Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 22:00

K_m, je brood en wraps tikken aardig aan met kcal. Bevatten beide redelijk wat koolhydraten. Misschien deel vervangen door salade of groente/mager vlees/vis? Krijg je ook gelijk meer eiwitten binnen.

Mijn lijstje vandaag is als volgt
O: magere perzik kwark + cruesli chocola
T: mini twix
L: volkoren broodje met roomkaas, kipfilet, rucola en paprika
T: cup a soup Franse ui
A: worstjessoep (pittige maaltijdsoep net cabanossi worstjes en heel veel chilisaus), breekbrood, zelfgemaakte zalmsalade (gerookte zalm, roomkaas en heel veel ui), beker Optimel drinkyoghurt
T: mini gevulde koek
B: 30 minuten wandelen verdeeld over 3 pauzes

Vandaag wat minder kcal, maar gister is er nog een stuk chocola bij gekomen, dus dat compenseert mooi.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:09

k_m schreef:
Ik lees hier altijd mee en heb een vraagje voor jullie, ik gebruik de ap Lifesum nu weer terug, maar wat word ik me daar depressief van!!

Mijn lijstje van vandaag:

O: 2 volkoren boterhammen met oude kaas
M: 2 boterhammen met rucola komkommer en heel dun gesmeerd wat mayo
T: 1 stukje meloen
A: 2 wraps met gehakt paprika en ajuin

Volgens die ap zit ik nu dus 138 calorieën boven mijn dag doel van ongeveer 1500.
Komop ik heb amper wat gegeten? Werken jullie ook met deze aps en wat denken jullie dan van dit lijstje? Word er redelijk moedeloos van

EDIT: oke ik heb mijn mayonaise van vanmiddag bekeken en hier stonden 2 eetlepels terwijl het gewoon een mes was zeg maar, heb hier nu 2 dessert lepels van 10ml van gemaakt en nu zit ik er 1 kcal maar boven. Maar toch, dit is zo weinig? Ik heb amper wat gegeten vandaag lijkt het wel..

En als je dit lijstje invult in een andere app, kom je dan op hetzelfde aantal? Ik heb geen verstand ervan hoor. Maar je eet in ieder geval niet te veel vind ik. :)

k_m

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:17

@marjanB, ja ben bij een diëtiste geweest en over het algemeen gaat het goed, alleen dat ontbijt en beleg enz. vervangen blijf ik lastig vinden..

Bedankt voor de tips van het brood! Was me er ook niet echt van bewust dat dit zoveel kcal had!

@Meliaforever, niet geprobeerd, haha. Maar geloof dat het zoals hierboven aangegeven vooral aan het brood enz ligt.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:27

Mijn lijstje:
O: vanille Skyr met Jordans cruesli, smoothie van sinaasappel en 2 kiwi's
T: 2 volkoren crackers met een plak 30+ komijnen kaas
L: 2 eieren met 150 gram wokgroente op 2 Meergranen boterhammen
T: vanille Skyr en 3 rijstwafels met kipfilet
A: volkoren macaroni met zelfgemaakte pastasaus

Morgen een dagje naar oberhausen, zal wel ongezond worden. :+ Hoop 's ochtends nog even te kunnen sporten en heb alvast een smoothie gemaakt om mee te nemen!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:16

k_m schreef:
@marjanB, ja ben bij een diëtiste geweest en over het algemeen gaat het goed, alleen dat ontbijt en beleg enz. vervangen blijf ik lastig vinden..

Bedankt voor de tips van het brood! Was me er ook niet echt van bewust dat dit zoveel kcal had!

@Meliaforever, niet geprobeerd, haha. Maar geloof dat het zoals hierboven aangegeven vooral aan het brood enz ligt.

