Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Starlight98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:54

brighteyes85 schreef:
Starlight98 schreef:
Ik eet als ontbijt (en lunch) meestal 2 bruine boterhammen met kaas (jong belegen). Als tussendoortjes heb ik een eiwitshake, 's middags meestal een stuk fruit (banaan / appel) en 's avonds een bakje pudding / beschuit met hagelslag. Als avondeten eet ik soms pasta en op andere dagen vleesvervanger, groente en aardappelen. Ik heb mijn eten een aantal dagen via my fitness pal ingevoerd en met kcal zit ik meestal rond de 1600 - 1800 op een dag. Laatste tussendoortje niet echt meest handige keuze, dus dat zou ik beter door iets anders kunnen vervangen denk ik. Mochten mensen tips ofzo hebben, hoor ik het graag. Kan ik alleen maar van leren :)

Ik weet dat de kaas en het brood flink zullen aanzetten in het aantal kcal wat je binnen krijgt. Misschien een idee om de kaas te vervangen voor iets anders en afwisseling daarin te zoeken en 1x brood te vervangen voor een cracker of een salade.
Dat beschuitje met hagelslag is echt geen probleem als je het maar niet iedere dag eet.

Kom je eiwitten te kort dat je een eiwitshake neemt of is het meer gewoonte? Over het algemeen is een shake rond de 90 kcal terwijl een appel maar 60 is.

Pasta, rijst, brood en aardappel is aan te raden om te halveren van wat je nu eet, meer groente is dan een betere keuze!

Verder de vraag wat drink je op een dag? Water en groene thee zijn het meest aan te bevelen. Ik doe af en toe limonade of roosvicee 50/50 voor de smaak. Ik dronk altijd veel koffie en dat is niet aan te bevelen :+

Een diëtiste heeft me de eiwitshake aangeraden. Ik heb er een van 75 kcal.

Ik heb wel de neiging om te weinig te drinken, dus daar probeer ik wel goed op te letten dat ik toch voldoende vocht binnen krijg. Meestal drink ik limonade. Koolzuurhoudende dranken zoals cola vind ik gelukkig niet erg lekker, dus dat drink ik nauwelijks (1 glas per week is veel :Y) en koffie vind ik zo smerig :')

Afwisselende voeding is inderdaad een stuk beter, dus dan ga ik proberen om mijn ontbijt en lunch wat meer af te wisselen. Bedankt voor je tips! Ik ga vandaag nog even het topic meer doorlezen en inspiratie opdoen voor meer afwisselende voeding :)

Zou pindakaas al een betere optie zijn?
Laatst bijgewerkt door Starlight98 op 05-08-15 11:06, in het totaal 5 keer bewerkt

Starlight98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:59

Kayleigh_ schreef:
Waarom is koffie niet aan te bevelen? Als je je koffie zwart drinkt is dat echt geen probleem. 0 kcal ga je niet dik van worden.

Ik lees in het bericht van Starlight erg veel koolhydraten (brood, fruit, beschuit, pasta/aardappelen, pudding, hagelslag). Die eiwitshake zou ik dus zeker niet schrappen. Ook de kaas is niet slecht, ondanks dat het behoorlijk wat kcal bevat.

Ik zou brood, pasta, aardappelen etc. halveren. Beschuit met hagelslag zou ik weglaten en eerder vervangen door komkommer of andere groenten om te snacken. Als je je boterhammen niet kan missen kan je eens uitkijken naar beleg als kipfilet, hüttenkäse (heel jonge kaas, erg lekker vind ik zelf) of ander eiwitrijk beleg.

Bakje pudding weglaten en vervangen door yoghurt/kwark met eventueel wat zoetstof of eiwitpoeder.

Als ik kijk naar het overzicht in mfp, zit ik ook altijd over het doel van de koolhydraten heen. Zonder die eiwitshake haal ik mijn eiwitten niet. Ik ben een vegetariër, dus kipfilet gaat het niet worden ;), maar ik zal eens gaan kijken voor wat ander beleg. Bedankt voor de tips!

Bakje pudding zou ik anders misschien ook kunnen vervangen door een smoothie? Als ik die maak, maak ik die meestal met yoghurt, en dan heb ik weer meteen wat extra fruit binnen.

Travellust

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:06

Wat zijn lekkere smoothies met yoghurt?

