[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

noakim0203

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 18:41

Daar had ik inderdaad ook aan gedacht, ongeveer een half jaar geleden heb ik hem verwisseld naar titanium van goede kwaliteit :)

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 18:47

Zonder effect? En de vorige zou ook titanium zijn? Dan kan je altijd nog bioplast of goud proberen maar het zou ook kunnen dat je lichaam het maar niks vind... en dan kan je proberen wat je wilt maar werkt alleen uithalen. Maar misschien heeft iemand anders nog een suggestie,

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:49

Ik heb besloten 1 van mijn tepelpiercings er uit te willen halen. Hij geneest niet, en de bult ernaast wordt alleen maar groter. Na overleggen met een piercer online is de conclusie dat hij hoogstwaarschijnlijk totaal verkeerd gezet is (scheef en niet diep genoeg). Eerst wilde ik er nog alles aan doen, maar niks hielp en ik ben er klaar mee. Ik ga wel morgen nog de huisarts bellen aangezien er een flinke bult waar steeds gele troep uit komt en hij doet zeer. Wil dus eerst zeker weten dat hij niet ontstoken is voor ik hem eruit kan halen.

Ik baal erg wel heel er van, maar het is niet anders

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:00

Jammer Pluisje! Ik heb er ook geen goede ervaring mee, mijne is ook nooit genezen ondanks dat ie bij een goede shop gezet was. Ook na een dik half jaar eruit gehaald.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 17:38

Wat jammer! Mijne is in vier jaar niet genezen, ook definitief eruit gehaald een paar maanden geleden nadat ik er hard aan achter bleef haken en het niet wilde stoppen met bloeden. Zo zonde. Misschien dat ik het ooit aan de andere kant weer aandurf :=
Twijfel ook al heel lang over een septum, vind het bij anderen zo gaaf staan maar ik weet niet of het mij zou staan en ik heb al een ringetje door m'n neusvleugel. Kan voorlopig toch nog niet dus ik kan lekker door twijfelen :)

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:03

Mars schreef:
Jammer Pluisje! Ik heb er ook geen goede ervaring mee, mijne is ook nooit genezen ondanks dat ie bij een goede shop gezet was. Ook na een dik half jaar eruit gehaald.

Maar het kan ook wel tot een jaar duren voor het genezen is toch?
Een kant wil bij mij ook niet lekker genezen maar dat ik denk omdat het staafje net wat aan de korte kant is. Weet iemand wat de standaard maat is? Kan ik een langere bestellen :)

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:35

mirtedl schreef:
Mars schreef:

Maar het kan ook wel tot een jaar duren voor het genezen is toch?
Een kant wil bij mij ook niet lekker genezen maar dat ik denk omdat het staafje net wat aan de korte kant is. Weet iemand wat de standaard maat is? Kan ik een langere bestellen :)

Ik heb mijn piercings nu 2 jaar en zijn prima genezen. Ik had er een maat 16 in zitten, nu maat 14. Volgens mij is er voor tepelpiercings geen standaard maat omdat dat per tepel verschilt welke maat nodig is (heb ik me ooit door de piercer laten vertellen).

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 19:05

De andere kant heeft zich tot nu toe keurig gedragen. Ik heb nog wat contact gehad met een piercer erover, laatste wat zij me aan konden raden was om de huisarts te laten kijken of het niet ontstoken is. Als dat zo is moet ik sowieso een antibiotica kuur. Dan was er nog kans dat hij rustig wordt. Als dat niet het geval is, of het helpt niet dan moet hij eruit. Dat wil ik nog wel proberen (want die pntstekibg moet toch aangepakt worden voor hij er dan uit zou kunnen).

