Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:34

Mijn menu voor een werkdag.
Ontbijt 2 volkoren boterhammen met kipfilet en boter
2 volkoren knackerbrot met pindakaas
1 kiwi en een 1 mandarijn

10:00 grote plak roggebrood met 1 voorgesneden plak kaas

lunch 2 volkoren boterhammen met boter en beleg
2 glazen halfvolle melk
1 grote kop goed gevulde soep( wordt elke dag vers gemaakt op het werk)

15:00 mandarijn en een banaan of appel
17:00 2 plakken ontbijt koek

avondeten 3 grote aardappelen en een klein beetje jus
minimaal 300 gram groente
en vlees als het mager is normale portie en anders iets minder.

Na het hardlopen(3x in de week) 2 handjes met ongezoute gemende noten en soms een stukje chocolade
verder drink ik minimaal 2 liter water en een paar koppen thee
Laatst bijgewerkt door mellen95 op 24-03-14 12:39, in het totaal 2 keer bewerkt

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:36

Romyv schreef:
dan zou ik eerst als doel stellen 5km binnen 30 min, dan 10km binnen een uur en daarna pas de halve marathon zetten. Het ding is namelijk, dat wanneer je te snel verder gaat het heel moeilijk word om daarna je tempo te versnellen.

De 5 km in 30 min lukt me de 10 km doe ik in 62 min.
Zelf wilde ik 3 weken terug gaan ik de training van evy( net afgerond)
Deze weer lekker uitlopen en dan verder kijken

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:44

Romyv schreef:
dan zou ik eerst als doel stellen 5km binnen 30 min, dan 10km binnen een uur en daarna pas de halve marathon zetten. Het ding is namelijk, dat wanneer je te snel verder gaat het heel moeilijk word om daarna je tempo te versnellen.

5 km binnen 30 minuten heb ik afgelopen weekend al gehaald(Wel met veel moeite) maar heb het gehaald *\o/*
Volgende is inderdaad 10 km in uur :D

Romyv

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:29

Top! Gaat helemaal goed komen dan :)

Ik denk niet dat je te weinig eet hoor.. Je zou iets hoger in je eiwitten kunnen, dat zijn tenslotte bouwstoffen voor je spieren. Weet niet hoeveel je weegt maar een gemiddelde vrouw zou met die voeding op gewicht blijven. Ik zou zelfs aankomen en sport meer.. Ben beneiuwd wat de huisarts zegt

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 14:04

Ik zelf vind ook niet dat ik te weinig eet.
Ik weeg nu 69.5 en ben172 lang vooral in mijn gezicht ga ik nu afvallen. En dat is wat mensen om me heen zien haha.
Mijn benen worden steeds gespierden en slanker, zo ben ik 10 cm van mijn bovenbenen kwijt erg blij mee *\o/*
Vooral omdat ik meer km wil gaan lopen, stelde de huisarts ook voor om na mijn bloeduitslagen met een sport diëtiste te gaan praten. Ik heb vooral moeite met verhoudingen, het is ook compleet nieuw voor me.

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 14:07

Dit is een foto van gisteren net na de finish.

Afbeelding

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 16:12

Net ingeschreven voor de DDD (Dwars door Dordt) loop! Is zondag 6 april en ik doe mee aan de 5 km.
Moet ik toch iets fanatieker gaan trainen denk ik....

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:07

Hoe snel wil je de 5km doen irissje? Ik ga in juni voor een 5km, heb een tijdsdoel, ik wil graag in 25min lopen, weet eig nog niet of het parcours niet te veel hoogte verschil heeft (maastricht).

Over eten heb ik geen verstand, ik eten gewoon waar ik trek in heb en blijf al jaren qua BMI gelijk. Ben nu aan het vasten, geen snoepen, en eet dan meer fruit (at ik normaal nooit, een stuk per weer was veel voor me, nu 2 stuks per dag en dan vooral sinaasappel, banaan en appel). Ben nog niet op de weegschaal gaan staan, zal ik morgen eens doen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:18

Ik plaats hem nog maar weer een keer, het HK topic over hardlopen.
[HK] Hardlopen, wie nog meer? #3

Dit topic is puur informatief bedoeld, voor foto's, offtopic geklets over van alles en nog wat en eten etc etc moet je in bovenstaand of het andere HK-hardlooptopic zijn.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:38

Om je een beeld te geven; ik zit op 40% koolhydraten, 40% eiwit en 20% vet. Jij zit schat ik op max 10% eiwit, 20/30% vet en de rest koolhydraten.

Ik eet iedere dag 3 gekookte eieren, op duursportdagen (bij meer dan een uur duursport) doe ik daar ook nog een eiwitshake bij. Ik ontbijt met magere kwark (eiwitrijk) en eet iedere dag vis of kip.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:52

Ik heb een vraagje over die hardloopleggings.
Op een of andere manier willen ze afzakken, terwijl ze toch echt niet te groot zijn? Kan t juist zijn dat ze juist te klein zijn?

Zag in Aldi krantje staan dat ze van woensdag ook leggings en shirts verkopen. :) daar ook maar eens kijken

Vandaag trouwens les 7 gelopen en het gaat echt heel lekker, geen spierpijn en geen koorts-gevoelens meer dankzij het langere uitlopen. Hardlopen is echt heerlijk om te ontstressen

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:59

welshfan97 schreef:
Hoe snel wil je de 5km doen irissje? Ik ga in juni voor een 5km, heb een tijdsdoel, ik wil graag in 25min lopen, weet eig nog niet of het parcours niet te veel hoogte verschil heeft (maastricht).

