brighteyes85 schreef:Starlight98 schreef:Ik eet als ontbijt (en lunch) meestal 2 bruine boterhammen met kaas (jong belegen). Als tussendoortjes heb ik een eiwitshake, 's middags meestal een stuk fruit (banaan / appel) en 's avonds een bakje pudding / beschuit met hagelslag. Als avondeten eet ik soms pasta en op andere dagen vleesvervanger, groente en aardappelen. Ik heb mijn eten een aantal dagen via my fitness pal ingevoerd en met kcal zit ik meestal rond de 1600 - 1800 op een dag. Laatste tussendoortje niet echt meest handige keuze, dus dat zou ik beter door iets anders kunnen vervangen denk ik. Mochten mensen tips ofzo hebben, hoor ik het graag. Kan ik alleen maar van leren
Ik weet dat de kaas en het brood flink zullen aanzetten in het aantal kcal wat je binnen krijgt. Misschien een idee om de kaas te vervangen voor iets anders en afwisseling daarin te zoeken en 1x brood te vervangen voor een cracker of een salade.
Dat beschuitje met hagelslag is echt geen probleem als je het maar niet iedere dag eet.
Kom je eiwitten te kort dat je een eiwitshake neemt of is het meer gewoonte? Over het algemeen is een shake rond de 90 kcal terwijl een appel maar 60 is.
Pasta, rijst, brood en aardappel is aan te raden om te halveren van wat je nu eet, meer groente is dan een betere keuze!
Verder de vraag wat drink je op een dag? Water en groene thee zijn het meest aan te bevelen. Ik doe af en toe limonade of roosvicee 50/50 voor de smaak. Ik dronk altijd veel koffie en dat is niet aan te bevelen![]()
Een diëtiste heeft me de eiwitshake aangeraden. Ik heb er een van 75 kcal.
Ik heb wel de neiging om te weinig te drinken, dus daar probeer ik wel goed op te letten dat ik toch voldoende vocht binnen krijg. Meestal drink ik limonade. Koolzuurhoudende dranken zoals cola vind ik gelukkig niet erg lekker, dus dat drink ik nauwelijks (1 glas per week is veel

Afwisselende voeding is inderdaad een stuk beter, dus dan ga ik proberen om mijn ontbijt en lunch wat meer af te wisselen. Bedankt voor je tips! Ik ga vandaag nog even het topic meer doorlezen en inspiratie opdoen voor meer afwisselende voeding

Zou pindakaas al een betere optie zijn?