Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
k_m schreef:Ik lees hier altijd mee en heb een vraagje voor jullie, ik gebruik de ap Lifesum nu weer terug, maar wat word ik me daar depressief van!!
Mijn lijstje van vandaag:
O: 2 volkoren boterhammen met oude kaas
M: 2 boterhammen met rucola komkommer en heel dun gesmeerd wat mayo
T: 1 stukje meloen
A: 2 wraps met gehakt paprika en ajuin
Volgens die ap zit ik nu dus 138 calorieën boven mijn dag doel van ongeveer 1500.
Komop ik heb amper wat gegeten? Werken jullie ook met deze aps en wat denken jullie dan van dit lijstje? Word er redelijk moedeloos van
EDIT: oke ik heb mijn mayonaise van vanmiddag bekeken en hier stonden 2 eetlepels terwijl het gewoon een mes was zeg maar, heb hier nu 2 dessert lepels van 10ml van gemaakt en nu zit ik er 1 kcal maar boven. Maar toch, dit is zo weinig? Ik heb amper wat gegeten vandaag lijkt het wel..
k_m schreef:@marjanB, ja ben bij een diëtiste geweest en over het algemeen gaat het goed, alleen dat ontbijt en beleg enz. vervangen blijf ik lastig vinden..
Bedankt voor de tips van het brood! Was me er ook niet echt van bewust dat dit zoveel kcal had!
@Meliaforever, niet geprobeerd, haha. Maar geloof dat het zoals hierboven aangegeven vooral aan het brood enz ligt.
k_m schreef:@MarjanB, dit deed ik ook altijd, maar ik ben lactose intollerant en dan is het zo moeilijk om een goede vervanger als ontbijt te vinden. Ook is zowat al het beleg niet echt een optie, was vanmorgen ook wel chagerijnig dat ik enkel kaas kon eten..
Misschien toch maar mijn ontbijt proberen te vervangen door een lactose vrije yoghurt en wat fruit ofzo..
k_m schreef:@Emmaa, op soya reageer ik jammer genoeg ook niet zo fijn, haha. Ga nog eens wat kokko's vervangers in slaan.Ik ga het eens berekenen via de openingspost!
Maanlicht schreef:Dat is best een hoog BMR. Toen ik nog actief aan het afvallen was was mijn BMR 1300. Toen bewoog ik niet.
Nachocheese schreef:Xnavatu, dat dacht ik ook toen m'n verstandskiezen werden getrokken. Maar de verdoving zat er nog in, en ik at al weer Doritos![]()
Hier gaat het ook bagger, zondag ga ik er weer voor
Emmaa_ schreef:Maanlicht schreef:Dat is best een hoog BMR. Toen ik nog actief aan het afvallen was was mijn BMR 1300. Toen bewoog ik niet.
Ik ben 1.88 en heb mild overgewicht dus ik denk dat onze situaties wat dat betreft niet echt te vergelijken zijn (jij bent altijd vrij slank geweest toch? of heb ik nou de verkeerde in m'n hoofd)
Ik merk het overigens ook wel echt. Als ik minder dan 1700 (ongeveer) eet op een dag word ik heel zwakjes, terwijl ik ook nog eens medicijnen slik die mijn eetlust onderdrukken.
Maanlicht schreef:Emmaa_ schreef:Ik ben 1.88 en heb mild overgewicht dus ik denk dat onze situaties wat dat betreft niet echt te vergelijken zijn (jij bent altijd vrij slank geweest toch? of heb ik nou de verkeerde in m'n hoofd)
Ik merk het overigens ook wel echt. Als ik minder dan 1700 (ongeveer) eet op een dag word ik heel zwakjes, terwijl ik ook nog eens medicijnen slik die mijn eetlust onderdrukken.
Ja, ik ben van mezelf al slank en niet heel lang. Ben 1.70 meter en was op mijn zwaarst 63 kilo denk ik