GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 12:40

Knap hoor Fjordjes, ga zo door!
Ik zal zo het filmpje kijken. Ik zag er laatst eentje op YouTube die zo negatief was. Met alle nare bijwerkingen die je maar kon krijgen en dat het niet goed voor je was enzo. En 90 procent van de reacties was ook van mensen die moesten stoppen door de bijwerkingen of die in het ziekenhuis hadden gelegen enzo. Bijna niet 1 positieve. Bizar was dat.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 12:53

Dit is een prima filmpje!
Belicht beide kanten.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 13:07

Jammer dat je moest verhogen Suzanne, maar je hebt groot gelijk. Als je lijf blijft schreeuwen, dan is het ook niet leuk. Ik blijf nog op 18 klikjes en ga straks verder afbouwen als ik meer buiten ga wielrennen. Ene dag merk ik verschil, de andere dag niet. Maar het is te doen en gewicht blijft stabiel gelukkig.

Maar had woensdag echt een off day en zonder spijt een reep chocolade naar binnen gewerkt. Iets met ongesteld.. :') Vond de chocola niet eens lekker, maar moest op. En dat is dus precies waartegen iedereen zo moet vechten. Stomme hormonen...Rest van de maand heb ik er weinig last van, maar blijkbaar blijft er 1 dag per maand dat ik ook het huis door raas op zoek naar lekkers. Wel de dag erna knallende koppijn van de suikers. Dus een handige actie was het niet.

Prima video inderdaad. Fijn dat beide kanten belicht wordt.
Ik zat gisteren aan de lunch met collega's, waarvan eentje het GLI gaat doen. Voor de zoveelste keer, maar ze ziet het als een opfriscursus. Ze wil eigenlijk wel de injecties, maar de HA wil er nog niet aan. Andere collega hakte er flink op in dat het puur vergif is etc, dus voelde me ook niet echt geroepen om daar nog een positieve draai aan te geven. Blijft jammer dat mensen toch nog zo negatief zijn, terwijl het je echt kan helpen.

Knappe resultaten weer voor iedereen! Vind het echt heel knap om zoveel kwijt te raken. Ik vond vorig jaar mijn bagagekoffer van 12 kilo al veel (toen besefte ik eigenlijk pas wat ik al kwijt was), laat staan 30 of meer. Chapeau!

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 13:35

Gefeliciteerd iedereen!! Trots op jullie

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 13:36

Suzanne F. schreef:
Ik was bang dat mijn gevoeligheid voor de medicatie helemaal weg was maar dat blijkt het niet te zijn. Heb afgelopen weken elke keer iets verhoogd en nu de dosis gevonden waar ik het echt weer merk. Interessant experiment zo. Dus hier blijf ik even op tot de zware periode voorbij is, meestal is dat rond eind maart. Dan bouw ik weer af naar mijn microdose.

ik heb altijd het gevoel dat het de ene week ( zelfs dag) enorm werkt, en dan andere weken ( dagen ) dat ik het idee heb water gespoten te hebben :D

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 13:44

Hier ook, maar door het dagelijks wegen kan ik zien wanneer mn periode eraan komt :')
Ik sta standaard de week voor mn ongesteldheid still of ga ik iets omhoog, en precies de dag erna wooshed er in een keer een kg of meer af.
Kan dus aan mn gewicht zien dat ik ga PMSen voordat ik PMS heb :+

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 13:49

Mijn vriendin die ook aan MJ zit is ook aan het afbouwen, zij doet het anders, ze had het idee dat wekelijks 2.5mg te weinig deed en had het zeer lastig, zij doet nu 1 keer in de 14 dagen 5 mg, en dat werkt precies wel beter zegt ze.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 13:52

Deertje schreef:
Mijn vriendin die ook aan MJ zit is ook aan het afbouwen, zij doet het anders, ze had het idee dat wekelijks 2.5mg te weinig deed en had het zeer lastig, zij doet nu 1 keer in de 14 dagen 5 mg, en dat werkt precies wel beter zegt ze.

