Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 15:58

pien_2010 schreef:
Jessix schreef:
Ja maar waarom wordt kritiek op Spanje dan niet geaccepteerd? Dat is namelijk wat Lenaa_tje zegt met haar post.

Nu praat ik wellicht voor mijn beurt, maar als ik de cijfers lees, dan gaat het in Spanje eigenlijk wel goed, zowel met de gevallen per dag als het vaccineren. Volgens mij gaat Spanje stukke beter als Frankrijk, Duitsland en Nederland. Waarbij Frankrijk weer beter gaat als Duitsland en Nederland, maar wel moet gaan oppassen.
Dus ik denk dat de kritiek niet geaccepteerd wordt omdat het niet klopt volgens HC en ik denk dat hij daarin gelijk heeft.

Maar stellen dat, dat ligt aan het feit dat de burgers in Spanje allemaal zo goed luisteren naar de politie en dat de politie dat allemaal zo goed aan pakt dat gaat mij te ver. :)
Want het is gewoon niet zo dat in Nederland niemand luistert naar de politie en die ook totaal niet handhaven. Net zoals in Spanje er genoeg mensen zijn die wel burgerlijk ongehoorzaam zijn.

Daarom vind ik het onterecht dat er blijkbaar altijd kritiek mag zijn op Nederland maar niet op andere landen. Ook dat is gewoon niet terecht.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 09-01-21 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 15:59

pien_2010 schreef:
Jessix schreef:
Ja maar waarom wordt kritiek op Spanje dan niet geaccepteerd? Dat is namelijk wat Lenaa_tje zegt met haar post.

Nu praat ik wellicht voor mijn beurt, maar als ik de cijfers lees, dan gaat het in Spanje eigenlijk wel goed, zowel met de gevallen per dag als het vaccineren. Volgens mij gaat Spanje stukke beter als Frankrijk, Duitsland en Nederland. Waarbij Frankrijk weer beter gaat als Duitsland en Nederland, maar wel moet gaan oppassen.
Dus ik denk dat de kritiek niet geaccepteerd wordt omdat het niet klopt volgens HC en ik denk dat hij daarin gelijk heeft.

Ik vind het niet zo interessant Pien_2010 hoe het in Spanje of in Frankrijk is en of het daar wel of niet beter gaat. Lenaa_tje geeft iets aan wat haar Spaanse buurvrouw haar verteld en dat schiet bij HC direct in het verkeerde keelgat, want dat is niet zo in Spanje.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 15:59

Jessix schreef:
Ik vind de verschillen inderdaad niet zo spannend tussen de Europese landen. Ik heb zelf niet zo zeer de behoefte om een ander land te bekritiseren.
Dat is je goed recht.

Ik vind dat dus wel heel boeiend want ik ben een Europeaan die ook erg geïnteresseerd is aan hoe het buiten Europa gaat zelfs. Die verschillen geeft aan wat werkt en wat niet.
Dus tijdens maart vorig jaar, vond ik Nederland echt fantastisch doen. Het werkte gewoon en ik begreep waarom dit in Frankrijk (die vrijheid) niet zou werken.
Nu vind ik het dus andersom. IK vind dat wel interessant en van mij uit heeft het niets te maken met "vliegen vangen".

Wij kijken bv nu na de bestorming van het Capitol rechtstreeks CNN regelmatig omdat we dat belangrijk vinden en heel interessant, want het gaat op dit moment niet goed in de USA→ dat durf ik toch ook wel te stellen.
Ieder mens is anders en gaat anders met de geschiedenis om .
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 09-01-21 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:00

Ik wordt echt doodmoe van dat gewijs heen en weer.
Gewoon echt onnodig. Het ene moment is Belgie besmettingskampioen, dan Frankrijk, dan NL, dan UK, dan Kroatie, en wat is er ineens met dat perfecte Duitsland gebeurd.... Iedereen doet maar wat en het schommeld wat heen en weer. Het ene land is wat strikter, de ander is bang voor nieuwe armoede. Zo is er overal wel een reden.

