Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 01:34

Sizzle schreef:
Ik kan me echt goed voorstellen dat relaties soms dan ook naar de knoppen gaan.
En dan zijn sommige mensen zelfs zo naief dat ze zwanger worden om hun relatie te redden :evaw:

Ja precies, dat! :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 10:30

Century schreef:
Volgens mij wordt AOW en pensioen door elkaar gehaald :)

Klopt, op zich.
Alleen is het wel zo dat de gepensioneerden vele malen meer pensioen krijgen uitgekeerd uit o.a. "mijn" pensioenfonds dan ze ooit hebben ingelegd, dat het de vraag is hoeveel er nog over is als ik zelf met pensioen ga.
AOW is wel zo dat ik op dit moment betaal voor de gepensioneerden, dat systeem wordt zo langzamerhand onbetaalbaar en ik erger me dan ook dood aan partijen als 50+ die alsmaar roepen dat de ouderen het zo slecht hebben. Ze hebben het namelijk beter dan ooit, maar ze leven wel op mijn portemonnee. Maar datzelfde stelsel staat dermate onder druk, dat ik er zelf waarschijnlijk helemaal niets meer van krijg als ik zo oud ben, want dan is het allang ingestort.
Dus nee: ik denk niet dat de kinderen mijn pensioen gaan betalen later :n Ik denk dat ik vooral mijn eigen spaarpotje moet maken en dat ik op niets anders hoef te rekenen.
Met dank aan de babyboomers.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 12:02

Palmera schreef:
In ons geval is de relatie sterker geworden. We wilden het allebei niet. Ik had niet voor niets een door hem betaalde (dat zijn altijd die extra's waar ik het geld niet voor heb :+ ) spiraal laten plaatsen. Dat dat ding dat niet werkte is gewoon #%/&*!. Dan is de beslissing snel gemaakt, gelukkig kreeeg ik iets eerder een miskraam. En in dit geval heeft hij me zó gesteund! Maar als relatieredder had het écht niet geholpen, die zwangerschap.

Was dit toevalllig een koperspiraal? :oo

Palmera

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 12:05

Nee, de Jaydess, het kleine zusje van de Mirena.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 12:27

Wow, echt waar? Lijkt me echt een nachtmerrie eigenlijk als je absoluut geen kinderwens hebt.
Ik heb nu een koperspiraal, aangezien anticonceptie met hormonen mijn libido meteen in een neerwaartse spiraal gooit. Maar nu schrik ik wel een heeel klein beetje hoor.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 12:35

Er is geen enkel voorbehoedsmiddel dat 100% zeker is.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 12:45

Dat weet ik, maar ja het brengt jhe toch aan het twijfelen. Gewoon goed in de gaten houden dus. Hoop het niet mee te mogen maken.

Nu weet ik toch dat ik nog steeds echt geen kinderwens heb. Vorige week was er een sinterklaasviering waar het nichtje van mijn vriend, haar ouders en mijn scoonouders ook aanwezig waren. Allemaal gillende en spelende kinderen om mij heen. Voor hen en de ouders natuurlijk geweldig, maar het was gewoon teveel :') voor de oppervlakte. Niks voor mij dus. Nu vind ik mijn nieuwe nichtje wel leuk hoor. Lief, vrolijk meisje, geen verwend gedrag.En meteen een toekomstig ruitertje voor mijn pony's. Dus wel een winsituatie. :D

Leen27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 12:50

Dit topic is echt een bron van herkenning en dan heb ik het hele topic nog niet gelezen. Mijn man en ik zijn ook bewust kinderloos. Ik heb een spiraaltje gehad en dat ding bleef na een paar maanden nog altijd enorm veel pijn doen. De huisarts vond dat ik mij aanstelde, de gynaecoloog heeft het gelukkig meteen verwijderd. Omdat mijn man toen al sprak over een vasectomie werden we verwezen naar de uroloog. Die stond er eerst heel twijfelachtig over (man was 28j.en ik 25j) en heeft gelukkig onze argumenten aanhoort. Wij was vooral bang dat we spijt zouden krijgen. 8 jaar na de ingreep nog steeds heel blij met de keuze en heerlijk om geen pil te moeten slikken :) .

De Eftelingdiscussie heb ik op FB gelezen. Ik snap die mensen echt niet, waarom zouden ze niet gewoon kunnen sparen om een dagje weg te gaan? Las een reactie van een man die gratis kaartjes voor een minderbedeeld gezin had gevraagd en kreeg een net antwoord van de Efteling 'dat ze al verschillende samenwerkingsverbanden met goede doelen hebben en op deze weg mensen helpen', hij ging helemaal los en vond dat ze geen hart hadden voor kinderen.