Oh grappig. Interessant.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 13:55

Suzanne F. schreef:
Deertje schreef:

Oh grappig. Interessant.

ja, en eigenlijk heeft ze wel een punt. Ze zegt nu heb ik een hele goede week met 5mg, en een paar moeilijke dagen naar het einde van de tweede week toe, en anders had ik 2 moeilijke weken met 2.5mg

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 13:57

Ja dat is waar. Misschien moet ik ook die manier eens gaan uitproberen.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:54

Even voor context, een zak paardenvoer is 25kg. Is toch best onwerkelijk om te denken dat je altijd iedere dag een hele zak voer mee zeulde… bizar idd! Maar wel echt heel knap gedaan!!

Ik krijg zelf soms wel de indruk van alle verhalen dat de MJ mensen wel echt meer afvallen dan de ozempic

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 16:01

manic schreef:
Even voor context, een zak paardenvoer is 25kg. Is toch best onwerkelijk om te denken dat je altijd iedere dag een hele zak voer mee zeulde… bizar idd! Maar wel echt heel knap gedaan!!

Ik krijg zelf soms wel de indruk van alle verhalen dat de MJ mensen wel echt meer afvallen dan de ozempic

ja, echt hè, ik ging onlangs een zak halen en kreeg hem met moeite in de winkelkar, en dacht er toen ook aan. Dacht ook meteen dat mijn paard toch ook veel gelukkiger is nu dat er bijna 2 zakken minder op zijn rug zitten :)

Ik denk ook dat van MJ er meer kilo's verdwijnen, maar MJ werkt dan ook op 2 hormonen en ik dacht Ozempic op 1 hormoon?

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 16:02

Dat is echt bizar ja een zak paardenvoer van 25 kg als je dat over je schouder legt is echt zwaar
Dat je dat inderdaad al die tijd hebt meegesleept
Wat zal dat heerlijk voelen

@Suzanne eet je maar 2x per dag? Welke tijdstippen eet je dan? Ook geen tussendoortjes?
Ik doe soms laat ontbijten en dan sla ik de lunch over maar lukt me niet dagelijks soms zo’n trek

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 16:55

Ennasuus schreef:
@Suzanne eet je maar 2x per dag? Welke tijdstippen eet je dan? Ook geen tussendoortjes?
Ik doe soms laat ontbijten en dan sla ik de lunch over maar lukt me niet dagelijks soms zo’n trek

Ja ik eet meestal 2 x per dag. Om 12 uur en om 18 uur. Het wisselt wel per dag hoor. Het is niet dat dit harde tijden zijn. Maar meestal komt het hier wel ongeveer op neer. Soms heb ik al honger om 10 uur en dan eet ik dan al. Ik luister een beetje naar mijn lichaam. En tussendoortjes neem ik eigenlijk niet, of zo min mogelijk. Soms wel hoor, zoals ik zei is het niet allemaal heel strikt en hard. Wisselt per dag en ook ik heb als ik ongesteld moet worden meer trek dus dan geef ik daar ook gerust weleens aan toe. Het moet wel leefbaar blijven allemaal. Je moet een patroon vinden waar jij je prettig bij voelt. Ik kan prima met 2 x per dag eten. Iemand anders voelt zich daar misschien heel ongelukkig bij.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:23

Ik was stom verbaasd.....

Afgelopen dinsdag heb ik mn 4e 2.5mg MJ gezet. De absolute foodnooise is wel weg maar verder merkte ik vrij weinig. De weegschaal schommelde ook nog, en ik was ook niet super super strak (glaasje alcohol in het weekeind, af en toe wat gesnackd)
Gisteren waren we laat thuis en hadden we een pokebowl besteld. Daarna zaten we op de bank met de kachel aan en ik bleef het maar koud houden. Toch gek?

