Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:26

Echwel schreef:
lenaa_tje schreef:
Daar ben ik dus voor Corona tijd ook echt niet zo moeilijk mee. Beetje weerstand opbouwen :')

Oh mensen pakken leggen weer neer enz..
Ben er ook voor corona tijd vies van

Haha ja sorry. Ik ben eerlijk ik heb er gewoon niet zo veel moeite mee.
Nu sla ik hapjes in de supermarkt wel altijd over gewoon omdat ik het niet speciaal vindt maar in de groothandel vind ik het echt heerlijk :')
Nu maken ze het daar zo vers klaar en ik ben er nog nooit ziek van geweest dus ik geloof dat het wel mee valt.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 09-01-21 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:26

Als we dan toch heen en weer gaan zwaaien... Belgie is al weken zo ongeveer het beste jongetje van de klas met nog geen 2000 besmettingen per dag :D
En dan lees ik net dat de besmettingen in Brussel met ongeveer 50% gestegen zijn... :')
Oftewel het is een hele dunne lijn :Y)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:27

lenaa_tje schreef:
Nou goed huertecilla ik zal aan mijn buurvrouw vertellen dat haar familie het bij het onjuiste eind heeft en dat het wel geweldig gaat in Malaga want iedereen daar houdt zich perfect aan de geldende regels. Dat beweer jij namelijk.

Aleen als je leest wat je wíl lezen.
Daar laat ik het bij om diezelfde reden :)*

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:28

Echwel schreef:
lenaa_tje schreef:
Daar ben ik dus voor Corona tijd ook echt niet zo moeilijk mee. Beetje weerstand opbouwen :')

Oh mensen pakken leggen weer neer enz..
Ben er ook voor corona tijd vies van

Zolang het eigen is vind ik niet veel vies, maar van andere mensen... Nee dank je! :o

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:28

Huertecilla schreef:
lenaa_tje schreef:
Nou goed huertecilla ik zal aan mijn buurvrouw vertellen dat haar familie het bij het onjuiste eind heeft en dat het wel geweldig gaat in Malaga want iedereen daar houdt zich perfect aan de geldende regels. Dat beweer jij namelijk.

Aleen als je leest wat je wíl lezen.
Daar laat ik het bij om diezelfde reden :)*

Fijn dat je ook mijn uitleg erbij niet quote :) zegt dan ook genoeg over jou wat je wil lezen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:30

Moet zeggen toastjes of dingen die open zijn die klaar liggen zonder vorkjes etc. Zou ik ook niet zo snel pakken maakt mij misschien nog iets minder vies :')

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:31

Pandora2 schreef:
Als we dan toch heen en weer gaan zwaaien... Belgie is al weken zo ongeveer het beste jongetje van de klas met nog geen 2000 besmettingen per dag :D
En dan lees ik net dat de besmettingen in Brussel met ongeveer 50% gestegen zijn... :')
Oftewel het is een hele dunne lijn :Y)

België verdiend een sticker! :D
50%.... dat is nogal wat. Zou dat van de feestdagen zijn?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:31

lenaa_tje schreef:

Citaat:
Fijn dat je ook mijn uitleg erbij niet quote :) zegt dan ook genoeg over jou wat je wil lezen.

Het vetgedrukte is genoeg :)*

Ok, ik ga van bubbel veranderen, veel plezier verder :evaw:

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:33

Een sticker ? Een medaille gewoon ! 8-)

Ze hebben nog geen idee waardoor het komt. Zit er dik in dat het door de feestdagen komt. Achter gesloten gordijnen gebeuren nogal wat besmettingen denk ik :+
Of teruggekeerde reizigers.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:37

Huertecilla schreef:
lenaa_tje schreef:

Citaat:

Het vetgedrukte is genoeg :)*

Ok, ik ga van bubbel veranderen, veel plezier verder :evaw:

En jij schrijft meerdere keren iets in deze richting:

[/quote]
Jij schrijft dat het nergens te handhaven is.
Ik schrijf dat het hier, in Andalucía, prima gehandhaafd wordt. Ook in Granada, Sevilla, Córdoba en Málaga.
Dat er geen strengere algemene beperkingen nodig zijn na de bijna geheel vrije feestdagen lijkt me een heldere bevestiging.[/quote]

Andere ervaringen vind je niet terecht. Dan noem ik net zo selectief lezen als een ander

Quote verprutst. Dit kan ik niet op m’n telefoon.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:39

Pandora2 schreef:
Een sticker ? Een medaille gewoon ! 8-)

Ze hebben nog geen idee waardoor het komt. Zit er dik in dat het door de feestdagen komt. Achter gesloten gordijnen gebeuren nogal wat besmettingen denk ik :+
Of teruggekeerde reizigers.