Ik heb het hele topic nog niet gelezen, maar ik vraag mij af of jullie bij jullie werkgever helemaal open zijn over bewust kinderloos? Bij mijn vorige werkgever ben ik dat van dag één geweest en daar werd echt negatief op gereageerd:van 'hoe kun je in de sociale sector werken als je niet om kinderen geeft?!' tot geen verlof krijgen omdat je collega's met kinderen voorrang krijgen(dus ik mocht alleen verlof nemen buiten de schoolvakanties en de periodes die mensen met heel jonge kinderen wilden). Het ergste was een collega waar ik veel mee samenwerkte. Zij was vaak heel kortaf en snauwde regelmatig. Als ik bijvoorbeeld vroeg hoe haar weekend was geweest, zei ze:' ja niet goed, ben nog steeds moe, maar ja daar heb jij geen last van! Jij hebt geen kinderen en kunt altijd uitslapen!' En tig varianten hierop. Ik heb haar hierop aangesproken, maar ze bleef het doen. Mijn leidinggevende vond dat ik meer begrip moest tonen voor haar situatie (ze was getrouwd met één kind, maar haar man was niet echt geïnteresseerd in hun kind). Bij mijn huidige werkgever praat ik niet over mijn bewust kinderloosheid, aan die steen stoot ik mijn geen tweede keer. Natuurlijk hou ik met plezier rekening met mijn collega's met kinderen, alleen is daar wel een grens aan.

Leen27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 12:51

Oh jak dat voorbeeld van een kind dat met zijn vieze handjes door de kom snoepjes zit te grabbelen. Misschien ben ik wel heel snel vies, maar echt jakkie. Het enige voordeel: het is goed voor mijn lijn :D

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 12:58

Wow @leen27 wat naar van dat bedrijf en die collega zeg.. kan wel begrijpen inderdaad dat je voortaan wat voorzichtiger bent over dat onderwerp. Gelukkig heb ik er geen last van, maar kan me voorstellen hoe lastig het kan zijn. Bestaan toch rare mensen op de wereld he, leef en laat leven zou ik zeggen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 13:13

Mijn dichtste collega wilde ook geen kinderen de collega's die achter ons zaten hadden er wel en als die zulke opmerkingen maakte zeiden we altijd "die keuze had je ook kunnen maken he." en dan was het klaar. :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 14:31

Naar aanleiding van een ander topic: het tegen elkaar opbieden van ouders wie het nu het zwaarste heeft.

Sowieso het geklaag soms (niet naar aanleiding van die TS trouwens), alsof het een complete verrassing is dat het hebben van kinderen vermoeiend is.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 15:00

Akkoord dat ouders er zelf voor kiezen, maar ik vind ook wel dat ze eens mogen klagen hoor. Ik klaag ook wel eens als er iets tegengaat, ook al heb ik daar zelf voor gekozen. Zoals mijn opleiding nu die stresserend is met de stage. Het is net goed dat de negatieve punten van ouderschap ook aan het daglicht komen, dat is soms zo'n taboe... Ze stellen het hebben van kinderen vaak voor als rozengeur en manenschijn, en als hét beste wat er bestaat op de wereld. Alsof je iets mist als je geen kind hebt. Daar ben ik het niet zo mee eens. Hoe ik het zie, mis je net iets als je er wel hebt, vrijheid, energie, ruimte in huis, tijd en geld :D en dan moet je zelf maar de rekening kunnen maken of je dat er voor over hebt. De ene wel en de andere niet hé.

Ivm dat kinderen vies zijn. Ik volg een opleiding kleuterleerkracht en ja, jeetjeeeee. Wat ik daar allemaal zie gebeuren, je mag geen 'smetvrees' hebben als je kinderen wil hoor. Alles in hun mond steken, overal zever en dan overal aan komen. Snottebellen wegvegen en iets vastpakken. Ja, ronduit smerig zijn die kleine monstertjes :j Dus ze zijn wel 'vies' ja. Maar ik ben er niet zo mega vies van, ik kan wel tegen een stootje. Nadien gewoon handen wassen, de kinderen op tijd hun snoet laten poetsen en hun handen laten wassen. Kledij in de wasmand kieperen als er teveel kinderhandjes of -snoeten in gehangen hebben :P Kinderen hebben ook wel iets ontwapenend hoor, dat kan ik zelfs inzien zonder zelf een kinderwens te hebben. Het zijn nog zo 'pure' wezentjes.

Maar ik vind het altijd zo vreselijk frappant dat sommige mensen dieren vies vinden, en dan kinderen hebben. Sorry hoor, maar mijn dieren, zowel mijn paard als mijn honden, zijn véél minder vies dan kinderen. en ook veel minder duur. dus dat mensen met kinderen dieren te duur vinden, vind ik ook altijd zo gek.

Sizzle schreef:
Er is geen enkel voorbehoedsmiddel dat 100% zeker is.

