Het corona vaccin

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291


pien_2010

Berichten: 44022
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:25

Oscar ik vind dat jij onderhand ook echt wel aan de beurt mag zijn hoor. Je hebt klachten zat!
Balen dat gezeur nu ook bij J&J.
Kijk rationeel weet iedereen dat de kans op....ontzettend klein is. Maar door al het geroezemoes eromheen voelt het gewoon niet meer goed voor veel mensen. Zo balen en zonde dit. De UK heeft gewoon volle petatten doorgeprikt met AZ en de Engelsen hier hebben er daardoor totaal geen moeite mee.

Purney :=

Femke_Tweety

Berichten: 12067
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:26

Dat is wel heel positief.
Had ik nog niet meegekregen.


1 van de beste vaccins, in aantallen die ook echt verschil maken.

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:27

DuoPenotti schreef:
Oscar schreef:
Gaat lekker zo.

Ik las net dat de olypische NL-ploeg wel een vaccinatie krijgt, of al gehad heeft. Geen idee wat ik daar nou van moet vinden. Die 250 vaccins zullen het grote verschil niet maken, maar ik vind er wel wat van dat mensen die er Heel Hard om verlegen zitten het niet kunnen krijgen. En daar bedoel ik dan niet mezelf mee ofzo, maar mensen die echt al een jaar in de sh*t zitten en het niet voor elkaar krijgen om die vaccinatie te krijgen.

Eens, als er iets gezonde mensen zijn zijn het sporters wel.
Die zouden van corona niet veel last horen te krijgen.
En zo wel zijn ze niet meer als elk ander.

Vergis je daar niet in, topsporters leven echt op het randje van wat een lichaam aan kan. Heb al van diverse sporters gehoord dat Corona er heel zwaar inhakte, waren wel geen olympiërs maar wel zeer fitte mensen.

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:35

Oscar schreef:
Gaat lekker zo.

Ik las net dat de olypische NL-ploeg wel een vaccinatie krijgt, of al gehad heeft. Geen idee wat ik daar nou van moet vinden. Die 250 vaccins zullen het grote verschil niet maken, maar ik vind er wel wat van dat mensen die er Heel Hard om verlegen zitten het niet kunnen krijgen. En daar bedoel ik dan niet mezelf mee ofzo, maar mensen die echt al een jaar in de sh*t zitten en het niet voor elkaar krijgen om die vaccinatie te krijgen.

Dat sporters in alles worden voorgetrokken en meer waard zijn dan de mensen die kwetsbaar zijn

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:41

bigone schreef:
Femke, wellicht geven alle vectorvaccins ( of wellicht alle vaccins) deze bijwerking maar aangezien ze nu in miljoenen de bovenarm in gaan valt het nu pas op.

Dit dus. Het komt door de enorme hoeveelheden die nu gegeven worden..

https://nos.nl/liveblog/2376527-johnson ... sland.html

Edit: sorry! Ik sloeg per ongeluk de laatste pagina over.

Ik hoop dat ze een ander beleid van voeren. Wie m wel mag 'm halen..

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:44

En wanneer ze verstandig zijn prikken ze de groep 65/70 ook met AZ , blijven er 2 miljoen eerste Pfizer prikken over voor de jongeren

DuoPenotti

Berichten: 30575
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:46

Ik ben wel heel blij dat ik ineens bij de jongeren hoor, dat is het enige positieve hier aan *\%/*
Normaal ben je al een oude taart boven de 40 lijkt wel :P

Echwel

Berichten: 12538
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:48

Ok zus in Amsterdam van 1953 kreeg uitnodiging HA voor astra op 10.april

Maar zij had zich op curaçao laten enten.met Pfizer.

Zou ze nu in Nederland 2de.met Pfizer krijgen???

Oh ja en coronatest terugweg negatief

Maar dochter die omdat Curaçao in.lockdown zit nu naar Florida wilde gaan positief getest

anjali
Berichten: 15414
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:57

SusanH schreef:
Als ze dit niet zo breed uit zouden meten in de media, dan was er niks aan de hand. En en er is in feite ook weinig aan de hand want de kans op deze serieuze bijwerking komt niet eens in de buurt van 1%. Terwijl de risico's op complicaties bij corona vele malen groter zijn.

