Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 23:40

Shaggy09 schreef:
Zetten jullie gelijk een nieuwe set als je de oude eraf haalt?
Ik zou een dagje 'ademen' wel prettig vinden voor m'n nagels maar ze zijn dan zo broos
dat ze bij alles wat ik doe afbreken. Nu dus altijd gelijk een nieuwe set om te voorkomen dat ze breken maar kan niet zeggen dat ik dat ideaal vind.

Ik heb alleen gel lak, maar bij mij wisseld het.
Heb ik de tijd, gaat er meteen een nieuwe kleur op... zo niet dan wacht ik nog een dag (of 3 :+ )
Voor mijn nagels maakt het geen verschil.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 23:54

LoveUggs, super leuk! Geniet maar van je mooie nagels :D

Britt, te ver naar beneden als in te dicht op de nagel? Want nagelstylisten frezen regelmatig lucht weg en dan zit je net niet op je eigen nagel. Het is alleen belangrijk dat je het juiste bitje en juiste toerental gebruikt. De meest voorkomende fout is dat mensen zonder opleiding de frees te laag zetten. Dan stoot hij de gellak eraf wanneer je dichter bij de nagel komt. Je kunt hem nog beter te hoog dan te laag zetten. Het bitje hoort echt ‘smooth’ over de gellak te gaan.

Ik zou geen alcohol doekjes halen tbh. Daar zitten vaak andere ingrediënten door heen en dat is niet goed. Een dehydrator is het beste of een pure aceton. En dan celstofdeppers daar voor gebruiken: deze dingen: https://indigo-nails.nl/nl/cotton-wipes ... lagen.html ze zijn echt ideaal.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 21:55

Nieuw kleurtje! Merk is Neonails, gekocht bij Douglas. Had hier laatst ook een kleurtje van gekocht, en bevalt goed tot nu toe!
Afbeelding

Nessa

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 14:22

Mooi kleurtje!!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 11:12

Ah die is mooi! Ik heb er ook een die daar een beetje op lijkt, van neanails.

Ik heb de frees wat hoger gezet inderdaad, dit ging beter! Ik dacht dat ik al bijna bij max zat. Bleek dat het max streepje voor de sier is en je gewoon nog een kwartslag door kan draaien :')
Ik krijg er nu ook steeds meer handigheid in! Wel heb ik het idee dat mijn nagels soms te dik worden met al die lagen er op, lastig in te schatten hoe ver je dan door vijlt om ze weer op 'normale' dikte te krijgen!

Ik heb vorige week flink wat lakjes van Ali binnen gehad, en die nu dis langzaam aan het uittesten aangezien de stokjes met nagels (wiel? Of noe noem je dat) niet meegekomen zijn haha.
Ik had van de week geel op:

Afbeelding
Niet zo netjes gelakt helaas! Had tijdnood. Gelukkig na het douchen en wat peuteren zag het er prima uit. Heeft ongeveer een week gezeten.
We zitten midden in een verhuizing /klusweek dus de nagels hebben wat te verduren!

Gisteren even een momentje voor mijzelf genomen in de avond en een nieuwe geprobeerd! Vind hem heel gaaf!

Afbeelding

En dit is de bestelling die ik binnenkreeg! Wat meer kleur variatie!

Afbeelding

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 11:47

Die laatste is mooi blauw/zwart met een glitter?

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:51

Het blauw, nr 42 van Venalisa!
Erg blij mee <3

Afbeelding

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 18:04

Ik heb wel ns mezelf eerder gemeld, toen pakte ik Opi (gewone lak). Ben nu begonnen aan de Pinkgellac.
Maar ik vroeg mij af: hoe verwijderen jullie dit? (Dus bedoel dan niet met een frees, maar gewoon voor de mensen die t zelf thuis doen). Je kan van PG wel t een ander kopen om te verwijderen maar vind dat best duur worden als je dit elke x moet gebruiken, koop dan liever een lak voor dat geld :p

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 18:12

Ik doe 2 lagen base coat, en dan als ik zat ben van de kleur vijl ik deze eraf tot ik dus de base coat raak (doe die 2 lagen zodat ik niet per ongeluk mijn eigen nagel raak). Dan lak ik opnieuw.

