Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:40

bigone schreef:
Vraagje, zelftest zegt negatief na 15 min, en nog een kwartier later positief ?

Ik zou even een nieuwe doen en kijken wat die zegt.

Fearn

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:44

Lekker janine, voelt denk ik goed om weer 'vrij' te zijn :D (al sluit niemand je natuurlijk letterlijk op, haha)

Doen jullie als je op dag 10 nog klachten hebt ook een test?

Ik vraag mij af of je dan écht niet meer besmettelijk bent..

Ga zelf denk ik vandaag proberen even een stukje te wandelen buiten, gezien de 5 dagen voorbij zijn en ik niet meer echt hoef te hoesten/snotteren. Natuurlijk wel op afstand en nog niet naar de winkel..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:47

bigone schreef:

Had ik toen ook toen bleek ik het niet te hebben

Ben nu wel positief bij de GGD maar mijn zelftest was negatief :+

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:09

Zebrastreep schreef:
bigone schreef:

Had ik toen ook toen bleek ik het niet te hebben

Ben nu wel positief bij de GGD maar mijn zelftest was negatief :+

Scheelt dat je nu wel duidelijkheid hebt. Wellicht zit het virus meer in je keel dan in je neus. In ieder geval beterschap!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:24

Vandaag een hele slechte dag... Pff.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:41

Ik zit op dag 6, hoesten is zowat over, bronchien voelen beter. Bij mij is het enkel moeiig/slaperig/iets verkouden, beetje hoofdpijn vandaag. Ik heb dan wel lichte klachten (vind ik) maar ze voelen wel hardnekkig . Ik werk wat vanuit huis, maar da's voor spek en bonen en om de tijd door te komen, kan me niet goed concentreren merk ik.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 18:51

Fearn schreef:
Lekker janine, voelt denk ik goed om weer 'vrij' te zijn :D (al sluit niemand je natuurlijk letterlijk op, haha)

Ga zelf denk ik vandaag proberen even een stukje te wandelen buiten, gezien de 5 dagen voorbij zijn en ik niet meer echt hoef te hoesten/snotteren. Natuurlijk wel op afstand en nog niet naar de winkel..

Ik heb na 10 dagen geen test meer gedaan. Die 10 dagen kreeg ik het soms al niet geregeld en volgens de regels mag je na 10 dagen ook met klachten weer alles doen. Ik zit ruim over de 10 dagen en nog steeds hoestbuien. Maar ik doe gewoon alles weer.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:00

Vayo schreef:
Fearn schreef:

Ik heb na 10 dagen geen test meer gedaan. Die 10 dagen kreeg ik het soms al niet geregeld en volgens de regels mag je na 10 dagen ook met klachten weer alles doen. Ik zit ruim over de 10 dagen en nog steeds hoestbuien. Maar ik doe gewoon alles weer.

Ik zit op dag 11 geloof ik. Heb geen test meer gedaan. Nu kom ik sowieso vrijwel nergens want ja, enkel in het gips. :') Maar we ontvangen wel weer gewoon bezoek etc.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:58

Net even rondje met de hond gelopen , mijn moeder is echt kapot van het werken dus ik zei ik wil wel even en in de avond is er hier geen kip op straat.

Gevolg flink hoesten en heel warm met wat pijn op de borst.

Nog niet doen dus -O-

Op mijn werk willen ze dat je doorwerkt met een positieve test als je daar fit genoeg voor bent. Iedereen heeft het daar al gehad. Ik heb zaterdag een dienst van 6 uurtjes , maar is wel met veel praten. En ik werk ook met een collega die zeg maar niet heel actief is uit zichzelf. Als ik mij zo voel meld ik mij wel ziek want dan lig ik zondag denk ik weer helemaal plat.

Het is zo stom want ik voel mij best wel fit geen ziek gevoel dus het voelt heel tegenstrijdig om mij dan ziek te melden.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 20:06

Dat hoesten, wat benauwd en pijn op de borst herken ik wel. Ik moet zeggen dat ik wel ben gaan werken en thuis ook vanalles doe. Vooral thuis zal het moeten. Alles gaat toch door. En ondanks dat het vervelend is dat ik zo moet hoesten heb ik niet het gevoel dat het in mijn geval kwaad kan. Het is heel vervelend, maar niet meer dan dat denk ik.
Ik hoest nu al een dag of 13 en het wordt wel iets minder. Ik hoest vaker in de winter en dat kan ook enkele weken aanhouden.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 20:14

Vayo schreef:
Dat hoesten, wat benauwd en pijn op de borst herken ik wel. Ik moet zeggen dat ik wel ben gaan werken en thuis ook vanalles doe. Vooral thuis zal het moeten. Alles gaat toch door. En ondanks dat het vervelend is dat ik zo moet hoesten heb ik niet het gevoel dat het in mijn geval kwaad kan. Het is heel vervelend, maar niet meer dan dat denk ik.
Ik hoest nu al een dag of 13 en het wordt wel iets minder. Ik hoest vaker in de winter en dat kan ook enkele weken aanhouden.

Ik heb thuis wel wat dingen gedaan zoals de was en nog even de keuken beetje schoongemaakt maar ik denk dan weer gelijk ach kan de hele was wel even opvouwen met als gevolg hele middag op de bank.