I know google staat er vol mee maar wil iets lekkers, gezond en niet te veel suikers :+

Dus ladies deel je shakes zou ik zeggen :P

Starlight98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:09

Ik ben nog niet zo lang bezig met af en toe smoothies maken, dus ik heb er nog geen recepten voor. Tot nu toe probeer ik steeds maar wat :+ :')

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:22

gribaldi schreef:
Wat zijn lekkere smoothies met yoghurt?

I know google staat er vol mee maar wil iets lekkers, gezond en niet te veel suikers :+

Dus ladies deel je shakes zou ik zeggen :P

Magere yoghurt, banaan en rood diepvriesfruit van de lidl en dan in de blender. Eventueel havermout toevoegen als "vuller". Vind ik persoonlijk heel lekker!
Banaan voeg ik toe, omdat ik het diepvriesfruit anders heel zuur vind ;)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:30

Ik had er een gepikt van een bokker uit t topic!
Yoghurt, banaan, walnoten en een teelepel kaneel! Heel lekker!

Ik dacht dat t aan mijn diepvries fruit lag dat t zuur smaakt, maar blijkbaar is dat normaal :Y)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:38

Blijkbaar :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 12:23

Een van mijn favorieten is een smoothie van aardbeien en 2 kiwi's. Ben nog wel op zoek naar goede recepten voor groene smoothies voor volgende week. De meeste lijken me alleen niet zo'n succes :=

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 12:52

Thnx heb ze opgeschreven!

Ik deed ook altijd banaan/ kiwi of kiwi/aardbeien maar wil graag iets met yoghurt.

Groene vind ik ook niet zo'n succes :')

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 15:30

Ik vind spinazie met banaan en yoghurt altijd heel erg lekker! Boerenkool is ook lekker

Hoe was dat recept van een boekweit wrap ook al weer? Zag hem hier laatst voorbijkomen dacht ik.
Ik heb nu boekweitmeel gehaald en heb nog zalm liggen dus misschien morgen dat maar als lunch maken... :9

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 16:27

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 17:20

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:38

Lijstje voor vandaag:
O: cracker met grillham, cracker met aardbeienjam, mandarijn
T: eierkoek
L: soya yoghurt met granola en kwart nectarine
A: spaghetti met gehakt en groente :o

B: hele dag werken, half uurtje hardlopen misschien nog wat krachtoefeningen straks

Zal wel iets boven mijn calorieën zitten, maar ach

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:50

Vandaag een goede dag behalve avondeten :')

O 8:15 3 crackers met fricandeau, 1 met kipfilet
T 11:15 appel, pakje volkoren melba toastjes
L 14:30 4 crackers met kipfilet, 2 crackers met fricandeau
T 16:45 2 crackers met fricandeau
A 19:30 150 gram kogelbiefstuk, 3 Pandotta spelt boterhammen droog erbij, 1 boterham met nutella en hagelslag(als toetje volgens mijn vader :') :') )

Zit nu op;
1505 cal
94 gram eiwitten
187 gram koolhydraten
32 gram vet

Is dit redelijk? Of moet dit beter?

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:32

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 1 speltboterham met komkommersalade, 1 peer en optimel drink.
L: Salade met gerookte kip, feta, ei, tomaat, bleekselderij, uit, gooijbessen, rozijnen,
T: 1 appelkoek.
A: BBQ, heb een paar sneetjes desemstokbrood op met pesto, 2 hamburgers en wat stukjes kip.
T: stroopwafel + glas taksi.

B: half uur met m'n paard gehobbeld en met de ander 3 kwartier zwaar gelest. 2 stallen uit gemest.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:56

O: Kokos smoothie met banaan en walnoot
L: 3 rijstwafels met zelfgemaakte avocado spread
T: 2 plakjes zelgemaakte ontbijtkoek van havermout en speltmeel
A: 2 portobello's uit de oven gevuld met spinazie, pijnboompitjes tomaat en feta.

B: training 2 van rennen met evy en overal naartoe gefiets (maar dat doe ik altijd dus ik weet niet of dat echt beweging is...)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:57

Linsey1998 schreef:
Vandaag een goede dag behalve avondeten :')

O 8:15 3 crackers met fricandeau, 1 met kipfilet
T 11:15 appel, pakje volkoren melba toastjes
L 14:30 4 crackers met kipfilet, 2 crackers met fricandeau
T 16:45 2 crackers met fricandeau
A 19:30 150 gram kogelbiefstuk, 3 Pandotta spelt boterhammen droog erbij, 1 boterham met nutella en hagelslag(als toetje volgens mijn vader :') :') )

Zit nu op;
1505 cal
94 gram eiwitten
187 gram koolhydraten
32 gram vet

Is dit redelijk? Of moet dit beter?

