[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:09

Als je hem 6 weken na elkaar hebt doorgeslikt zou ik een stopweek houden en daarna met een nieuwe strip beginnen :j je moet minstens 3 weken aan één stuk slikken om veilig te zijn tijdens de stopweek. Ik weet niet precies hoe het zit met 1 dag niet innemen als je doorslikt, dus dan zou ik toch voor de veiligheid een stopweek doen :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:31

Ik zou voor het gemak ook een stopweek inlassen. Lees wel dat je hem 's avonds neemt, dan zou je hem eventueel vanmiddag nog kunnen nemen en vanavond gewoon de volgende. Je zou dan beschermd moeten blijven, maar voor de zekerheid zou ik dan even geen onveilige seks hebben (een weekje, dan ben je sowieso weer beschermd) en er is dan wel kans op een doorbraakbloeding. Om al die ongemakken te voorkomen kan je nu het beste gewoon stoppen, dan heb je een stopweek en that's it.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:57

Ik zou inderdaad ook even een stopweek inlassen en dan verder gaan. Dan heb je 100% zekerheid.

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:16

Dus dan nu gewoon geen pil slikken en volgende week donderdag weer beginnen met een nieuwe strip? :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:06

oke, even iets heel geks... Ik ben net ongesteld geweest, ca 1,5 week geleden. vannacht had ik buikkrampen maarja, was net ongesteld geweest dus woof het weg... Kom ik er net achter dat ik toch schijnbaar bloed ben verloren... Ik zit niet aan een pil ofzo, het is echt gewoon ongesteldheid. Ik weet dat er tussenbloedingen kunnen zijn met de pil, maar ik wist niet dat dit ook kon gebeuren als je niks gebruikt? Ik heb het iig nog niet eerder meegemaakt... Mensen met ervaringen?

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 23:33

Ik heb ook een vraagje.

2,5 jaar geleden heb ik de spiraal laten verwijderen ivm een kinderwens.

Helaas niet zwanger geworden en elke menstruatie leek net alsof de sluisen open gingen. Het is echt ongelofelijk.

Nou ben ik eergisteren ongesteld geworden en er komt zo weinig uit dat het me echt verbaast. Heel af en toe ligt er iets in de wc en iets op het wc papier, maar echt totaal niets op het maandverband.

Heeft iemand dit wel eens gehad?
Het lijkt me onnodig om hiervoor naar de ha te gaan, maar ben wel benieuwd of meer dames dit gehad hebben.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 01:38

Niet toevallig zwanger nu? Misschien een kleine bloeding van het innestelen van het eitje.
Of gewoon minder vloeien door de hormonen van een eventuele zwangerschap?

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 10:29

Geen idee. Ik wist niet dat het een eventuele innestelingsbloeding kon zijn.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:08

Weet ik ook niet zeker hoor. Heb daar zelf ook geen verstand van. Maar een testje doen kan geen kwaad toch?

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:24

Nee daar heb je gelijk in. Van het weekend maar even doen dan. Manlief wil er graag bij zijn hihi

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:35

lifaya schreef:
oke, even iets heel geks... Ik ben net ongesteld geweest, ca 1,5 week geleden. vannacht had ik buikkrampen maarja, was net ongesteld geweest dus woof het weg... Kom ik er net achter dat ik toch schijnbaar bloed ben verloren... Ik zit niet aan een pil ofzo, het is echt gewoon ongesteldheid. Ik weet dat er tussenbloedingen kunnen zijn met de pil, maar ik wist niet dat dit ook kon gebeuren als je niks gebruikt? Ik heb het iig nog niet eerder meegemaakt... Mensen met ervaringen?

Yep, ook dan kan het gewoon :j

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:15

Sorry dat ik kom binnenvallen :o
Zijn er meer mensen die tijdens het slikken van de pil méér buikpijn hadden dan zonder?
Toen ik nog aan de pil was slikte ik 3 maanden door omdat ik zoveel pijn had. Moest soms echt de pijn wegpuffen en iets vastknijpen, zoveel pijn. Pijn zat toen in m'n buik, in het midden. Nu de eerste menstruatie zonder pil in 7 jaar en deze pijn zit links en rechts, maar is zoveel minder! Ben weer apart blijkbaar :P

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 09:42

Wat gek Selina :/

Ik heb ook een vraagje. ik zit nu in week 2 van mijn eerste strip, maar een stopweek komt mij deze week beter uit dan de weken erna, kan ik nu ook al een stopweek inlassen of is dat nu te vroeg?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 12:22

Kim schreef:
Wat gek Selina :/

Ik heb ook een vraagje. ik zit nu in week 2 van mijn eerste strip, maar een stopweek komt mij deze week beter uit dan de weken erna, kan ik nu ook al een stopweek inlassen of is dat nu te vroeg?

Als je veilig wilt blijven is dat inderdaad te vroeg :j je moet de pil minstens 3 weken aan één stuk slikken voor hij veilig is.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 18:33

Kim: dan kun je hem beter een maandje doorslikken als je stopweek even niet uit komt :)

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 20:20

Gaat dat niet fout? :o Ook niet ivm doorbraak? :\

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 20:21

Kim schreef:
Gaat dat niet fout? :o Ook niet ivm doorbraak? :\

Je kan máánden doorslikken hoor :)
Zelfs voor altijd. Ik slikte altijd 3 maanden door en had nooit een doorbraak.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 00:23

Ik slikte hem al jaren standaard 2 mannden voor ik mijn stopweek inzette. Heb ook nooit bloedingen gehad :) ik vond 1x in de 2 maanden ongesteld meer dan voldoende hahaha. Ik heb nu sinds 2 weken een spiraaltje en ben sinds 3 weken van de pil af.

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 08:18

Oké, bedankt! Beter haha, ik zit liever niet tijdens mijn examens in mijn stopweek, en al helemaal niet in de feestweek erna :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 15:49

Hoi, eigenlijk had ik het al een aantal dagen geleden weer moeten worden. Helaas is het nog geen 'feest' maar de pijn is er wel :( Hoe dan ook, ik wil morgen en overmorgen gaan zwemmen. Kan ik wel vast een tampon indoen ookal ben ik het nog niet?
Het lijkt me niet, maar ja stel dat het net doorbreekt als ik aan het zwemmen ben..

Spoiler:
#awkward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 15:51

Je kan het zeker proberen, kwaad kan het in ieder geval niet. Mijn ervaring is alleen wel dat het echt onmogelijk is om die dingen erin te krijgen als je niet ongesteld bent. Op de lichte dagen is het al een hell, als ik helemaal nog niet bloed dan lukt het gewoon niet en doet het ontzettend veel zeer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:25

Dank je wel voor je antwoord. Ik ga het gewoon proberen en zie dan of het wel of niet lukt. Fijn om te weten dat het geen kwaad kan!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:46

Waar ga je zwemmen? Gewoon een keer extra controleren?
Je bent op de eerste dag toch ook niet meteen heel erg aan het bloeden, denk ik?

Met zwemmen/douchen bloed ik sowieso ook minder. Komt vast goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:51

Morgen bij een meertje en overmorgen baantjes zwemmen in een zwembad.
Nee het is zeker niet heftig op de eerste dag. Extra controleren doe ik zeker. Maar ik zie mijn lichaam er wel voor aan om wanneer ik net aan het zwemmen ben het feest te laten beginnen.. En aangezien het al dagen pijn doet, denk ik niet dat ik het dan op merk -O- Dus dan wil ik liever goed voorbereid zijn :)