Met het idee van de pokebowl (veel rijst) stond ik met tegenzin op de weegschaal vanmorgen, en wat bleek... ik ben na een maand toch 1.5kg afgevallen. Ik zag nu een gewicht die ik al zeker 2 jaar niet meer gezien heb omdat het gewoon níet lukte om onder een bepaald gewicht te komen.
En mn arts had gezegd dat ik van de 2.5mg icm de prednison niet teveel hoefde te verwachten.

Dus ik trek zo mn wandelschoenen weer aan, en ga lekker weer een stevige wandeling met de honden maken hahaha

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:33

Goed zo Ivy. Nu doorzetten. Hopelijk motiveert dit. Dat koud is heel normaal, dat hebben de meesten hier met de medicatie.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:37

Ik was ook even verbaasd vanochtend. Ik heb de afgelopen 2 weken dingen gegeten die niet bij mijn nieuwe voedingspatroon passen want ik was jarig en nu ongesteld. Durfde vanochtend eigenlijk niet op de weegschaal te gaan staan omdat ik dan voorheen gerust 1,5 kilo aangekomen kon zijn. Maar er was maar 3 ons bij en als ik ongesteld ben hou ik altijd vocht vast dus die 3 ons maak ik mij geen druk om. Echt een verademing dit!

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:50

har166 schreef:
Ik was ook even verbaasd vanochtend. Ik heb de afgelopen 2 weken dingen gegeten die niet bij mijn nieuwe voedingspatroon passen want ik was jarig en nu ongesteld. Durfde vanochtend eigenlijk niet op de weegschaal te gaan staan omdat ik dan voorheen gerust 1,5 kilo aangekomen kon zijn. Maar er was maar 3 ons bij en als ik ongesteld ben hou ik altijd vocht vast dus die 3 ons maak ik mij geen druk om. Echt een verademing dit!

Geeft je moed om verder te gaan. Ga je nu naar 5mg?

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:57

Ja, gisteren een nieuwe pen besteld. Dus die zal volgende week ergens binnenkomen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:37

Ik heb nu met de Ozempic ook nog wel zin in zoet en ik geef er dus gewoon aan toe. Alleen het verschil met vroeger is dat ik maar 1 klein stukje chocolade eet of 2 kleine dropjes ipv de hele doos of zak. Het is volgens mij juist geen enkel probleem om er gewoon aan toe te geven, alleen blijft het bij acht vanzelf bij een minimale hoeveelheid.

Goed bezig Daphne, geeft toch een beetje hoop die 1,5 kilo.

Ik heb mijzelf voor het eerst weer in een maat 38 kunnen stoppen, de laatste keer was voor mijn 1e zwangerschap :D Ik ben echt heel blij.

Ik ben ook super blij voor al die mensen die goede resultaten hebben behaald.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:56

Wat fijn Mer!

Ik wil ook nog steeds graag lekkers eten maar kan inderdaad beter maat houden (een handje chips, 1 blokje chocolade, paar munt chocolaatjes bv of 2 koekjes en niet gelijk een heel pak van alles)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 04:19

Vrijdagavond toch nogmaals mounjaro gespoten omdat ik het toch zonde vind om de spuit weg te gooien en het de afgelopen 2 weken wel deed wat het moest doen (en ik 2.5 kg kwijt was). Nu zit ik in de nachtdiensten dus was wel angstig voor de bijwerkingen, maar nu echt 0 last? Maar ik heb dan wel weer enorme trek. Geen foodnoise, maar gewoon honger. Daar geef ik dan maar aan toe, na een voedzame maaltijd is het wel weer over.

Ik ging even mijn bloedsuikerspiegel prikken, gisternacht was die 4.3 en net na een bak lasagna (dus best wel wat koolhydraten) had ik na een half uur 4.6. Keurige waardes, wel iets aan de lage kant maar ik heb er geen last van, en geen behoefte aan zoet!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:33

Hopelijk blijven de nare bijwerkingen weg