Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy92

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 16:04

Jazeker! Ik heb tijdens de sluiting van de sportscholen gewoon ook 6x per week op het balkon gesport. En nu weer fijn in de sportschool :D

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 16:19

Wat vervelend zeg dat je zo ziek bent geweest! Prednison is niet fijn

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 16:27

Mandy92 schreef:
Jazeker! Ik heb tijdens de sluiting van de sportscholen gewoon ook 6x per week op het balkon gesport. En nu weer fijn in de sportschool :D

Lekker bezig! *\o/* Goed van je, dat je niet hebt stil gezeten. :)

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:57

ik kreeg net van de Belgische Basic Fit een mail dat wij vanaf zaterdag een mondkapje in de sportschool op moeten wanneer je je verplaatst. Als je aan een toestel werkt of op de loopband staat mag hij af maar wanneer je je verplaatst van het ene toestel naar het andere dan moet je dus een mondkapje op. Ben benieuwd hoe dat straks in de praktijk uitpakt....

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 19:12

Jezus wat een gedoe :=

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:04

Hoop niet dat het hier ook zo ver komt, ik haat mondkapjes.

@Mandy92 Lekker bezig meid, keep it up! :)

Heeft iemand hier nog een goede tip voor een fijne pre-workout? Momenteel gebruik ik deze en op zich geeft die wel een fijne pump en als ik eenmaal bezig ben wil ik ook echt knallen maar ik heb wel een beetje last van de tintelingen in de huid die het geeft. Zeker als ik hem op het werk al neem en dan nog 25 minuten rij tot de sportschool dan zit ik echt niet prettig door de miljoenen kleine prikjes die ik dan over mijn hele lijf voel. :\

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:31

Rawr schreef:
Hoop niet dat het hier ook zo ver komt, ik haat mondkapjes.

@Mandy92 Lekker bezig meid, keep it up! :)

Heeft iemand hier nog een goede tip voor een fijne pre-workout? Momenteel gebruik ik deze en op zich geeft die wel een fijne pump en als ik eenmaal bezig ben wil ik ook echt knallen maar ik heb wel een beetje last van de tintelingen in de huid die het geeft. Zeker als ik hem op het werk al neem en dan nog 25 minuten rij tot de sportschool dan zit ik echt niet prettig door de miljoenen kleine prikjes die ik dan over mijn hele lijf voel. :

Ik gebruik c4 pre workout. Maar helaas krijg ik ook wel last van tintelingen soms. Een vriendin van mij werkte in een supplementen winkel en wist mij te vertellen dat dit te maken heeft met hoeveel beta alanine de pre workout bevat. Ik heb van haar toen eens een sample van scitec nutrition hot blood geprobeerd. Toen had ik inderdaad geen tintelingen!

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 20:22

Okay bedankt! Bij m'n volgende bestelling ga ik wel gewoon wat verschillende pre's bestellen en kijken welke het beste bevalt. Misschien eentje met wat minder beta alanine dan. Vandaag voor het eerst een keer zonder pre geprobeerd maar na een dag werken was de energie snel op dus dat doe ik ook niet weer. :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 14:43

Voor het sporten gebruik ik niets, maar na het sporten smeer ik mijn borst en benen in met magnesium olie. Benen en borst blijken bij mij het meest gevoelig te zijn voor spierpijn. Werkt echt heel goed, volgende dag aanzienlijk minder spierpijn dan als ik het niet doe.

Maar scheelt het zoveel als je van te voren iets inneemt qua hoelang je sporten volhoudt etc?

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 16:25

Voor mij is het een wereld van verschil en dat verbaast me omdat ik sowieso al een cafeïnejunkie ben maar kennelijk maken de andere ingrediënten het verschil. Zonder zat ik al voor het hele uur er doorheen terwijl ik mét gerust 2 uurtjes energiek ben en ook nog gerust door zou kunnen gaan. In de korte pauzes tussendoor zit ik ook altijd met m'n voeten te dansen/tikken of met m'n handen te trommelen. Je wilt gewoon bewegen met dat spul in je lijf. :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 16:48

A oké, nu doe ik groepslessen dus dat is maar een uur en sowieso geen pauze. Maar ik ben na dat uur wel moe, maar niet extreem en ook niet dat ik het halverwege niet meer volhoud.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 16:49

Het klinkt als een soort partydrugs als je het zo omschrijft Rawr _O-
Ik kende het niet, beetje gegoogled, maar ik lees ongeveer net zoveel pro's als contra's voor zo'n pre-workout.

