Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Piekosjj

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:18

Geen trail marathon SV? :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:18

:D klinkt helemaal logisch SV

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:33

Iedereen een gezond en sportief nieuwjaar!
Gisteren de Julianarun (oliebollenloop) in mijn dorp gedaan. Gezellig een beetje 'uitlopen' met loopmattie na de lange loop op derde kerstdag.
Nieuwe doelen voor dit jaar ... spannend !

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:49

Piekosjj schreef:
Geen trail marathon SV? :D

Eerst maar eens op de weg, is wat minder zwaar :+

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 22:59

Tita nou ja, buiten tijd loop ik gemiddeld per week ook niet zoveel kilometers nog. Momenteel zit alles tussen 5-10km. Hoop dat dit jaar wel iets op te kunnen schroeven

SV pfoe jij loopt ook trail echt geen misselijke afstanden! Merk je dan ook dat dezelfde afstand op de weg ‘makkelijker’ gaat dan trail? Ik loop nooit trails of onverhard eigenlijk, hoewel ik 2,5 van de heide woon loop ik er nooit. Toch telkens liever door de stad :o

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 23:18

Heul gaaf doel SV!! Succes met de voorbereidingen. En gezien de afstanden die je nu al loopt komt het helemaal goed.

Trailen / meer onverhard lopen lijkt mij ook wel tof. Waarschijnlijk ga ik in januari een Run Forest Run doen, als trainingsloop voor de marathon. Is 24km en past mooi in m’n schema! Maar echt in en om Groningen (stad) onverhard lopen is wel een puzzeltocht volgens mij :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 07:33

Ontherun trailen is veel zwaarder, ik ben daardoor afgelopen jaar op de weg sneller geworden.
Als je een kilometer of tien goed volhoudt, zou ik het echt een keer uitproberen hoor! Het is heerlijk.

Straks ga ik een rondje bos op oma tempo met een hardloopvriendin en zaterdag ga ik proberen om 30km te trailen als langste loop voor de safaritrail (33km) eind januari. Kan ik zondag nog even bijkomen voordat ik maandag weer aan het werk moet.

Noeps Rotterdam is ook in april toch?
Waar is die run forest run?

Mijn voorbereiding voor de marathon ga ik doen zonder schema's en zonder sporthorloge. Al mijn lange lopen doe ik in het bos, want op de weg vind ik het te saai.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 08:05

Leuk dat je toch een marathon gaat doen SV! Gaat je vast lukken, ik heb ook zonder schema en zonder horloge getraind voor de marathon. Prima te doen, zeker omdat jij ook al goed getraind bent en behoorlijk wat km's maakt :D

Ik ga morgen weer een (klein) rondje lopen. Mag vandaag en morgen vanuit huis werken :D (bij hoge uitzondering) en dat geeft me wat meer vrijheid en tijd om een rondje te lopen. Morgen een herstelloopje en dan zaterdag weer een iets langere afstand. Nu het weer lekker weer is (droog en minder wind) heb ik ook meer zin om lange afstanden te lopen :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 10:51

Goedemorgen en de beste wensen! :)

SV, eerst marathon, dan trailmaraton in NL en dan trailmarathon hier. :+

Ik train ook zonder schema, hou zelf een, imo, logische afwisseling aan.

Afgelopen maandag de 17km die ik in april trail gelopen. Hij viel me niet tegen, de eerste 6km en daarna een stuk van km10 waar je weer omhoog gebonjourd word na een daling van 4km is het pittigst

Ondanks stukjes verkeerd lopen, stilstaan/langzaner om op gps te kijken, deed ik hem ruim binnen de tijd. Dus met doortrainen komt het goed.

9 februari ingeschreven voor 10km weg.

Mijn lijf is, afkloppen, lief op dit moment.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 11:14

SV als jij de 33km gewoon kan lopen ben je in feite al klaar voor de marathon.
Dan hoef je alleen nog maar bij te houden en blessure vrij te blijven :D dus moet helemaal goed komen conditioneel gezien

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 11:53

SV ik heb al eens getraild met een training van mijn vorige werk, geloof dat we toen zo'n 8 km gedaan hebben. Was heerlijk, en hele mooie omgeving, maar vooral ook gezellig. Nou moet ik zeggen dat ik het natuurgebied hier ook wel gezien heb, paar weken geleden eens de andere kant op gegaan door de velden en dat was ook wel lekker, deels ook onverhard.
Met die afstanden ben je inderdaad wel al bijna klaar voor die marathon!