Ik hoop dat het een eenmalige stijging is en dat het snel wel weer daalt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 17:00

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 17:01

Dat je er nog op in gaat lenaa_tje. Wij weten wel beter. Die arrogantie, dat maak je zelden mee. Ik stoor me daar al jaren aan, niet alleen in dit topic.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 17:14

Een bericht over londense ziekenhuizen, laten we hopen dat we dat voor blijven want daar is het al bijna zover dat ze 70 jarigen niet meer intuberen, los van de druk op de zorg , heftig

https://nos.nl/l/2363661

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 17:17

bigone schreef:
Een bericht over londense ziekenhuizen, laten we hopen dat we dat voor blijven want daar is het al bijna zover dat ze 70 jarigen niet meer intuberen, los van de druk op de zorg , heftig

Heel heftig inderdaad....

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 17:20

bigone schreef:

Heel erg triest dit.
Ik hoorde laatst in een reportage dat dit in de brusselse ziekenhuizen tijdens de eerste golf ook wel een beetje zo was toen de ambulances met covid-patienten stonden aan te schuiven en de triage moest gebeuren.
Die kunnen we helpen, die niet.
Dit kwam ook nu pas naar buiten. Hoorde je tijdens de 1e golf ook helemaal niks over, integendeel.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 17:25

https://nos.nl/artikel/2363669-drukte-i ... trand.html

Mafkezen. Bij mij de hoek om is ook een natuurgebied met een bezoekerscentrum. Normaal is het er sporadisch druk. Nu al bijna het hele jaar, zeker sinds november weer dagelijks twee parkeerplaatsen vol.

De boswachter had gisteren een filmpje geplaatst dat ze tijdens een wandeling van een half uur 17 zakjes hondenpoep uit de natuur viste. Van plastic dus 8)7 .

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 17:39

Blue_Eyes schreef:
Janinevv schreef:
Mag ik dan reageren even op dit met deze link.
Is een serieus filmpje van 35 minuten met de zorgen erover. En nee het zijn antivaxers.

En nee is ook geen wappie of iets.

https://youtu.be/aWrZxCx6L6g

Geen wappie zei je? https://nos.nl/artikel/2356194-een-agen ... t-dat.html

Die Flavia lijkt idd wel te voldoen aan het criteria voor wappie :+ Ik heb een stukje van het filmpje gekeken, maar Theo Schetters lijkt geen wappie o.i.d. Toch? Ik kan daar niks over vinden. Ik merk dat ik dan weer ga twijfelen als ze het hebben over een reëel risico op auto immuun ziektes door zo'n mRNA vaccinatie. Ik heb er gewoon geen verstand van waardoor ik niet kan beoordelen of dit een betrouwbaar filmpje is. Ik was echt overtuigd van mijn vaccinatie. Ik ga hem gewoon halen en kijk gewoon dit soort dingen voorlopig even niet meer.

Ik ben trouwens benieuwd of er mensen in dit topic zijn die echt verstand er van hebben en dit wel enigszins kunnen beoordelen. Vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Maar in dit geval vind ik het soms echt eng hoe social media kan fungeren als groot podium voor complotdenkers en wappies. Ik kom soms echt zorgwekkende gedachtegangen tegen. Ik vind het zorgelijk dat dergelijke onjuiste berichten mensen op andere gedachten kunnen brengen. Goede betrouwbare info is gewoon belangrijk. Maar het is soms zo moeilijk in te schatten wat een betrouwbare bron is. En dan nog is er soms zo weinig bekend dat ook een betrouwbare bron het mis kan hebben.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:00

Mayo,ik heb deze link in het wetenschappelijk topic gezet met vraag of mensen met verstand van dit kunnen beoordelen.
Even geduld want er zijn mensen die als ze tijd hebben gaan kijken.
Precies jouw reactie waar je bezorgdheid zit is de mijne.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 09-01-21 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:02

En er zijn ook niet-mrna vaccins he. Astrazenica, waar we het meeste van krijgen is geen mrna vaccin.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:05

secricible schreef:
En er zijn ook niet-mrna vaccins he. Astrazenica, waar we het meeste van krijgen is geen mrna vaccin.