Ik wil de andere kant als de piercers weer open mogen laten wisselen naar een wat fijner staafje. Er zit nu een staafje in wat sowieso wat te lang is, maar ook best grof en met erg grote balletjes. Die vind ik niet zo mooi (heb niet zoveel dus dan vind ik een wat subtieler sierraad mooier). En mijn helix moet even goed bekeken worden, die gaat er wss ook uit, die is vergroeid (eigen schuld, aftercare niet goed gedaan 3 jaar terug) en word ook niet helemaal rustig. Die wil ik sowieso wel op nieuw laten doen, maar daar moet dan ff een plan voor gemaakt worden.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:29

Denk er wel aan dat je staafje niet te dun kan zijn (tepels worden niet voor niets op 1.6mm gepiercet), want dan gaat het snijden, omdat het weefsel zo zacht is. Zelfde geldt voor tongpiercings bijvoorbeeld.

Wat betreft sieradenmaten - er is geen standaardmaat. Voor geen enkele piercing, dus is helaas lastig te zeggen.

Tepelpiercings duren idd 9 tot 12 maanden om te genezen.

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:45

Zal er aan denken, thanks, ik ga het ook gewoon bij een piercer laten doen hoor. Ik ga niet zelf aanklooien eerst eens kijken wat ze daar zeggen.

Ik dacht misschien hebben ze wat voor me, zo niet, dan is het jammer. Ik weet niet welke maat balletjes er op dit staafje zitten en of daar misschien een slag kleiner van is. Dat zou denk ik al genoeg zijn, als dat zou kunnen.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:56

Je kan eventueel met een schuifmaat het balletje opmeten. Vaak zijn die 4 of 5mm, je kunt eventueel wel 3mm gaan bijvoorbeeld. Zou kleiner niet aanraden ivm het wegzakken in je piercing.

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:03

Ik ga eens kijken dankje, ik vermoed ids dat er 4 mm of 5mm op zit idd. Een maatje kleiner zou al beter zijn, dan oogt hij al wat minder grof denk ik

anne182

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:32

Ik kom als meelezer even binnenvallen als het mag. Ik heb in augustus een helix laten piercen bij Soesha. Die heb ik altijd goed verzorgd en die heeft ook nooit geëtterd. Helaas ben ik 1.5 maand geleden mijn piercing verloren. Toen heb ik er snel een oorbel in gedaan en 2 dagen later heeft een andere piercer er een ringetje in gezet. Die is flink gaan ontsteken. Ben toen teruggegaan en het bleek dat het ringetje te klein was. Ik heb er nu een groter ringetje in zitten, wat in eerste instantie goed zat, maar nu is er een bultje op mijn piercing gekomen die steeds groter wordt. De achterkant is ook wat gezwollen.

Mijn vraag is eigenlijk, hoe zorg ik ervoor dat mijn oor weer rustig wordt? Komt dit bultje omdat ik eerst een staafje had? Ik heb Emmie al een berichtje gestuurd maar nog geen reactie ontvangen

Afbeelding

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:35

Mijn ervaring met piercings is dat ze erg boos kunnen worden als je van een staafje naar een ringetje gaat. Dit omdat het ringetje gekromd is waardoor er een andere belasting plaats vindt.

Dus ja, er terug een staafje in doen kan zeker de oplossing voor je oortje zijn. :)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:59

Ik denk dat je nu beter niet moet wisselen.. hij is al zo boos.
Stuur Drunksheep anders een pbtje.

anne182

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 13:37

Thanks voor het meedenken allebei! Ik ga Drunksheep even berichten.

Miray

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:29

Ik zag laatst een bericht van een daith die aan het uitgroeien was. Dacht laat ik die van mij eens vergelijken met een foto van vorig jaar. Het lijkt erop dat ie iets of wat aan het zakken is. Of het komt omdat er een kleinere ring in zit en het daarom wat vertekend. Bovenste gaatje van daith is iets onrustig. Piercing is zo’n anderhalf jaar oud. Zit goed materiaal in. Ik maak mij beetje zorgen, omdat ik hem echt niet kwijt wil. Zit de piercing nog zoals het hoort? Of is ie toch aan het zakken en kan ik het proces tegenhouden?

