pien_2010 schreef:Jessix schreef:Ja maar waarom wordt kritiek op Spanje dan niet geaccepteerd? Dat is namelijk wat Lenaa_tje zegt met haar post.
Nu praat ik wellicht voor mijn beurt, maar als ik de cijfers lees, dan gaat het in Spanje eigenlijk wel goed, zowel met de gevallen per dag als het vaccineren. Volgens mij gaat Spanje stukke beter als Frankrijk, Duitsland en Nederland. Waarbij Frankrijk weer beter gaat als Duitsland en Nederland, maar wel moet gaan oppassen.
Dus ik denk dat de kritiek niet geaccepteerd wordt omdat het niet klopt volgens HC en ik denk dat hij daarin gelijk heeft.
Maar stellen dat, dat ligt aan het feit dat de burgers in Spanje allemaal zo goed luisteren naar de politie en dat de politie dat allemaal zo goed aan pakt dat gaat mij te ver.

Want het is gewoon niet zo dat in Nederland niemand luistert naar de politie en die ook totaal niet handhaven. Net zoals in Spanje er genoeg mensen zijn die wel burgerlijk ongehoorzaam zijn.
Daarom vind ik het onterecht dat er blijkbaar altijd kritiek mag zijn op Nederland maar niet op andere landen. Ook dat is gewoon niet terecht.