Je kan voor ontbijt ook iets met ei maken. Je kan bijvoorbeeld ook banaanpannekoekjes maken. Via Google staan er wel aardig wat recepten voor.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 10:15

Bij mij is het de afgelopen echt prut gegaan. Morgen nog even oud en nieuw vieren, en dan ga ik weer aan de bak. Ik heb nog een behoorlijk eind te gaan, maar ik wil iig voor de zomer 8 kg eraf hebben.
Ik ga iig in het nieuwe jaar weer paardrijden (1x per week op de manege), weer vaker wandelen (loop nu 1x pw, wil weer uitbreiden naar 3x waarvan 1 lange wandeling) en wil eigenlijk ook nog 1x per week zwemmen (onbelast mn spieren sterker maken), maar moet even kijken hoe dat uitpakt qua tijdsplanning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:58

k_m schreef:
@MarjanB, dit deed ik ook altijd, maar ik ben lactose intollerant en dan is het zo moeilijk om een goede vervanger als ontbijt te vinden. Ook is zowat al het beleg niet echt een optie, was vanmorgen ook wel chagerijnig dat ik enkel kaas kon eten..

Misschien toch maar mijn ontbijt proberen te vervangen door een lactose vrije yoghurt en wat fruit ofzo..

Ik vind alpro soya kwark heel erg lekker :) Maar dat moet wel je smaak zijn denk ik.
Vind 1500 trouwens ook wel magertjes hoor, heb je al eens je BMR + PAL berekend via de link in de openingspost?

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:01

@Emmaa, op soya reageer ik jammer genoeg ook niet zo fijn, haha. Ga nog eens wat kokko's vervangers in slaan. :) Ik ga het eens berekenen via de openingspost!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:03

k_m schreef:
@Emmaa, op soya reageer ik jammer genoeg ook niet zo fijn, haha. Ga nog eens wat kokko's vervangers in slaan. :) Ik ga het eens berekenen via de openingspost!

Hmm, dat is al een stuk lastiger. Ik geloof dat alpro ook dingen als rijstmelk heeft, misschien hebben ze dat ook in yoghurt/kwark vorm?
Via de openingspost kom je (denk ik) een stuk hoger uit dan je app aangeeft, 1500 is zelfs voor alleen je BMR echt laag. Ik moet rond de 1900 per dag eten zonder sporten, dan val ik af maar niet te snel.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:05

Ja alpro heef took bv amandel yoghurt maar die vond ik niet te eten, haha. Heb wel eens coco's yoghurt gehad maar die was ook echt enorm duur, zoals als die vervang producten bijna. Echt mega irritant!

Ik heb het berekend en BMR was 1501, en om traag af te vallen zou ik rond de 1700 mogen eten stond er. Maar dat was wel heel traag dan. Volgens de ap is het ook 1501 dat ik zou mogen eten op op een redelijk tempo af te vallen (halve kilo p/w)..

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:08

Mijn lijstje van vandaag:
O: breaker banaan
T: twee oliebollen met poedersuiker
L: twee boterhammen met ham
T: twee kleine appeltjes
A: witlof met ham, kaas en roomkaas uit de oven en aardappelschijfjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:09

Als je BMR 1501 is betekent dat dat je lichaam 1501 kcal per dag gebruikt om alleen je organen in leven te houden. Zelfs met je ogen knipperen verbrandt al meer kcal, en zelfs als je een zittende baan hebt is een lange tijd op je BMR zitten qua voeding dus gewoon schadelijk voor je lichaam.
Mijn BMR is rond de 1800 dus ik eet op dagen dat ik niet sport ongeveer 1900. Dat is nog weinig, en ik val er alsnog gewoon een kilo per week (ongeveer, de ene week meer de andere minder) mee af.

Het is niet dat je je lichaam gelijk sloopt als je 1500 kcal op een dag eet voor een langere periode, maar het kan wel degelijk nadelig zijn voor je gezondheid.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:11

Dat is best een hoog BMR. Toen ik nog actief aan het afvallen was was mijn BMR 1300. Toen bewoog ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:15

Maanlicht schreef:
Dat is best een hoog BMR. Toen ik nog actief aan het afvallen was was mijn BMR 1300. Toen bewoog ik niet.