Over eten heb ik geen verstand, ik eten gewoon waar ik trek in heb en blijf al jaren qua BMI gelijk. Ben nu aan het vasten, geen snoepen, en eet dan meer fruit (at ik normaal nooit, een stuk per weer was veel voor me, nu 2 stuks per dag en dan vooral sinaasappel, banaan en appel). Ben nog niet op de weegschaal gaan staan, zal ik morgen eens doen.

Ik hoop binnen 28 minuten! (Mijn vorige 5 km loop was in augustus en heb ik 28 minuten over gedaan ;) ).

Sorry KarinvdM!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:56

Je hoeft geen sorry te zeggen hoor. :)
Maar als hier te veel offtopic gekletst wordt dan wordt het topic verplaatst naar de HK. Dat wil ik graag voorkomen omdat dit topic hier makkelijker te vinden is voor beginnende hardlopers met vragen. :) En bovendien zijn er al een paar hardlooptopics in de HK.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:29

Wat nemen jullie na het hardlopen?
Heb sinds tijden weer hardgelopen, 4.7 km in 33 minuten, maar moet wel iets nemen nu...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:38

Ik drink altijd eerst wat, na het lopen heb ik nooit trek.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:40

Is water het beste om te drinken?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:43

Of een (isotone) sportdrank.
Het ligt er ook aan of je loopt om af te vallen of om conditie op te bouwen. Als je wilt afvallen zou ik het bij water houden.
Als je met Google zoekt op 'drinken na hardlopen' kom je wel nuttige tips tegen. Voor eten geldt het zelfde.
Ik pak trouwens vaak een banaan.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:50

Ik een boterham met hagelslag hihi

bij mij zitten alleen de tights van nike goed. De rest zakt inderdaad af. Kwestie van proberen dus

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:54

Romyv bedankt voor je uitleg, ik zal me iets meer gaan inlezen over voeding en sporten.
En na het lopen altijd een lekker glas water, niet te koud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:01

dream_lot schreef:
Ik heb een vraagje over die hardloopleggings.
Op een of andere manier willen ze afzakken, terwijl ze toch echt niet te groot zijn? Kan t juist zijn dat ze juist te klein zijn?

Zag in Aldi krantje staan dat ze van woensdag ook leggings en shirts verkopen. :) daar ook maar eens kijken

Vandaag trouwens les 7 gelopen en het gaat echt heel lekker, geen spierpijn en geen koorts-gevoelens meer dankzij het langere uitlopen. Hardlopen is echt heerlijk om te ontstressen

Dat heb ik ook, dat eerste! Kweste van koordje aan de binnenkant strak aantrekken en knoop erin, dan zakken ze niet meer af :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:04

mellen95 schreef:
Gisteren mijn lenteloop gehad, de zenuwen waren ter plekke snel weg( gelukkig).
Ik heb dan ook sneller gelopen dan ik had verwacht, zo snel dat mijn vriend wel de start heeft gezien maar niet de finish, omdat ik had gezegd dat ik er tussen de 35 en 45 min over zou doen.
Maar ik heb de 6 min in 34 min gelopen mijn snelste 6 km ooit haha.
En ik ben toch nog 36 van de 120+ geworden bij de dames.
Wie had dat ooit gedacht ik ben in okt. vorig jaar begonnen met afvallen en hardlopen, en nu heb ik de 11 km al gelopen in 1 keer en ben 30 kilo kwijt.
En ik denk eraan om te gaan trainen voor de halve marathon( ja ik ben verslaafd)

Wat goedd *\o/*
Ik vind overigens niet dat je weinig eet... Ook niet veel, maar niet té weinig.
Lastig, de balans tussen eten, sporten en afvallen blijft wel heel moeilijk vind ik.
Hoop dat de huisarts je duidelijkheid gaat geven!

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 08:19

In hoeverre helpen isotonische sportdranken en andere producten? Ik loop dus eigenlijk in totaal pas een paar maanden en heb niks veranderd aan mn eet patroon, qua drinken drink ik wat meer en als ik ga lopen let ik op wanneer ik drink (na drinken 15min wacht ik met lopen) en ik drink voornamelijk water en melk. Maar als er hele normale dingen al zijn die zouden helpen, zoals een banaan na het lopen begrijp ik, wil ik dat graag eens proberen, zijn er meer van dat soort dingen?

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 09:46

Met isotoon is de vochtopname gewoon sneller :) dus het lichaam kan sneller herstellen

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:01

Je kan ook een beetje zout door je appelsap doen, heb je het zelfde effect.. Maar ik drink altijd gewoon water na het lopen. Tot een uur rennen tot 18 graden ongeveer neem ik geen drinken mee, bij warmer of langer wel. Voor eten geld dat ik pas bij langer dan 2 uur op hoge intensiviteit eten mee neem of isotone drank met koolhydraten drink. Alles korter dan 2/2.5 uur doe ik dat niet. Dus na een half uurtje lopen hoef je absoluut niet direct te eten, zeker niet als je wilt afvallen :)

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:13

Ah, wat een handige tips over het drinken na het lopen!
Ik ga zometeen eindelijk weer een rondje doen na 4 dagen, het weer zit me in ieder geval mee! :D