Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 15:04

Hoe bevalt die? Goede sync met runkeeper of heb je Strava?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 15:11

poes schreef:
Hoe bevalt die? Goede sync met runkeeper of heb je Strava?

Wow, alles ging even mis :+

Maar het horloge zou morgen binnen komen maar komt nu maandag binnen!
Ik heb hem rechtstreeks bij Garmin besteld want daar hadden ze eentje helemaal in t roze :+
Ik ga hem opladen en die avond gelijk voor je testen als ik hem maandag heb want ik ben de hele dag niet thuis. Anders wordt het dinsdag, ik zal je op de hoogte houden!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 17:56

Graag! Ik vind de mijne zo mooi en de eigen app is ook wel leuk. Ga hem even een weekje testen en dan zien.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 17:58

Ik was van plan om een strak, saai, maar veilig (?) 14 weken schema te gaan aanhouden voor mijn eerste marathon, maar door jullie trail-verhalen van ca 30K begin ik te twijfelen. Trailen vind ik ten eerste veel leuker en eigenlijk is het "op gevoel" trainen nog altijd goed gegaan. Het is alleen zo'n stap hè, die 42 :oo .

Gisteren werd ik door iemand van Run for KiKa gebeld. Of ik nog interesse heb om in te schrijven voor Valencia. Ja .... zeker wel :j . Heel graag zelfs. Maar ik ben ergens toch ook bang om te falen. Falen in de run, falen in het vinden van sponsors, sponsors teleurstellen, tussentijds een blessure oplopen, het bijhouden / opvoeren van mijn fysieke gesteldheid. Dus afgesproken dat ik eerst voor een 'kleine' marathon train en loop, kijken hoe ik daar uitkom voor ik me aan zo'n groot project waag.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 18:30

Dat sponsors zoeken lijkt me echt een drama om te doen.
Ik zou nooit een marathon voor kika lopen mede daarom.
Heb wel eens aan de run voor kika meegedaan en wat geld opgehaald, maar zo'n groot bedrag bij elkaar harken lijkt me niks.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 19:36

Iid SV net als roparun mooi initiatief maar je moet zoveel zoveel mee brengen dat het niet leuk meer is.
Vraag ook wel af of geld allemaal gebruikt wordt voor onderzoeken

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 00:41

Sponsors... Dat lijkt me ook wel een eng dingetje eigenlijk. Dan worden er ineens dingen verwacht. En als ik dan een slechte dag zou hebben op de dag van de wedstrijd verpest ik mischien wel dingen.

Ik zou het zelf liever gescheiden houden, denk ik. :j

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 02:33

Goh ikzelf zou het wel een uitdaging vinden. Ik ben begonnen met lopen omdat ik voor het goede doel een marathon in Oeganda wou lopen. Ik heb de termijn by far niet gehaald haha (ga wel naar Oeganda :D ) maar het blijft wel een doel.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 09:07

Daarbij zou ik mezelf er niet prettig bij voelen als kika mijn startbewijs zou betalen. Dat geld moet ook gewoon naar onderzoek tegen kanker, dus ik zou dan zelf alles betalen.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 13:10

Gem, ik had 'vroeger' ook altijd het idee dat als ik voor de marathon ging trainen ik een goeie trainer zou zoeken en een schema zou aanhouden (qua training én voeding) etc. Maar toen was ik bezig met 'gewoon' lopen zonder schema's en kreeg ik zoveel lol in lange afstanden dat ik besloot het gewoon op gevoel te doen en is me niet tegengevallen. Voordeel was ook dat ik hierdoor nog veel vrijheid had en daar houd ik wel van :)

Vanochtend gepland een klompenpad van 9km te lopen en daarheen is 3km, dus 15 in totaal. Bleek alleen niet helemaal duidelijk aangegeven in wegafsluiting bij het overstappunt en toen liep ik ineens het volgende klompenpad... Maargoed best lekker gelopen alsnog, in totaal een kilometer of 20 denk ik :)

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 13:37

Dat is alweer een mooi rondje s1993! Fijn zo aan het begin van het weekend.

Ik heb al wel een paar keer meegemaakt dat ik een doel had die uiteindelijk toch niet ging lukken of aangepast moest worden dus ik zou het ook best spannend vinden om sponsors te zoeken voor een loop verder in de toekomst.
Ik beslis vaak pas vlak van tevoren of ik ga of niet.
Doe nu ook mee met de training gericht op verschillende halve marathons in t voorjaar maar heb nog niet besloten of en welke ik dan zou gaan doen. Scheelt voor mij veel druk en stress.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 13:54

Hier nu op weg naar eerste wedstrijd maar ik ben zo suf en moe

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 14:12

tita schreef:
Hier nu op weg naar eerste wedstrijd maar ik ben zo suf en moe

Hup! Raap jezelf bij elkaar, tussen al die mensen word je vanzelf wel wakker.
En dan ga je gewoon lekker rennen en daarvan genieten. Dát is namelijk de bedoeling van je eerste wedstrijd. Niet meer en niet minder. :)
Succes!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 15:01

Whoop whoop ik heb 32km getraild *\o/*
Runkeeper kon het niet echt aan en dacht dat ik er 46 had gedaan :')
Ik heb er ongeveer 3 uur en 20 min over gedaan en kon aan het eind nog lekker tempo houden. Dik tevreden!!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 16:17

Tijd voor een horloge dus SV :D

Hoe ging je race Tita?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 16:29

Sv geweldig

Ging kei zwaar ik vond ook pittig parcours
Wel mooi genoten maar hardlopen gaat altijd moeizaam bij mij snel moeite met ademen Afbeelding
Afbeelding

59 min totaal 10km super goede organisatie

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 16:31

Wauw! Wat heerlijk!

