag, de achillespees van mijn man heeft gisteren overleefd, dus dat is voorzichtig positief. Al wordt de marathon over een paar weken spannend, er komt een pittige week een dan dat redt hij vermoedelijk nog niet. We gaan het zien, veranderen kun je het toch niet.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 13:38

Hopelijk kunnen jullie de marathon toch lopen, Ninus.
Vond het een hele mooie route, goed georganiseerd. Veel verkeersbegeleiders, dat was top!

Gezellig dat jullie samen te fietsen waren, Suusje en Ieris. Leuk als je zo dicht bij elkaar in de buurt woont.

Musli ook weer gezellig met zoontje erop uit.

Helemaal vergeten om Sifan Hassan te volgen maar die is volgens mij wel blij met haar debuut. :D

Bedankt nog voor je tip, Namiro. Er zijn twee Fusionshorts onderweg. Eentje voor mij, en mij partner wilde er ook wel een.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-23 17:52

Ik heb de Londen Marathon niet gekeken, maar wát een prestatie van Sifan Hassan :wow:

Ninus, hoop dat je man snel van zijn achillespeesklachten af is. Is echt een rotplek om last te hebben.

Ik heb vanochtend een stukje gelopen. Waren maar 6 km. Knie pruttelde wel een beetje, maar kon mijn looppas normaal blijven maken.
Vond het wel erg warm/ benauwd.

Hopelijk kan ik de komende week weer wat meer kilometers maken.
Zie iedereen al weer volop knallen na de marathon en voel me echt een kneus omdat ik niet kan. -O- :=

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 18:26

Nou als je de marathon (of twee) uitloopt ben je absoluut geen kneus. Ik begrijp, net als de meesten hier vermoed ik, dat je graag weer wilt gaan, maar verstandig om even rustig aan te doen. Met een kapotte knie ben je verder van huis.

Ik zeg dat ook tegen mijn, maar hij luistert slecht. Net als ikzelf, maar daarom is het goed wanneer anderen het tegen je zeggen :))

Heb voor morgen een mooie route uitgezet, mijn laatste afspraak is tot 16 uur. Kan mooi voor het eten een rondje maken. Zo fijn dat de dagen weer lang zijn, genieten :+:

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-23 18:32

Ja, dat is ook de reden dat ik niet al eerder ben gaan lopen. Wil niks stuk maken.
Dus nu is het even kijken of wat lopen de knie juist verbetert (ivm behouden van soepelheid en belastbaarheid).

Mijn fysio is bvb ook geen fan van niet-lopen (tenzij er echt iets niet goed zit) en steeds te blijven kijken wat je aan kunt.
En na mijn loopje had ik niet ineens meer last van mijn knie ofzo. Dus het zal wel goed zijn zo :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 18:59

Goed bezig allemaal hier en fijn ieris dat je ook weer kunt lopen.

Wij hebben echt een zwaar leven hier op Madeira :+
Vandaag gewandeld. Een route van iets meer dan 8km langs een levada (afwateringskanaal) en nog twee kortere wandelingen van ruim 3km met veel hoogtemeters.
Wat is het hier toch prachtig!
Je moet geen hoogtevrees hebben, want je loopt regelmatig langs diepe afgronden (zie foto 7 bijvoorbeeld). Ook gaan routes vaak door tunnels, dus we hebben beiden een hoofdlamp mee.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 19:28

Het is daar prachtig @SV!
Geniet ervan :D

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 20:35

Jeetje prachtig SV <3
Veel plezier.

@Musli leuk met de wandelwagen lopen.
En @Karin, wat leuk dat allebei je kinderen er zo enthousiast in zijn.

@Puera. Ik vind het toch een prestatie zo'n halve marathon en zeker als het benauwd aanvoelt.

Met mij gaat het wel weer. Eergister alweer bijna 10 km gewandeld. Vanmorgen 6 km gewandeld en vanmiddag weer stukje hardgelopen 8 km, door de regen dat wel.