Vind je dan dat optredende risico's en bijwerkingen niet gemeld zouden mogen worden? Dat zou ik echt stiekem vinden en dat zou toch uitkomen. Het blijkt trouwens dat sommige fabrikanten contractueel hebben laten vastleggen dat ze niet aansprakelijk zijn voor zijn voor schade. Waar zou je nu terecht kunnen met een claim? Als ze eerlijke voorlichting geven en iedereen zelf laten kiezen dan zou je het risico bij de patient kunnen laten.Moet je daar eigenlijk iets voor tekenen als je gevaccineerd wordt? (Vraag aan degenen die het al gehad hebben).

anjali
Berichten: 15414
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 17:00

bigone schreef:
En wanneer ze verstandig zijn prikken ze de groep 65/70 ook met AZ , blijven er 2 miljoen eerste Pfizer prikken over voor de jongeren

Ik ben 67 en wil die niet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34877
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 17:03

anjali schreef:
SusanH schreef:
Als ze dit niet zo breed uit zouden meten in de media, dan was er niks aan de hand. En en er is in feite ook weinig aan de hand want de kans op deze serieuze bijwerking komt niet eens in de buurt van 1%. Terwijl de risico's op complicaties bij corona vele malen groter zijn.

Vind je dan dat optredende risico's en bijwerkingen niet gemeld zouden mogen worden? Dat zou ik echt stiekem vinden en dat zou toch uitkomen. Het blijkt trouwens dat sommige fabrikanten contractueel hebben laten vastleggen dat ze niet aansprakelijk zijn voor zijn voor schade. Waar zou je nu terecht kunnen met een claim? Als ze eerlijke voorlichting geven en iedereen zelf laten kiezen dan zou je het risico bij de patient kunnen laten.Moet je daar eigenlijk iets voor tekenen als je gevaccineerd wordt? (Vraag aan degenen die het al gehad hebben).


Dat zeg ik toch nergens? Feit dat de media er meteen zo op duikt is fout.

996981
Berichten: 9940
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 17:05

SusanH schreef:
anjali schreef:

Vind je dan dat optredende risico's en bijwerkingen niet gemeld zouden mogen worden? Dat zou ik echt stiekem vinden en dat zou toch uitkomen. Het blijkt trouwens dat sommige fabrikanten contractueel hebben laten vastleggen dat ze niet aansprakelijk zijn voor zijn voor schade. Waar zou je nu terecht kunnen met een claim? Als ze eerlijke voorlichting geven en iedereen zelf laten kiezen dan zou je het risico bij de patient kunnen laten.Moet je daar eigenlijk iets voor tekenen als je gevaccineerd wordt? (Vraag aan degenen die het al gehad hebben).


Dat zeg ik toch nergens? Feit dat de media er meteen zo op duikt is fout.

De media duikt ook op de besmettingcijfers. Is dat niet het idee van media; ongecensureerd actualiteiten aan de orde stellen?

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 17:09

anjali schreef:
bigone schreef:
En wanneer ze verstandig zijn prikken ze de groep 65/70 ook met AZ , blijven er 2 miljoen eerste Pfizer prikken over voor de jongeren

Ik ben 67 en wil die niet.

We hebben niets te willen.

Echwel

Berichten: 12538
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 17:09

anjali schreef:
bigone schreef:
En wanneer ze verstandig zijn prikken ze de groep 65/70 ook met AZ , blijven er 2 miljoen eerste Pfizer prikken over voor de jongeren

Ik ben 67 en wil die niet.

Waarom niet
Je hebt in Nederland weinig keus

Anders achteraan aansluiten

Morrie

Berichten: 22356
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 17:24

anjali schreef:
bigone schreef:
En wanneer ze verstandig zijn prikken ze de groep 65/70 ook met AZ , blijven er 2 miljoen eerste Pfizer prikken over voor de jongeren

Ik ben 67 en wil die niet.

