3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:43

Mews, misschien is het goed om de OP door te lezen. 1600 kcal/dag is volgens mij haast altijd een crashdieet, des te meer met jouw lengte. De hongersnood grens ligt op 1400 kcal... Als je bijkomt van minder eten, ligt je metabolisme plat, en het enige wat daaraan te doen is, is méér eten.
Langzwaardvechten klinkt een erg gave hobby!

Cool dat het vasten je bevalt, Frum! En samen aan de crossfit, heerlijk!

Kimmie, zijn je rug oefeningen als een soort fysio, of ben je je rug aan het trainen voor sport?
Ik doctoreer en ben paper aan het schrijven B-)

Laura, gaat het wat met de kinderen, in die hitte? Echt ellendig weer is het!

Hier vanochtend toch maar getraind, en nu met hoofdpijn achter de laptop, bluh. Toch ben ik blij dat ik het gedaan heb. Ik vind het echt sneu voor oudjes en voor paarden, deze hitte... Het is ook gewoon frustrerend dat ik nu zo weinig stappen zet, hebben jullie daar nu ook last van?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:46

Ikzelf vind de warmte wel fijn, maar alleen als ik niet teveel hoef te doen idd.
Rugoefeningen krijg ik van de cesartherapeut. Dit keer heb ik eerst scroth therapie gedaan voor mijn scoliose en daarna wat oefeningen om mijn rugspieren en buikspieren te versterken

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:49

Knap dat je toch getraind hebt! Ik moet echt even niet aan sporten denken nu %)

Moet zeggen dat de kinderen het tot nu toe best goed trekken. Gisteren een dagje dierentuin, zag er erg tegenop, maar al kaarten en vrij genomen enzo. Maar viel echt goed mee, genoeg schaduw en een lekker windje. Mn zoontje had het op een gegeven moment wel zwaar, maar na een half uurtje spelen in een binnen klimgebeuren met airco ging dat ook weer goed :') En mn dochter kon gisteren niet slapen van de warmte, dus die heeft met de ventilator aan geslapen.
Vandaag zijn ze bij de opvang, mogen ze lekker met water kliederen dus dat komt vast ook goed.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:11

Bhriseis schreef:
Mews, misschien is het goed om de OP door te lezen. 1600 kcal/dag is volgens mij haast altijd een crashdieet

Volgens mij mag jij je nog wel eens gaan verdiepen in energieverbruik, 1600 kcal is voor veel vrouwen(waaronder ik) hun onderhoud, dus waarop je niet aankomt en niet afvalt. 1600kcal al crashdieet noemen slaat dus nergens op.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:17

Bhriseis, die heb ik doorgelezen. :j Gemiddeld eet ik, zoals ik schreef, meer rond de 1800 door sport en zo'n 1x/week uit eten e.d. Daar zitten hoge en lage dagen bij. Ik val zo'n 2 kg per maand af, volgens mij is dat geen onredelijk tempo. Ik vind het wel lief dat je zorgen uit, maar ik denk niet dat het nodig is in mijn geval. :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:24

Jaime_ schreef:
Bhriseis schreef:
Mews, misschien is het goed om de OP door te lezen. 1600 kcal/dag is volgens mij haast altijd een crashdieet

Volgens mij mag jij je nog wel eens gaan verdiepen in energieverbruik, 1600 kcal is voor veel vrouwen(waaronder ik) hun onderhoud, dus waarop je niet aankomt en niet afvalt. 1600kcal al crashdieet noemen slaat dus nergens op.

Ik zou willen dat dat mijn onderhoud was! Alleen mijn BMR is al 1650 kcal per dag. Om op gewicht te blijven - dus onderhoud - zit ik met mijn beweging (3 tot 5 x per week sport en 40 uur per week achter een bureau) op ruim 2500 kcal. Ik heb overigens geen extreem overgewicht (80 kg bij 1.80). Dus dat 1600 kcal voor veel vrouwen onderhoud is, lijkt me ook sterk. Wellicht voor een kleine slanke vrouw die weinig sport en kantoor werk doet?