Voorheen deed ik wattenschijfjes in speciale gellak remover weken en dan om je vingen inpakken met aluminiumfolie maar dit duurde me allemaal echt te lang.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:02

Ik peel het er af, niet goed voor je nagels maar werkt voor mij het fijnste.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:19

Ik vijl het er ook af met de hand.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:42

Ik gebruik de Peel off base. Dan houdt houdt het minder lang maar je kunt het er zo af halen zonder schade aan je nagels

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 22:17

Ik heb een frees gekocht en haal de kleur er daarmee af. Daarvoor deed ik het met van die watjes en aluminium folie en aceton. Maar mijn nagels werden daar ontzettend dun van en het ging er nog steeds heel moeizaam af!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 00:32

Ruby1995 schreef:
Ik heb wel ns mezelf eerder gemeld, toen pakte ik Opi (gewone lak). Ben nu begonnen aan de Pinkgellac.
Maar ik vroeg mij af: hoe verwijderen jullie dit? (Dus bedoel dan niet met een frees, maar gewoon voor de mensen die t zelf thuis doen). Je kan van PG wel t een ander kopen om te verwijderen maar vind dat best duur worden als je dit elke x moet gebruiken, koop dan liever een lak voor dat geld :p

Je kunt prima aceton van een ander merk kopen. Pink gellac is lekker commercieel en dus heel prijzig.

Ik vijl de topcoat en grootste deel kleur weg. Gewoon met de hand. Daarna met watjes weken in de aceton. Zo'n 10 minuten (met PG moest ik 45 minuten weken). Daarna kan ik het er zo afduwen met een bokkenpootje.
Evt de laatste restjes nog wegvijlen met een fijne grit vijl. Klaar!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 19:38

Nessa schreef:
Ruby1995 schreef:

Je kunt prima aceton van een ander merk kopen. Pink gellac is lekker commercieel en dus heel prijzig.

Ik vijl de topcoat en grootste deel kleur weg. Gewoon met de hand. Daarna met watjes weken in de aceton. Zo'n 10 minuten (met PG moest ik 45 minuten weken). Daarna kan ik het er zo afduwen met een bokkenpootje.
Evt de laatste restjes nog wegvijlen met een fijne grit vijl. Klaar!

En dan gebruik jij wattenschijfjes en dan aluminium folie?

Bedankt voor jullie reacties, hier heb ik wat aan :-)

MissWeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 20:19

Hier vandaag gegaan voor kort en naturel, lekker clean!
Afbeelding

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 06:41

Ik gebruik nail wipes en rubberen dopjes.
Maar je kan het prima ook met aluminiumfolie doen :)

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 07:17

Hier een roze setje!
Afbeelding

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 16:26

Afbeelding
Gister opnieuw gelakt. In het licht is het donkerrood, daarbuiten neigt het (helaas) meer naar bruin. Ben er niet helemaal tevreden mee, haha ik had geen zin om te lakken maar mn vorige was zo ver uitgegroeid dat het echt niet meer kon.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 21:56

Mloes, mooi kleurtje <3

Britt, ja dan iets meer eraf vijlen als je nagels te dik worden. Je kunt altijd met de handvijl iets meer eraf vijlen als je de frees nog niet zo goed vertrouwd. Leuke bestelling en kleuren van Venalisa! Die lakken ontzettend fijn.

Missweenie, wat schattig jou nagels hihi. Ik hou van korte nagels <3 allern voor swatchen heb ik wel eens lange.

De kleur is wel mooi Chantal. Al ben ik nu meer van de lichte kleuren. Ben helemaal klaar met de donkere kleuren haha.

Hier al een paar dagen niets op. Had mijn rode set 3 weken op maar ergerde aan mijn nagel lengte dus alles zo kort mogelijk gemaakt.

Heb nu wat swatches gemaakt van verschillende kleuren/setjes. Heb nog nieuwe kleurtjes die deze kant op komen van Slowianka en TGB. Denk dat ik daar een van op ga doen. Weet het nog niet xD

De bloemen zijn weer zelf getekend:
Afbeelding
Afbeelding
En deze, nog niet op mijn insta geplaatst. Jullie zijn de eerste die deze foto’s zien:
Afbeelding
Afbeelding
Die roze heb ik ruzie mee. Op mijn telefoon is hij scherp maar op insta is hij ongescherp (had ff een test gedaan, heel irritant dus weet niet wat ik daar nou mee moet xD)

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 09:18

Die laatste is mooooi! Lekker zomers straks.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 09:34

Prachtig zeg!

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:48

Afbeelding

Ik meld me hier ook! Ik heb sinds kort gellak van Venalisa, dit is de cateye kleur J01, zonder magneet bewerkt.

Ik heb altijd mijn nagels gebeten en ben dit afgeleerd door mijn nagels te lakken... :Y)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:03

Super mooie kleuren Glossi! En wat kan jij goed lakken!
En bedankt voor de tip, ik heb ze momenteel inderdaad iets dunner gemaakt! Niet helemaal tevreden, maar nu eerst verhuizen en hopen dat het zo lang blijft zitten.

Leuke kleur ook Coda!

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:38

Afbeelding
Ik laat tegenwoordig mijn nagels doen. Zelf heb ik iig geen talent haha.