Ik zou misschien wat meer afwisselen? Misschien een keertje yoghurt of salade als lunch?
Het is nu wel heel veel crackers..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:04

Oeh Kim heb je het recept van die ontbijtkoek? Klinkt goed!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:07

xJitskee schreef:
Oeh Kim heb je het recept van die ontbijtkoek? Klinkt goed!

Dit recept!
http://chickslovefood.com/healthy-bakin ... tbijtkoek/

Ik heb de suiker weggelaten en er dadels in gedaan. Alsnog was hij wel echt zoet.
Ik denk dat ik er de volgende keer rijpe bananen bij ga doen, lijkt me ook wel lekker!
(natuurlijk zitten er nog wel calorien in maar wel minder suikers en hij vult goed, en het is vast wel een beter alternatief dan ontbijtkoek uit de winkel. Ik vind dingen zelf maken gewoon te leuk :P )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:14

Bedankt, die ga ik binnenkort uitproberen :D
Ik ben ook dol op dingen zelf bakken, vooral bakken met havermout vind ik geweldig. Tijdje geleden nog een hele lekkere havermoutcake gemaakt

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:24

xJitskee schreef:
Bedankt, die ga ik binnenkort uitproberen :D
Ik ben ook dol op dingen zelf bakken, vooral bakken met havermout vind ik geweldig. Tijdje geleden nog een hele lekkere havermoutcake gemaakt

Deel je recepten maar! Ik ben ook gek van bakken en sowieso koken in het algemeen.
En havermout is echt zoooo lekker, dus je doet mij er een plezier mee! :D

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:54

Ik heb dat havermoutje kookboek :)) Niet omdat ik zo dol ben op havermout maar vond het design van het boek gewoon zo mooi _O- Maar staat echt chille recepten in!

Mijn lijstje van vandaag:
O: 200gr magere kwark + halve questbar
L: proteine shake
T: cornetto
L: halve boston pizza
T: cornetto

B: vanmorgen insanity en vanmiddag 12 km skeeleren

Wist dat ik vanmiddag en vanavond naar een vriendin ging en dus ongezond doen (viel achteraf nog wel mee opzich, normaal gesproken zijn we 10x erger :+ ) dus vanmorgen maar op eiwit geleefd hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 06:57

Zal mijn recepten eens opzoeken en delen, moet nu weer werken dus dat zal op zijn vroegst morgen worden.

Vanmorgen wel gewogen en ben precies 2 kg kwijt in 1 of 1,5 week. Daar worden we blij van :D

O: 2 eieren, gebakken in olijfolie met 2 kleine,dunne plakjes bacon
T: 2 mandarijnen
L: havermout met appel
A: nog geen idee, eet bij mijn schoonmoeder

B: 15 km fietsen, hele dag werken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 08:11

O: Kleine wrap met kruidenkaas, 3 plakjes kipfilet en stukjes komkommer
T: Eén nectarine en één minneola
L: Kleine wrap met kruidenkaas, gerookte zalm en stukjes komkommer
T: Eén nectarine en één minneola
A: Gevulde courgette (met gehakt, kaas, uitjes, denk ik)
T: Whey delicious (60 gram) met 250 ml halfvolle melk

Ik vind het zo fijn om op mezelf te wonen! Dit heb ik allemaal van tevoren ingepland en zo komen mijn macro's precies uit! Super leuk om van tevoren te puzzelen en alles vast te zetten :)) Geen verrassingen meer!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 08:34

Gister een goede dag, dat nu lekker volhouden! 's Avonds anderhalf uur gesport in de sportschool. Voor het eerst mee gedaan aan het Buikspier-Kwartier, dat was wel een persoonlijke overwinning om met 12 vreemden op een matje te liggen puffen, terwijl ik de oefeningen nog niet allemaal vol kan houden. Nouja, eerste stap is gezet, nu lekker doorgaan.

Vandaag hele dag werken en vanavond lesgeven, geen tijd om te sporten maar m'n collega is ook van het gezonde dus die motiveert om het goed te blijven doen. :)