Edit; heb even met wat instellingen gespeeld en 1600 als onderhoud kan inderdaad bij bijvoorbeeld een vrouw van 28 jaar van 1.60 lang en 55 kg met weinig tot geen lichaamsbeweging (dus geen sport en fulltime zittend werk, niet fietsen naar kantoor etc.). :j

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:31

Ja ik ben 28, 1.63 en werk 50-60 uur p.w. zittend beroep vanuit huis, ga met de auto naar stal want dat is een halfuur met de auto, niet te doen op de fiets, ik rij wel paard maar niet intensief.

Veel mensen schatten hun eigen beweging en daardoor hun behoefte veel te hoog in.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:42

Ik las dat 1500-1600 je streven is, Mews, dat is volgens mij wel erg weinig.

Jaime, 1600 kcal is prima voor zeer kleine vrouwen die niet bewegen. Ben je groter en actief is dat écht te weinig.
Edit 2: het is niet omdat het je onderhoud is, dat je voldoende eet als je je daar maar aan houdt. Ik doe zoveel mogelijk te voet, sport minstens 5 dagen per week en als ik maar mijn BMR behoefte eet, leg ik mijn hele metabolisme lam. Dus ja, in mijn inziens lijn je dan ongezond.

Laura, gelukkig dat ze het zo goed trekken! En fijn dat de kinderopvang de activiteiten aanpast, dan ben je als moeder toch ook geruster.

Edit: typo

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:53

1600 is zeker niet per definitie een crashdieet, maar de bewering dat het voor veel vrouwen onderhoud is lijkt me ook wat overdreven. Dat geldt idd voor kleine lichte vrouwen die weinig actief zijn. Eerlijk gezegd ken ik er daar niet veel van, zeker niet in een afvaltopic :o
Mews is 1.78, dus dat zal zeker niet haar onderhoud zijn :) Dat klopt ook wel, want ze valt gemiddeld 2 kg per maand af :)
Aangezien ze regelmatig wel wat meer eet, helemaal geen probleem dus, zolang je maar niet langdurig veel te weinig eet oid.

Zelf val ik nog af met ruim 2000 kcal, betekent niet dat ik dat standaard eet, maar wel fijn om die ruimte te hebben :D Nou heb ik wel nog flink overgewicht, sport 3x pw en zet dagelijks minimaal 10000 stappen, vaak meer richting 15000 of meer. Valt dat allemaal weg is het wel een heel ander verhaal natuurlijk.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-18 19:01

Laura82 schreef:
1600 is zeker niet per definitie een crashdieet, maar de bewering dat het voor veel vrouwen onderhoud is lijkt me ook wat overdreven. Dat geldt idd voor kleine lichte vrouwen die weinig actief zijn. Eerlijk gezegd ken ik er daar niet veel van, zeker niet in een afvaltopic :o
Mews is 1.78, dus dat zal zeker niet haar onderhoud zijn :) Dat klopt ook wel, want ze valt gemiddeld 2 kg per maand af :)
Aangezien ze regelmatig wel wat meer eet, helemaal geen probleem dus, zolang je maar niet langdurig veel te weinig eet oid.

Zelf val ik nog af met ruim 2000 kcal, betekent niet dat ik dat standaard eet, maar wel fijn om die ruimte te hebben :D Nou heb ik wel nog flink overgewicht, sport 3x pw en zet dagelijks minimaal 10000 stappen, vaak meer richting 15000 of meer. Valt dat allemaal weg is het wel een heel ander verhaal natuurlijk.

Met Laura eens. Het is niet voor niets dat het voedingscentrum 2000 kcal adviseert. Dat zal gebaseerd zijn op het gemiddelde onderhoud van vrouwen ^^.
Mijn BMR (1.68, maar ik ben wel nog te zwaar dus dan is die hoger dan bij gezonde mensen) is 1580 dus mijn onderhoud ligt wel wat hoger idd.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 16:37

Ik zit een zak M&M's naast me te negeren, wat is dan een betere plek dan een afvaltopic :Y)