Palmera waar jij woont lijkt het me ook echt heerlijk om te lopen. Wel pittig met die hoogtemeters hoor.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 13:05

Sorry dat ik even kom binnen vallen (altho, misschien kom ik me ooit echt melden hier want moet wel gaan hardlopen :+ ) maar ik zoek fijne oortjes die goed blijven zitten tijdens rennen / sporten. Bijna iedereen rent wel met muziek op, dus vond dit wel een geschikt topic.
Wil iets volledig draadloos, echte max is 50 euro. Kwaliteit hoeft niet super te zijn natuurlijk, als ze maar goed blijven zitten en in-ear zijn (dus niet die van Apple bv). Iemand die me iets aan kan raden? :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 13:22

Voor 50 euro weet ik niet iets. Ik heb jabra elites, dat model blijft bij mij wel top zitten.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 14:31

Ik heb van alles gehad, ik heb nu jaybirds en die zijn fantastisch. Waterdicht en zitten als een huis. Heb er al halve marathons in de stromende regen mee gelopen.
Moet je wel je budget opschroeven, deze waren 110 euro.

Ik heb me toch wat meegemaakt vanmorgen! Even gekopieerd van mijn insta:

Afbeelding

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 17:09

Brrr lijkt me toch wel eng hoor SV, zeker omdat ze dan toch weer door reed. Voor hetzelfde geld rijden ze iemand aan.

Ik heb JBL oortjes met bluetooth, de contour reflect, maar ook die zijn duurder dan €50. Ik denk dat je voor dat budget het best voor de bluetooth van Dectahlon ofzo kunt gaan. Onder €50 wordt toch wel lastig, ik heb ook vrij lang gezocht naar fijne voor een beetje normale prijs.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 17:18

Iedereen een gelukkig en gezond nieuw jaar gewenst! Dat we maar mooie kilometers mogen maken :)

Stoer SV, gaan we allebei dit jaar voor het eerst een marathon lopen. Wie weet een keer samen een lange duurloop doen?

Palmera, lekker zeg dat je de trail nu al mooi binnen de tijd loopt. Moet helemaal goed komen dan!

Ontherun, hoe bevallen die jbl oortjes? Ik ben ook nog opzoek naar fijne oortjes en had mijn oog ook op het merk jbl laten vallen

Ik heb had zondag de dijkencross in pannerden gelopen. Voor mijn gevoel niet fijn maar toch 4e vrouw in 22.13 (parcours was 5,3 km ipv 5.)
Afgelopen dinsdag mee gedaan aan de sylvestercross 4km prestatieloop. Voor het eerst van mijn leven een cross gelopen. 2 rondjes van 2000m met flink stuk door het mulle zand van de soesterduinen. Het was zwaar maar ook wel leuk. Ik was 5e vrouw in 19.30. Achteraf gezien had het wel wat harder gekund als ik mezelf in het bos wat beter had herpakt. Maar zeker niet ontevreden.
Op naar de 10km in Schoorl!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 17:28

Venthe wat een mooie tijden zeg! Schoorl twijfel ik nog over, wil graag mee doen maar het én ver weg (vanuit het zuiden :+ ) én de dag erna vertrek ik naar Barcelona voor een weekje...
Over de kwaliteit van het geluid moet je mij niks vragen, daar heb ik echt 0 verstand van. Ik wil gewoon muziek en podcasts kunnen horen zonder kraken ofzo tijdens het sporten en that's it. Maar ik ben heel tevreden ermee.
Ze blijven heel goed zitten, er zitten ook een 3 maten bij en het gedeelte wat in je oor gaat en het haakje in oor zijn apart, dus die kun je precies passend maken. Batterij houdt het ook heel goed uit, ik loop nu gemiddeld zo'n 20-30 km per week en dan hoef ik ze niet eens elke week op te laden. Geloof dat ze ongeveer 8 uur batterij hebben, marathon en ultra kan dus makkelijk :Y) Hij 'zegt' of de batterij nog goed, medium of slecht is als je hem aanzet. Koppelen met telefoon was ook een eitje en hij connect meteen automatisch als je hem aan zet. En ze zijn gewoon echt goed bestand tegen regen en zweet, ook als het regent draag ik ze gewoon. Draadje tussen de oortjes heb ik ook geen last van met lopen. Eigenlijk niks negatiefs te melden dus :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 18:04

Venthe schreef:
Iedereen een gelukkig en gezond nieuw jaar gewenst! Dat we maar mooie kilometers mogen maken :)

Stoer SV, gaan we allebei dit jaar voor het eerst een marathon lopen. Wie weet een keer samen een lange duurloop doen?