Ja inderdaad, zelfs een vasectomie of sterilisatie niet.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 15:34

Geheelonthouding :)*

Ik moet zeggen mijn katten kunnen behoorlijk stinken hoor := Maar goed ik hoef iig hun gat niet af te vegen of zindelijk te maken. Ze smeren zichzelf iig niet in met poep :r

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 15:59

Die onthouding daar pas ik toch voor hoor :+

Ik denk als je je beide steriel laat maken dat je toch héél dicht bij die 100% komt. Mocht je toch vrezen voor die kleine kans op spontaan herstel van de leiders. Het is maar een klein percentage van gevallen waarbij dat gebeurt, en dat zou dus écht wel moeten lukken dat het bij beide terug herstelt hé.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 16:03

Onze buren hebben een tweeling gekregen toen hij er en knoopje in heeft laten leggen, oeps

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 16:18

Op mijn werk ben ik er heel open voor. En als het te sprake komt krijg ik altijd de verhalen van “die en die die dat ook zeiden, maar nu wel kinderen hebben.” :’)
Gelukkig heb ik nog een collega, die is inmiddels in de 50, en die heeft ook nooit kinderen gewild.

Het probleem met de vakanties zou ik ook hebben vermoed ik, maar ik werk liever tijdens schoolvakanties. Heeeeerijk rustig op het werk en zeker ook op de weg, geen files in mijn geval. Zo fijn is dat!

@leen27, dat van die collega is wel echt heel erg!
En die man die zo boos was op de Efteling kan toch ook kaartjes kopen voor dat gezin als het hem zo aan het hart gaat :’)

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 16:25

Niobe schreef:
Op mijn werk ben ik er heel open voor. En als het te sprake komt krijg ik altijd de verhalen van “die en die die dat ook zeiden, maar nu wel kinderen hebben.” :’)

Ik zeg tegewoordig dat we geen kinderen 'kunnen' krijgen. Dan is het altijd even stil. Dan leren ze hun lesje wel, want eigenlijk is het een vrij kwetsende vraag voor mensen bij wie daar wel de wens is maar er problemen zijn. Dus eigenlijk zouden mensen véél meer moeten opletten met die vraag. Dan zeg ik er ook wel bij dat we er zelf voor gekozen hebben ervoor gezorgd hebben dat het niet meer kan dus. Maar dan durven ze zo'n opmerkingen niet meer geven, omdat ze nog aan het bekomen zijn van de schok dat hun vorige opmerking misschien ongepast was :D

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 16:37

Nu ik er over na denk he, misschien komt dat wel omdat ik ze niet wil, maar ik haal het niet eens in mijn hoofd om te vragen of iemand kinderen wil, of wanneer, en waarom niet en al die vragen die wij allemaal naar ons hoofd geslingerd krijgen. Waar de f*ck bemoei je eigenlijk mee!
Mensen die kinderen hebben laten dat toch wel ergens in de eerste vijf minuten van een gesprek weten, dus waarom zou je het vragen? Ik vind het inderdaad ronduit respectloos, ik vraag toch ook niet aan iedereen of ie wel een paard heeft? Want zonder paard is je leven echt niet compleet hoor :+

En Ilsey, ik hoop van harte dat de mensen die de bellen hebben het jou te vragen het nooit meer durven te vragen in de angst weer een steriel paar tegen te komen :D

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 16:44

Afbeelding
Zou dat ff handig zijn...

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 16:54

Goeie Laurora! Die ga ik gebruiken als het mij gevraagd wordt. Dan vraag ik:

“En heb je paarden?
Ander: “Nee?”
Ik: “Heb je daar bewust voor gekozen of kun je geen paarden krijgen?”

Ik zie het al helemaal voor me :=

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 16:58

Niobe schreef:

“En heb je paarden?

_O- _O-

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 17:00

>;) 'of wíl je misschien geen paarden???? ' >;)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 17:00

Niobe schreef:

“En heb je paarden?

Toch is dat met heel veel dingen die 'horen' zo...

Heb je een relatie?
Wanneer gaan jullie samenwonen?
Wanneer gaan jullie trouwen?
Wanneer kopen jullie een huis?

:n

Ik noem mijn kat vaak gekscherend 'de kleine'. Overigens heb ik van hem ook weleens poep op moeten ruimen en dat vind ik ook goor. Hij heeft me 's nachts ook weleens wakker gemaakt trouwens. Net een kind, maar wel makkelijker alleen te laten!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 17:30

Als het ter sprake komt vind ik het niet per se ongepast. Dat valt dan toch meer in het rijtje 'waar woon je' 'doe je aan sport' etc.
Ik vind die van jou wel goed Ilsey _O- En je hebt nog gelijk ook, het kan inderdaad niet meer. Denk inderdaad dat het shock effect goed werkt hahaha.
Als er bij mij een knoop in gaat komt er trouwens ook een Mirena spiraaltje bij. Mijn (koper)spiraal nu bevalt goed maar ik durf niet aan de Mirena omdat ik als de dood ben ongemerkt zwanger te worden. Als er een knoop in zit lijkt het me heel sterk dat zowel de knoop als de mirena faalt :j