Ik zou ook te gaan lopen maar het ging even mis :+
Ik heb het puntje van mijn knie gestoten tegen de bakstenen van t huis dus nu een ei.
Je bent handig of niet hè? Ik heb maar even gewandeld met de pony’s haha

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 16:53

Auw Lies :=

Goed gedaan Tita! En SV knalt er zo een 32er uit, knap man.

Ik werd vanochtend wakker met keelpijn, beetje klam etc. Toch wel de deur uitgegaan voor een duurloop maar na 17km stond het huilen me nader dan het lachen. Laatste stuk was echt afzien. Langzaam sjokken met een hartslag diep in het rood en na 20km was de koek op, gelukkig stond ik toen bijna bij m’n voordeur :7 . Nou ben ik ook nog begonnen met nieuwe astmamedicatie dus het is allemaal een beetje zoeken wat werkt en wat niet. Ik ben gewoon ook op lage tempo’s sneller benauwd dan eerder en dat heeft z’n tijd nodig denk ik zo. In ieder geval was dit geen training voor in de boeken.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 18:33

Oh wat vervelend Noeps, hoop dat je medicatie snel goed gaat werken. Lijkt me vreselijk om zo benauwd te zijn met lopen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 19:02

Ik was evt in de war over je log in runkeeper SV :’) dacht al jezus wat is die hard gegaan en toen ik je tussentijden ging kijken wist ik echt niet wat je gedaan had :D

Knap gedaan tita en mooie tijd!

Ik heb vandaag voor het eerst 15km gelopen :) op horloge op Strava en op gsm op runkeeper. Strava is ook best ok. Mis alleen de optie om intervallen toe te voegen en heb ook nog niet ontdekt hoe je een duur of afstand invoert en zo.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 19:27

Van mij ook nog een sportief 2020 gewenst allemaal! Vooral een gezond, zonder veel blessures en ziektes!

Jullie hebben het jaar al allemaal sportief ingezet zo te zien!

SV en Venthe veel succes met jullie marathonvoorbereiding!
Ik ben nog een beetje aan het zoeken naar m'n doel voor dit jaar. In juli gaan we in Noorwegen een trailrun van 21km doen (tijdens onze vakantie), dus denk dat ik gewoon ga proberen tegen dan zo sterk mogelijk te worden. Misschien is dat al wel genoeg als doel ☺️. Ik ga ook proberen een beetje krachttraining (vooral core) te doen. Doen jullie dat vaak? Ik lees dat het nuttig is als hardloper, vooral voor trailrunnen.

Noeps en Lies, wat lastig, hopelijk allebei snel weer in orde!!

SV en Poes, mooie trainingen vandaag!
Tita, jammer dat het wat moeizaam ging, maar je hebt het toch maar mooi gedaan en in een goede tijd!

Ik zag nog een vraag over oortjes, ik heb UiiSii BT-260 Sport oortjes. Blijven goed zitten en goed geluid, heel tevreden van. Wel al 1 keer gehad dat ze 2 weken niet goed werkten. Ik had er toen wel 2 dagen in de regen gelopen, misschien lag het daaraan. Had toen gemaild en mocht ze onmiddellijk opsturen voor reparatie of vervanging, maar dit was niet nodig want plots werkten ze weer.

Ik heb dit jaar nog 0 loopkilometers, maar wel al een hoop snowboard- en skikilometers! Morgen eens kijken wat die dagelijkse sport, hoogtestage, dag buikgriep en dagje autozitten met m'n conditie gedaan hebben.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 19:51

Ja poes, ik zag dat ik zelfs een kilometer in 9 seconden heb gelopen :')
Bij jou ging het ook lekker, goed gedaan!

Katharinaa wat gaaf een trail in Noorwegen, ik ben er vorig jaar geweest, prachtig! Zullen wel veel hoogtemeters in zitten of niet?

Ik doe niet (meer) aan krachttraining. Heb het toen een jaar volgehouden in het fitnesscentrum, maar ik vind er gewoon niks aan.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 20:20

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 22:13

Trail in Landgraaf? Daar gaan we dan maar eens even naar kijken, heb ik ook eens iets om de hoek :’)

Een km in 9 sec is inderdaad wel heeel knap SV. Toch gek hoe die trackers soms zo de weg kwijt zijn.

Balen zeg Noeps van je medicatie. Ik ben heel snel al ‘buiten adem’, lijkt me echt heel vervelend om zo te moeten lopen.

Ik doe wel krachttraining, maar vooral omdat ik het ook leuk vind om met gewichten te smijten. Dus niet in een basic fit aan de apparaten, maar ik doe CrossFit en powerliften er nog bij. En eigenlijk richt ik dat wel in op functionele kracht voor het hardlopen. Ik heb alleen nu al 2 dagen zo’n enorme spierpijn in mijn kuiten ervan :’) morgen toch maar een rustig herstelrondje, dan verschuif ik mijn lange duurloop wel naar maandag.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 22:21

Katharinaa schreef:
Zou precies nog meevallen, volgens de site maar 750. https://blefjellsbeste.com/en/about_en/ ... on_en.html

Phoe ben ook niet van plan naar een fitnesscentrum te gaan, gewoon thuis wat planken enzo.

Ik heb me ook ingeschreven voor 20km op de hivernal trail in Landgraaf op 2 februari. Nog iemand hier die meedoet? https://forasevents.nl/hivernaltrail-2/

Ik vind 750 nog redelijk wat, maar voor Noorwegen valt het denk ik mee.
Ik had vandaag 320hm op mijn 32km.

Ik heb wel een keer een trail van foras gelopen, was prima georganiseerd.