Ik ben niet zo fotogeniek. Maar vond die schaapjes zo leuk dus moest even stoppen voor een paar foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 20:40

@Sherivey Fijn dat je loopmechanica goed bleef ondanks de pruttelende knie. Hopelijk trekt het laatste beetje ongemak snel weg. Het was idd benauwd vandaag. De regen is de hele dag aan het opbouwen geweest, het heeft hier net een paar uur geregend en nu is het beter te doen.

@SV wat een plaatjes weer. Veel plezier de rest van de reis.

@Ninus Hoe hebben de vrienden die je aan het tracken was het gedaan? Hebben ze een beetje genoten van zo'n magisch evenement?

Hier stonden vandaag speed repeats op de planning. 6 keer 800 meter met 3 min rust tussendoor. Ik merk nog steeds dat ik minder fit ben en minder snelheid in me heb dan eind vorig jaar. Maar het begint gelukkig langzaam wel stabiel mogelijk te worden om de pace van het trainingsplan aan te houden. Vorige week had ik ook 6 keer 800 meter en toen liepen de intervallen op van 6:06 min/km pace bij de 1e tot 6:34 min/km pace bij de laatste. Nu was de 1e 5:56 min/km pace en de rest allemaal 6:14 of 6:15. Niet zo snel als ik zou willen zijn maar wel stabieler dus vooruitgang...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 22:20

Fijn dat je in ieder geval vooruitgang merkt!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 07:39

SV, wat een gave foto's! Die paarse bloemen, geweldig! Snap dat jullie genieten daar, echt heel ruig daar, gaaf!

Imay, best pittig 6x800 meter, fijn dat je in ieder geval vooruit gaat!
Hopelijk kom je gauw weer op je oude niveau!

Be funny, zo lekker actief geweest, wandelen en hardlopen! Goed bezig!
En schapen zijn inderdaad cute!
Die laatste foto is mooi zeg, die roze boon lijkt wel een hartje!
Leuk hoor die lammetjes erbij.
Wij hebben nu ook 17 schapen te logeren in onze wei, het zijn allemaal rammen, en ze zijn echt zo grappig, had er laatst een bal bij gegooid, dan vliegen ze er allemaal op af!

Musli, wat schattig dat je zoontje zo enthousiast is als jij gaat lopen, leuk zeg!
En met een kinderwagen kan je nog best ver komen, bij de hv marathon die ik liep, liep er ook iemand mee met een kinderwagen, die haalde me in en eindigde flink voor me!

Sherivey, dat is wel een plus punt, dat je je knie na het lopen niet erger voelt worden! En goed bewegen zegt mijn fysio ook, dat die je goed, misschien nog zwemmen en fietsen erbij pakken als alternatief, dat doe ik nu, en merk echt dat vooral het zwemmen mijn voet erg goed doet.

Vandaag wil ik weer een klein stukje gaan proberen, hoop dat het weer goed gaat!
Hier nog wat foto's van zaterdag bij de bron, lijkt toch net het buitenland zo hé!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 07:55

@ieris, ik zie inderdaad wel vaker dat mensen flinke afstanden afleggen met zo'n wagen. Maar mijn zoontje vind het daarvoor niet leuk genoeg. Hij is het meestal na een kilometer of 5-7 echt wel weer zat. Dus meestal combineer ik het met even stoppen bij een speeltuintje ofzo, zodat hij eventjes wat anders doet dan zitten en daarna ga ik door. Maar met een kilometer of 7-10 is het dan wel leuk geweest ;)

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 08:02

Dat ziet er heerlijk uit Ieris!