Merk dat ik met de warmte niet perse echt honger heb, maar wel trek in allemaal "slechte" dingen. Vandaag dus maar een stevig vullende salade meegenomen, dat is tenminste voedzamer dan alle lekkere dingen die probeer te laten staan. Niet helemaal gelukt, maar iig niet alles genomen :+

O: Skyr met weetabix
T: mini cupcake
L: pastasalade met volkorenpasta, doperwten, mais, paprika, tomaat, lenteui en sla. Klein drupje balsamico en dessertlepel mayo erdoor :9
T: perenijsje, 2 kiwi's
A: bietensalade bij mn moeder (bieten, aardappel, appel, ei, zoiets geloof ik)
T: Weet ik nog niet, denk een smart protein bar

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 16:37

Ik vroeg me af of ik mij hier ook mag melden.
Ik wil niet afvallen, aangezien ik eigenlijk niet te dik ben. Maar wel wil ik gezonder gaan eten. Ik heb vooral moeite met gezond avondeten, ook omdat vriendlief niet zo'n groente liefhebber is en ik eigenlijk geen weet heb hoe ik groentes lekker moet klaarmaken.

De reden dat ik gezonder wil eten, is omdat ik mij totaal niet gezond voel.

Ik hoop inspiratie voor gezonde maaltijden op te doen, door hier mee te lezen :)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:32

_classic schreef:
Ik vroeg me af of ik mij hier ook mag melden.
Ik wil niet afvallen, aangezien ik eigenlijk niet te dik ben. Maar wel wil ik gezonder gaan eten. Ik heb vooral moeite met gezond avondeten, ook omdat vriendlief niet zo'n groente liefhebber is en ik eigenlijk geen weet heb hoe ik groentes lekker moet klaarmaken.

De reden dat ik gezonder wil eten, is omdat ik mij totaal niet gezond voel.

Ik hoop inspiratie voor gezonde maaltijden op te doen, door hier mee te lezen :)

Neem lekker Hellofresh! Hoef je nergens over na te denken

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 08:09

Oooh Laura, M&Ms tikken ook zo snel hard aan. Is het gelukt er vanaf te blijven? :D Ik heb een keer 50 gram pinda-M&Ms afgewogen omdat ik er zin in had maar niet te veel wilde eten. Het viel echt zo tegen hoe weinig dat was... Je lijstje ziet er nog netjes uit hoor!

Hoi classic :) Zijn er groenten die je erg lekker vindt? Je zou dan kunnen googlen op recepten daarmee en een gemakkelijk "standaard" gerecht vinden (of een paar) om op terug te kunnen vallen. Ik heb bv als ik weinig puf heb voor koken en zin heb in thuisbezorgd dat ik een pan noodles met ui/champignons/paprika en een sausje maak, dat is makkelijk en ik weet zeker dat ik het lekker vind. Hellofresh heb ik nooit geprobeerd maar dat vind ik ook wel een goede tip van Romeo, dan hoef je er niet over na te denken en kan je ook wat recept-inspiratie op doen terwijl je alle ingrediënten voor de gerechten al krijgt.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:16

Haha ja is gelukt. Ik heb de anderen even goed aangespoord flink door te eten O:)

Classic, er zijn best veel sites met makkelijke (groente) recepten, misschien kan je online wat vinden? Hello fresh is ook een goed idee, al lijkt me dat met een lastige eter in huis wel weer lastiger.

Ik ben zo blij dat het weer iets koeler is vandaag, gisteren was het op zich ook niet enorm heet, maar wel benauwd, kan daar maar slecht tegen.

Plan voor vandaag:
O: 2 volkoren boterhammen met filet americain
T: bakje magere kwark
L: Kom gebonden soep en een salade uit het personeelsrestaurant
T: 2 kiwi gold
A: Zalm, wortelen en aardappel-venkel puree

B: hopelijk lukt het om vanavond te sporten voor sluitingstijd van de sportschool, anders wordt het een stevige wandeling.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 12:02

Laura, hoe is het met jouw benauwdheid?

Godzijdank dat ik geen M&M's lust :P

Gisteren een heerlijke vakantie dag gehad: in de voormiddag gesport en 's avonds twee uur op het strand gewandeld en gespeeld met de hond <3 Mijn moeder en zusje kwamen ook langs met hun hond, was echt heel gezellig.