Voor het sporten gebruik ik zelf niks, heb niet het idee dat ik er behoefte aan heb.
Na het sporten neem ik een dosering Nutrition Water om de eiwitten weer aan te vullen.
En ik gebruik bodylotion met magnesium na het sporten en na heel pittige trainingen speciale sportolie met hogere dosering magnesium en dan evt de dag erna nog een dosering Nutrition Water.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 16:51

Ik heb magnesium spray van Zarqua. Voor na het sporten of voor spierpijn momenten. En ik eet gewoon yoghurt om mijn eiwitten aan te vullen. Eet sowieso meer eiwitten dan koolhydraten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 17:05

Ik heb een tijdje preworkout gebruikt als ik na mijn ochtenddienst nog wilde sporten (dan sta ik om kwart voor 5 op), maar ik word er vooral heel misselijk en draaierig van, net alsof ik veeeeel te veel koffie heb gedronken. Ik sport er niet zo lekker op, ik drink liever een blikje red bull onderweg van werk naar de sportschool :o

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 17:23

Ik gebruik ook niks want ik heb sowieso energie voor 6. :') Moet zeggen dat ik juist door het vele sporten wat ik doe ontzettend veel energie krijg.

Enige wat ik doe is altijd een half uur van te voren een grote (ontbijt lunch of avondeten) maaltijd nemen, maar dat is toevallig omdat de tijden zo uitkomen. Sporten op een lege maag kan ik niet.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 17:34

Nee dat kan ik idd ook niet, ik eet altijd voor het sporten :j

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 17:40

Marije_jiplover schreef:
Het klinkt als een soort partydrugs als je het zo omschrijft Rawr _O-

Zo voelt het ook wel een beetje, lichamelijk dan. :j Misschien doe ik morgen nog een sessie zonder om te zien hoe dat gaat, dan heb ik ervoor niet een hele dag gewerkt.

Eten voor sporten gaat hier dus totaal niet, zelfs alleen een banaan blijft al opkomen. Zelfde geldt helaas voor koolzuurdranken, anders had ik graag een witte Monster er in gegooid. :9k

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 18:00

Marije_jiplover schreef:
Nee dat kan ik idd ook niet, ik eet altijd voor het sporten :j

Ik ook! Op lege maag voel ik me zo slap...

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 15:25

Ik kom me hier ook melden! :D
Sinds 3 weken ( :') ) ga ik naar de sportschool met vriendlief. Minimaal 3x in de week, afgelopen week 4x geweest.
Ik houd het nog simpel bij de apparaten, maar vind dat enorm leuk en merk snel vooruitgang in de zin van dat ze al zwaarder kunnen.
We zijn nu voor een jaar lid geworden, en mijn doel is richting de 10kg eraf en volgende zomer zonder schaamte in een T-shirt kunnen paardrijden (zonder flubberrol boven de broek uit). Dus we hebben nog even te gaan. :=

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:50

Goed bezig absque_dubio! De eerste maanden zijn inderdaad het leukst vanwege de snelle vooruitgang. :j Het is prima om het een poosje bij de apparaten te houden, de kans op blessures is daarbij toch wel wat kleiner dan met dumbbells en barbells. Die 10 kilo knal je er echt wel in rap tempo af! :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 17:23

Nou ik moet zeggen dat de motivatie ver te zoeken is nu... had mooi spieropbouw voor corona, en nu is alles weg en helemaal opnieuw beginnen pff...

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 17:36

Zertab schreef:
Nou ik moet zeggen dat de motivatie ver te zoeken is nu... had mooi spieropbouw voor corona, en nu is alles weg en helemaal opnieuw beginnen pff...

Dit werkt bij mij ook heel erg demotiverend -O-

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 17:47

Ik ben meer bang dat alles straks weer dicht gaat :') zo blijf je bezig

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 17:51

Daar vrees ik inderdaad ook een beetje voor... Combineer nu calisthenics met wat ik voor de lockdown deed. Gaat best prima zo!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 17:54

Amira_ schreef:
Zertab schreef:

Dit werkt bij mij ook heel erg demotiverend -O-

Ja idd. Ook om niet meer helemaal tot het uiterste te gaan.