Gezellig! Alleen loop ik mijn duurlopen wel in het bos en meestal op de woensdag, maar als je kunt vind ik dat prima!
Ik ken zat leuke routes.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 02:37

Ik heb mezelf getrakteerd :D

Afbeelding

Samsung Galaxy. Heel mooi horloge en dat wou ik ook: sporthorloge dat mooi genoeg is voor overdag, met goede stappenteller maar ook goed voor rennen en zwemmen.

Maar itt de info van coolblue, is hij niet compatibel met runkeeper... dat is wel een grote bummer. Anderzijds moet mijn telefoon met runkeeper sowieso nog wel mee om muziek te spelen.

Hebben jullie ook een aparte app op je telefoon dan op je smartwatch of hoe doe je dit? Ik zou het wel prettig vinden om vanaf het horloge gewoon runkeeper te kunnen starten...

Gelukkig mag ik deze 30 dagen testen. Dus nog even tijd :)

SV: heftig. Wij enkele weken terug helaas zeer zwaar ongeval naast de auto gehad met een motard.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 09:08

Prachtig horloge poes, een van de mooiste die ik tot nu toe heb gezien. Jammer dat je niks met runkeeper kunt :(

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 09:10

Poes kan het niet zo zijn dat ze bedoelen dat hij automatisch met run keeper kan synchroniseren na je training? Ik heb een Polar en dan de bijbehorende flow app, als ik ga trainen zet ik mijn horloge aan en dan synchroniseert hij achteraf automatisch met Strava waar ik dan ook nog eens mijn run terug kan zien. Wat niet per de nodig zou zijn want in flow kan ik hem minstens zo goed bekijken.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 09:49

Mooi is die Poes! Kun je op zo’n horloge instellen hoe de voorkant er uit ziet? Bijv digitale of analoge klok? Wellicht kun he instellen dat je run direct naar runkeeper word ge-upload? Dat doe ik nl met mijn suunto naar strava!

Ik heb ook een paar JBL oortjes die ik erg fijn vind na verschillende merken te hebben geprobeerd maar steeds terug heb moeten brengen omdat ze steeds in een maand kapot gingen. Ze zijn geloof ik niet waterdicht maar verder echt heel tevreden mee! Ze kostten geloof ik ook rond de 50 euro, goede prijs imo voor wat je krijgt :j

Wij zijn gister verhuist naar onze nieuwe buurt. Nu eerst drie dagen cursus maar kan niet wachten om volgende week het bos te gaan ontdekken! Ik heb een tijdlang aan de andere kant van dit bos gewoond, dus de grote paden ken ik al wel dus kan meteen zorgeloos op stap. Heb ook een heel mooi hardloopsetje van Craft van vriendlief gekregen voor kerst dus de motivatie is sky high :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 11:53

Leuk piekosj!

Het is echt een prachtig horloge. Wijzerplaat kan je idd zowel analoog als digitaal kiezen.
Strava synct hij wel mee en die app kan je ook erop zetten. Maar syncen naar runkeeper wordt blijkbaar niet meer ondersteund. Ook met MyFitnessPal lukt het me voorlopig niet.

Is ook mijn eerste Smartwatch dus ik heb gisteren flink zitten googelen en proberen. Mss stap ik gewoon over naar Strava. Ik vond anders echt niets mooi genoeg om door te dragen :/

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 13:54

Ik vind het heel dubbel. Heel mooi horloge maar blijkbaar syncroniseert de samsung app met bijna niets meer (my fitness pal voor de stappen/ runkeeper voor de trainingen). Dan begint het wel lastig te worden. Ik ga er zo even mee lopen en kijken hoe strava me bevalt maar anders breng ik hem maar terug. Dan houdt het wel nog even op denk ik, vind de rest echt niet mooi genoeg om door te dragen of veel te duur.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 14:26

Om die reden heb ik die ook niet genomen maar ben ik voor de vivoactive 4s gegaan. :)