esje01 schreef:Dat op de man spelen
Rutte heeft dit, Rutte heeft dat.. ik word daar een beetje moe van.
Er is een regering die bestaat uit meerdere partijen.
Deze hebben samen een regeringsakkoord gemaakt.
Deze zaken gaan naar de ministeries, dus de ambtenaren die naast lopende zaken, de nieuwe afspraken proberen te vormen met bestaande regelgeving tot nieuwe regelgeving/wetsvoorstellen.
Er wordt van alles geschaafd en geraspt.
Uiteindelijk komt er een voorstel tot beleid wat naar de Tweede Kamer gaat.
Daar wordt een voorstel door de meerderheid aangenomen.
Vervolgens controleert de Eerste Kamer dit.
Rutte is een slimme man, maar de kop van jut als minister president en er wordt vreselijk tegen aan geschopt.
Maar er is hopelijk toch niemand die gelooft dat het zijn regels zijn.
Zo werkt het niet in een democratie.
En ja hij lacht irritant, de boodschap die hij brengt ben ik ook allesbehalve blij mee.
Maar om steeds te roepen Rutte is de schuld van alles.
Dan snap je de democratie in Nederland niet.
En verder, de corona regels, de steeds voortschrijdende inzichten alle veranderingen en verscherping ik geloof echt niet dat het iets is vanuit op macht belust zijn.
Maar meer een wanhopig pogen het goed te doen in het gevecht tegen een virus wat niemand nog echt kan doorgronden.
Ook de knapste virologen niet.
Ik zie wel meer in een Europese aanpak.
Heel Europa dezelfde richtlijnen, lockdown, maar dat is een utopie..alle neuzen dezelfde kant op
Amen.
Ik snap wel, dat de verkiezingen door moeten gaan.
We hebben een demissionaire regering en er moeten belangrijke problemen worden aangepakt.
Hoe denken jullie dat de oppositiepartijen gaan reageren, als de verkiezingen worden uitgesteld? Veel conspiracy-aanhangers hebben al geen vertrouwen in een eerlijke verkiezing.