Heb ik dan altijd wel hoor dat ik denk oh even dit en even dat doen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 20:29

Zebrastreep, ik heb drie jaar geleden Pfeiffer gehad en me heel schuldig gevoeld dat ik overdag wel aan het paardrijden was maar niet aan het werk. Tot mij werd gezegd: "Je werkt om te kunnen leven. Maar als je buiten je werk niet meer kunt leven, moet je niet gaan werken." Sindsdien voel ik me niet meer zo schuldig als ik me ziekmeld (wat sindsdien 1 keer is voorgekomen :') ), maar ik geef het altijd aan anderen mee. Heb jij het idee dat je komende zondag (of maandag) op je privé moet inleveren om je werk te kunnen doen, is het het niet waard. Tenzij er een enorm personeelstekort is, dan zou ik me dusdanig verantwoordelijk voelen om die plek wel op te vullen.

Ik heb net mijn bed opgemaakt, kost me niet meer moeite dan normaal. Ook niet moe ofzo. Maar dat hoesten :') Ik ga echt de komende weken veeeeeeeeeeeeeel moeten uitleggen :+

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 03:41

Test er nog iemand negatief terwijl hij eigenlijk zo goed als zeker positief is? Zondag werd mijn vriend verkouden, maar hij testte steeds negatief (zowel zelftests als testcentrum), tot woensdag, toen ineens positief, wat inmiddels ook bevestigd is.
Ik kreeg dinsdag de eerste klachten en lig sinds gisterochtend met koorts plat, maar test nog steeds negatief, ook bij testcentrum. We houden dus maar afstand voor de zekerheid, voor het geval dat hij een ander virus had vóór de corona, en dat ik tot nu toe alleen dat heb overgenomen. Maar bah, zou fijner zijn om duidelijkheid te hebben en gewoon naast elkaar te slapen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 08:43

Waarom zou je apart slapen?

Ik vind dat zelf de grootste onzin. Je leeft ook in 1 huis, gebruikt dezelfde douche, toilet, deurklinken enz.

Lekker bij elkaar slapen zou ik zeggen.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:30

prulletje schreef:
Test er nog iemand negatief terwijl hij eigenlijk zo goed als zeker positief is? Zondag werd mijn vriend verkouden, maar hij testte steeds negatief (zowel zelftests als testcentrum), tot woensdag, toen ineens positief, wat inmiddels ook bevestigd is.
Ik kreeg dinsdag de eerste klachten en lig sinds gisterochtend met koorts plat, maar test nog steeds negatief, ook bij testcentrum. We houden dus maar afstand voor de zekerheid, voor het geval dat hij een ander virus had vóór de corona, en dat ik tot nu toe alleen dat heb overgenomen. Maar bah, zou fijner zijn om duidelijkheid te hebben en gewoon naast elkaar te slapen.

Mijn vriend kreeg op vrijdags klachten, van zaterdag tm maandag negatieve zelftesten (ook in de keel). Dinsdag een duidelijk positieve zelftest en positief bij de ggd.
Ik kreeg diezelfde maandag hele milde klachten, dagelijks zelftesten gedaan, woensdags bij de ggd (negatief) en was op vrijdag pas positief. Vanaf donderdag nacht werden wel mijn klachten erger.
Het kan dus wel!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:39

Jolliegirl schreef:

Ik vind dat zelf de grootste onzin. Je leeft ook in 1 huis, gebruikt dezelfde douche, toilet, deurklinken enz.

Dat.
Gewoon normaal doen hoor.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:40

Jolliegirl schreef:

Zeker nu. Volgens mij hoef je als huisgenoot niet meer in quarantaine als je geen klachten hebt, booster hebt of in 2022 corona hebt gehad.

Ik zou alleen wat extra Zelftesten doen en veel groepen, kwetsbare mensen of knus binnen zitten even voorzichtiger mee zijn.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:53

Het duurt even voor je positief test.

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:07

Goof schreef:
Jolliegirl schreef:

Dat.
Gewoon normaal doen hoor.

Wij doen wat voor ons normaal is :) . Over een week gaan we op reis, dus het zou nogal rottige timing zijn als ik dan nog ziek ben of positief test.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:33

Zonnetje81 schreef:
Het duurt even voor je positief test.

Dit.
Of je hebt gewoon griep.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:41

Ik ben al ruim 5 weken mijn slaapkamer niet uit geweest ivm heftige migraine.
Mijn vriend is heel bang om het te krijgen dus die komt niet dichtbij en zet drinken voor de deur van mijn slaapkamer.
Nu sinds 3 dagen klachten, zelftest negatief.
Maar hoe zou ik in aanraking geweest zou kunnen nu ik al ruim 5 weken in isolatie zit?
Katten zijn binnenkatten dus zijn die ook niet met het virus in aanraking geweest.
Teveel last van de migraine om naar de GGD te gaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:44

Vijf weken migraine? Zou de huisarts maar eens bezoeken .

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:45

bigone schreef:
Vijf weken migraine? Zou de huisarts maar eens bezoeken .

Dat was precies wat ik ook dacht! Huisartsen komen ook gerust op bezoek. Dat heeft de mijne ook een keer gedaan toen ik onverklaarbaar ziek was.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:00

Zeker de huisarts bellen!

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:11

Jasmijn schreef:
Ik ben al ruim 5 weken mijn slaapkamer niet uit geweest ivm heftige migraine.
Mijn vriend is heel bang om het te krijgen dus die komt niet dichtbij en zet drinken voor de deur van mijn slaapkamer.
Nu sinds 3 dagen klachten, zelftest negatief.
Maar hoe zou ik in aanraking geweest zou kunnen nu ik al ruim 5 weken in isolatie zit?
Katten zijn binnenkatten dus zijn die ook niet met het virus in aanraking geweest.
Teveel last van de migraine om naar de GGD te gaan.

Is je vriend bang migraine te krijgen?
5 weken migraine kan eigenlijk niet
Zeker de huisarts bellen