Ik wil hem ook niet, maar neem hem wel morgen :=

pien_2010

Berichten: 44022
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 17:26

Met dat beleid ben ik het dus niet eens. Nu zijn er 60 min mensen die smeken on astra Zenica en zij mogen niet, en er zijn 60 ++ die weigeren of echt niet willen en toch maar gaan.
Ik vind dat niet OK.
Daarnaast las ik vanochtend dat de voorraad in Nl erg groot is, de huisartsen het amper aan kunnen en de GGD zich staat te vervelen. Ik ben niet super enthousiast hoe het in de EU gaat.

Morrie ik vind het zo fijn dat je ad beurt bent. Je verdient het.

Morrie

Berichten: 22356
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 17:27

Dank je Pien.

anjali
Berichten: 15414
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 17:28

Ik wil geen AZ. Als ze me die zouden willen geven dan ga ik er niet heen.Dan wacht ik het maar af of er nog ooit Pfizer beschikbaar komt en anders maar niet.Ik vind bij AZ het risico op bijwerkingen te groot en de werking zou ook minder zijn voor ouderen.Dan wordt het een afweging. Vandaag las ik in de krant dat nu mensen tussen de 60 en 65 die voor AstraZeneca worden opgeroepen door huisartsen ook massaal niet komen.waardoor die prikken over zijn en ze kunnen maar 6 uur bewaard worden. Daarom gaan sommige huisartsen er zelf mee naar mensen thuis die het wel willen.

anjali
Berichten: 15414
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 17:33

Morrie schreef:
Dank je Pien.

Hoe oud of jong ben jij dan Morrie,als ik vragen mag?Gaat me niets aan uiteraard maar nu uit interesse vanwege die vaccinatie.

Morrie

Berichten: 22356
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 17:34

Ik had een oud-collega aan de foon net. Zijn vrouw had een oproep voor AZ en hij nog niet. Ik zei: gewoon mee haan, ze hebben zoveel afzeggingen dat ze spuiten over hebben.

kennis van me ging met haar vader mee voor Pfizer en kreeg er zelf ook eentje. Had ik moeten weten, dan was ik 2 weken geleden met mijn man mee gegaan

Morrie

Berichten: 22356
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 17:35

anjali schreef:
Morrie schreef:
Dank je Pien.

Hoe oud of jong ben jij dan Morrie,als ik vragen mag?Gaat me niets aan uiteraard maar nu uit interesse vanwege die vaccinatie.

Gisteren was ik 62 en nu ben ik 63 :')

Echwel

Berichten: 12538
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 17:36

Ik word over 2 weken 60 en voor mij mogen ze hem erin rammen

Weinig risico...

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 17:39

anjali schreef:
Ik wil geen AZ. Als ze me die zouden willen geven dan ga ik er niet heen.Dan wacht ik het maar af of er nog ooit Pfizer beschikbaar komt en anders maar niet.Ik vind bij AZ het risico op bijwerkingen te groot en de werking zou ook minder zijn voor ouderen.Dan wordt het een afweging. Vandaag las ik in de krant dat nu mensen tussen de 60 en 65 die voor AstraZeneca worden opgeroepen door huisartsen ook massaal niet komen.waardoor die prikken over zijn en ze kunnen maar 6 uur bewaard worden. Daarom gaan sommige huisartsen er zelf mee naar mensen thuis die het wel willen.

Vanochtend aan de assistente gevraagd hoe het zit met de afspraken, in ons dorp blijkt 75 % tussen de 60/65 gewoon een afspraak te hebben gemaakt. Misschien iets met nuchtere plattelanders maar toch. Het is niet overal drama en de enigste bijwerking tot nu toe is dat ik het klere koud heb. Kan natuurlijk nog van alles gebeuren maar wanneer je er zo wantrouwend tegenover staat kun je beter helemaal niet gaan prikken want alle medicatie heeft bijwerkingen.

Morrie , gefeliciteerd !!!

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 17:42

Als ik het voor het zeggen had en de baas was van Pfizer, dan zou ik gewoon het recept vrijgeven... vind het echt onethisch om in zo'n geval vast te houden aan de patenten. Maar dit zal ook wel de reden zijn dat ik dus niet de directeur van Pfizer ben :')

Morrie

Berichten: 22356
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 17:44

tnx Bigone!

Ik kreeg een brief thuis met vragenlijsten en 2 afspraken en de lokatie waar ik heen moet, envelop van het Rijk.