Ook zelfgesneden frietjes gegeten, mocht ook wel een keer want ik heb zat verbrand de voorbije week.

Vandaag:
O (HONGERRRR): Wentelteefjes van 1 grof ovenbroodje met een peer, perzik, kaneel, TL honing en Oikos vanille + 100 g magere kwark, 2 koffies met melk
B: anderhalf uur zware KT
L: VK pasta met verse pesto, rauwkost salade, cherrytomaatjes en komkommer, parmezaan, 50 g light halloumi
A: quorn Cesar salade
T: 200 g magere kwark met fruit, watermeloen
B: misschien nog naar de Ikea of een uurtje met de hond (als hij niet te moe is)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 12:14

Lief dat je het vraagt! Het gaat over het algemeen genomen een stuk beter, nu met de warmte wel wat meer last gehad, maar dat heb ik andere jaren ook wel. Maar die eeuwige vermoeidheid, die wil gewoon echt niet minder worden. Dus ik ga het advies van de cardioloog opvolgen, na de vakantie ga ik weer naar de huisarts en me door laten sturen naar de internist, om verder te gaan graven.

Klinkt als een hele fijne dag! En zelfgesneden frietjes, yum! Lekker lijstje ook :9

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 12:45

Hoi meiden. Ik ben er twee weken uit geweest. Mijn vriend was hier, zijn gewoon leuke dingen gaan doen en lekker gegeten en gedronken, op niets gelet en gewoon genoten.
De schok van mijn slechte examens was te groot om verder nog voor iets motivatie te hebben.
Deze week pak ik het terug op, zowel gezonder eten als terug aan het sporten gaan.

Ga via fitness blender kalender invullen met wat ik wanneer ga doen en ga een klein beetje experimenteren met carb cycling om zo wat creatiever met eten om te gaan. Maar voor de rest zal het dus weer zitten en studeren zijn.

Ik volg dus graag terug mee en ga ook op jullie reageren.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 12:53

Oeh lekker, zelfgesneden friet. :) Klinkt als een fijne gezellige dag zo verder.

Aria_zz schreef:
Deze week pak ik het terug op, zowel gezonder eten als terug aan het sporten gaan.

Succes! :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 00:28

Ik ben ook weer bezig met regelmatiger, gezonder en minder eten. Pfff ik heb trek. Onnodig want heb genoeg gegeten vandaag. :+

O: 4 beschuit met aardbei
L: afbak broodje met gesmolten kaas van de jumbo
A: kinderportie pasta met groente en tomatenroomsaus + 6 stukjes stokbrood van de buur-Italiaan op werk
T: 150 ml B&J ijs low kcal (132 per 100 ml)

Beweging: werken met 30 graden in de horeca. Was druk dus hoge hartslag de hele dag.
Verbrand volgens Fitbit: 3.362 kcal & 12.560 stappen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 09:18

Ik denk dat je op zich wel genoeg eet qua kcal, maar misschien wat weinig vullende producten? Als je bijv wat eiwitten toevoegt zit je vaak wat langer vol.

Ik wilde al weken de tijdelijke burger van de mac proberen (die met guacamole) maar mocht dat steeds niet van mezelf. Gisteren een moment ingepland dat het van mezelf mocht, rest van de dag vrij mager gegeten en 's avonds flink gesport om een beetje te compenseren. Hij was lekker :9

Vandaag weer vol motivatie aan de slag, woensdag weer afspraak bij de diëtiste, dat helpt altijd wel om weer snel in het gareel te komen :')

O: havermout met appel en halfvolle melk
T: skyr
L: volkorenwrap met carpaccio, sla, flakes Parmezaanse kaas en klein beetje pesto
T: kiwi, cherrytomaatjes
A: courgetti met tomatensaus, Italiaanse groenten en gehakt
T: klein handje ongebrande noten

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 10:50

MarlindeRooz schreef:
Ik ben ook weer bezig met regelmatiger, gezonder en minder eten. Pfff ik heb trek. Onnodig want heb genoeg gegeten vandaag. :+

