Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 21:09

Nou voor mijn angst ben ik ook wel blij dat ik het nu heb want dan kan ik dat een beetje loslaten.

Met de klachten die ik nu heb denk ik wel van valt mee maar als je heftige klachten krijgt snap ik heel goed dat je niet begrijpt dat mensen blij zijn met een besmetting.

Mijn moeder heeft er ook nog flink last van na weken. Ze is echt kapot na het werken maar ze luistert ook niet als ik zeg doe rustig aan en bel mensen af. Maar maak me wel een beetje zorgen. Mijn vader snottert er ook nog flink op los na 2 weken.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 21:19

Zebrastreep schreef:
Nou voor mijn angst ben ik ook wel blij dat ik het nu heb want dan kan ik dat een beetje loslaten.

Met de klachten die ik nu heb denk ik wel van valt mee maar als je heftige klachten krijgt snap ik heel goed dat je niet begrijpt dat mensen blij zijn met een besmetting.

Mijn moeder heeft er ook nog flink last van na weken. Ze is echt kapot na het werken maar ze luistert ook niet als ik zeg doe rustig aan en bel mensen af. Maar maak me wel een beetje zorgen. Mijn vader snottert er ook nog flink op los na 2 weken.

Heeft je moeder dit al besproken met de huisarts? Mogelijk komt ze in aanmerking voor behandeling fysiotherapie en ergotherapie

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 21:25

Zertab schreef:
Zebrastreep schreef:

Heeft je moeder dit al besproken met de huisarts? Mogelijk komt ze in aanmerking voor behandeling fysiotherapie en ergotherapie

Goed dat je het zegt! Mijn moeder loopt al bij de fysio voor haar nek en hoofd dus ik zal het eens zeggen kan ze het altijd even benoemen bij de fysio

Zertab

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 21:26

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 21:38

Zertab schreef:
Ik kan me daar niet in vinden en snap niet hoe je blij kan zijn dat je corona hebt. Mag toch? :)
Nu heb ik er genoeg over gezegd.

Ja helemaal prima, als ik heftigere klachten had gehad had ik wss ook anders gepiept. Bedoel het meer in het algemeen dat ik blij ben dat ik ziek geweest ben, of dat nou Corona is of wat anders

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 23:55

Nog meer mensen die niet goed kunnen slapen? Was om 9 uur echt al kapot dus maar in bed gaan liggen, maar nu toch nog steeds klaarwakker :')

Al moet ik zeggen dat ik normaal gesproken ook niet makkelijk inslaap

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 00:05

Ik sliep de eerste 3 nachten bijna niet. Vooral door het hoesten, de hoofdpijn en koorts. Lag op de bank met Netflix aan en sukkelde zo af en toe wel weg, op bed was helemaal hopeloos.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 00:11

Ik heb vannacht wel goed geslapen was echt kapot. Ik werd 1x wakker door mijn moeder die heeft nog last van hoestbuien.

Vanmorgen ben ik wel weer in bed gekropen maar was toen klaarwakker. Ben nu ook nog niet moe eigenlijk.

Merk wel bij inspanning dat de keelpijn direct erger wordt maar in rust weer afneemt. Scheelt wel dat ik niet echt hoef te hoesten.

Waarschijnlijk heb ik een vriend van mij ook besmet. Hij heeft spierpijn en hele rare hoofdpijn wat hij nog nooit eerder heeft gehad dus ik ben bang dat hij het ook heeft.

Hebben sommige mensen ook wisselende spierpijn? Gisteren deed mijn huid zeer en nu af en toe mijn benen en de gewrichten in mijn knieeen en wat slap op de benen. Vooral het lopen met de hond gaat traag dacht vanmiddag ook je kan toch wel sneller lopen dan dit :') Nu was de hond ook ziek en zeer sloom maar vandaag niet meer kon haar niet bijhouden

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 00:14

Slapen gaat echt heel goed hier, al vanaf het begin. Ik slaap nu ook nog steeds meer dan dat ik wakker ben... En zit op dag 10.

Hier spierpijn gehad in rug, onderrug en ogen (heel apart was dat). Nu nog steeds spierpijn achter op mijn schouderbladen en mijn borst.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 00:15

Ik slaap juist ook wonderbaarlijk goed.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 00:33

In principe nock out, maar de volgende ochtend wakker worden alsof je een marathon gelopen heb.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 08:48

Horseloverl schreef:
Zertab schreef:
Ik kan me daar niet in vinden en snap niet hoe je blij kan zijn dat je corona hebt. Mag toch? :)
Nu heb ik er genoeg over gezegd.

Ja helemaal prima, als ik heftigere klachten had gehad had ik wss ook anders gepiept. Bedoel het meer in het algemeen dat ik blij ben dat ik ziek geweest ben, of dat nou Corona is of wat anders

Ik wilde hier net op reageren, maar je zegt het zelf al.

Ik denk dat ze idd ook bedoelde ziek zijn en niet perse corona.

Ik ben ook blij dat het doorgepakt heeft bij mij, corona of gewoon griep maakt me niet uit. Ik liep ze aan te modderen al weken, ff flink ziek worden en je lijf is gereset.