Ik ben 1.88 en heb mild overgewicht dus ik denk dat onze situaties wat dat betreft niet echt te vergelijken zijn (jij bent altijd vrij slank geweest toch? of heb ik nou de verkeerde in m'n hoofd)

Ik merk het overigens ook wel echt. Als ik minder dan 1700 (ongeveer) eet op een dag word ik heel zwakjes, terwijl ik ook nog eens medicijnen slik die mijn eetlust onderdrukken.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 14:57

Ik houd nog steeds met zittend werk een doel van 1800 kcal aan per dag. Verbrand 1900-2100 op gemiddelde dag. Toen ik nog staand werk had en veel sportte gemiddeld zelfs 2700 per dag. Je verbrand vaak meer dan je denkt!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 15:13

1300 is wel echt extreem laag :)) Ik ben ook niet heel zwaar ofzo voor mn lengte (66 kilo bij 1.80) maar op dagen dat ik vrij ben en letterlijk alleen opsta om vreten te halen en de rest van de dag op de bank lig te netflixen verbrand ik zelfs nog meestal tussen de 1700 en 1800.. geen dag onder de 1700 in iedergeval..

Bij een volle dag werken kom ik ook al snel hoog uit.. gisteren van 6-16 gewerkt en daarna was ik totaloss dus heb ik alleen maar op de bank gelegen en vroeg gaan slapen (lag snachts pas om 1 uur op bed dus dan doet het pijn als je er om 5 uur weer uit moet en dan zo'n lange dag moet werken :+ ) maar ondanks dat ik eigenlijk als beweging alleen maar gewerkt heb, heb ik gister toch 2577 kcal verbrand. Kun je nagaan als ik savonds ook nog zou sporten :))

Bij mij is het weer 1 groot drama :+ 4 januari begin ik weer :))
Dan worden mn verstandskiezen getrokken dus dan kan ik toch niet eten bwhaha

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 15:15

Xnavatu, dat dacht ik ook toen m'n verstandskiezen werden getrokken. Maar de verdoving zat er nog in, en ik at al weer Doritos :')

Hier gaat het ook bagger, zondag ga ik er weer voor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 15:19

Hier gaat het eindelijk wel weer een beetje ok. Merk dat ik vooral tegen de lunch een beetje moeite krijg, ik ben dan echt geneigd om een grote maaltijd te gaan eten omdat ik veel lunch-dingen niet lekker vind (lust geen salade :)) ) en brood eigenlijk niet zo bijzonder vind. Ben nu maar even een voorraadje falafel aan het draaien (60 kcal per balletje dus vrij netjes) zodat ik dat in ieder geval kan opbakken.

Vandaag:
O: Breaker Banaan
T: Twee Red Bull sugarfree (oeps _O- had theorie examen en kreeg mezelf niet vooruit gebrand)
L: Weight care maaltijdreep en een klein bakje pompoensoep (die repen vullen voor geen meter en zijn ook niet te vreten, ben blij dat ik er maar twee heb gekocht en geen volle doos)
T: Een glas cola
A: Boerenkool met een stukje rookworst
D: flink aantal glazen chardonnay vanavond want ik heb m'n theorie niet gehaald met 1 fout te veel dus ik ben boos.

Ik ga morgen overdag proberen me een beetje in te houden, kan ik 's avonds in ieder geval wat eten.

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 15:20

Ik meld me ook even. Sinds 10 weken bezig met herbalife ontbijt en een voedingsschema. Ik ben van 71,3 kilo afgevallen naar 62,3 kilo. Nu na de kerst helaas weer iets zwaarder.
Ik eet zo'n 2100 kcal per dag. Erg veel als ik het vergelijk met wat mensen hier eten.

Ontbijt: Herbalife
Tussendoor: 2 mandarijnen of ander fruit handje noten en soya bonen crackers
Lunch: 3 volkoren boterhammen met mager beleg
Tussendoor: 125 gram kip en een stuk fruit
Avond eten: onbeperkt groente en vlees of vis en 80 gram volkoren rijst of volkoren pasta
Tussendoor: 300 gram kwark

Ik heb een zittend beroep. Ik fiets een kwartier per dag en rij 5 dagen in de week paard.