IMAY goed bezig hoor! Snelheid komt wel weer :j
Het was leuk om de marathon te volgen, een collega van mijn zusje heeft een supertijd neergezet, 2:38. Haar vriendin heeft een training vol blessureleed achter de rug, haar doel was slow and steady en zo heeft ze ook de finish gehaald, ook ontzettend knap _/-\o_
Mijn zusje was ter plekke, echt leuk om zo mee te kunnen genieten :j

Wat een leuke foto's BeFunny. En hoezo niet fotogeniek? Zou willen dat ik zo op de foto zou staan, ik heb menig fotograaf tot wanhoop gedreven tijdens het maken van pasfoto's :')

Oh wat heerlijk SV! Prachtige foto's. Veel plezier!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 13:26

BeFunny, leuke foto's met de schaapjes :D

Imay, fijn dat er vooruitgang te merken is.
Welk schema volg je?

Ieris, fietsen vind mijn knie niet heel tof. Zeker niet met die wind hier aan de kust.
Hoop dat je voet zich goed houdt vandaag. :)

Ik heb vanochtend een poging tot paardrijden gedaan. Vind de knie niet leuk, de hele tijd in dezelfde houding/ buiging zitten :=

Ook nog wat krachttraining gedaan thuis. Dat ging wel aardig.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 22:12

Gaat nog niet helemaal lekker dan met je knie. Tijdens het lopen geen last van?

Hier nog wat spam van vanmorgen. De route naar de 25 fontes gelopen (waterval).
Zoveel mogelijk gerend. Erg vroeg weggegaan om de mensenmassa voor te blijven, dit is de drukst bezochte wandelroute.
Wel veel hoogtemeters, in de laatste 1.6km zaten er al iets van 320, met bijna alleen trappen. Even lekker kapot gegaan dus, maar het was het waard! Wat ook heel tof was, was dat je 1km door een tunnel moest. Hoofdlamp op en gaan!
Daarna nog een wandeling gemaakt op een andere plek, naar een vuurtoren.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-23 06:06

Tijdens gewoon wandelen heb ik er geen last van.
Vanavond weer even kijken hoe het met hardlopen gaat.

Gaaf daar hoor! Lijkt me echt een heel leuke plek om op vakantie te zijn

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 06:12

Balen dat paardrijden niet lekker ging Sherivey. Hoop dat hardlopen soepel gaat vanavond.

Prachtig SV! En jaloers, ik baal dat ik mijn handschoenen vergeten ben vanochtend :')

Gister eind van de middag nog een rondje van 17,5km gemaakt. Het waaide weer eens knetterhard en ik heb heel veel regen gehad := Heb mijn rondje onderweg wat aangepast zodat ik de laatste 3 km. wind mee had, dat was heel fijn :))

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 11:04

Prachtig SV!!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 19:02

Ik kom denk ik met nog meer jaloersmakende foto's. Sorry!
Gisteren hebben we een canyoning trip gedaan, vanmorgen getraild en vanmiddag zijn we wezen paragliden! Man wat was ik zenuwachtig, het is zo tegennatuurlijk om een rots af te rennen, het niets in. Maar eenmaal in de lucht was het echt FANTASTISCH. Zo blij dat ik het heb gedaan!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 19:20

SV, zooo wat stoer zeg 8-)
Dat zou ik echt nooit durven! Knap dat je dat gedaan hebt.
Je hebt inderdaad weer jaloers makende foto's {:}
Zitten wij hier te vernikkelen, vannacht vorst gehad :brr:
En jij loopt daar gewoon te zweten in je korte broek!
Geniet er nog maar lekker van!

Hier vandaag 3 km gelopen, gaat al weer ietsje beter, maar was wel zwaar zeg, raar dat je conditie met hardlopen toch wel flink terugvalt als je er een maandje uit bent geweest, had gewoon ook het gevoel dat ik niet verder kon, en hijgen als een paard :D
Maar heb wel genoten, en enkel alleen nog heel stijf geen stekende pijn meer *\o/*

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 19:44

Wat fijn ieris!
Hier een graadje of 22 in de schaduw, in de zon aardig warm!