Wij hadden nog geen besmettingen op stal, is dat omdat we zo geweldig zijn? Welnee, gewoon stom geluk en bovendien in een afgelegen gehucht waar je een uur kunt rijden zonder iemand tegen te komen.
We hebben ook nog geen besmettingen gehad in de klas van mijn dochter, ook puur geluk, de helft van de eerstejaars kleuters hangt nog regelmatig jankend en kwijlend aan het been van de juf.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 09-01-21 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:00

Ik was net in de AH, stond een oudere dame boven een koelvak met kazen haar neus te snuiten :oo
Gewoon mondkap omlaag en voluut snuiten in een zakdoek boven die kazen...
Ik werd er spontaan griezelig van. Echt te smerig voor woorden gewoon. Wat een rare dingen doen mensen toch!? Bah

Mungbean

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:02

Dat ze haar neus snuit lijkt me niet raar, maar boven levensmiddelen was ook pre-corona al heel vreemd geweest. Ergens een stukje opvoeding gemist.

pien_2010

Popstra schreef:
Ik was net in de AH, stond een oudere dame boven een koelvak met kazen haar neus te snuiten :oo
Gewoon mondkap omlaag en voluut snuiten in een zakdoek boven die kazen...
Ik werd er spontaan griezelig van. Echt te smerig voor woorden gewoon. Wat een rare dingen doen mensen toch!? Bah

_O- _O- Ik griezel hier gewoon van. Mensen zijn viezerikken, ik zie hier ook vaak dingen dat ik denk→ laat maar even liggen _O-

Bloodymary

Huertecilla schreef:
Bloodymary schreef:

Overal in Spanje, behalve in Andalusië 8-) :)*

Enig idee hoe gróót ´Spanje´ is?
Ja, en de uitzonderingen bevestigen de regel.

Jazeker, ben in alle provincies geweest (met de auto), ook in de binnenlanden en zelfs in Andalusië.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:04

pien_2010 schreef:
lenaa_tje schreef:
Maar jij kan wel jou conclusie over Nederland trekken? Dat vind ik wel bijzonder :)

Ja natuurlijk, dat kan ik ook. Ik heb al mijn familie nog in NL wonen en hoor veel over het land. Dus dat kan HC ook. Daarnaast kijken wij hier NL TV, dus ik vind dit een beetje een rare post en het komt elke keer terug dat het net is als je niet meer in NL woont je niets negatiefs meer over het landje (waar ik echt zooo veel van hou) mag zeggen. Kijk gewoon naar de feiten, kijk naar de cijfers en dan denk ik dat je net als wij hier ook je adem gaat inhouden met de vraag→ als dat maar goed gaat.
Hier in Frankrijk wordt het gebruik van avondklokken (couvre feu noemen ze dat) meer en meer uitgebreid en vervroegd. De cijfers lopen nl op. Het 3de confinement zal er wel aankomen vrees ik, maar op dit moment is Frankrijk en Spanje nog heel ver weg als het rampscenario als in de UK en waar NL vele male dichterbij zit. Gewoon kritisch kijken.

Haha, soms lijkt het wel of je een beetje verliefd bent..

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:04

secricible schreef:
Ik word vooral een beetje moe van de "hier gaat alles geweldig en bij jullie gaat het flut" tendens die hier af en toe gecreëerd wordt. En dan mag je zelf invullen waar "hier" en "bij jullie" is.
Het is geen wedstrijd, we stoeien allemaal en maken allemaal dezelfde golfbewegingen. En ieder land heeft zijn eigen problematiek en voordelen.

Dat dus.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:05

Jessix schreef:
Ik vind de verschillen inderdaad niet zo spannend tussen de Europese landen. Ik heb zelf niet zo zeer de behoefte om een ander land te bekritiseren.

Hier is het énige probleem het persoonlijk opvatten van alles wat negatief geïnterpreteerd kán worden over NL.
Wanneer ik schrijf dat het hier goed gaat wordt dat gelijk gelezen als kritiek op dat het in NL slecht gaat.