Foto van toen ie net geplaatst was:Afbeelding
Recente foto:
Afbeelding

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:54

Ik heb ook het idee dat mijn daith aan het uitgroeien is, ik kan nu een bobbel voelen waar hij door het kraakbeen heen gaat... Ik denk persoonlijk niet dat je er iets tegen kan doen, maar ze zitten gelukkig ook niet op een plek waar ze snel blijven haken aan kleding/haar etc.

Ik heb niet perse het idee dat die van jou echt veel lager zit dan eerst, maar dat is ook een beetje lastig te beoordelen op deze foto's

Miray

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:18

Oooh dat zou zonde zijn zeg. Hoelang heb jij je daith? Rondom bovenste gaatje zit wildvlees/vochtbult/bobbel of iets. Geen idee wat er zit. Paar keer naar laten kijken door piercer, maar om één of andere reden krijg ik het niet onder controle. Erger wordt het niet, al wil het ook niet weg. Vind dat beetje rot gezocht, daarom durfde ik niet zo goed een foto te maken van een andere hoek haha. Vrees dat dat de piercing beïnvloed qua druk. Als ik het vergelijk, waar een rook doorheen gaat en dat stukje naar de piercing toe lijkt groter te worden. Misschien lijkt dat door de foto.

Zat er nog aan te twijfelen om er iets bij de piercen, maar omdat het een vreemd oortje is weet ik niet wat.

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:22

Hoi! Zouden jullie even mee willen kijken naar deze piercing? Mijn vriendin heeft hem laten zetten in Peru door iemand die nog nooit een forward helix had gezet... Als ik hem vergelijk met mijn twee forward helix piercings, lijkt hij erg aan de oppervlakte te zijn gezet. Hij is flink ontstoken geweest en er komt nog steeds veel troep uit, maar het bultje aan de achterkant is al flink verminderd. Is er nog een kans dat deze goed zal blijven zitten of is de kans op uitgroeien toch groot? Ik heb zelf een tragus gehad die is gaan migreren en dit lijkt er voor mij helaas wel op...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 21:29

Een piercing hoort loodrecht op het weefsel te staan, en deze staat dat absoluut niet. Grote kans dat hij vervelend blijft/gaat migreren

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 09:45

Nou, ik ben toch maar langs de huisarts gegaan voor die piercing. Is ook gelijk de eerste en de laatste keer dat ik voor iets piercing gerelateerds naar de huisarts ga.

Kreeg eerst een verwijt waarom ik ze uberhaupt heb, en toen stond hij erop dat ie die ontstoken piercing er uit moest halen want de bron van de ontsteking moet eruit. Ha ha, nou no way dat ik mijn hardhandige huisarts een piercing laat verwijderen. Hij had me al genoeg zeer gedaan. Wel een antibioticakuur gehad voor een week. Binnen die week moet hij eruit zei hij. Ik weet niet of dat lukt ivm corona enzo. Hij zei ook dat ik hem moest schoonmaken met betadine en een wattenstaafje.... ik hoop dat de kuur aanslaat, want hij is zo hardhandig geweest dat als de piercing niet al zwaar over de pis was, hij dat nu zeker wordt ;(

Ik ga zodra de piercers open gaan gewoon een afspraak maken bij hun. Hopelijk helpt de AB en kan hij er dan vanzelf een keer uit. Piercer had eerder gezegd dat het kan zijn dat ie na die kuur rustig wordt en ook blijft. Maar dat risico durf ik niet te nemen, als dat niet zo is dan moet ik weer terug voor een kuur en dat wil ik echt niet.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:02

Huisartsen en piercings, is idd meestal drama :') was voor mijn zwaar geirriteerde monroe piercing ook naar de huisarts geweest. Enigste wat ze zeiden is dat ik hem er maar uit moest halen. Hadden er ook niet echt naar gekeken, namen het niet zo serieus volgensmij.
Na een tijd had ik dat ook gedaan en is thank god gewoon goed geheeld.

Hoop dat je piercing rustiger word Pluisje!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:34

De meeste piercers zijn vanaf maandag gewoon weer open :)

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:44

Gelukkig wel, dus ik ga ergens volgende week een afspraak maken denk ik