Ik kan mij daar wel in vinden.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 09:07

Ik ben ook wel 'blij' dat ik het heb gehad. Het is al 2 jaar afwachten en best spannend hoe je lichaam er op zou reageren. Nu weet ik het, ik had er best be last van. Maar altijd maar afwachten van 'zou het' en 'hoe zou het dan verlopen' us nu iig achter de rug. En ja, j3 kan het nogmaals krijgen maar ik mag hopen dat ik voorlopig wel genoeg anti stoffen heb {:}

Ik heb tijdens ziek zijn ook aantal nachten echt heel rot geslapen. Wel kapot zijn maar niet kunnen slapen. Maar ook aantal nachten beter geslapen dan ooit, echt knock out.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 09:21

Ik ga zo naar de huisarts met steken op de borst, nog benauwder en vermoeider.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 09:26

Voor de mensen die niet goed kunnen slapen, je kan proberen om magnesium te gaan slikken. Bij de vorige besmetting heeft het mij erg goed geholpen. En nog een tip, na de vorige Corona besmetting ben ik veel haren verloren. Ik ben nu al begonnen met het slikken van extra vitaminen. Ik hoop dat het helpt want mijn haar was eindelijk weer bij gegroeid

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 10:27

Tancreda4 schreef:
Ik ben ook wel 'blij' dat ik het heb gehad. Het is al 2 jaar afwachten en best spannend hoe je lichaam er op zou reageren. Nu weet ik het, ik had er best be last van. Maar altijd maar afwachten van 'zou het' en 'hoe zou het dan verlopen' us nu iig achter de rug. En ja, j3 kan het nogmaals krijgen maar ik mag hopen dat ik voorlopig wel genoeg anti stoffen heb {:}

Ik heb tijdens ziek zijn ook aantal nachten echt heel rot geslapen. Wel kapot zijn maar niet kunnen slapen. Maar ook aantal nachten beter geslapen dan ooit, echt knock out.

Je kunt helaas zo weer een andere variant krijgen of zelfs de zelfde en volkomen anders reageren helaas

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 10:40

Ja, klopt. Maar hoop dat als je flink ziek bent geweest de kans minder is dan als je alleen een snuffertje hebt gehad.

Ben wel benieuwd of dit uiteindelijk okk anders wordt. Want het zou beetje poedersuiker zijn dat je na elke keer uit eten of een feestje een week thuis moet zitten omdat versie x weer langs is gekomen. Ik hoop dst het uiteindelijk over gaat naar alleen beetje verkouden en daarna naar niets. Beetje alsof alle volwassenen weer even terug zijn als een kind op de opvang, en elke week flink verkouden wordt door van alles :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 10:51

Nou ik had altijd alles verwacht van corona maar niet alleen wat keelpijn en verder goed voelen had ook wel verwacht echt meer klachten te hebben. Maar als ik dit zo voel heb ik deze keelpijn al wel eens eerder gehad zeker in het begin van de corona periode ook hele pijnlijke keelpijn maar verder niet ziek dus misschien dat ik het toch inderdaad toen gehad heb.

Het kan nog veranderen natuurlijk....

Moet zeggen dat de keelpijn weer minder is geworden. Vannacht wel echt lang wakker gelegen. Was eerder nog niet moe wat niet zo gek is heb de hele dag op de bank gezeten.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 11:01

Ik was 27 februari positief getest en heb nu nog steeds een Corona hoestje en benauwd na het traplopen bvb. Ook nog steeds moe. Ben er echt zo klaar mee.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 11:12

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook blij ben dat ik het maar gehad heb met milde klachten. Zat te twijfelen over de booster en die hoeft nu niet meer. Bovendien heeft mijn eigen lijf (samen met de eerste 2 vaccinaties) het opgelost dus immuniteit opgebouwd. Wat natuurlijk niet betekent dat ik het nooit meer krijg, maar wel dat mijn lijf het virus nu beter herkent en 'aan' kan vallen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 11:12

Ik voek me nu echt al voor de derde dag op rij hetzelfde... :+
Ik hoest nog steeds, ik heb volle holtes die gewoon de hele dag door wat leeglopen. Dus alles functioneert. Maar echte verbeteringen merk ik niet.

Kan ik mezelf als 'beter' kwalificeren nu? :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 14:51

Hm , moet zeggen dat het nu wel een klein beetje tegenvalt. Ik voel mij best fit en dat is dus ook het gevaar dat ik denk oh ik kan dit wel even doen. Nou niet dus.... Zit nu zwetend op de bank met weer een pijnlijke keel en wat benauwd. Dus nu maar even rust nemen

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:26

@Janine ik zou nog niet 'beter' zeggen :P Maar hoelang is het sinds je klachten begonnen? Iemand die ik ken hoestte na 2 weken nog, soms kan het wel lang nasluimeren.

@zebrastreep Dat had ik de eerste dagen ook :P en nog steeds wel. Even douchen, en daarna weer op de bank moeten uitrusten (van het staan :') ). Ik zit nu op dag 6 na de eerste klachten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:29

Fearn schreef:
@Janine ik zou nog niet 'beter' zeggen :P Maar hoelang is het sinds je klachten begonnen? Iemand die ik ken hoestte na 2 weken nog, soms kan het wel lang nasluimeren.

@zebrastreep Dat had ik de eerste dagen ook :P en nog steeds wel. Even douchen, en daarna weer op de bank moeten uitrusten (van het staan :') ). Ik zit nu op dag 6 na de eerste klachten.

Ja ik kom er net een paar uur geleden ook achter dat vandaag mijn 10e dag al is, dus ik ben morgen weer vogelvrij :') Dat hoesten blijft bij mij nog wel een paar weken aanhouden. :')
Mijn klachten begonnen vorige week maandagavond, maar dinsdag teste ik nog negatief en woensdag pas positief. Alleen volgens de GGD kon ik vanaf mijn eerste klachtendag rekenen. Dus jeej *\o/*

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:30

Vraagje, zelftest zegt negatief na 15 min, en nog een kwartier later positief ?