Het is OVERAL een lastige balans tussen ecoomie (vrijheid) en volksgezondheid (beperking).
Niet dat dit overkomt want dat heb ik al TÍG keer geschreven.... :roll:

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:07

Bloodymary schreef:
Jazeker, ben in alle provincies geweest (met de auto), ook in de binnenlanden en zelfs in Andalusië.
<3 <3 <3 Gaaf......

Bloodymary schreef:
Haha, soms lijkt het wel of je een beetje verliefd bent..
Tuurlijk, ik hou van mijn geboorte land <3 :))
Mijn familie is nu eenmaal wat meer internationaal gericht vandaar mijn interesse in de wereldpolitiek en hoe het in andere landen gaat.
(UK, België, Frankrijk en NEderland, en vroeger ook nog Afrika woonde mijn familie leden, ik verwacht dat een zoon van mij naar New York ooit gaat verhuizen).

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:08

Sizzle schreef:
Ik wordt echt doodmoe van dat gewijs heen en weer.
Gewoon echt onnodig. Het ene moment is Belgie besmettingskampioen, dan Frankrijk, dan NL, dan UK, dan Kroatie, en wat is er ineens met dat perfecte Duitsland gebeurd.... Iedereen doet maar wat en het schommeld wat heen en weer. Het ene land is wat strikter, de ander is bang voor nieuwe armoede. Zo is er overal wel een reden.

Wij hadden nog geen besmettingen op stal, is dat omdat we zo geweldig zijn? Welnee, gewoon stom geluk en bovendien in een afgelegen gehucht waar je een uur kunt rijden zonder iemand tegen te komen.
We hebben ook nog geen besmettingen gehad in de klas van mijn dochter, ook puur geluk, de helft van de eerstejaars kleuters hangt nog regelmatig jankend en kwijlend aan het been van de juf.

Helemaal mee eens. Natuurlijk is het opletten, maar het lijkt wel of geluk een grote rol speelt met dit virus.
De vader van een vriend van mij is bijna 80 en heeft COPD. Ziet het hele jaar niemand. De boodschappen worden voor de deur gezet, kleinkinderen staan buiten te zwaaien. Is 2 weken geleden besmet geraakt en opgenomen. Waarschijnlijk door een eerder bezoek aan het ziekenhuis.
Andere mensen die weer nergens op letten en van alles doen krijgen weer niks. Daarom vind ik het erg heftig om steeds de schuld bij de burgers te leggen en mensen die besmet zijn geraakt.
Laatst bijgewerkt door Bloodymary op 09-01-21 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:10

[/quote] Tuurlijk, ik hou van mijn geboorte land <3 :))
Mijn familie is nu eenmaal wat meer internationaal gericht vandaar mijn interesse in de wereldpolitiek en hoe het in andere landen gaat.
(UK, België, Frankrijk en NEderland, en vroeger ook nog Afrika woonde mijn familie leden, ik verwacht dat een zoon van mij naar New York ooit gaat verhuizen).[/quote]

Haha, ik bedoelde wat anders.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:14

pien_2010 schreef:
Jessix schreef:
Dat is je goed recht.

Ik vind dat dus wel heel boeiend want ik ben een Europeaan die ook erg geïnteresseerd is aan hoe het buiten Europa gaat zelfs. Die verschillen geeft aan wat werkt en wat niet.
Dus tijdens maart vorig jaar, vond ik Nederland echt fantastisch doen. Het werkte gewoon en ik begreep waarom dit in Frankrijk (die vrijheid) niet zou werken.
Nu vind ik het dus andersom. IK vind dat wel interessant en van mij uit heeft het niets te maken met "vliegen vangen".

Wij kijken bv nu na de bestorming van het Capitol rechtstreeks CNN regelmatig omdat we dat belangrijk vinden en heel interessant, want het gaat op dit moment niet goed in de USA→ dat durf ik toch ook wel te stellen.
Ieder mens is anders en gaat anders met de geschiedenis om .

Haha, nou doe je net alsof ik niet verder kijk dan mijn eigen erf. :D Maar ik voel me geen Europeaan, ook geen Nederlander trouwens. Ik ben mens, individu en woon toevallig in Nederland. Als andere landen in het Nederlandse Nieuws komen dan krijg ik dat gewoon mee. Ik vind het inderdaad niet boeiend genoeg om cijfertjes te gaan vergelijken. Maar jij wel en dat is prima. Ieder zijn ding.