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 15:24

Zo ik ben ook weer terug, of nou ja, ik heb alles weer bij gelezen. De afgelopen twee/drie weken waren qua afvallen echt heel slecht. Ziekjes geweest, kerst, straks oud en nieuw, dus vanaf maandag weer die hard knokken.

Gelukkig tussentijd wel blijven sporten maar dat zal niet zo veel hebben uitgemaakt. Ik was ook wel een 0.5 kilo afgevallen (maandag gewogen), niets dus. Aan de andere kant, ook niet aangekomen.
Ga nu ook even niet wegen. Maandag weer vol goede moed met mfp en sporten en dan over twee weken wegen we wel weer haha. Ik merk ook dat ik het zo na kerst lastig vond om de draad op te pakken voor een weekje..

Ik zat trouwens met mfp op de 1350 cal als ik niet bewoog, en schrok in het begin best wel over hoe snel ik daarop zat. Als ik al yoghurt met wat musli/banaan/bosvruchten at zat ik al op de +400cal.
Nu is dat wel echt een goede eye opener geweest.

Oke ik ga nog even 2 dagen feesten en dan dus weer hard knallen!

Maar ik zie dat jullie er ook moeite mee hebben, sommige dan haha.
Over die verstandskiezen, bij mij werden ze eruit gesneden maar ook ik at met de verdoving al weer :')

En waarmee rekenen jullie zo (precies) uit wat je verbrand?

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 15:28

Ik meld me hier ook weer. Ik heb de laatste tijd niet opgelet op mijn eten, en wil toch weer wat strenger gaan opletten. Ik ben gelukkig niet aangekomen, maar mooi gelijk gebleven.
Ik wil gewoon gezond eten, en het is mooi dat ik daarbij afval. Mijn caloriedoel was altijd rond de 1.600-1.700. Mijn BMR is trouwens 1.500
Ik heb hier al eerder meegelezen/gepraat. Ik ben ongeveer 9 kg afgevallen vanaf mijn zwaarste punt, en ik wil er nog 9 af, dus ik ben op de helft :D, ik heb geen haast, geen einddatum, ik zie wel hoe het loopt!

@Ilse, 1350 is echt veel te weinig, MFP berekend echt extreem laag, je kan beter de site van de openingspost gebruiken om uit te rekenen hoeveel calorieën je binnen moet krijgen.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 15:33

Nachocheese schreef:
Xnavatu, dat dacht ik ook toen m'n verstandskiezen werden getrokken. Maar de verdoving zat er nog in, en ik at al weer Doritos :')

Hier gaat het ook bagger, zondag ga ik er weer voor :j

Hahaha ja ik zie wel :)) Ga in januari sowieso weer op vakantie naar curacao dus dat is ook al een motivatie puntje :))

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 16:12

Emmaa_ schreef:
Maanlicht schreef:

Ik ben 1.88 en heb mild overgewicht dus ik denk dat onze situaties wat dat betreft niet echt te vergelijken zijn (jij bent altijd vrij slank geweest toch? of heb ik nou de verkeerde in m'n hoofd)

Ik merk het overigens ook wel echt. Als ik minder dan 1700 (ongeveer) eet op een dag word ik heel zwakjes, terwijl ik ook nog eens medicijnen slik die mijn eetlust onderdrukken.

Ja, ik ben van mezelf al slank en niet heel lang. Ben 1.70 meter en was op mijn zwaarst 63 kilo denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 16:13

Maanlicht schreef:
Emmaa_ schreef:

Ja, ik ben van mezelf al slank en niet heel lang. Ben 1.70 meter en was op mijn zwaarst 63 kilo denk ik

Dan denk ik dat het verschil daar ligt :j

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:25

Mijn lijstje voor vandaag, niet erg gezond maar na de jaarwisseling wordt alles weer normaal en ook het eten.

O/L: bakje Brinta pap met druiven en een Activia

T: Blikje Redbull

A: poffertjes met boter en poedersuiker

D: 2 oliebollen met poedersuiker

B: paard gedaan en gewerkt