Klopt, maar ik krijg over 2 weken het pfizer vaccin. Data staan al gepland.

Dank je Pien! Ik wacht rustig af.

Als ik nu weiger, dan sluit ik hoogstwaarschijnlijk helemaal achter aan in de rij. Dan kom ik in de laatste groep i.p.v. dat ik over bijvoorbeeld 2 maanden kan zeggen ''ik wil de vaccinatie toch''. Mijn werkgever zoekt dit uit. En ik kan zelf niet kiezen welk vaccin ik wil. Maar als ik nu weiger en ik neem het vaccin straks op basis van puur mijn leeftijd (36) dan krijg ik waarschijnlijk idd wel astrazenica.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:12

secricible schreef:

Ik heb het filmpje ook een stuk gekeken en leerde dat enkel Sanofi-Smithkline op de traditionele methode gebaseerd is. De anderen zijn relatief nieuwe methodes.
Wel interessant om te weten dit.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:20

Vayo schreef:
secricible schreef:

Klopt, maar ik krijg over 2 weken het pfizer vaccin. Data staan al gepland.

Dank je Pien! Ik wacht rustig af.

Als ik nu weiger, dan sluit ik hoogstwaarschijnlijk helemaal achter aan in de rij. Dan kom ik in de laatste groep i.p.v. dat ik over bijvoorbeeld 2 maanden kan zeggen ''ik wil de vaccinatie toch''. Mijn werkgever zoekt dit uit. En ik kan zelf niet kiezen welk vaccin ik wil. Maar als ik nu weiger en ik neem het vaccin straks op basis van puur mijn leeftijd (36) dan krijg ik waarschijnlijk idd wel astrazenica.

Ik vraag me dit ook af, mijn werkgever zoekt dit ook nu na toevallig :D. Ik mag namelijk niet ivm zwangerschap, maar wil hem zsm. Ik zou dit dus heel raar vinden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:44

Bloodymary schreef:
https://nos.nl/artikel/2363669-drukte-i ... trand.html

Mafkezen. Bij mij de hoek om is ook een natuurgebied met een bezoekerscentrum. Normaal is het er sporadisch druk. Nu al bijna het hele jaar, zeker sinds november weer dagelijks twee parkeerplaatsen vol.

De boswachter had gisteren een filmpje geplaatst dat ze tijdens een wandeling van een half uur 17 zakjes hondenpoep uit de natuur viste. Van plastic dus 8)7 .

He jakkes.

Wij hadden ook last van de drukte in de natuur. Vanmiddag wilden we naar stal. Moeten we over een smal dijkje, na dat dijkje begint het bos. Nu staan er allemaal auto's geparkeerd aan 1 kant, normaal alleen op het bospad.. nu dus ook op de doorgaande weg. Wat eigenlijk niet kan want je kunt elkaar nergens passeren. Komt er zo'n muts met een gehuurd vrachtwagentje langs de geparkeerde auto's. Ziet dat wij tegemoet komen. En denkt dat ze tussen 2 geparkeerde auto's wel genoeg ruimte laat voor ons. Maar dat past niet. Want smal dijkje, en wij hebben een bredere auto dan gemiddeld. Bovendien is zij fout. Maar ze kan niet achteruit rijden zegt ze. Dus hebben wij een klein half uur stil moeten staan tot ze hem ineens wel zo kon manoeuvreren dat er wat langs kon.

Wij wilden zelf ook nog in het bos wandelen, pas op de 4e parkeerplaats die we aandeden was 1 plekje. In het bos ook heel druk. Ik ga voortaan wel weer doordeweeks als het miezert. Dan is het wat rustiger.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:47

Op het moment dat Andrew Wakefield word aangehaald kun je het filmpje bij grof vuil zetten. Ook al zitten er misschien wat redelijke stukken in, Wakefield is absoluut compleet gestoord.