De bestorming van het Capitol heb ik live gekeken op CNN direct vanaf het eerst push bericht op mijn iPhone, maar daar hebben we een ander topic over, daar zit ik ook in.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:17

Huertecilla schreef:
Jessix schreef:

Hier is het énige probleem het persoonlijk opvatten van alles wat negatief geïnterpreteerd kán worden over NL.
Wanneer ik schrijf dat het hier goed gaat wordt dat gelijk gelezen als kritiek op dat het in NL slecht gaat.

Het is OVERAL een lastige balans tussen ecoomie (vrijheid) en volksgezondheid (beperking).
Niet dat dit overkomt want dat heb ik al TÍG keer geschreven.... :roll:

Ik vind dat jij de kritiek over Spanje ook nog al persoonlijk opvat. En ik heb het nu dus over de recente posten van vanmiddag.

Huertecilla

Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 09-01-21 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Citaat:
Haha, nou doe je net alsof ik niet verder kijk dan mijn eigen erf.

Zo werkt dat dus met het geschreven woord. Ik het alleen over MEZELF gehad en uitgelegd hoe het voor MIJ werkt.
Ik heb het niet over JOU gehad, dus de conclusie die trekt is jouw conclusie en niet de mijne.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:20

Sizzle schreef:
Dat ze haar neus snuit lijkt me niet raar, maar boven levensmiddelen was ook pre-corona al heel vreemd geweest. Ergens een stukje opvoeding gemist.

Nou inderdaad! :D Als je je neus moet snuiten dan moet je dat natuurlijk gewoon doen. (als beelddenker zie ik namelijk meteen een natte snot plek in het mondkapje!) Maar even wegdraaien van levensmiddelen is niet meer dan normaal.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:21

pien_2010 schreef:
Citaat:
Haha, nou doe je net alsof ik niet verder kijk dan mijn eigen erf.

Zo werkt dat dus met het geschreven woord. Ik het alleen over MEZELF gehad en uitgelegd hoe het voor MIJ werkt.
Ik heb het niet over JOU gehad, dus de conclusie die trekt is jouw conclusie en niet de mijne.

Pien_2010, zie de smiley achter het bericht welke je nu niet mee neemt in de quote.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:21

Nou goed huertecilla ik zal aan mijn buurvrouw vertellen dat haar familie het bij het onjuiste eind heeft en dat het wel geweldig gaat in Malaga want iedereen daar houdt zich perfect aan de geldende regels. Dat beweer jij namelijk.
Het ging mij dus niet om positief nieuws of niet positief nieuws. Ik ben blij dat het goed gaat in delen van Spanje en dat zou ik ook gewoon zo zeggen. Ik zeg namelijk ook nergens (ook nooit gedaan) dat ik totaal achter het beleid van Nederland sta want het gaat zo geweldig.
Mijn opmerking was gericht op dat iedereen zo volgzaam is en zich aan alle regels houdt. En zo niet dan wordt dat aangepakt door de politie.
Dat kan je gewoon niet zo stellen.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 09-01-21 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:22

Jessix schreef:
Sizzle schreef:

Nou inderdaad! :D Als je je neus moet snuiten dan moet je dat natuurlijk gewoon doen. (als beelddenker zie ik namelijk meteen een natte snot plek in het mondkapje!) Maar even wegdraaien van levensmiddelen is niet meer dan normaal.

Daarom zal ik bij slager, bakker of supermarkt nooit van die hapjes nemen die er staan om te proeven.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:23

Daar ben ik dus voor Corona tijd ook echt niet zo moeilijk mee. Beetje weerstand opbouwen :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:23

Eens Lenaatje dat geldt voor Frankrijk ook. Je kunt hooguit kijken over de brede linie, maar ook dat is lastig.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:24

lenaa_tje schreef:
Daar ben ik dus voor Corona tijd ook echt niet zo moeilijk mee. Beetje weerstand opbouwen :')

Oh mensen pakken leggen weer neer enz..
Ben er ook voor corona tijd vies van