O: 4 beschuit met aardbei
L: afbak broodje met gesmolten kaas van de jumbo
A: kinderportie pasta met groente en tomatenroomsaus + 6 stukjes stokbrood van de buur-Italiaan op werk
T: 150 ml B&J ijs low kcal (132 per 100 ml)

Beweging: werken met 30 graden in de horeca. Was druk dus hoge hartslag de hele dag.
Verbrand volgens Fitbit: 3.362 kcal & 12.560 stappen

Als je zoveel bewogen hebt, dan is het misschien wat weinig wat je gegeten hebt. :) Hoeveel kcal waren het?
Het was vast ook erg warm, dus iets meer/voller eten kan dan geen kwaad natuurlijk.

Laura: Lekker lijstje! En goed dat je genoten hebt van de burger :)

Hier niet zo spannend. Traag maar gestaag, al schommelt mijn gewicht wel flink door de warmte en het sporten (vocht vasthouden etc.)

T: 2 plakjes ontbijtkoek met roomboter en een cappuccino
L: 4 roggecrackers met zuivelspread en rauwkost (prei, lente ui, komkommer en paprika) + kop soep
T: bakje gemixt fruit
A: vega hamburger op een Italiaanse bol met kaas, tomaat, ui, mayo en ketchup met een salade erbij
T: bakje kwark
T: schaal popcorn, wat olijven, kaasjes.

Totaal: 1805 kcal

B: grondwerk met pony en savonds wat stretchen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 11:26

MarlindeRooz, ik wist niet dat ze van B&J low cal hadden!
Je beweegt flink wat, dus idd genoeg eten is wel belangrijk (en drinken, die hitte blijft maar duren). Wat Laura zegt is handig, idd proteïnen ergens erbij.

Laura, wat goed dat je daar zo bewust mee bent om gegaan, echt top! Dus je bent nog steeds tevreden van de diëtiste?

Frummels, die burger klinkt lekker, zelf gemaakt denk ik dan?

Gister ging het niet super:
O: havermout, amandelnoten, yoghurt, halve appel, kokos stukjes
T: huggy bears, klein zakje
L: 1,5 boterham met kaas en hesp
T: raket ijsje, suikerwafel met chocolade
A: rijst mengeling met groentjes en geitenkaas
T: Proteïneshake met banaan

B: 30min sport, buikspieren en heb er hier en daar gewichtjes aan toegevoegd.

Gister dus weer langzaam op gang. Volgende week naar de psych om die gedachten aan te pakken, want studeren is erg moeilijk. Sporten helpt gelukkig wel, voelde me meteen een stuk beter na de work out gister. Maar moet echt oppassen.

Moeders is ondertussen flink wat kilos kwijt dankzij de proteine en meer bewegen en meer eten!
Voor mij gaat het nog steeds alleen maar zwaarder, begin me zorgen te maken. Zal eens naar de dokter denk ik.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 11:31

Aria: Ja zelf inderdaad :j
Goed dat je hulp zoekt als het niet zo lekker gaat. En inderdaad even langs de dokter voor jezelf :)
Wat zijn huggy bears?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 11:34

Laura, voortdurende futloosheid is ook gewoon niks... Zeker niet als je nog kinderen hebt ook.

Hoi Aria!

Frummels, hier ook schommelingen door vocht + zwaar liften :roll:

Marlinde, ik vind het lijstje ook helemaal niet gezond. Inderdaad weinig eiwitten maar ook nauwelijks groenten en veel witte, zinloze koolhydraten. Je ontbijt bestaat uit licht verteerbaar (dus zo weg) beschuit met daar nog meer koolhydraten bij. Waarom geen volkoren boterham met aardbeien en gekookt eitje, kwark of noten (vetten = zorgt voor trage opname koolhydraten). De basis van een maaltijd zou in elk geval gemiddeld moeten bestaan uit 1/4 eiwitten, 1/4 vetten, 1/2 kh, met groenten als basis en altijd de VK/Mg variant van koolhydraten. Daar ga je je veel energieker van voelen :)